Keisarileikatuilla lapsilla enemmän allergioita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ni:
Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Tilasto on eriasia kuin yksilö. Miksi näistä jaksetaan aina jauhaa.

palstamammat on kouluttamattomia ääliöitä, ketkä luulevat että omien eriävien kokemusten takia tutkimukset eivät ole päteviä. jotenkin naurettavaa.. "ei mun tytöllä oo, mun pojalla ei oo, naapurin alatieJessicalla on miljoona allergiaa.." huoh!!
Itse asiassa olin just tätä tulossa sanomaan, vaan vähän kauniimmin muotoiltuna... ilmiö ei kyllä rajoitu mitenkään vaan tänne palstalle, niin että älä, ni, ollenkaan tunne itseäsi huonoksi ihmiseksi vaikka oletkin kouluttamaton ääliö. Kyllä se siitä.

palstamammat on kouluttamattomia ääliöitä, ketkä luulevat että omien eriävien kokemusten takia tutkimukset eivät ole päteviä. jotenkin naurettavaa.. "ei mun tytöllä oo, mun pojalla ei oo, naapurin alatieJessicalla on miljoona allergiaa.." huoh!!

Jaa, minusta äitiyteen kuuluu aina pieni huoli ja tarve purkaa näitä asioita. Terveisin koulutettu äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei ootteko lukeneet tutkimuksesta, jossa todettiin jotenkin niin, että sektio saattaisi (yhdessä muiden faktoreiden kanssa) olla jotenkin yhteydessä ylivilkkausdiagnooseihin. Mä en enää muista, mistä tosta luin, olis kiva jos joku löytäisi vähän lähdettä.

Kiireisiä sektioita tehdään mm. sikiön hapenpuutteen takia. Hapenpuute taas voi (yhdessä muiden tekijöiden kanssa) aiheuttaa ylivilkautta.

Hei ootteko lukeneet tutkimuksesta, jossa todettiin jotenkin niin, että sektio saattaisi (yhdessä muiden faktoreiden kanssa) olla jotenkin yhteydessä ylivilkkausdiagnooseihin. Mä en enää muista, mistä tosta luin, olis kiva jos joku löytäisi vähän lähdettä.

Kiireisiä sektioita tehdään mm. sikiön hapenpuutteen takia. Hapenpuute taas voi (yhdessä muiden tekijöiden kanssa) aiheuttaa ylivilkautta.

Mun muistaakseni tutkimuskesta oli nää tällaiset tekijät kuitenkin riisuttu...

tää on kyllä niin totta mut jos esim joku ois muutaman tupakan raskausaikana polttanu niin ois aivan varmasti mammat syyttämässä et tupakasta on tullu toi teidän allergia ja jos ei viel oo niin niitä tulee sit myöhemmin ;)

Voipi olla. Tutkimuksia kun on niin monia sekä keisarileikkauksista että ylivilkkaudesta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Niinpä, kun ne emättimessä olevat bakteerit jää lapselta saamatta. Ikävää, mutta toisaalta, mieluummin allerginen ja hengissä, kuin kuollut.

Totta... Luulisin.

Luulisit? Sä oot kyllä niin outo Baroness mitä mä sun juttuja olen kelannut täällä:)

Luulisin. On olemassa niin ikäviä allergioita, että ne tekevät elämästä helvettiä ja ehkä silloin mieluummin olisikin kuollut. En voi tietää, siksi "luulisin".

Voipi olla. Tutkimuksia kun on niin monia sekä keisarileikkauksista että ylivilkkaudesta :)

Minulla on hätäsektioitu adhd-lapsi. Mutta oletan, että sama vilivilpertti tuo olis muutenkin. Geeneissähän ylivilkkaus osittain lymyilee...

Minulla on hätäsektioitu adhd-lapsi. Mutta oletan, että sama vilivilpertti tuo olis muutenkin. Geeneissähän ylivilkkaus osittain lymyilee...

Mitä, eikö se johdukkaan hulttiovanhemmista, jotka eivät osaa KASVATTAA lastaan? kysyy epäileväinen geneetikko

Kyllä, mutta joissakin tapauksissa myös muut tekijät siihen vaikuttavat, joko aiheuttaen ylivilkkauden tai sitten sitä korostaen tai jollakin muulla tavalla. Todennäköisesti omalla lapsellani on ihan "puhtaasti genettiinen" ADHD, vaikka kiireellisesti hänetkin on sektioitu.

Alkuperäinen kirjoittaja jukra:
Kyseisen tutkimuksen tulos taitaa olla sattumaa. Mä en usko, että syntymistavalla on asiaan mitään vaikutusta. Mitäs jos sektiolla syntyneiden joukossa on enemmän esim. ennenaikaisesti syntyneitä, joiden vastustuskyky on jäänyt heikommaksi tms.
Meillä sektiolla syntynyt 2-vuotias, joka on ollut elämänsä aikana kerran kuumeessa ja räkätaudissakin huomattavasti harvemmin kuin ystävien lapset. Ja allergioita ei ole - kuten saman suvun alateitse syntyneillä lapsilla.

luuletko että tutkijat heittää tulokset päästään, eikä jaksa ottaa tuollaisia seikkoja huomioon?

