Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 17.05.06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kun täälläkin siis vielä kiltisti odotellaan niitä yksiä menkkoja ennen uutta yritystä eli pitäis ne vanhat plussanjämät saada ensin huspois kropasta et eipäs toivota ihan vielä sitä vahvistumista...

Höh, tekis mieli kävelylle vaan ei tuonne sateentihutukseen viitsi lähteä. Voipi siis taipua ennemminkin kotipizza-loordilinjalle. (Se siitä vararasvanvähennysyrittelystä)

Äidille puhelimessa kerroin jotta käytiin katsomassa kaverin vastasyntynyttä vauvaa, kyseli vaan jotta tulikos virustartuntaa (vauvakuume- siis)... heehee...

hard rock halleluujata vaan kaikille,
Uskomaton juttu, kun Suomi voitti viisut ja vielä peräti ääniennätyksellä. Oli ihan hienoa katsella niitä telkkarista, vaikka myöhään menikin. Nyt ne tulevat tv2:lta uusintana.

Ei sun Tiuhti tarvi täältä lähteä minnekään. Kivahan se on, että vanhat tutut käy moikkaamassa ja kertomassa uutisia. Toivottavasti kaikki menee sinullakin hyvin ja ymmärtäähän sen, että km siellä takaraivossa kummittelee. Öllötys kuulostaa kyllä oireiden puolesta hyvältä, vaikka eihän se tietysti kivaa ole. Muistan itsekin joulun alla, kun oli pakko rynnätä kaupasta pihalle haukkaamaan happea, kun tuntui, että oksennus tulee justiinsa. Samoin töissä kaikissa palavereissa sitä pelkäsi huonoa oloa. Oletkos Tiuhti muuten menossa varhaisultraan?

Meidän pitäisi tehdä vähän pihatöitä mm. tyhjentää se ylimääräisestä tavarasta, kun keskviikkona tasataan vihdoin tuo piha. Sitten vaan nurmikkoa viljelemään. Saa nähdä mitä siitä tulee.
Hyvää sunnuntaita kaikille!

Heippa vaan!

Mulle taitaa taas käydä huonosti ja joudun tietty palaamaan tännä. Aloin taas vuotaa perjantaina ja nyt jo vähän runsaammin ja on jatkunut tihkuna. Maha ei ole kipeä ja muut oireet on ennallaan, mutta eikai tästä voi hyvääkään seurata. Tää on niin tätä, joka kerta! Siksi mä olen, Sämpy niin hermona. Mä olen niin väsynytkin. Tekis vaan mieli nukkua, eikä tietää mistään epämukavista asioista.
Huomenna on eka neuvola ... Mä yritän jo valmistautua huonoihin uutisiin. ) :

Terveisin: Tatti rv 9+4, toistaiseksi vielä.

P.s. Hienoa, että edes Lordi pärjäsi ja vei voiton viisuissa.

kauris, 24v. Etelä- Karjala, 08/04, km 10/04 ja 07/05
Tiuhti, 29v. Turku, 12/05, km 10/05
sämpy, 31v, Satakunta, 07/04, km 12/05
Maaria, 27v, Helsinki, 10/05, km 01/06
Anu, 28v. Pohjanmaa, 5v. tyttö. yrit. 05/03, km 01/02 ja 11/05
una76 30v. Keski-Suomi, yrit. 09/05, km 01/06
Haidi, 30v. Itä-Suomi, poika-91, tyttö-94, tyttö-97, km 02/01, 05/03, 11/04
Mariia, 35 v. Tukholma, km 01/06
Annuska, 30+v., poika-02, km 02/95, 10/05, 01/06
Ninni75, 30 v, Lappi, 1 lapsi 07/98, km 02/05
Piippa, 34v, Satakunta, yrit.04/05, km 12/05, 01/06
Ekku , 33v, Tampere, kaksi poikaa 4v, km 03/06
Iltarusko -67, etelä-savo, kaksospojat -88, poika -92, tyttö -93, km 04/06
Minna, 35 v,Etelä-Savo, tyttö-92, tyttö-96,km 05/06
Niisku, 22v, Vantaa, km 11/05, tm 05/06

Lisäsin itseni listaan, olen täällä heilunut enemmän ja vähemmän -05 loppuvuodesta. Nyt on jo mennyt puoltoista viikkoa tuulimuna diagnoosista ja siitä kun lääkäri käski odotella viikon kaks, jos vuoto alkaisi itsestään... Ei ole tullut minkäänlaista vuotoa... Kohta alkais jo rv 9... Miltä teidän tuulimuna on ultrassa näyttäny ja millä viikoilla? Mulla oli sillon rv 7+4 ja iso musta sikiöpussi, ei mitään muuta, ei edes ruskuaispussia... Kertokaa muutenkin, että tuliko itsestään ja koska? lääkkeellinen vai kaavinta? ja muutenkin kokemuksia tuulimunasta. Helpottais kovasti, kun sais kuulla miten muilla on ollu.

