Kaverin lapsi pääsee pesulle vain joka toinen ilta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Oravainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Oravainen"

Vieras
Siis kaveri kertoi että he vievät lapsensa kylpyyn/suihkuun vain joka toinen ilta. Ei näköjään ole vanhempien laiskuudella mitään rajaa! Lapsi on 1v3kk. Kakat kuulemma sentään pesevät aina vedellä (eivät käytä kosteuspyyhkeitä) ja aina aamuisin ja iltaisin peppupesu.

Mielestäni tuon ikäisen lapsen pitää päästä pesulle joka päivä. Käyväthän vanhemmatkin suihkussa joka ilta, miksi ei siis lapsi?

Meillä lapset käy kanssa vain sen 3-4krt viikossa suihkussa. Molemmilla tosi kuiva iho, ja pesun jälkeen täytyy rasvailla paljon. Suihkussa käymisestä tykkäävät kyllä mutta se rasvaaminen on molemmista lapsista kamalaa. Lapsethan ei samalla tavalla näin talviaikaan hikoile kuin aikuiset.

Naama, kädet ja pylly pestään kyllä päivittäin, ja puhtaat vaatteet vaihdetaan.

Mun mielestä on tarpeetonta että pikkulapsi kävisi joka päivä kylvyssä tai suihkussa.

[QUOTE="Oravainen";25143050]Siis kaveri kertoi että he vievät lapsensa kylpyyn/suihkuun vain joka toinen ilta. Ei näköjään ole vanhempien laiskuudella mitään rajaa! Lapsi on 1v3kk. Kakat kuulemma sentään pesevät aina vedellä (eivät käytä kosteuspyyhkeitä) ja aina aamuisin ja iltaisin peppupesu.

Mielestäni tuon ikäisen lapsen pitää päästä pesulle joka päivä. Käyväthän vanhemmatkin suihkussa joka ilta, miksi ei siis lapsi?[/QUOTE]

Mä en käy joka ilta suihkussa. Suunnilleen joka toinen päivä käyn suihkussa, muuten riittää itsellekin että tekee alapesut + pesee kainalot. Ja joka päivä toki vaihdetaan puhtaat vaatteet.

Ootko tosissas?? Minkä takia vuoden ikäisen pitäis lotrata päästä varpaisiin vedellä JOKA ilta?? Jos kainalot, nassu, kädet ja peppu pestään päivittäin tai kahdesti päivässä, ei oo mitään tarvetta suihkutella/kylpeä joka ilta. Mut et kyllä oikeasti voi olla tosissas...

• Tykkää
Reactions: rops
En mäkään käy suihkussa joka päivä, joten ei kai pienen lapsenkaan välttämättä tarvii? Meillä kyllä isompi käy joka päivä, ikää reilu 2, ihan koska tykkää siitä.

öö. meil käydään suihkussa joka toinen ilta vanhemmat myös. alapesut voi tehdä ilman suihkua ja kainalot mä pesen altaan ääressä. miks joka pvä suihkuun??? eri asia jos hikoilee tms.

Meillä 1,5 v. käy kylvyssä 1-2 kertaa viikossa - en missään tapauksessa veisi enempää. Iho on lapsella aivan korppu muutoinkin kaikesta rasvauksesta huolimatta. Peppu pestään huolellisesti, kun on vaippaan tullut kakka.

Olen usein ihmetellyt, mikä vimma ihmisillä on pestä niin usein pieniä lapsia? Hyvä ihme, heidän ihonsa kaikkialta muualta paitsi suun seudulta, korvien alueelta ja pepusta on aina puhdas. Ei hien hajua, ei aikuisten tapaisia eritteitä. Mitä lapsi hyötyy runsaista pesuista?

Itse takertuisin tuohon seikkaan, että lapsi käy pesulla joka toinen ILTA. Tuon ikäisen pitäisi vielä päästä pesulle AAMULLA. Järkyttävää tietämättömyyttä, vai nukkuuko mamma laiskuuttaan aamun ohi?

Meillä on käyty napatyngän irtoamisen jälkeen joka päivä kylvyssä :D Ku oon halunnut että tulee selkeät iltarutiinit.. Ihossa ei kummallakaan koskaan ollut mitään moittimista :)

Yhteistyössä