K
kiitos
Vieras
Eihän se pointti pysy ikinä täysin matkassa ja mitä siitä. Ei tämä ole mikään tieteellinen foorumi. Miksi aina pelkosektioäitejä mollataan? Vähän ymmärrystä muilta äideiltä kiitos.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja kiitos:Eihän se pointti pysy ikinä täysin matkassa ja mitä siitä. Ei tämä ole mikään tieteellinen foorumi. Miksi aina pelkosektioäitejä mollataan? Vähän ymmärrystä muilta äideiltä kiitos.
Ei kai tuossa sanottu että pitäisi muuttaa mielensä? Vaan että pelkosektioa haluavalle pitäisi kertoa ihan faktaa noista synnytystavoista ja tietysti alatiesynnytyksen eduista. Joillain se voisi auttaa harkitsemaan uudelleen ja ehkä päätymäänkin siihen alatiesynnytykseen. Itsekin synnytyspelkoisena kuuluin tähän ryhmään. Vaikka alkuun synnytys tuntui mahdottomalta ajatukselta niin raskauden myötä ja neuvolan kanssa keskusteltuani käännyin kuitenkin siihen että synnytän alateitse, vaikka epäilys seurasi mukana kokaoajan. Ehkä syystä - molemmista raskauksista sitten löytyi noita muita lääketieteellisiä syitä jotka puoltivat sektioa ja sellaisilla lapset sitten syntyivät.Alkuperäinen kirjoittaja mama:Alkuperäinen kirjoittaja eivit:Hei haloo, teidän lapset voi olla allergittomia oli synnytystapa mikä tahansa, samoin allergisia.
TUTKIMUStulokset, tieteelliset tutkimustulokset perustuvat isoon tutkimusjoukkoon. Päätelmät tehdään tilastollisesti, tutkitaan, onko erot tilastollisesti merkittäviä. Tuossa tutkimuksessa on osoitettu, että KESKIMÄÄRIN sektioiduilla on enemmän allergioita ja astmaa. Se, onko teidän lapsella allergioita tai naapurin lapsella, ei kumoa tutkimustuloksia.
Tarkoitus ei ole syyllistää ketään, mutta ehkä esim. pelkosektiota harkitseva voi muuttaa mielensä, kun saa tietää, että alatiesynnytyksellä voi olla etuja. Kenenkään ei tarvitse syyllistyä.
Miksi pelkosektiota harkitsevan pitäisi muuttaa mielensä? Kyse on usein traumasta jonka edellinen hankala synnytys on aiheuttanut tai jopa lapsen kuolema synnytyksessä. Muistetaanpa nyt että suuri osa pelkopolilla käyvistä pelkääjistä on TODELLA ahdistuneita ja TODELLA henkisen jaksamisensa rajoilla. Sun kirjoituksesi loukkaa ainakin minua joka sain aikoinani sektion synnytyspelon takia. Ei se ole mikään leikinasia pelätä synnytystä hysteerisesti ja samalla kantaa syyllisyyttä siitä että ei voi synnyttää enää perinteisesti. Ei siinä kuule auteta naista kun kerrotaan että joo, ota sain sektio mutta muista että lapsellesi olisi etua alatiesynnytyksessä. Siinä lyödään lyötyä.
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Ei kai tuossa sanottu että pitäisi muuttaa mielensä? Vaan että pelkosektioa haluavalle pitäisi kertoa ihan faktaa noista synnytystavoista ja tietysti alatiesynnytyksen eduista. Joillain se voisi auttaa harkitsemaan uudelleen ja ehkä päätymäänkin siihen alatiesynnytykseen. Itsekin synnytyspelkoisena kuuluin tähän ryhmään. Vaikka alkuun synnytys tuntui mahdottomalta ajatukselta niin raskauden myötä ja neuvolan kanssa keskusteltuani käännyin kuitenkin siihen että synnytän alateitse, vaikka epäilys seurasi mukana kokaoajan. Ehkä syystä - molemmista raskauksista sitten löytyi noita muita lääketieteellisiä syitä jotka puoltivat sektioa ja sellaisilla lapset sitten syntyivät.Alkuperäinen kirjoittaja mama:Alkuperäinen kirjoittaja eivit:Hei haloo, teidän lapset voi olla allergittomia oli synnytystapa mikä tahansa, samoin allergisia.
