Kenen mies juo itsensä humalaan joka vklp?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="sondersson";27782134]Mitä se parempi sitten on? Nyhjätään väkisin yhdessä kotona kun perheellisen on pakko olla silleen koko aika? Tavataan kaveri silloin tällöin kahvilassa max. tunnin verran ettei vaan ole liian kauan erossa miehestään/naisestaan?[/QUOTE]

Tiedätkö, että tuokin kommentti kuulostaa vain surulliselta :( Ei meillä ole todellakaan mikään pakko olla toistemme seurassa, mutta me satumme viihtymään yhdessä. Eikä olla vaan kotona, käymme ystävillä, leffassa, syömässä jne. Itse olen aina pitänyt sitä normaalina parisuhteena, että viihdytään keskenämme ja näin myös ystävämme tekevät. Ja lasten kanssa keksitään aina viikonlopuiksi jotain spesiaalia, kun viikot menevät töissä/hoidossa. Olis ihan kamala sanoa lapsille, että lauantaiaamuna vaan ollaan kotona tai äiti viihdyttää, kun haluavat viettää aikaa iskänkin kanssa.

Mutta joo, ehkä eri tilanne jos sen toisen kanssa ei yhdessäolosta nauti. Sitten varmaan itsekin yrittäisin keksiä keinoja käydä edes kerran viikossa jossain muualla. Ja on meillä joskus yönylireissuja kuten tuolla jo sanoinkin, mutta esim. mökkireissuja ja vastaavia, ei normiviikkona naapurin luo yökylään-reissuja :)

[QUOTE="vieras";27782285]Tiedätkö, että tuokin kommentti kuulostaa vain surulliselta :( Ei meillä ole todellakaan mikään pakko olla toistemme seurassa, mutta me satumme viihtymään yhdessä. Eikä olla vaan kotona, käymme ystävillä, leffassa, syömässä jne. Itse olen aina pitänyt sitä normaalina parisuhteena, että viihdytään keskenämme ja näin myös ystävämme tekevät. Ja lasten kanssa keksitään aina viikonlopuiksi jotain spesiaalia, kun viikot menevät töissä/hoidossa. Olis ihan kamala sanoa lapsille, että lauantaiaamuna vaan ollaan kotona tai äiti viihdyttää, kun haluavat viettää aikaa iskänkin kanssa.

Mutta joo, ehkä eri tilanne jos sen toisen kanssa ei yhdessäolosta nauti. Sitten varmaan itsekin yrittäisin keksiä keinoja käydä edes kerran viikossa jossain muualla. Ja on meillä joskus yönylireissuja kuten tuolla jo sanoinkin, mutta esim. mökkireissuja ja vastaavia, ei normiviikkona naapurin luo yökylään-reissuja :)[/QUOTE]

Kuten aiemmin sanoin, me ollaan kyllä myös yhdessä ja siis tykätään olla. Mutta kumpikin halutaan myös omaa aikaa, ja ollaan siitä onnekkaita että sitä toisillemme suodaan. Tuolla pakolla tarkoitin sitä että sinun mielestäsi ilmeisesti parisuhde ja perhe voi olla hyvä vain, jos toisen kanssa haluaa olla koko ajan. Usko tai älä mutta me rakastetaan toisiamme ja meillä on hyvä suhde vaikkei joka hetki käsi kädessä ollakaan.

Meistä ei kestään ole kamalaa olla lauantaiaamuna kotona (mitä ihmettä??) ja lapset saavat kyllä olla isänsä kanssa aina kun haluavat. Eikä tarvita jatkuvia spesiaalijuttuja kun viihdytään yhdessä ihan normijutuissa ja aikaa meillä kyllä on toisillemme viikollakin (eikä tuo ryypiskely ole pois lasten hereilläoloajasta). Eihän töissä nyt koko päivää mene. Vai meneekö teillä? Sitten toki ymmärrän että pitää olla niin tiukasti yhdessä vloppuisin. Meillä on paljon arkivapaitakin/etäpäiviä sun muuta ettei tarvii joka minuutissa roikkua kiinni :)

[QUOTE="sondersson";27782346]Kuten aiemmin sanoin, me ollaan kyllä myös yhdessä ja siis tykätään olla. Mutta kumpikin halutaan myös omaa aikaa, ja ollaan siitä onnekkaita että sitä toisillemme suodaan. Tuolla pakolla tarkoitin sitä että sinun mielestäsi ilmeisesti parisuhde ja perhe voi olla hyvä vain, jos toisen kanssa haluaa olla koko ajan. Usko tai älä mutta me rakastetaan toisiamme ja meillä on hyvä suhde vaikkei joka hetki käsi kädessä ollakaan.

