Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 21.8.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea ja tarrasukkia roppakaupalla katjuskalle plussasta! Ja Saaralle rouvas'onnittelut! :)

Täällä kp 26/27. Eka clomikierto menossa eikä merkkiäkään että olisin raskaana. Oikeastaan olen tämän oireettomuuden vuoksi jo menettänyt toivon tämän kierron suhteen, vaikka eihän kirvestä vielä ole kaivoon heitetty. Mutta mutta, kyllä taas tuntuu niin masentavalta jos/kun menkat viikonlopun paikkeilla alkaa. Per#¤&%!!!!!!! Jotenkin niin näihin clomeihin väsäsi taas kaiken toivonsa...

Saaralle ja Katjuskalle onnea! Hyviä uutisia paljon.

Ja Gekolle: alkuun se aina kirpaisee, mutta kyllä se siitä taas. Itse olen jo viime kierron surun unohtanut (menkat 2 pvä myöhässä, mutta tuli sitten kuitenkin) ja uuteen virittynyt. Mutta oikeastaan enää ei ole niin kuun päälle. Nyt toivon vain, että kaikki on ok - eli testailin sitä ovulaatiotakin tässä kuussa.

Ja sitten KYSYMYS viisaammille testaajille:
Mitä siitä nyt piti päätellä, jos ovis-testi näyttää jo 3. päivää kahta yhtä vahvaa viivaa? Ensin ei meinannut viivaa tulla ja nyt kun tuli niin siinä pysyy. Selvät ovis oireet oli tuossa ti-ke aikana ja nyt ehkä olisi jo loppupuolella, mutta testissä vielä illallakin selkesäti kaksi viivaa. Kuuluuko asiaan? Vai alanko taas epäillä hormonihäiriötä... (huom. raskaana en varmastikaan ole, mikä joskus voisi hämätä, mutta nyt ei 99,9% varmuudelle siitä ole kyse).

Kiitos jo valmiiksi, jos joku osaa neuvoa (kertokaa myös, mikäli teillä on toisensuuntaisia kokemuksia ovistesteistä). Mulla acon-testit.

Pidän täällä kuitenkin vielä Gekolle peukkuja pystyssä, vielä on kuitenkin toivoa tämänkin kierron suhteen!!!

Ihanaa, perjantaipäivä ja aurinko paistaa, viikonloput on kyllä mukavia :) Viikonloppuja kaikille kermittärille!

Olen täällä onneni kukkuloilla, kun menkat alkoi 5 viikkoa km:n jälkeen!! Nyt päästään miehen kanssa aloittamaan yritys uudestaan, joten jatkossa menkat sitten ei toivottuja... Mutta nyt hyvä, niin tietää että kehon hormonitoiminta on päässyt km:n yli!
Oikein aurinkoista viikonvaihdetta kermittäret ;)

milla 2, en ole varma ymmärsinkö kysymyksesi oikein. Tarkoitatko siis, että tikussa on näkynyt kaksi viivaa, mutta testiviiva ei kuitenkaan ole tummempi kuin kontrolliviiva? Mulla kävi viimeksi niin, että ovisoireet tuli ja meni, mutta tumma viiva ilmaantui vasta pari päivää sen jälkeen. Siitä kierrosta sitten tärppäskin. Ja Aconeita käytin minäkin.

Milla 2: Ymmärtääkseni se, jos testi- ja kontrolliviiva on yhtä vahvoja, luetaan positiiviseksi tulokseksi. Ja silloin kun tämä tapahtuu ensimmäisen kerran, niin se merkkaa ovulaation lähestymistä. Eli ilmeisesti sinulla tämä tapahtui tiistaina ja sitten ti-ke tunsit ovisoireet. Se hormoni kai jää koholle muutamaksi päiväksi kerran noustuaan, ei pitäisi olla epänormaalia, mitä olen täällä keskusteluista ymmärtänyt. Mutta tosiaan se lh:n nousu eli ensimmäinen positiivinen tulos on se merkitsevä.

Korjatkaa joku, jos olen väärässä.

Moi,
viikonloppu ohi ja luvassa lämmintä alku viikkoa. Ihan mukava, kun Suomessa jo satoi luntakin!

