Kenen mies juo itsensä humalaan joka vklp?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mies saattaa kausittain juoda joka viikonloppu ja kausittain sitten ehkä kerran kuussa. Yhdessä käydään yleensä. Mutta me ollaankin parikymppisiä lapsettomia, eli ei velvollisuudet vielä pakota... :) Jos lapsia olis niin sit ei kyllä ois asiaa baariin joka (ei edes joka toinen) vklp :D

Näin oli meilläkin, parikymppisinä ja aikana ennen lapsia. Enkä näe siinä mitään outoa. Mutta en todellakaan kattelis hyvällä jos miehelle olis jäänyt se bilevaihde päälle lasten syntymän jälkeen :)

[QUOTE="vieras";27781518]Täällä mies ottaa joka pe ja la kaljaa noin 8 tölkkiä/pulloa, niitä pieniä tölkkejä.
Sitten jos on jotain arkipyhiä, niin yleensä aina ottaa niiden "aattona".
Otti esim vkl ennen joulua ja sit joulupäiväiltana ja nyt taas pe- la. Kunnes taas huomenna ottaa ja tulevana viikonloppuna.
Baarissa/kavereilla käy aika ajoin.
Nukkuukin lähes aina viikonloppuisin 11-12.30 välille.

Muutenkaan ei tee lasten kassa yhtään mitään tai kotonakaan.

Ei vaan ole voimia lähteä ja alkaa yh:ksi kolmelle pienelle lapselle vaikka mieli tekisi.[/QUOTE]

Mitä enemmän ihmisillä on vapaata, sitä enemmän alkoholista johtuvia haittoja.

[QUOTE="sondersson";27781728]Jaa ne on noin isot nuo määrät. Harvemminhan tuo sitten on suurkuluttaja.

Minä en opeta alaikäisille alkoholin käyttöä, aikusena ottavat sitten ihan sen mukaan miten itse haluavat. Ei se juominen tai juomattomuus vanhemmista riipu. Toki se joillain siihen vaikuttaa mutta päätökset tekee jokainen itse.[/QUOTE]

Eli miksi sitten jää kavereilleen yöksi? Muuten vain? Minkä ikäiset, perheelliset harrastaa yökyläilyä ilman muuta perhettä, kerrotko uteliaalle? Ja joka vkl?

[QUOTE="vieras";27781744]Eli miksi sitten jää kavereilleen yöksi? Muuten vain? Minkä ikäiset, perheelliset harrastaa yökyläilyä ilman muuta perhettä, kerrotko uteliaalle? Ja joka vkl?[/QUOTE]

Huvikseen, jauhavat paskaa aamuyöhön asti, pelaavat poksua/pleikkaa tai jotain, hengailevat vaan. En tajua mitä outoa siinä on :D Mä oon 27 ja mies 32.

[QUOTE="sondersson";27781780]Huvikseen, jauhavat paskaa aamuyöhön asti, pelaavat poksua/pleikkaa tai jotain, hengailevat vaan. En tajua mitä outoa siinä on :D Mä oon 27 ja mies 32.[/QUOTE]

No ihmettelen, miksi miehesi ei mieluummin vietä aikaa sun kanssasi. Eikä tuollainen muutenkaan kuulosta enää aikuisten ihmisten käytökseltä, mun mielestä. Ymmärtäisin jos esim. kerran puoleen vuoteen venähtää ilta (tai en ymmärtäis, mutta kuvitellaan nyt näin) että jaa kavereilleen yöksi, mutta joka ikinen vkl? Ei vaan oo normaalia, vaikka kattelis miten päin.