Meistä ei kestään ole kamalaa olla lauantaiaamuna kotona (mitä ihmettä??) ja lapset saavat kyllä olla isänsä kanssa aina kun haluavat. Eikä tarvita jatkuvia spesiaalijuttuja kun viihdytään yhdessä ihan normijutuissa ja aikaa meillä kyllä on toisillemme viikollakin (eikä tuo ryypiskely ole pois lasten hereilläoloajasta). Eihän töissä nyt koko päivää mene. Vai meneekö teillä? Sitten toki ymmärrän että pitää olla niin tiukasti yhdessä vloppuisin. Meillä on paljon arkivapaitakin/etäpäiviä sun muuta ettei tarvii joka minuutissa roikkua kiinni :)[/QUOTE]

Itse olen tällä hetkellä äippälomalla, mies on töissä :) Eli aika paljon vapaata on lapsillakin ja nähdään kyllä toisiamme silloinkin. Ja jos et osannut lukea edellisestä viestistäni, niin kerrataan että ollaan mekin toisinaan esim. mökkireissulla ilman toista, mutta pikkuisen eri juttu joka vkl... :D Ja ihan sama miten päin tuon selität, niin jos sun mies kokee tarpeekseen juoda joka vkl kavereidensa kanssa ja olla yötä poissa kotoa, niin ei se kyllä mitenkään ihanalta parisuhteelta ja perhe-elämältä kuulosta. :)

[QUOTE="vieras";27782405]Itse olen tällä hetkellä äippälomalla, mies on töissä :) Eli aika paljon vapaata on lapsillakin ja nähdään kyllä toisiamme silloinkin. Ja jos et osannut lukea edellisestä viestistäni, niin kerrataan että ollaan mekin toisinaan esim. mökkireissulla ilman toista, mutta pikkuisen eri juttu joka vkl... :D Ja ihan sama miten päin tuon selität, niin jos sun mies kokee tarpeekseen juoda joka vkl kavereidensa kanssa ja olla yötä poissa kotoa, niin ei se kyllä mitenkään ihanalta parisuhteelta ja perhe-elämältä kuulosta. :)[/QUOTE]

Onko se niin hirveän vaikeeta käsittää että ihmisiä on erilaisia ja onnellinen voi olla muutenkin ku sun sanelemalla kaavalla? Me kumpikin halutaan omaa aikaa joka viikko eikä siinä ole mitään pahaa. Pian yhdeksän vuotta oltu yhdessä ja onnellisia ollaan, kuulostipa sun korvaan miltä tahansa. Kumma että otat asiaksesi vängätä siinä vastaan. Ei mulla tässä mitään syytä ole valehdellakaan.

Tarkoittaako tuo muuten sitä isommat muksut on hoidossa vaikka olet kotona? En tuomitse sitä mitenkään, kysyn vaan kun jäi epäselväksi.

[QUOTE="sondersson";27782659]Onko se niin hirveän vaikeeta käsittää että ihmisiä on erilaisia ja onnellinen voi olla muutenkin ku sun sanelemalla kaavalla? Me kumpikin halutaan omaa aikaa joka viikko eikä siinä ole mitään pahaa. Pian yhdeksän vuotta oltu yhdessä ja onnellisia ollaan, kuulostipa sun korvaan miltä tahansa. Kumma että otat asiaksesi vängätä siinä vastaan. Ei mulla tässä mitään syytä ole valehdellakaan.

Tarkoittaako tuo muuten sitä isommat muksut on hoidossa vaikka olet kotona? En tuomitse sitä mitenkään, kysyn vaan kun jäi epäselväksi.[/QUOTE]

On erilaisia, en vain tunne yhtäkään tuollaista tapausta, jossa parisuhde olis kunnossa ja noin toimitaan. Yhden tuntemani perheen tiedän jossa mies käy enemmänkin viihteellä, eikä heillä kyllä parisuhde mitenkään kunnossa ole ja nainen on aika rikki kun yksin pitää käytännössä hoitaa lähes kaikki.