Sattuipa sopivasti, että joku oli pohtinut samaa ongelmaa oviksen testauksen kanssa ja joku oli siihen vielä erittäin seikkaperäisesti vastannut (oma ketju). Eli ihan oikein se minulla meni. Alkuun lh-hormoni voi heitellä ja vahvan viivan jälkeen pysyä vahvana useita päiviäkin, mutta se ensimmäinen on merkittävä. Sain onneksi ihan kunnon viivan. Kaikki kiinnostuneet katsokaa ""oviksen testauksesta"" ainakin tällä hetkellä ekalla sivulla. Eli nyt sitten taas alkaa se jännä aika. Huomenna tosin gyne, jotta tulee tsekattua, että kaikki ok. Se olisi oikeastaan pääasia, muutoin olen jo asennoitunut, että ei tässä heti km:n jälkeen raskauduttu, joten nyt ei sitten ole kuun päälle (vaikka aina sitä tietty toivoo...).

Mites Gekko tilanne?

Jospas nyt onnistuisi...
olen jo muutaman päivän yrittänyt toivotella onnea plussasta ja tarrasukkia katjuskalle sekä Saaralle onnea ""rouvuudesta"".

Sivut on jotenkin tökkineet ainakin meillä : (

Vielä pari päivää piinailua...
Ensi viikolla sitten tulee tieto miten tässä kierrossa kävi.

milla 2, hyvä, että sait kunnolla testattua.

Omaa napaa sen verran, että aika nopsaan tuli sieltä Kättäriltä kutsu tutkimuksiin. Perjantaina tuli nimittäin kirje postissa ja aika mulla on 28.9. Sitten ollaan taas vähän viisaampia.

Milla 2: Täällä menossa kp 30/27-28. Mutta ennen kuin kukaan tekee tästä minkäänlaisia johtopäätöksiä niin kerrottakoon, että mulla jätettiin terot pois tässä kierrossa jossa nyt sitten clomit mukana. Kuulemma terot siksi pois, että voivat joskus vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Helmikuussa kylläkin tulin raskaaksi vaikka molempia yhtä aikaa käytinkin. Mutta ei siis merkkiäkään siitä että olisin raskaana (ei edes kuviteltuja oireita!). Ainoastaan aavistus siitä, että piakkoin alkaa menkat.Nyt vähän arveluttaa sikäli, että kuinka pitkäksi tämä kierto sitten venähtää ilman teroja. Sais jo alkaa, niin pääsis sitten pian taas popsimaan clomeja. :)

Nyt täytyy lähteä hakemaan nuorimmaista harrastuksista, joten jäi oma napa-tasolle tämänkertainen... ;)

Eli ei muuta kuin odotellaan gekko! Se on piinaa... mutta kyllä se taas sitten siitä.

Mites muut tämän viikon odottavat, eikö ainakin kauriilla ja Sallilla ole jännä paikat...? Molemmille kovasti onnea asiaan!

Omasta navasta sen verta, että täällä kaikki hyvin. Rikastutin gynen kassaa tarkistuksella, mutta oli se sen rahan väärti; nyt on hyvä mieli ja kaikki on näillä näkymin kunnossa. Joten ehkä se tärppikin sieltä aikanaan tulee, kun on tullakseen.

Ja lämpöäkin riittää taas!

Kiitos Milla 2 :) Kerron kyllä heti, kun on kerrottavaa.

Kävin lukemassa tuota ""Faktaa foolihaposta"" -ketjua. Siellä oli maininta, että oksaalihappo (jota on mm. raparperissa, puolukoissa, omenoissa, mustassa teessä...) saattaa aiheuttaa keskenmenoja ja ennenaikaisia synnytyksiä. Onko kukaan teistä kuullut tästä aiemmin? Itselleni tuli aivan yllätyksenä ja tuli tunne, että eihän tässä uskalla kohta syödä enää mitään. Määristä ei tosin ollut mitään mainintaa, enkä äkkiseltään löytänyt googlellakaan. En tosin jaksanut kovin montaa linkkiä kahlata läpi. Väistämättä aloin miettiä, että mitähän sitä tuli keväällä syötyä...

Inkalle: itselläni oli viikon verran runsasta vuotoa ja sen jälkeen 2 viikkoa niukempaa. Tämä kai kuitenkin vaihtelee aika paljon... En muista kivuista muuta kuin että ensimmäiset päivät menivät kivuitta, mutta sitten taisi olla jotain pientä kipuilua muutamana päivänä, josta en kuitenkaan huolestunut.

heippa tytsyt!