Voi itku piippa =( on varmasti kamalaa, kun ei saa edes yrittää... Mutta onneksi kaikki muuten ok ja hcg arvot laskenu.

Voi Tatti että toivon että vuoto loppuu ja se on vaan jotain.... Toivon että kaikki on kohta kunnossa!!!!!
Älä vielä luovuta, jos se on ohimenevää. En tahdo löytää oikeita sanoja mutta tiedät että me täällä olemme hengessä mukana ja toivomme sulle jaksamista, voimia ja kaikkea lämpöä!!! Toivon niin kovasti kaikille plussaa ja että raskaus päätyisi hyvin!!!

Koitan itse olla ajattelematta asiaa koska se tekee kipeää enkä toivoisi sitä kenellekkään. Tämä on kuitenkin yllättävän yleistä. Joku kertoi kuinka ystävä oli pitänyt pahana kun lääkäri oli puhunut raskaana olevalle keskenmenon mahdollisuudesta. Hän piti sitä pelotteluna. Jokainen kokee asiat erinlailla mutta itse haluan tietää tosiasiat vaikka eihän se auta siinä tilanteessa kun se keskenmeno tapahtuu.

Hienoa Lordi!!!!!!!!! Kyllä niin lämmitää kun ""oman kylän"" poika pärjää!!! Eihän Lordikaan enää Rovaniemellä asu enkä miekään mutta kovasti hän on julkisuudessa tuonut ilmi mistä on pois! Mariia huomenna neljäntuulen lakki päähän ja töihin!!!Kyllä meni vähän pitkäksi tuo eilinen ilta mutta olihan se kiva seurata kun Suomi tekee historiaa!!!

Nyt hyppään suihkuun ja sohvalle katsomaan tellua. Huomenna on taas pitkä päivä ja paljon asiakkaita miljoonine kysymyksineen. Olen puutarha-alalla ja voitte kuvitella että tämä aika on kiireistä. Rakastan työtäni ja päivät kuluu nopeasti mutta kyllä se tuntuu...
Onneksi olen saanut sovittua siten että teen 10 h päiviä niin on yksi työpäivä vähemmän ajettavana. Työmatkoihin kun menee päivässä 2h. Työnantja on muutenkin ollut ihana. Hän kyseli tässä että oliko keskenmeno työn syy kun joudun nostelemaan raskaita säkkejä ja työ on muutenkin aika rankaa välistä. Sanoin että lääkäri oli sitä mieltä että ei se mun työstä johdu. Syytä ei koskaan saa tietää varmana enkä mie sitä enään ajattelekkaan.

Vielä Tatti sinulle lämmin halaus ja voimia!!!!!!

Ihanaa Lordi se oli hienoa! Oli upeeta seurata Euroviisuja ja pisteiden kertymistä. Enpä ole aiemmin hirveesti jaksanut katsoa loppuun asti...
Voimia ja jaksamista Piippa. Nyt varmasti sulta kysytään kärsivällisyyttä, mutta onneksi osaat suhtautua asiaan hienosti ja nautit muista asioista nyt.
Tatille pidän peukkuja ja toivotaan, että on ihan harmitonta vuotoa. Vuotohan on niin yleistä alkuraskaudessa, mutta varmasti se saa het varpailleen kun useampia keskenmenoja kokenut ja sitä raskautta niin kauan toivottu.
Onneksi pääset jo huomenna neuvolaan tarkistamaan tilannetta.

Mulla ei mitään oireita kp 27/28-29. Täti kuitennii kaahaa tiistaina ferrarillaan parkkiin. Ihme limasta ruskeaa/vaaleanpunasta vuotoa ollut satunnaisesti vkon ajan vessakäynnillä paperissa. Toisaalta sitä oli viime kierrossakin, mutta vain muutamaa päivää ennen menkkoja nyt ollut jo pidempään. Alkaiskohan toi endo jo pahemmin oireilee, varmaan liittyy siihen?