Ja äippäloma alkoi juuri ja lapsilla on ollut muutenkin tarhasta joululoma, en vielä tiedä pidetäänkö hoitopaikka vai irtisanotaanko. Joka tapauksessa eivät ole menossa ainakaan hetkeen takaisin hoitoon :) Eikä mua haittaa, vaikka sitä kysytäänkin :)

[QUOTE="vieras";27782785]On erilaisia, en vain tunne yhtäkään tuollaista tapausta, jossa parisuhde olis kunnossa ja noin toimitaan. Yhden tuntemani perheen tiedän jossa mies käy enemmänkin viihteellä, eikä heillä kyllä parisuhde mitenkään kunnossa ole ja nainen on aika rikki kun yksin pitää käytännössä hoitaa lähes kaikki. [/QUOTE]

Sulla on varmaan lähipiirissä vain huonoja kokemuksia siitä oman ajan ottamisesta kavereiden kanssa, koska suhtaudut siihen noin negatiivisesti. Itse voisin hyvinkin kuvitella, että Sonderssonin tilanne ei tarkoita sitä, että mies muista välittämättä huitelee kaikki viikonloput kännäämässä. Varmaankin tilanne on se, että mies hoitaa kaikki sovitut hommat, ei makaa krapuloissaan seuraavaa päivää (eli luultavasti osaa ottaa kohtuudella) jne. Ymmärrän kyllä, että suurimman osan suomalaisnaisten käsitys miesten kavereiden kanssa hengailusta tarkoittaa sitä, että mies häviää mitään ilmoittamatta ja tulee takaisin umpitunnelissa eteiseen sammuen aamuyöllä. Toiset voivat olla niin onnekkaita, että heidän miehet osaavat käyttäytyä, vaikka useasti viihtyvät kavereiden kanssa.

Mutta siis itse kysymykseen, niin mun mielestä mies juo silloin liikaa, jos se ap:ta häiritsee. On tosi rasittavaa, jos viikonloppua saa "pelätä" ja odottaa, että missä kunnossa mies tällä kertaa tulee kotiin jne. Selvästikään ap:n perhe ei ole tyytyväinen tilanteeseen, mikä kielii siitä, että juominen todella on ongelma.

Lemmy Kilmister käyttää piriä ja alkoholia joka päivä ja silti on hyvässä kunnossa lääkäreiden mielestä. Ikääkin joku lähemmäs 70 v. Miettikääpä sitä, terveysintoilijat!

[QUOTE="vieras";27782405]Itse olen tällä hetkellä äippälomalla, mies on töissä :) Eli aika paljon vapaata on lapsillakin ja nähdään kyllä toisiamme silloinkin. Ja jos et osannut lukea edellisestä viestistäni, niin kerrataan että ollaan mekin toisinaan esim. mökkireissulla ilman toista, mutta pikkuisen eri juttu joka vkl... :D Ja ihan sama miten päin tuon selität, niin jos sun mies kokee tarpeekseen juoda joka vkl kavereidensa kanssa ja olla yötä poissa kotoa, niin ei se kyllä mitenkään ihanalta parisuhteelta ja perhe-elämältä kuulosta. :)[/QUOTE]

Mä en taas ymmärrä sitä, että kavereita ei sais tavata kuin max pari tuntia kerrallaan, kun eihän parisuhde voi olla onnellinen jos haluaa puolisonsa lisäksi viettää aikaa kavereidensa kanssa.

Ja sitten kysymykseen. Mielestäni parisuhteet ja perheet ovat erilaisia, joten paha sanoa mikä on normaalia ja mikä ei. Oma mies on tainnut pari kertaa olla humalassa viimeisen 2kk aikana.

Mä en taas ymmärrä sitä, että kavereita ei sais tavata kuin max pari tuntia kerrallaan, kun eihän parisuhde voi olla onnellinen jos haluaa puolisonsa lisäksi viettää aikaa kavereidensa kanssa.

Ja sitten kysymykseen. Mielestäni parisuhteet ja perheet ovat erilaisia, joten paha sanoa mikä on normaalia ja mikä ei. Oma mies on tainnut pari kertaa olla humalassa viimeisen 2kk aikana.

Ja minä taas en ymmärrä ihmistä, joka ei ymmärrä lukemaansa :D Missä vaiheessa olen sanonut, että meillä mies SAA tavata kavereita max pari tuntia kerrallaan? En minä määrää, mitä mies saa tehdä hyvänen aika, aikuinen mies! :D

Minä puhun kokoajan siitä, että kerran viikossa kavereiden tykönä yökyläily ei kuulosta aikuismaiselta touhulta, vaan todellakin mun mielestä oudolta. Eikä mulla ole lähipiirissä kokemusta alkoholisteista tai huonoista parisuhteista, tuo esimerkki oli tutun tuttuja, kuulen aina viimeisimmät kuulumiset sillä rintamalla. Säälittää mua se nainen, ei voi mitään, kaksi ihanaa tyttöä on heillä, molemmat alle 4-vuotiaita. :( Eikä se mies ole mikään juoppo edes, kunhan ei vaan ymmärrä, että lapset ovat hänenkin vastuulla eikä vaan lasten äidin. Hyvä tyyppi, mutta miehekseni en tuollaista teinipoikaa ottais ikuna. Onneksi ei ole tarvinnutkaan :)

