Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 30.6.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Milla: Olipa hieno juttu, että kaikki kääntyikin parhain päin! Nyt ei muuta kuin täältä vauvelille niitä tarrasukkia ettei pääse enää säikäyttelemään... ;)

Oltiin tipahdettu jo sivulle 2. Täytyy yrittää ylläpitää tätä ketjua, sillä tosipaikan tullen tämä on aivan verrattoman hyvä keino kanavoida suruaan ja niitä kaikkia epämääräisiä ja sekasortoisia ajatuksia, joita keskenmeno herättää. Vaikka omasta keskenmenosta vierähtänyt jo yli 3kk, niin silti päivittäin käyn täällä lueskelemassa.

Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille!

Moikka kaikki,

Lomilta ollaan täälläkin palattu ja taas koneen ääressä. Ensimmäiset kuukautiset keskenmenon jälkeen tuli ja meni ja sen jälkeen ollaan oltu ilman ehkäisyä. Kuukautisten pitäisi oikeasti alkaa noin viikon päästä, mutta nyt on jostain syystä tullut tänään ja eilen tiputteluvuotoa. Välillä on vain vaaleanpunaista valkovuotoa, mutta välillä ihan kirkasta vertakin. Olen vähän ymmälläni tämän kanssa koska minulla ei ole ennen ollut mitään vuotoja ennen varsinaisia kuukautisia. Onko jolloin muilla ollut tällaisia oireita keskenmenon jälkeen? Mietin, että onkohan tässä jotenkin vielä hormoonit sekaisin ja olen jo pohtinut lääkärillekin menoa.

Työt ei täällä oikein jaksa nyt kiinnostaa, mutta ehkäpä niihinkin pääsee käsiksi tässä pikku hiljaa. Toivon mukaan ei vielä ihan heti tulisi hirveää kiirettä vaan voisi tehdä tällaisen pehmeän laskun työmaailmaan. Tänään on tarkoitus aloittaa taas urheilukin oikein kunnolla, joten huomenna voi olla vähän kipeä olo :)

Oikein paljon onnea Millalle iloisista uutisista! Toivottavasti tullaan kaikki muutkin täältä perästä!

Terve,
ulkona tulee vettä, mutta ainakin sienet kasvaa! Toivottavasti tuo oisi muutenkin hedelmällistä sadetta...

Ostin sitten tänään greippimehua... liekö kohta pohja tässä ns. yrityksessä saavutettu. Että muka vaan tjottaillaan... En muista mistä ja mihin huuhaaseen perustuen greippimehulla ovulaation aikoihin oli vaikutusta, mutta ei siitä varmaan haittaakaan ole :-) Keinoja kaihtamatta.

Kuukautisten ja työn alun järkytyksestä on taas pikkuhiljaa selvitty, erityisesti katan tapaan tuo jälkimmäinen osoittautui vaikeaksi - 4 viikon loma vaatii veronsa. Nyt siis ovulaatio ajat lähestyvät viikonlopun tienoilla, joten luvassa ainakin viikon ajan nautinnollisia iltoja :-)

Kata: Km:n jälkeen eka kuukausi oli vaihteleva ja taisi olla niin, että vielä ekojen kuukautisten jälkeen tuli puolessa välissä vähän vuotoa. Ei varmaan vielä tuossa vaiheessa hälyttävää. Sen jälkeen itselläni on ollut tarkkaan 28 pv kierto, lähes tunnin tarkkuudella (yhtä lievää myöhästymistä lukuunottamatta) ja sekstattu on tavalla tai toisella aina siinä 14. päivän ympäristössä - mutta tuloksetta. 3t normaalit kuukautiset km:n jälkeen oli erityisen oireilevat jo viikkoa ennen (raskausoireita tietysti jo epäilin aina), mutta nyt viimeisimmät oli ihan normaalit ja (mun kohdalla) täysin asiaankuuluvin oirein. Ehkä kroppa alkaa palautua, joten paineet kasautuu viikonlopulle...

Jaa-a, kiitos kun sain tilittää kunnolla. Tekee välillä hyvää. Kiitos kermittäret olemassa olostanne!