kauris, 24v. Etelä- Karjala, 08/04, km 10/04 ja 07/05
Tiuhti, 29v. Turku, 12/05, km 10/05
sämpy, 31v, Satakunta, 07/04, km 12/05
Maaria, 27v, Helsinki, 10/05, km 01/06
Anu, 28v. Pohjanmaa, 5v. tyttö. yrit. 05/03, km 01/02 ja 11/05
una76 30v. Keski-Suomi, yrit. 09/05, km 01/06
Haidi, 30v. Itä-Suomi, poika-91, tyttö-94, tyttö-97, km 02/01, 05/03, 11/04
Mariia, 35 v. Tukholma, km 01/06
Annuska, 30+v., poika-02, km 02/95, 10/05, 01/06
Ninni75, 30 v, Lappi, 1 lapsi 07/98, km 02/05
Piippa, 34v, Satakunta, yrit.04/05, km 12/05, 01/06
Ekku , 33v, Tampere, kaksi poikaa 4v, km 03/06
Iltarusko -67, etelä-savo, kaksospojat -88, poika -92, tyttö -93, km 04/06
Minna, 35 v,Etelä-Savo, tyttö-92, tyttö-96,km 05/06
Niisku, 22v, Vantaa, km 11/05, tm 05/06
Anna, 37v, Uusimaa, km 5/06

Lisäsin itseni listan pohjimmaiseksi;)

Toivotaan tatti että kaikki on hyvin! Voin vain kuvitella kuinka hermona olet...

Itse alan toipua pikku hiljaa kahden viikon takaisesta keskenmenosta ja mielessä kovasti uusi yritys. Haluan kuitenkin olla fyysisesti ja henkisesti valmis siihen, joten täytyyy katsoa kuinka elämä lähtee rullaamaan. Yllätten tuli tilaisuus vapaampaan elämään ja kiva kohta rentoutua siiderin avulla kun antibiootit loppuu. Olen myös laihtunut 3 kiloa ja sekin tuntuu kivalta, kun housut menee paremmin päälle;)

Lordin voitto oli myös mahtava. Pikkultytösttä saakka katsonut euroviisuja ja aina ollut Suomella sama tahti. Ei oikein uskonut todeksi hyviä pointseja...

Tsemppiä Tatti ! Toivotaan että kaikki on hyvin. Niin minäkin olen lukenut että on ne vuodot aika yleisiä varsinkin silloin voi tulla kun olis muutenkin menkkojen aika. Joten älä sinä tai lääkäri tehkö liian hätäisiä päätöksiä. Paljon on ollut myös juttuja ettei alkuraskaudessa ole sydänääniä kuulunut vasta kuin kolmannella ultrauksella ja jos mulle nyt sattuu tulemaan kohdalle sama tilanne niin en ainakaan suinpäin luovuta ja rynnistä kaavintaan. Positiivisia ajatuksia vaan niin kyllä se siellä vielä tarrasukillaan roikkuu. Monillahan on vuotanut koko raskauden ajankin...

Voi että oli eilen ilo seurata Euroviisuja ja Lordin nousua voittoon. Rumiahan ne kyllä ovat kuin mitkä mutta hyviä esiintymään ja laulamaan. Kyllä meillä ainakin tosiaan oli tunnelma katossa ja jännitystä enemmän kuin jääkiekkoa seuratessa konsanaan. Minäkin miehen kanssa taisin useamman äänen laittaa puhelimella, kun täällä ruottin puolella nimittäin olen. Pitihän sitä kaikkien sukulaistenkin puolesta laittaa kun eivät ite voineet. Hyvä Suomi ja hyvä Roi !

Huvittaa vielä tuossa Lordi jutussa tämä Ruotsin armas Carola joka niin oli lähtenyt voittamaan - on vähän ylimielisesti käyttäytynyt - ei voinut etes kommentoida kunnolla Suomen voittoa kun on niin harras uskovainen että oli aivan katastrofi kun tollaiset hirviöt voitti. Voi, voi...

Voi että on mahtava mennä huomenna töihin rinta rottingilla ...

Tatti löysin tuolta odotusaika puolelta tällaisen kommentin jonka ajattelin tähän laittaa jos et ole itse sattunut lukemaan :

heippa! mulla oli ""menkat"" raskauden alussa.viikolla 8.eli vuotoa tuli melko runsaasti ja tk lääkäri totesi raskauden keskeytyneen vuotoa kesti 4h ja lääkäri sanoi löytäneensä kudos kappaleita:( oli kyllä niin surkea fiilis.heti kun tottui ajatukseen pienestä vauvasta.tuntui että koko maailma hajoaa.

seuraavan päivän ultrassa sikiön sydän kuitenkin löi:D
ja terve vauva meillä nyt:D

oli myös kerran aikaisemmin tiputtelua varmaankin silloin kun ensimmäiset menkat olisi pitänyt tulla..

Tsemppiä tatti, jospa kaikki olisi maha-asukilla ok. On varmasti raskasta odotella neuvolaan menoa. Pidän peukkuja db!