[QUOTE="ama";27783102]Sulla on varmaan lähipiirissä vain huonoja kokemuksia siitä oman ajan ottamisesta kavereiden kanssa, koska suhtaudut siihen noin negatiivisesti. Itse voisin hyvinkin kuvitella, että Sonderssonin tilanne ei tarkoita sitä, että mies muista välittämättä huitelee kaikki viikonloput kännäämässä. Varmaankin tilanne on se, että mies hoitaa kaikki sovitut hommat, ei makaa krapuloissaan seuraavaa päivää (eli luultavasti osaa ottaa kohtuudella) jne. Ymmärrän kyllä, että suurimman osan suomalaisnaisten käsitys miesten kavereiden kanssa hengailusta tarkoittaa sitä, että mies häviää mitään ilmoittamatta ja tulee takaisin umpitunnelissa eteiseen sammuen aamuyöllä. Toiset voivat olla niin onnekkaita, että heidän miehet osaavat käyttäytyä, vaikka useasti viihtyvät kavereiden kanssa.
[/QUOTE]

Ja sulle sanon saman mitä edelliselle; molemmilla pitää olla omaakin aikaa, mutta ei todellakaan yökyläilyä kerran viikossa kavereilla. Mies kuitenkin yli 30-vuotias, perheellinen mies, kuten meilläkin :)

[QUOTE="vieras";27783493]Ja minä taas en ymmärrä ihmistä, joka ei ymmärrä lukemaansa :D Missä vaiheessa olen sanonut, että meillä mies SAA tavata kavereita max pari tuntia kerrallaan? En minä määrää, mitä mies saa tehdä hyvänen aika, aikuinen mies! :D

Minä puhun kokoajan siitä, että kerran viikossa kavereiden tykönä yökyläily ei kuulosta aikuismaiselta touhulta, vaan todellakin mun mielestä oudolta. Eikä mulla ole lähipiirissä kokemusta alkoholisteista tai huonoista parisuhteista, tuo esimerkki oli tutun tuttuja, kuulen aina viimeisimmät kuulumiset sillä rintamalla. Säälittää mua se nainen, ei voi mitään, kaksi ihanaa tyttöä on heillä, molemmat alle 4-vuotiaita. :( Eikä se mies ole mikään juoppo edes, kunhan ei vaan ymmärrä, että lapset ovat hänenkin vastuulla eikä vaan lasten äidin. Hyvä tyyppi, mutta miehekseni en tuollaista teinipoikaa ottais ikuna. Onneksi ei ole tarvinnutkaan :)[/QUOTE]

Mutta miksi se että tapaa ystäviään yöaikaan on paheksuttavaa?

Mutta miksi se että tapaa ystäviään yöaikaan on paheksuttavaa?

En sanonut, että se on paheksuttavaa. Sanoin, että se on hyvinhyvin outoa, että aikuinen, perheellinen mies yöpyy viikottain kavereillaan pelaamasssa pleikkaa ja juomassa jokusen oluen. KERRAN VIIKOSSA! :laugh:

Meillä tykätään useimpina viikonloppuaamuina odotella, että lapset tulee herättelemään ja yhdessä köllötellä sängyssä hieman pidempään. Sen minä lasken olevan aika paljon terveempi meininki, kuin se että iskä nukkuu joka viikonloppu kavereillaan yhden yön :)

[QUOTE="vieras";27783508]Samoin pitää sitten kieltää kavereiden näkemisen joka viikko, vierailut kyläpaikoissa joka viikko. Ei ole tervettä haluta joka viikko kyläilemään.[/QUOTE]

Käykö teidän vanhemmistakin isäukko joka viikko kavereillaan yökylässä kerran viikkoon? :D

En muistanutkaan, että täällä on näin paljon teinivanhempia ja parisuhdeongelmaisia tällä palstalla, nythän se taas nähtiin...

[QUOTE="vieras";27783592]Käykö teidän vanhemmistakin isäukko joka viikko kavereillaan yökylässä kerran viikkoon? :D

En muistanutkaan, että täällä on näin paljon teinivanhempia ja parisuhdeongelmaisia tällä palstalla, nythän se taas nähtiin...[/QUOTE]

Nythän sinä loistamaan lähdit. miksi pitää yökylässä olla? :laugh: Eikä ole olemassa sinun kohdalla mitään vierailua ilman että jää yöksi :D No eipä tietenkään, menehän kotiis kasvamaan pentu vielä..