-milla

Milla2: noin minäkin sen vähän pähkäilin, että vielä ei vaan ole kroppa oikein toipunun km:sta. Tosin tänään huomasin jo rintojen suurentuneen, kuten normaalisti ennen kuukautisia ja valkovuotoakin on tässä kierrossa ollut ihan toiseen malliin kuin heti km:n jälkeen, joten olen nyt positiivinen, että pikku hiljaa se kroppa heräilee :)

Inhottaa vaan kun kaikki sanoo, että keskenmenon jälkeen on tosi helppo tulla raskaaksi ja kyseleekin, että voitko vielä juoda alkoholia. Ja nämä kyseiset ihmiset eivät edes tiedä, että yritämmekö heti uutta lasta. Muutenkin tästä keskenmenosta opin sen, etten koskaan enää kysele keneltäkään, että joko te olette lapsia harkinnut jne. Kesälomalla yksi sukulainen, joka ei keskenmenosta tiennyt, esitti tällaisia kysymyksiä ja se sattui kyllä aika paljon. Koskaan ei voi tietää mitä kenelläkin on takana ja nämä ovat kuitenkin sen verran herkkiä asioita, että antaa ihmisten kertoa itse jos haluavat.

Hei!
Kirjoittelen tänne nyt ensimmäistä kertaa.. Sain keskenmenon. Viikkoja pití olla 9+4, mutta viikko sitten alkoi niukka vuoto, mikä lisääntyi viikonloppua kohden ja sitä seurasi järkyttävät vatsakivut. Aluksi ultrattiin polilla ja lääkäri tostesi, että kyseessä epävarma raskaus. Hirveät kivut ajoivat takaisin päivystykseen ja jälleen tutkittiin ja päädyttiin kaavintaan. Eilen kaavinta on sit tehty ja nyt töistä pois vielä tämän päivän. Fyysisesti kaavinta sujui hyvin. Vuotokin ollut erittäin niukkaa. Mieli vaan on täysin maassa. Odotukset, kun olivat tietysti toisenlaiset, kun lopputulos olikin tämä. Uskon, että pääsen tästä taas eteenpäin ja uutta yritystä jo suunnitellaan. Toki odotamme yhdet kuukautiset ja jälkitarkastuksen.

Osaisiko kukaan sanoa, kannattaako jälkitarkastus varata yksityiselle? Terveyskeskukseen käskettiin aika varaamaan, mutta siellä ei ole ultraus mahdollisuutta. Kuitenkin haluaisi tietää, että kaikki on kunnossa ennen seuraavaa yritystä.

Olen todella pahoillani puolestasi Maria!! Mutta hauska kuitenkin kuulla, että olet jo kuitenkin noin positiivisella mielellä. Tuosta jälkitarkastuksesta. Itse kävin yksityisellä, koska minulle sanottiin, että terveyskeskuksessa tarkastuksen tekee yleislääkäri eikä gynekologi. Tarkastuksessa lääkäri tutki kohdun sekä kokeilemalla että ultraamalla, koska hän sanoi, että kohtu on kuitenkin km:n jäljiltä vielä sen verran normaalia suurempi ettei pelkkä käsitutkimus välttämättä kerro kaikkea. Lisäksi ultralla katsottiin, että kohtu todella on täysin puhdistunut ja samalla tutkittiin munanjohtimet. Eli itse kyllä suosittelen tuota yksityistä ja nimenomaan vielä ultrausta (läääkäri kysyi minulta, että saako hän ultrata). Ja ainakin minulla tuo ultraus antoi varmuuden siitä, että voidaan rauhassa yrittää uutta.

Taidan tilata sen ajan sinne yksityiselle, niin saa varmuuden asiasta. Lähetettiinkö sairaalasta epikriisi myös kotiin? Ajattelin vaan, että tiedot menee terveyskeskukseen jatkoa varten, mut jos menen yksityiselle olis kiva näyttää myös siellä tiedot keskenmenosta ja kaavinnasta.
Tässä nyt olen yrittänyt luoda positiivista asennetta, jotta tästä päästäisiin eteenpäin. Tuleva yritys kuitenkin pelottaa!! Tätä ei haluaisi kokea uudelleen eikä tätä toivoisi kenellekään!!