Tulin kurkkaamaan tuolta odotuspuolelta, että mitä tänne vanhaan ketjuun kuuluu. Tuttuja näkyy vielä olevan.. ja osanotot uusille.
itsellähän oli 2 x km 12/04 ja 03/05 ja nyt kasvatelen masua kovaa vauhtia. Menossa 21+0 nyt.. Kivaa!

Onnea plussanneille, ja teretulemast Ex-kermit ketjuun!
Ja hirmuna tarrasukkia ja suojelusenkeleitä mukaan raskauteen.

Plussatuulia puhaltelee -m-

ps. Dea ja Miina ovat poksahtaneet kahteen osaan.. Eli positiivisesti pääsivät täältä ketjusta toiseen ja onnellisesti meni raskaus.. Iloinen juoru!

Inka: itselläni ei ollut lääkkeellistä tyhjennystä, kun tuli issessään ulos. Mutta kivut liittyvät mielestäni luonnollisesti molempiin, koska kyseessä on kuitenkin ikäänkuin kuukautiset. Kivut voinevat olla kovempiakin. Mutta jos kovasti kivistää ja jatkuu pitkään ja jos siihen liittyy haisevaa (?) vuotoa, niin sitten voi epäillä tulehdusta. Näin käsitin.

Salli: minäkin vilaisin sitä foolihappo ketjua, mutta naureskelin vain mielessäni. Ei kannata tehdä elämää liian vaikeaksi. Kohtuus tietysti kaikessa ja niitä tiettyjä perusaineita (lista löytyy mm. espoon kaupungin sivuilta) kannattaa välttää, mutta paras kai syödä monipuolisesti kaikkea. Itselleni neuvolassa neuvottiin, että foolihappoa on hyvä lisätä ja jotkut suosittelevat multitabs+ tms.

Itse asiassa minä söin omega+ tabletteja ja kalanmaksaöljyäkin, jota neuvolassa sitten jälkikäteen neuvottiin välttämään. Eli en ole sittemmin enää syönyt, kun raskautua yritän. Sitä aikanaan kyllä itsekin mietti, että oliko jollain asialla vaikutusta, mutta totuus on, että se on sitten loputon tie... ainakin näin haluan uskoa.

Lämpöä kaikille!

vielä -m-:lle kiitokset kivoista uutisista. Mukava kuulla teistä! Välillä tuli luettua ex-kermittiäkin, mutta nyt taas ei vähään aikaan olekaan tullut.

-m-:lle ja muille raskautuneille kovasti kaikkea hyvää!

Pikainen omanapakatsaus: kp 1 eli kierto ""venähti"" 31päiväiseksi. Nyt sitten ylihuomisesta alkaen taas clomeja nauttimaan ja sitten taas tositoimien kautta tosijännäykseen...

Raskautuneille onnea, jännääjille samoin ja km:n hiljattain kokeneille jaksamisia!!! Palailen asiaan paremmalla ajalla... :)

Pahoittelut gekolle ja parempaa onnea ensi kertaan.

Väliaika tietoja omasta navasta:
kp 29/~29 lopuillaan. Jännitys tiivistyy, mutta koska kierto on kerran ollut 30 ja kerran 31 päivää, niin vielä olen suht rauhallisin mielin. En ole oireita etsiskellyt, eikä mitään huomattavaa ole havaittavissakaan... vieläkään.

Palaan loppuviikosta asiaan, kunhan mökiltä kotiudun.

Heippa!

Pakko tulla välillä kurkkaamaan mitä tänne kuuluu... ja olihan täällä hyviä uutisiakin, Onnea vaan rutkasti plussanneille!

Meikäläinen jälleen sairaslomalla supistuksien takia. Nyt siis rv 30+5, eli ei ihan vielä tarvis vaavin syntyä vaikka hyvät mahikset olis jo henkiin jäädäkin... Pomon kommentti vaan vähän närkästytti kun vein sairaslomalapun sille. Sanoi että ""Ehkä kaikkien kroppaa ei ole raskautta varten suunniteltu kun teilläkin oli niin vaikeuksia raskaaksitulossakin"". Jotenkin tuli tyhmä olo että enkö olekaan nyt oikeutettu saamaan lapsia jos kroppaani ei ole suunniteltu sitä varten... Mielestäni vois vähän ajatella mitä suustaan päästää. No, hän itse on keski-ikäinen nainen jolla ei ole lapsia itsellä, en tiedä onko ollut hänelle ura tärkeämpi vai onko ollut itselläänkin ongelmia raskaaksitulon kanssa. Jokatapauksessa oli jotenkin loukkaava kommentti. Ei sitä tietenkään pitäis ottaa niin henkilökohtaisesti mutta uskon että täälläkin kaikki ymmärtävät kyllä mitä tarkoitan.