[QUOTE="vieras";27781818]No ihmettelen, miksi miehesi ei mieluummin vietä aikaa sun kanssasi. Eikä tuollainen muutenkaan kuulosta enää aikuisten ihmisten käytökseltä, mun mielestä. Ymmärtäisin jos esim. kerran puoleen vuoteen venähtää ilta (tai en ymmärtäis, mutta kuvitellaan nyt näin) että jaa kavereilleen yöksi, mutta joka ikinen vkl? Ei vaan oo normaalia, vaikka kattelis miten päin.[/QUOTE]

Minusta taas on normaalia että aikunen ihminen saa tehdä haluamiaan asioita. Me ollaan kyllä yhdessäkin. Kumpikin halutaan nähdä myös kavereita ja olla myös omassa rauhassa. Kun kaverit tulee nähtyä pääosin illalla/yöllä, se ei ole pois perheelle jäävästä ajasta. Meillä on asiat paremmin kun hyvin, kaikelle on aikaa ja kaikki ovat tyytyväisiä :)

[QUOTE="sondersson";27781780]Huvikseen, jauhavat paskaa aamuyöhön asti, pelaavat poksua/pleikkaa tai jotain, hengailevat vaan. En tajua mitä outoa siinä on :D Mä oon 27 ja mies 32.[/QUOTE]

Kolmekymppisiä teinejä...

Kyse ei kai ollutkaan että joka vkl ollaan poissa kotoa, mutta näköjään sun maailmankatsomukseen kuuluu se että perheellinen ei ole koskaan poissa kotoa yötä ilman kumppania. Ja vielä kännissä!!

[QUOTE="vieras";27781630]Meidän elämään ei ole edes ennen lapsia kuulunut se, että rännätään joka vkl siten, ettei tulla yöksi kotia. Luojan kiitos.[/QUOTE]

Mitäs jos vain vastaisitte Pan kysymyksiin,

Meidän isi 46v. ei juo joka vkl itseään känniin

Ja minusta jokavkl humalajuominen ei olis normaalia, alkaisin varmaa miehelle jotain keskusteluapua hommaamaan, jos tulis pakottava tarve joka vkl olla humalassa,

Ei juo, ei todellakaan eikä olis mielestäni normaalia.Häissä, synttäreillä yms juhlissa jonkin verran ottaa se joka ei ole kuskina.
Kunnon humalan juotuaan v 2007 (ja krapulan kärsittyään) oli seuraavan kerran yhtä humalassa vasta nyt v 2012 että ei hirveen tiheästi ole humalassa vai mitä? Ja tämä tarina on tosi!

Mun mies juo ja haluaisi minutkin aina mukaan juomaan. Itse juon n. 10 kertaa vuodessa. Meidän lapset ovat jo kouluiässä. Silloin kun olivat pieniä, emme juoneet nuon usein.

Toki nyt on ruvennut ottamaan päähän oma juomiseni ja sen määrä. Ennen lapsiakaan kun en juonut näin usein.

[QUOTE="Vieras";27781898]Kyse ei kai ollutkaan että joka vkl ollaan poissa kotoa, mutta näköjään sun maailmankatsomukseen kuuluu se että perheellinen ei ole koskaan poissa kotoa yötä ilman kumppania. Ja vielä kännissä!![/QUOTE]

No voi olla poissa esim. työreissun takia tai jos menee työ-/kaveriporukalla johonkin mökkireissulle. Mutta en ymmärrä, että normiviikonloppuna menee yhtäkkiä kaverilleen yöksi, jos se kaveri vielä sattuu asumaan samalla paikkakunnalla. Outoa, teinimeininkiä, ei perheellisen ihmisen.

[QUOTE="vieras";27782092]Kun et paremmasta tiedä :)[/QUOTE]

Mitä se parempi sitten on? Nyhjätään väkisin yhdessä kotona kun perheellisen on pakko olla silleen koko aika? Tavataan kaveri silloin tällöin kahvilassa max. tunnin verran ettei vaan ole liian kauan erossa miehestään/naisestaan?

Mitä väliä ap:lle on juoko muut enemmän, vähemmän tai saman verran kuin hänen miehensä? Jos "kaikki" joisivat saman verran kuin mies, olisiko tilanne sitten ok? Jos "kaikki" joisivat vähemmän kuin mies, suostuisiko mies sitten vapaaehtoisesti vähentämään kännäystään? Häiritseekö juominen ap:ta siis vain siksi, kun/jos miehen juomatottumukset poikkeavat normaalista, vai siksi että se juominen nyt vain häiritsee?