TUTKIMUStulokset, tieteelliset tutkimustulokset perustuvat isoon tutkimusjoukkoon. Päätelmät tehdään tilastollisesti, tutkitaan, onko erot tilastollisesti merkittäviä. Tuossa tutkimuksessa on osoitettu, että KESKIMÄÄRIN sektioiduilla on enemmän allergioita ja astmaa. Se, onko teidän lapsella allergioita tai naapurin lapsella, ei kumoa tutkimustuloksia.
Tarkoitus ei ole syyllistää ketään, mutta ehkä esim. pelkosektiota harkitseva voi muuttaa mielensä, kun saa tietää, että alatiesynnytyksellä voi olla etuja. Kenenkään ei tarvitse syyllistyä.
Miksi pelkosektiota harkitsevan pitäisi muuttaa mielensä? Kyse on usein traumasta jonka edellinen hankala synnytys on aiheuttanut tai jopa lapsen kuolema synnytyksessä. Muistetaanpa nyt että suuri osa pelkopolilla käyvistä pelkääjistä on TODELLA ahdistuneita ja TODELLA henkisen jaksamisensa rajoilla. Sun kirjoituksesi loukkaa ainakin minua joka sain aikoinani sektion synnytyspelon takia. Ei se ole mikään leikinasia pelätä synnytystä hysteerisesti ja samalla kantaa syyllisyyttä siitä että ei voi synnyttää enää perinteisesti. Ei siinä kuule auteta naista kun kerrotaan että joo, ota sain sektio mutta muista että lapsellesi olisi etua alatiesynnytyksessä. Siinä lyödään lyötyä.
Mutta siis pidän ihan hyvänä sitä ettei pelkosektioa anneta ihan tuosta vaan pyytämällä, vaan ensin joutuu vähän keskustelemaan ja erittelemään pelkojaan. Siinä olen samaa mieltä ettei ketään loppupelissä voi pakottaa synnyttämään ja jos synnytyspelko on äidille kuvailemasi laatuista niin tuskin tuo synnytysfakta saa häntä muuttamaan mieltään? Mitään haittaa en siitä kuitenkaan näkisi olevan enkä pitäisi sitä syyllistämisenä. Mutta äidillä pitäisi kuitenkin tuollaisia päätöksiä tehdessä olla oikeus kaikkiin asiaan liittyviin faktoihin, ettei myöhemmin tuntisi tarvetta syyttää sairaalaa jos jokin menee sektiossa vikaan. Silloinkin voi sitten tuudittautua siihen että itse tein päätökseni ja elän nyt esim sen kanssa ettei voida enää saada biologisia lapsia lisää tms. tai ettei lapsen allergioiden tms myötä koe katkeruutta siitä ettei sairaalasta aikanaan kerrottu näistäkään.
Alkuperäinen kirjoittaja minä:Näkee kyllä ketkä täällä on käyneet pelkopolilla ja ketkä ei. Ei siellä rakentavasti keskustella pelosta vaan pyritään uhkakuvin käännyttämään äiti. Miksi ei kertoa samantien faktaa ihan totuudenmukaisesta, myös alatiesynnytyksen haitoista. Tai sektion haittojen lisäksi sen eduista. Onhan selvää että pelkopolilla ei suhtauduta ensinnäkään äitiin kunnioittavasti kuten ihmiseen yleensä pitäisi saati kerrota koko totuutta vaan otetaan sieltä sopivasti asioita ajamaan sitä omaa kantaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:Alkuperäinen kirjoittaja ...:Nää tutkimukset voi kyllä jättää ihan omaan arvoonsa..
Mä oon itse syntynyt sektiolla eikä ikinä ole mitään allergioita saati astmoja ollut. Mies sen sijaan alateitse ja allergisempaa ihistä en ole tavannut. Oma tyttö syntyi sektiolla ja terve kuin pukki, ei allergioita, ei ikinä edes korvatulehduksia.
Miksi näitä tutkimuksia tehdään? Naurettavaa.
Ja taas maalaisjärjen käyttö on sallittua. Että jos sulle niin ei ole käynyt niin ei tietenkään voi käydä kenellekkään muulle.
Nämä ovat TILASTOJA eikä väittämiä että jokainen sektioitu olisi allerginen. Ja sitten täytyy muistaa vielä ne perintötekijät siihen päälle. Mistä näitä löytyy..
Alkuperäinen kirjoittaja hih:Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:Alkuperäinen kirjoittaja ...:Nää tutkimukset voi kyllä jättää ihan omaan arvoonsa..
Mä oon itse syntynyt sektiolla eikä ikinä ole mitään allergioita saati astmoja ollut. Mies sen sijaan alateitse ja allergisempaa ihistä en ole tavannut. Oma tyttö syntyi sektiolla ja terve kuin pukki, ei allergioita, ei ikinä edes korvatulehduksia.