Maria: pahoitteluni keskenmenostasi. Lämmin halaus ja voimia toivotan sinullle ja miehellesi. Toivottavasti pääset pian asian kanssa sinuiksi ja sitä myöden uuteen yritykseen. Minulle tehtiin kaavinta huhtikuun lopulla sairaalassa ja siitä 3vkon päästä saman kaavinnan tehnyt lääkäri teki myös jälkitarkastuksen. Ultrattiin ja kaikki oli ok. Käytännöt näköjään vaihtelevat eri paikkakunnilla. Mutta joka tapauksessa suosittelen lämpimästi että hakeudut jälkitarkastukseen siten, että saat ultrauksen samalla.

Maria: minulle ainakin lähetettiin sairaalasta kotiin tiedot poliklinikkakäynnistäni, sairaalassa tehdyistä toimenpiteistä sekä istukan ja sikiön patologisista tutkimuksista.

Tänään tulikin jo poliklinikkakäyntien ja kaavinnan tiedot postitse kotiin. ehkä patologian tutkimuksista tulee sit vastaukset myöhemmin. Olisi ainakin itsestä mukava tietää, mitä niissä näkyi. Kiitos tiedoista!

Empä ole aikoihin tänne viestiä laittanut.
Elellään miehen kanssa jännittäviä aikoja, josko olisi tärpännyt ensimmäisestä yrityskierrosta km:n jälkeen...lauantaina pitäisi viimeistään vuodon alkaa, mutta mies ei ainakaan usko niin käyvän.
Olen alkuviikosta asti ollut huonovointinen, tuntuu kuin pala olisi jatkuvasti kurkussa. Väsymystä ei voi sanoin kuvata, voin nukkua kellon ympäri ja silti pitää päiväunet saada. Töissä vihloo alavatsaa välillä ilkeästikin, jos joutuu enemmän hippasemaan käytävää pitkin. Hikoilu on lisääntynyt, ja eilen jouduin saunareissun jättämään väliin, kun tuli kiire oksentamaan...yleensä olen ollut kova löylynottaja. Eli oireita kyllä on, mutta en silti anna itselleni lupaa toivoa liikoja, vaikka mieli tekisikin uskoa tärppiin. Jotenkin vaan takaraivossa on tunne, että parempi valmistautua taas vuotoon.

Mutta ilmoittelen kuitenkin miten käy, ja eihän elämä lopu tähän, uusia mahdollisuuksia on varmasti vielä edessä.

Marialle pahoittelut : (

On aina ikävää saada tänne uusia jäseniä ja joskus ikävä kyllä ""vanhatkin"" Kermit joutuvat palaamaan.
Itse löysin ketjun heti tämän perustamisen jälkeen 10/04, jolloin sain ensimmäisen keskenmenoni rv 7+5.
Alusta asti täällä pyörineenä, olin onnellinen päästessäni vihdoin odottajiin ja 12+ viikoille myös kuvittelin olevani onnellisesti raskaana. Ensimmäisessä utlrassa kuitenkin todettiin sikiön olleen kuolleena jo jonkin aikaan, joten 25.7. oli jälleen kaavinta.
Elämä ei ole reilua. Mutta toisaalta uskon, että näillä koettelemuksilla on myös tarkoitus. Mitään en pidä enää itsestään selvyytenä.

Tämä ketju on aivan ihana! Kun tänne kirjoittaa, niin tietää että ainakin joku lukee sen ja välittää ja ymmärtää.
Kiitos kaikille siitä : )

Olemme unohtaneet kumit ja eläneet ihan normaalisti, vaikka menkkoja emme odotelleetkaan. Tulehdukseen en usko, koska kaikki tuntuu olevan normaalia, joten en näe syytä olla yrittämättä uudelleen raskautta.
Reilun kuukauden päästä olemme yrittäneet saada lasta vuoden : (

Jos nyt mennään viime keskenmenon kanssa samaa aikataulua, niin menkkojen tulisi alkaa viikolla 34, parin viikon päästä siis. Silloin ajattelin myös varata jälkitarkastukseen ajan, vaikka sitten seuraavalle viikolle. Eikös se jälkitarkastus tehty 4-5 viikon kuluttua kaavinnasta? Heitin jo kaikki liput ja laput roskiin, enkä muista ihan tarkalleen.

Ja mitäs Sallille kuuluu?