Veikkaan jälkimmäistä. Silloin ei ole mitään merkitystä sillä, kuinka keskimääräistä miehen alkoholinkulutus on. Vain sillä on merkitystä, että se ap:tä häiritsee. Miehen selitys "normaalista" juomismäärästä ei millään lailla kumoa sitä että juominen häiritsee hänen vaimoaan. Sama homma minkä tahansa käytöksen kanssa - olkoot "normaalia" tai ei, jos jokin parisuhteessa häiritsee niin se häiritsee riippumatta siitä onko se keskimääräistä vai ei.

Mitäpä sitten voi tehdä? Miehen juomiseen on aika mahdoton vaikuttaa, sillä alkoholisti kyllä keksii syyt juomiselleen (lasken miehen alkoholistiksi, jos/kun hänellä on pakottava tarve juoda itsensä viikottain humalaan - silloin ongelma on jo olemassa). Alkoholistia ei saa lopettamaan jankuttamalla, mäkättämällä eikä vetoamalla keskimääräisiin kännäystapoihin. Alkoholisti lopettaa vain ja ainoastaan jos itse haluaa.

Ap:n itsensä päätettäväksi jää, millä lailla hän sietää tuota käytöstä vai sietääkö.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27782181:
Jeesustelija paikalla!
Jos mies ylipäätään lähtee baariin, koska haluaa vetää kännit, niin olisi syytä katsoa peiliin. Kummankin.

:saint:

Meillä tuo lähtee baariin katsomaan peliä, pelaamaan bilistä tai ihan vaan tapaamaan tuttuja. Minä meen tapaamaan tuttuja. Samalla sitten tulee otettua kuppia mutta se on siinä ihan toisarvoista. Itte olen sen verran ujo ja hiljainen että musta on mukavampaa olla vähintäänkin hiprakassa muitten seurassa. Joo säälittävää mutta minkäs teet.

Mun mies juo joka viikonloppu kännit. Aloittaa perjantaina ja se jatkuu yhtä kyytiä sunnuntai-iltaan asti. Välillä laittaa viestiä, välillä ei, joskus käy vaihtamassa vaatteita, mutta useimmitn sitä ei näy viikonloppuisin ollenkaan. Eilen näin hetkisen, ja tänään tuli puolen päivän aikaan viesti, että on kaverin sohvalla. Monesti se juo myös keskellä viikkoa, mutta ei sillä kuulemma ongelmaa ole, kun kaverit juo vielä enemmän. Ja työt hoituu.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27782181:
Jeesustelija paikalla!
Jos mies ylipäätään lähtee baariin, koska haluaa vetää kännit, niin olisi syytä katsoa peiliin. Kummankin.

:saint:
meillä ei mene baariin ei millään. viihtyy kavereiden kanssa ennemmin eräkämpillä keskellä ei mitään.

Mun mies juo joka viikonloppu kännit. Aloittaa perjantaina ja se jatkuu yhtä kyytiä sunnuntai-iltaan asti. Välillä laittaa viestiä, välillä ei, joskus käy vaihtamassa vaatteita, mutta useimmitn sitä ei näy viikonloppuisin ollenkaan. Eilen näin hetkisen, ja tänään tuli puolen päivän aikaan viesti, että on kaverin sohvalla. Monesti se juo myös keskellä viikkoa, mutta ei sillä kuulemma ongelmaa ole, kun kaverit juo vielä enemmän. Ja työt hoituu.

Miksi kattelet tuommosta ukkoo? Eikai siitä mitään iloakaan ole?

Tiedän erään nuoren perheen, jossa parikymppiset vanhemmat jättää muksun mummulle hoitoon joka viikonloppu, ihan vauvasta asti. Itelläni ei lapsia ole mutta todellakin mielessäni tuomitsen tollasen toiminnan...
Pitää jonkun kyllä viirata jos perheellinen ihminen menee JOKA viikonloppu baariin. Varsinkin lasten ollessa pieniä. Ja lapset todellakin muistaa!!!

[QUOTE="sondersson";27782243]Miksi kattelet tuommosta ukkoo? Eikai siitä mitään iloakaan ole?[/QUOTE]

On siitä sen verran iloa, että se osallistuu perheen kustannuksiin. En mä muuten katselisikaan, mutta yksin en pärjäisi taloudellisesti. Käyn kyllä töissä, mutta mun palkalla ei perhe tulisi toimeen.