En lue koko ketjua mut sanon tähän HÖpö Höpö!!! :D
Ei voi yleistää.

Mulla kaikki syntyneet alakautta ja esikoisella on astma muilla ei.
Myös lapsi jota imetin reilusti yli 1 veeksi,on melkoisen allerginen.

Kaksoset jotka syntyi alakautta ja käynnistyksellä aikaisimmilla viikoilla,saivat rintaruokaa vain 3 kk ja ovat olleet todella terveitä koko 10 vee.

Tiiä sitten miten olis käynyt keisarileikkauksella mut en usko ap:n väittämää mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:

Mitä, eikö se johdukkaan hulttiovanhemmista, jotka eivät osaa KASVATTAA lastaan? kysyy epäileväinen geneetikko

:D

Minut on kasvatettu hyvin. Ja adhd on diagnosoitu. Toki piirteitä saa oikeanlaisella kasvatuksella ja tuella tasoitettua mutta huonollakaan kasvatuksella ei pysty adhd:ta aiheuttamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
En lue koko ketjua mut sanon tähän HÖpö Höpö!!! :D
Ei voi yleistää.

Mulla kaikki syntyneet alakautta ja esikoisella on astma muilla ei.
Myös lapsi jota imetin reilusti yli 1 veeksi,on melkoisen allerginen.

Kaksoset jotka syntyi alakautta ja käynnistyksellä aikaisimmilla viikoilla,saivat rintaruokaa vain 3 kk ja ovat olleet todella terveitä koko 10 vee.

Tiiä sitten miten olis käynyt keisarileikkauksella mut en usko ap:n väittämää mitenkään.

Tämä ei ole minun omasta päästäni keksimä juttu vaan ihan oikea tutkimus. Sen oikeellisuuten en ota kantaa koska en ole lääketieteentutkija. On hyvä muistaa että tutkimuksissa on tietyn kokoinen otanta jonka perusteella tutkimustulokset saadaan. Vähän samaan tapaan kuin esim gallupit.

Se että jonkun sektioitu lapsi on allergiaton ei tarkoita että tämä tutkimus olisi väärässä. Minusta allergiatutkimukset ovat tärkeitä ja on hyvä että allergioiden syntymiseen liityviä seikkoja selvitetään.

Tutkimuksella tai sen uutisoinnin kertomisella ei yritetä syyllistää ketään.

Ei tälläkiään sektioidulla ole allergioita/ylivilkkautta. Meissä alakautta syntyneissä sisaruksissa on kaksi allergista ja miehellä on adhd-oireistoa+poikkeamaa aivoissa vaikka on alakautta tullu eikä taatusti kasvatuksella tuo neurologinen puoli aikaansaatua. Mut siis ainahan on niin että kaikki eivät sovi tutkimustuloksiin asiassa tahi toisessa.

Meillä normaalisti syntynyt lapsi, jota täysimetettiin niin kauan kuin se oli mahdollista, lopulta allergiat nousivat esteeksi. Oli allerginen pitkään lähes kaikille ruuille.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tämä ei ole minun omasta päästäni keksimä juttu vaan ihan oikea tutkimus. Sen oikeellisuuten en ota kantaa koska en ole lääketieteentutkija. On hyvä muistaa että tutkimuksissa on tietyn kokoinen otanta jonka perusteella tutkimustulokset saadaan. Vähän samaan tapaan kuin esim gallupit.

Se että jonkun sektioitu lapsi on allergiaton ei tarkoita että tämä tutkimus olisi väärässä. Minusta allergiatutkimukset ovat tärkeitä ja on hyvä että allergioiden syntymiseen liityviä seikkoja selvitetään.

Tutkimuksella tai sen uutisoinnin kertomisella ei yritetä syyllistää ketään.

Oletko sinä se sama "vieras", joka tunkee joka ikiseen imetyksestä tai perhepedistä käytävään keskusteluun näitä pitkiä sitaatteja "tutkimuksista", jotka on löydetty joltain nettisivulta?

Mikä on sinun motiivisi? Valistaa hyväntahtoisesti meitä tyhmiä ja tietämättömiä? Koskaan sinulla ei ole mitään omaa tai omiin kokemuksiin perustuvaa sanottavaa, vaan piiloudut aina tutkimuksien taakse.

Turha väittää, ettet yritä syyllistää ketään.

Voi nääs nääs taas näitä TILASTOJA ja jeesusutelua. Pitäskö nyt sitte kaikki sektiot perua ja vauvat tappaa vatsaan. Päästään siitäkin mahdollisuudesta että SAATTAA tulla allergia ja ADHD. Mikä tän alotuksen tarkoitus taas mahtaa olla? Päteminen? Oman paremmuuden korostaminen? Ähäkutti siitäs sait-meininki? Syyllistäminen? Plääh.Juu juu, oma lehmä ojassa, mulla sektioitu RAUHALLINEN ja TERVE lapsi ja alakautta syntynyt lievästi atooppinen lapsi.

Yhteistyössä