Keisarileikkauksesta toipuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuopus oli 2½ vrk vanha kun lähdettiin sairaalasta kotiin. Pystyin suht koht normaalisti, varoen tietty nostelemaan heti esim. kaukalossa olevaa vauvaa, kauppakasseja jne. Mitään sohvaa ei tietenkään kannata ihan heti lähteä kannisekelemaan...

Sairaalassa ollaan noin 5 päivää. Vauvaa painavampaa ei saa kantaa kuuteen viikkoon. Olisin kyllä itse pystynyt kantamaan aiemmin, mutta haava voi revetä auki tms. Mutta vauvaa saa siis hoitaa normaalisti.

Itse olin tuon 5 päivää sairaalassa ja sen jälkeinen viikko oli vielä vaikea ja meni kipulääkkeitä. Sitten helpotti. Toisilla menee parantuminen nopeampaankin.

Riippuu varmaan toipumisesta. Itselläni samana iltana pääsin vessaan (perjantai) ja maanantaina kotiin. Poika oli 6 päivää vanha, kun käytiin kävelyllä jo. Varmuuden vuoksi söin särkylääkkeitä pari viikkoa ja mulla ainakin suurin ongelma oli ilman kerääntyminen vatsaan (on tosi kipeä).

Särkylääkkeitä kannattaa ottaa aina kun mahdollista, niin elämä on paljon mukavampaa :)

Itse toivuin tosi nopeasti, vauvan takia sairaalassa oltiin viikko, mutta itse tosiaan pääsin kulkemaan jo samana iltana suht normaalisti ja kotiinkun päästiin jatkoin elämää ihan normaaliin tapaan, ei haitannut arpi ollenkaan! Mutta se on niin tapauskohtaista, sairaalassa tutustuin toiseen äitiin joka myös oli leikattu ja hän voi tosi huonosti,eikä esimerkiksi voinut pitää vielä 4kk päästä leikkauksesta normaaleja farkkuja jalassa,kun haittasivat haavaa...

Yhteistyössä