Muuten kaikki on ok, äippäloma alkaa lokakuun loppupuolella, jos nyt sinne asti jaksaa duunia painaa...

Plussatuulia kaikille, toivottavasti pääsette pian odotuspuolelle Ex-kermeihin:) Niin ja kauriillahan olikin jännät paikat jälleen kerran....

Melkoisen tökerö kommentti Sirenian pomolta! Ehkäpä oli tosiaan katkera syystä tai toisesta, kun itse on jäänyt paitsi tästä kokemuksesta. Jätä kommentti omaan arvoonsa ja rentoudu :) Niitä ymmärtäviäkin pomoja kyllä löytyy, olen omakohtaisesti kokenut.

Minä täällä kiemurtelen ja odottelen tietoa pääsenkö opiskelemaan vai en. Postin mukana ei kirjettä tullut, joten nyt päivystän sähköpostia ja puhelinta :/

Kierron ""tulos"" ratkeaa kaiketi viikonloppuna, että jännäilyä on silläkin saralla. Hätäisenä tein kyllä jo testin toissapäivänä, mutta negaahan se näytti. Kai täytyy valmistautua siihen että menkat ovat tulossa, vaikka ovulaation jälkeen oli lupaavasti pientä vuotoa, kuten keväisessä tärppikierrossanikin. No katsellaan ja odotellaan...

Ootko sama Salli, joka kirjotteli joulukuisissa? Muistan sut sieltä jos nyt sama mimmi oot..! Kirjottelin siellä *happy*:na, ja lopetin töks, kun meni mönkään se raskaus. Nythän siellä kirjottelee uus happy.. Mun vauvakuumeilut on hiipuneet (?! Roikun täällä silti!!??) mutta mies kyllä vielä ois valmis yhteen koitokseen.. Eli tunnustelen vielä itseäni, että vieläkö kuitenkin sille tielle lähden..Hmmm! Mies sanoi kyllä, että jos hänellä on vauvakuume, niin muhun se tauti on helppo tartuttaa.. Joo, katotaan kuinka ämmän käypi!
Sun tilannetta seurailen tässä mielenkiinnolla ja puhallan keuhkoni tyhjäksi sulle myötästä tuulta!! Ja teille muille myös pistän parhaani PUUUHHPLUSS!

Moi *happy*! Joo olen se sama Salli :) Sua taidettiin siellä huhuillakin joskus, kun katosit. Pahoittelut ja halaus sinulle! Täytyi äsken oikein käydä lueskelemassa niitä meidän ensimmäisiä ketjuja ja ei voi muuta sanoa kuin että ""oi niitä aikoja"". Kaikki niin onnellisia tulevaa odottaen.

Meillä on ehkäisytöntä elämää tosiaan jatkettu, mutta mielestäni paremmin jalat maassa nyt tuon km:n jälkeen. Tiettyä nöyryyttä se opetti.

Tulehan ilmoittamaan, jos miehesi saa sinulle vauvakuumeen tartutettua ;-) Mukavaa jatkoa joka tapauksessa :) Niin ja kiitos myötätuulesta =D

Tere,
Sirenian kokemus osoitti taas, että kyllä jotkut osaavat olla tökeröitä ja ilkeitä. Ehkä kommentti oli lipsahdus, mutta tuollaisia ei pitäisi - ei ainakaan esimiesasemassa - päästää! Minulla useita tuttavia, jotka ovat täysin normaalivartaloisia ja käsitykseni mukaan suht pian raskautuneita ja kuitenkin joutuvat vuodelepoon tai saikulle vähintään 2-3 kk ennen äitiyslomaa. Että ei se ainakaan mikään totuus ollut. Sirenialle kaikkea hyvää ja toivotaan, että pikkuinen pysyy riittävästi siellä. Saikku varmasti auttaa asiaa - yleensä niin.

Kiitokset myös puhkuilusta! Toivotaan, että se auttaa meistä monia. Syysmyrskyjen mukana... Ja Sallille vielä toiveet täältä, eihän se tuossa vaiheessa vielä näkyisikään...

Viikonloppuja!