[QUOTE="vieras";27783578]En sanonut, että se on paheksuttavaa. Sanoin, että se on hyvinhyvin outoa, että aikuinen, perheellinen mies yöpyy viikottain kavereillaan pelaamasssa pleikkaa ja juomassa jokusen oluen. KERRAN VIIKOSSA! :laugh:

Meillä tykätään useimpina viikonloppuaamuina odotella, että lapset tulee herättelemään ja yhdessä köllötellä sängyssä hieman pidempään. Sen minä lasken olevan aika paljon terveempi meininki, kuin se että iskä nukkuu joka viikonloppu kavereillaan yhden yön :)[/QUOTE]

No niin mutta mikä ero siinä on, näkeekö niitä kavereita yöllä vai päivällä? Vähemmänhän se yöllä näkeminen on perheeltä pois.

Mikä nyt sitten on normaalia juomista kenellekin?
Voin vastata vain omasta puolestani. Baarissa en ole käynyt ainakaan viiteen vuoteen. Veikkaisin että lähemmäs 10 kuin 5 vuotta siitä on. En muista koska olisin ollut oikein kännissä.
Toissa päivänä join yhden tölkin Kurko Piraijaa ja edellsen kerran jouluaattona kaksi karpalolonkeroa. Sitä edellistä ketaa en tarkasti muista mutta taisi olla pari viikkoa ennen joulua ja taidettiin juoda vaimon kanssa pullo valkkaria puoliksi.

[QUOTE="vieras";27783641]Nythän sinä loistamaan lähdit. miksi pitää yökylässä olla? :laugh: Eikä ole olemassa sinun kohdalla mitään vierailua ilman että jää yöksi :D No eipä tietenkään, menehän kotiis kasvamaan pentu vielä..[/QUOTE]

Voi tsiisus, ihan kuin sokeiden kanssa täällä juttelis... :D Lueppas lapsrakas kenelle minä olen vastaillut eli lue pari sivua taaksepäin olevat viestit. Jos et sen jälkeen ymmärrä, niin kannattais varmaan alkaa opiskella jotain, että aivot kehittyy...

terveisin 35-vuotias, onnellisesti avioliitossa oleva kahden (kohta kolmen) lapsen äiti :)

No niin mutta mikä ero siinä on, näkeekö niitä kavereita yöllä vai päivällä? Vähemmänhän se yöllä näkeminen on perheeltä pois.

No miksei voi nähdä niitä kavereita päivällä? Enemmänhän siinä saa omaa aikaa, sitten voi käyttää sen yöajan nukkumiseen. Mistä tulikin mieleeni, että jos sonderssonin mies siis vain on kylässä yöllä niin missäköhän vaiheessa tuo nukkuu? Jos lapset ei huomaa mitään ja kaveri on aamulla ihan normaalissa kunnossa ja ilmeisesti sitten kotona?

Minä ja mieheni tykätään herätä samasta sängystä, me ollaan sillä tavalla outoja... :D

[QUOTE="vieras";27783682]Voi tsiisus, ihan kuin sokeiden kanssa täällä juttelis... :D Lueppas lapsrakas kenelle minä olen vastaillut eli lue pari sivua taaksepäin olevat viestit. Jos et sen jälkeen ymmärrä, niin kannattais varmaan alkaa opiskella jotain, että aivot kehittyy...

terveisin 35-vuotias, onnellisesti avioliitossa oleva kahden (kohta kolmen) lapsen äiti :)[/QUOTE]

Henkisesti tunnut olevan 5v-tasolla. :D

[QUOTE="vieras";27783698]No miksei voi nähdä niitä kavereita päivällä? Enemmänhän siinä saa omaa aikaa, sitten voi käyttää sen yöajan nukkumiseen. Mistä tulikin mieleeni, että jos sonderssonin mies siis vain on kylässä yöllä niin missäköhän vaiheessa tuo nukkuu? Jos lapset ei huomaa mitään ja kaveri on aamulla ihan normaalissa kunnossa ja ilmeisesti sitten kotona?

Minä ja mieheni tykätään herätä samasta sängystä, me ollaan sillä tavalla outoja... :D[/QUOTE]

No jos vaikka käyvät töissä, ja ovat perheensä kanssa?

P.S. Kai tiesit että kaikki eivät tee 8-16 töitä?