Mukavaa päivän jatkoa kaikille ; )

Täällähän minä. Ei vain ole ollut niin asiaa, joten olen pysytellyt taustalla. Kahdet menkat on takana (eka kierto 50 päivää ja toinen 25). En tiedä sekoittiko tai siirsikö heti km:n jälkeen syömäni pillerit kiertoa, kun noin venähti. Yritys on tulee jos on tullakseen, ilman mitään stressiä vaikka ovistikut eilen tilasinkin tutustuakseni kiertooni. Voipi olla etteivät kuitenkaan enää ehdi tähän kiertoon... Töitä etsin ja yhteen koulutukseen hain, että saa nähdä mikä ensin tärppää ja määrää tulevaisuuden suunnan... Ja laihis pitäis taas alottaa, mutta odottelen sopivaa inspiraatiota löysissä verkkareissa :o

Hitsi, nyt siellä taas sataa. Liian kauan surffasin ;-)

Tuntuu, että olet Kauris jo positiivisemmalla tuulella, jos rivien välistä oikein luin :) Se on hyvä niin.

jep. Ihan hyvä on vointi. Tämä on ollut huomattavasti helpompi kuin ensimmäinen km, vaikka paska juttu onkin.

Unohdin tuohon edelliseen viestiin laittaa, että pongasin tutut ovislimatkin eilen ja toissapäivänä : )
Sekin piristi kummasti!

Minäkin olen hakenut yhtä työpaikkaa ja lisäksi vielä myös koulutukseen. Kumpa nyt edes toiseen niistä pääsisi. Saisi ajatukset johonkin muualle ; )

Laihis pitäisi aloittaa, mutta ei tunnu löytyvän motivaatiota tältäkään suunnalta. Km jälkeen lähti muutama kilo ihan itsekseen, johtui varmaan jonkin moisesta masennuksesta ja stressistä.

Nyt on aikaa surffailla. Ei huvita lähteä minnekkään ja olen yksikseni, joten päätin käyttää ajan kaunistautumiseen... Täällä siis värjäilen ripsiä ja kulmia ja roikun netissä : )

Pahoittelut ja lämmin halaus kaikille viime aikoina keskenmenon kokeneille! Aina tuntuu ikävältä kun lukee täältä näitä tuoreita keskenmenotapauksia. Käyn päivittäin täällä lueskelemassa kuulumisia vaikken enää itse ihan yhtä aktiivisesti kirjoittelekaan. Voimia ja jaksamista teille ja koittakaa jaksaa uskoa parempaan huomiseen vaikka se välillä ei mahdolliselta tuntuisikaan!

Itselläni menossa kp 18. Tämä kierto on mennyt omalla painollaan. Touhuttu mahdolliseen ovisaikaan on kyllä kovasti, mutta muuten en jaksa enää jännittää lopputulosta. On usko mennyt totaalisesti luomuraskautumisen suhteen. Ensi viikolla menen sairaalan lapsettomuuspolille ja toivon että asioihin saataisiin vauhtia tavalla tai toisella. On se ihmeellistä että tätä yhtä lääkärikäyntiä olen odottanut kuin kuuta nousevaa toukokuisesta km:n jälkitarkastuksesta lähtien. Tiesin, että elokuussa sitten vastaanotolle jollei kesällä tärppäisi. Ja pakkohan tässä on alkaa jotain tapahtua asioiden hyväksi kun yli vuosi yritystä takana ja ikääkin jo se 35. Ensi viikolla aloitan uudessa työssä ja sikäli kiva, että on jotain muutakin ajateltavaa kuin pyöritellä näitä vauva-asioita kaiken valveillaoloajan. Saa nähdä mitä syksy tuo tullessaan, kaikkien näiden projektieni suhteen.

Kaikille toivorikasta elokuun jatkoa!

Jännitysnäytelmä meidän perheessä jatkuu...
Vuotoa ei ole näkynyt, eilen hätäisinä ihmisinä jo testattiin, mutta ainakin vielä näytti negatiivista.
Nyt sitten odotellaan loppuviikkoon, ja testaillaan sit uudestaan tarpeentullen... Toiveet on nyt aika korkealla, mutta vielä ei uskalla kuitenkaan liikoja hurrata.

satu-täti: kuulostaa lupaavalta tuo sun tilanne, toivotaan että uusi tärppi olisi käynyt näin pian. Pidähän meidät muut ajantasalla asian suhteen!