Itselläni on 2 vkoa keskenmenosta. Tuntuu siltä, että siitä on jo pitempi aika. Onneksi on nuo tytöt, niiden touhuissa kun on mukana, aika menee nopeasti.

Minulle ja rakkaalleni sattui ""vahinko"". Meidän piti käyttää ensimmäisiin kuukautisiin asti ""kumiukkoja"". Tympäsi vaan kauheasti niiden kanssa alkaa heilumaan ja ajattelimme, että eihän näin alkuun haittaa, vaikka touhutaan ilman. (juu, olen tietoinen, ettei varmoja päiviä oikeastaan ole olemassakaan) Noh niinhän siinä sitten kävi, että to ja pe ja la-aamuna tuli pelmuutettu lakanoita ja kas, selvät ovislimat oli lauantaina. Nyt en sitten oikein tiedä, mitä pitäisi ajatella. Ajoitus oli tietty oikea, mutta tarkoitus oli kyllä ne yhdet menkat odottaa. Toisaalta yritän ajatella, että kyllä luonto hoitaa hommansa. En tule nyt raskaaksi, jos elimistöni ei ole siihen vielä valmis.

Joku kerran kyseli haluista... Minä pelkäsin, että keskenmeno veisi halut pois, mutta onneksi niin ei käynyt!

Voi ei tattti :-( ,
mutta toivoa vielä on (kai). Pitäisi sun runsaammin vuotaa noilla viikoilla, mutta toivotaan, että on jotain muuta vuotoa. Niistä on ollut paljon juttua. Niin ja hyvä vaan, jos oireet ovat jatkuneet. Mulla loppui kuin seinään, kun ensimmäiset tuhrut alkoivat. Toivotaan, ettei se ole vakavaa. Mä en halua sua tähän ketjuun takaisin, vaikka mukava oletkin :-)

Niiskulle, mulla ei olisi ainakaan tullut tuulimuna itsestään ulos. Vaikka tuhrut olivat alkaneet, niin kohdunsuu oli edelleen kiinni. Lääkkeillä se sitten tyhjennettiin. Minä menin ensin terveyskeskukseen, mistä sain lähetteen naistentautien polille.

Mariia, ai sinustako se Lordin voitto johtuikin :-) Pitihän se arvata :-) Olen sitä mieltä, että näin voimakkaasti erilainen esitys puri tällä kertaa.

Pahoittelut Annalle keskenmenosta. Täällä meitä km:n kokeneita riittää ja onneksi pikkuhiljaa ja välillä rytinällä täältä on osa ""päässyt"" pois =) Nyt alkaa sit meillä 4 yrityskierto km:n jälkeen sillä täti kurvasi aamulla paikalle. Ihme kyllä ei masenna sillä ei ollut toiveet korkealla. Ei sitä ovistakaan tullut bongattua. Ihanaa kun aurinko paistaa.
Mukavaa viikkoa!

Heips!
Tänään oli eka neuvola... sydänäänet kuuluivat...ihanaa!
Tatille haleja ja tsemppiä...toivottavasti kaikki on hyvin!!!! Sinulle jos kenelle soisi pienen nyytin kainaloon!

Tuulimamma 10+2

Onnea Tuulimamma !

Mulla vielä 11 päivää niin saa tietää. Ihan ihmeellinen olo, ihankuin päiviä jouluaattoon ja pukin tuloon laskisi.

On kyllä kokoajan sellainen paisunut olo ja rinnat hellänä, että jos nyt ei ole jotain tulossa niin jo on kumma...

7+4 pitäis kait nytten olla...

Voi tatti! Pidän täällä sinulle peukkuja!!!
Toivotaan että kuitenkin kaikki olisi ihan harmitonta ja pikkuinen pysyy kyydissä!
Voimia huomiseen asti! Koita jaksaa!!!
Kirjoitan sinulle tässä jossain vaiheessa, kun saan työ ja kouluhommat siihen pisteeseen!!!

Kiitos kaikille tsempeistä!

Mutta joudutte ottamaan minut tänne takaisin kaikesta vastustelustani huolimatta. Vika ei ole teissä.

Eilisessä neuvolan vatsan päällis-ulrassa ei sykettä löytynyt. Jouduin odottamaan iltapäivään TK aikaa, jossa emätin ultrassakaan ei sykettä. ( Naistenpolillahan se on nähty jo rv 7 ja 9.) Illaksi äitiyspolille, jossa lopullinen tuomio tuli. Kyllä siinä pääsi itku niin minulta kuin mieheltänikin. Mikään ei enää tuonut pienokaiseen eloa. Rv viimeisen kerran silloin 9+5, pienokaisen kasvu pysähtynyt 9+3.