Miksi näitä tutkimuksia tehdään? Naurettavaa.
Ja taas maalaisjärjen käyttö on sallittua. Että jos sulle niin ei ole käynyt niin ei tietenkään voi käydä kenellekkään muulle.
Nämä ovat TILASTOJA eikä väittämiä että jokainen sektioitu olisi allerginen. Ja sitten täytyy muistaa vielä ne perintötekijät siihen päälle. Mistä näitä löytyy..
![]()
No nimenomaan tilastoja. Tilastojen perusteella ei aina saada niitä absoluuttisia totuuksia. Tilastojen avulla saadaan yhdisteltyä paljon asioita virheellisesti toisiinsa, vaikka todellisuudessa niillä ei ole välttämättä mitään tekemistä keskenään.
Älkääs siellä haukkuko kaikkia eri mieltä olevia. Tutkijat ovat kuulkaas keskenäänkin monesti eri mieltä. Itse en itseäni ammattilaiseksi väitä mutta kyllä kyseenalaistan väittämiä ihan jo arkielämänkin kokemuksen perusteella.
Oma lapseni syntyi pelkosektiolla, täysin terve tyttö ja tämänkaltaiset "tutkimukset" eivät paljoa hetkauta. Jos lisää lapsia saan, sektio tulee olemaan synnytystapa. Luotan omiin kokemuksiini enemmän kuin näihin tilastoihin. Repikääpä siitä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja tässä:Alapään vaurioituminen, pissan ja kakan pidätysongelmat, kuukausia jatkunut alapään kipu, seksivaikeudet. Tuossa muutama sektion etu ja samalla alatiesynnytyksen haitta.
Alkuperäinen kirjoittaja hih:Oma lapseni syntyi pelkosektiolla, täysin terve tyttö ja tämänkaltaiset "tutkimukset" eivät paljoa hetkauta. Jos lisää lapsia saan, sektio tulee olemaan synnytystapa. Luotan omiin kokemuksiini enemmän kuin näihin tilastoihin. Repikääpä siitä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ni:Alkuperäinen kirjoittaja tyy:Tilasto on eriasia kuin yksilö. Miksi näistä jaksetaan aina jauhaa.
palstamammat on kouluttamattomia ääliöitä, ketkä luulevat että omien eriävien kokemusten takia tutkimukset eivät ole päteviä. jotenkin naurettavaa.. "ei mun tytöllä oo, mun pojalla ei oo, naapurin alatieJessicalla on miljoona allergiaa.." huoh!!
Alkuperäinen kirjoittaja KolmenÄiti:Ei allergioita 10v (sektio) tytöllä ja todella vähän sairastelee.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mulla ei riitä ymmärrys siihen, mistä näitä idiootteja äitejä löytyy, jotka oman yhden tai kahden kokemuksen perusteella kuvittelevat kumoavansa tieteelliset tutkimukset! Tieteellinen tutkimus on tehty tarkasti siten, että sen tuloksiin voidaan luottaa. Teidän rakkaan jälkikasvunne allergisuus tai allergisuuden puute ei liikuta TIETEELLISIÄ TUTKIMUKSIA suuntaan tai toiseen, joissa tutkittu otanta (=tutkittu joukko) on hiukan paljon suurempi, kuin teidän tuttavapiirinne. Jos ette usko tutkimuksia, osoittaa se vain ja ainoastaan teidän kouluttamattomuutenne ja analysointikykynne puutteen, ja sen että kuvittelette olevanne malliesimerkki maailmassa.
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:Ja katinvillat tosta synnytyspelosta eroon pääsemisestä
Miksi ihmeessä haluaisin päästä siitä pelosta eroon kun sen voi kiertääkin sektion avulla? Joitain asioita on vain täysin ymmärrettävää pelätä. Onneksi tänä päivänä on olemassa vaihtoehtoja.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja reilusti ylipainoinen:Niin ja vielä jatkokysymys: Ukkini poltti tupakkaa yli 50 vuotta eikä koskaan saanut syöpää. Onko väite että tupakointi aihettaa syöpää myös täysin keksitty?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta mitens sitten se kun äidinmaitohan myös vaikuttaa noihin allergioihin ym juttuihin.. Sitähän ei tuossa tutkimuksessa selvitetty. Onko siis yleisempää, että sektioidut lapset eivät saa rintamaitoa, josta sitten aiheutuu haitaa enemmän?