Mulla kp 22 ja tänään oli se suuri päivä, jota olen keskenmenon jälkitarkastuksesta toukokuusta asti odottanut. Eli kävin tänään lapsettomuuspuolen polilla. Ei näkynyt ultrassa merkkejä että olisin ovuloinut, joten nyt sitten ensiviikolla aloitan clomit ja terot jätän kokonaan pois, koska joskus ne saattavat kuulema estää munasolun irtoamisen. Kun helmikuussa tulin raskaaksi käytin molempia yhtaikaa. Mutta nyt siis näin. Ja follikkelin seurantaultra on sovittu jo heti ekaan kiertoon. Nähdäänpä sitten auttoiko annos ja montako munasolua on irtoamassa (jos on). Viimeksihän en ollut seurantaultrassa ja niinpä odotin sitten kaksosia. Eipä sen puoleen, kaksoset olisi tervetulleita jos kaikki vaan meni loppuun asti hyvin. Mutta yksikin riittäisi, kunhan senkin vain saisi aikaiseksi. Nyt siis on ainakin toivoa että on sitten jotain mihin tärpätä! :)

Satu-täti, toivottavasti se teidän nega siitä plussaksi muuttuu +++++

Tänne ei mitään uutta. 3 viikkoa kaavinnasta. Kohta pitäisi ruveta jälkitarkastusaikaa varailemaan. Tiedä miten pitkät jonot terveyskeskukseen on...
Menkkoihinkin on vielä aikaa. Ovislimathan pongasin silloin 9. ja 10. päivän paikkeilla, joten viikon päästä alan odottelemaan tätiä.
Voihan olla, että menee pidempään, kun on kuitenkin kaavinnan jälkeiset ekat menkat vasta.

Kertokaahan kuulumisia!!!
Melko hiljaista on täällä ollut. Ei kai ala Kermit kuihtua?

: )

Nostetaans nyt ensimmäiselle sivulle. Välillähän täällä on hiljaisempaa ja sitten taas enemmän juttua. Seuraava ketju (100 jälkeen), kun aloitetaan, voisi alkuun vaikka liittää kaikkien täällä ""roikkuvien"" tilannekuvauksen. Viime kuukausina kun on aika paljon tullut uutta ja vanhoja siirtynyt odotuspuolelle. Ja kesä tekee muistille tepposet...

Itse lueskelen kyllä palstaa, mutta mitään erityistä ei täällä tapahdu. Keskenmenosta on jo iät ja ajat ja kovasti toivon, että raskaudun ennen lokakuuta, jolloin olisi ollut km-raskauden laskettu aika. Yritän pitää jalat maassa ja katsoa, mitä tuleman pitää, mutta se on toki helpommin sanottu kuin tehty. Olen kyllä miettinyt, että jos seuraavat kuukautiset alkavat, niin varaisin ajan gynelle ihan vaan omaksi mielenrauhaksi. Ennen pystyin selkeästi sanomaan, kummalta puolelta ovis tapahtui, mutta nykyisin tuntuu pikemminkin molemmilla puolilla vihlaisuja ovulaatio aikaan. Tosin tällä kertaa en oikeastaan sitä loppu vihlaisua edes tuntenut. Voisi tsekata, että kaikki varmasti ok.

Satu-täti, kerrohan kuulumisiasi. Oireesi ovat kyllä tosi selkeät ja kun kerta kuukautisetkin poissa. Eihän se plussa kaikilla tule muutamaan viikkoonkaan, joten kyllä se siitä!

En malttanut enää odottaa päivääkään uuden testin kanssa, äsken jännättiin koko perhe tulosta....kovin on haalea viiva, mutta kyllä se plussaa näyttää! En uskalla kyllä vielä täysin iloita, pitää vielä pissanäyte viedä labraan, että siellä tekevät testin uudelleen...on saatava 100% varmuus asiasta.
Mies kyllä pissii jo hunajaa =) Olo on kyllä sanoinkuvaamattoman hämmentynyt, en uskonut, että ensimmäisestä yrityskierrosta tärppäisi...mutta palailen vielä, kunhan saan varmistuksen asiaan...