Jouduin ottamaan vasten tahtoa jonkun pillerin ja tää päivä on kulutettava kotona ja huomenna osastolle lääkkeelliseen tyhjennykseen.
Nyt taitaa meikäläinen jo luovuttaa. Sitä paitsi annettiin kahden kk yhdyntä kielto. No, johan sitä on jo yritetty noudattaakin kohta puoli vuotta, hoidot mukaan lukien. Mikään ei kuitenkaan saa masu-asukkia pysymään kohdussa.
Joudutaan tässä vissiin vielä piakkoin lääkärien ja hoitohenkilökunnan kyseltäväksi, että mikä on meidän tulevaisuus? No, mitähän touhon nyt tietäis vastata?

Joku saa minut listata taas. Pysympä ainakin jollakin listalla. Heh! : (

Siis....
Tatti 30v. yritystä -98, km 4/ 03, 6/04, 9/04 ja 5/06

En meinannut edes jaksaa muistaa noita kk, menivätköhän oikein? No, ainakin vuodet on.

Asianomainen vetäytyy nyt syrjemmälle.
Parempaa onnea muille.

Voi että Tatti ! Sanattomaksi vetää...Suuri hali täältä ja jaksamista kaiken surun keskellä. Ihan suututtaa kun elämä on välilää niin epäoikeuden mukaista. Miksi ne jotka tosiaan haluaa eivät saa lapsia ja toisille sattuu ns. vahinkoja tahtomattaan...On se niin väärin...

Nyt vaan täytyy taas jostain löytää se elämän punainen lanka...

Suuret voimahalit tatille.
Saman kokeneena itku tuli ohikulkijallekkin. Elätte elämänne yhtä raskaimmista ajoista.
Pyytäkää vielä ultra ennen tyhjennystä. Itselleni jäi outo olo kun ei ultrattu....
Jäi vauva hyvästelemättä.......
Kaikkea hyvää elämässä eteenpäin!

Kyynel tuli silmään viestiäsi lukiessa...

Jos voisin henkäistä yhdenkään
raskaan huokauksen puolestasi,
itkeä yhdenkään kyyneleen puolestasi,
kärsiä edes hetken surua ja ikävää puolestasi,
mikä sinua auttaisi ja lohduttaisi,
niin sen tekisin!
Mutta sydämessäni olen ajatuksin luonasi
ja pyydän sinulle apua, lohdutusta ja voimaa.
-Marleena Ansio-

* * *

Voi kuinka sitä voikaan olla pieni,
arka ja avuton juuri silloin kun sitä
oikein toivoisi olevansa rohkea ja turvallinen,
johon voisi nojata silloin,
kun ystävää on kohdannut
suuri suru ja järkytys.
Nyt ajatuksissani kiedon käteni ympärillesi,
puristan sinua pitkään toivoen samalla
että Luoja antaisi sinulle voimaa ja lohdutusta.
-Marleena Ansio-

Kyyneliä tuli minunkin silmään kun luin Tatti miten on käynyt. En osaa enää sanoa mitään lohduttavaa. Voimia sinulle! Minä ja mieheni toivottu lasta reilun vuoden ja siinä ajassa yksi km ja se jo tuntuu rankalle ja epäoikeudenmukaiselle vaikka se ei ole mitään verrattuna sinun kokemaasi.
Taidan yrittää itsekin ottaa askeleen etäämmälle tästä vauva-asiasta ja pitää pientä taukoa täällä Elleissä. Olen jatkuvasti lukemassa täällä jos jonkinlaisia juttuja ja päivästä menee hyvän aikaa näitä palstoja lukiessa. Saas nähä miten onnistuu ;) Huomenna kuitenkii jo täällä...

VOI EI Tatti!!
Täällä kyyneleet silmissä luin sun viestiä; miten elämä voikaan olla näin epäreilua???!!!
En voi muuta toivottaa kuin jaksamista sinulle ja miehellesi.
Olen niin pahoillani.

Voi ei Tatti, kyyneleet valuvat minunkin poskilla, kun luen viestiäsi! Olen niin sanomattoman pahoillani sun puolesta! Ihan sydämessä sattuu teidän puolesta. En voi enkä osaa edes kuvitella, miten kipeää tää mahtaa tehdä sulle ja miehellesi!
Lohdutusta ja voimia, niitä vain osaan täältä toivottaa ja tietenkin muistutuksen siitä, että et ole yksin surusi kanssa. Moni kermittäristä itkee kanssasi...
Osanottoni vielä kerran,
lähettää Tiuhti