Kaverin lapsi pääsee pesulle vain joka toinen ilta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Oravainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Okei... Taitaa AP olla jutellut mun kanssa... Kaikki nimittäin täsmää! Ja se vesi on oikeasti kaikkein paras, vain laiska äiti käyttää kosteuspyyhkeitä!! Mä kerran puhdistin sellasella keittiön pöydän ja lähti tosi lihassa olevat tahrat, mitä ne kosteus pyyhkeet tekee oikeasti lapsen herkälle iholle!!

Meillä on käyty napatyngän irtoamisen jälkeen joka päivä kylvyssä :D Ku oon halunnut että tulee selkeät iltarutiinit.. Ihossa ei kummallakaan koskaan ollut mitään moittimista :)

Ja yleinen suositushan on se 1-2 kertaa viikko jotta vauvan iho ei kuivu liikaa!!!

Miksi tuhoat lapsen ihon liialla lotraamisella? Onko sulla joku pakkomielle puhtaudesta? Ei tällä oo mitään tekemistä rutiinien kanssa...

[QUOTE="duppis";25143335]sulla eikai sit ole mikään hikinen työ tai muuten likanen homma?ootko konttorirotta:D

kyllä mun täytyy joka päivä käydä ihan jo töiden takia.[/QUOTE]

Hiirikäsi ja niskavaivat ovat suurin vaara tässä työssä :)

Itsekin käyn jokatoinen ilta suihkussa, ei tee hyvää iholle ym käydä jokapäivä. Itsellä vuoden ikäinen ja se käy edelleen pari krt viikossa ihan suihkussa, pyllypesuja tietysti lisäksi kakatessa..

ei meilläkään käy muksut pesulla kuin joka toinen ilta, pe ja la iltoina on sitten sauna. mutta kotona kun ollaan niin ma ja ke ilta on kylpyillat. mitä outoa siinä on?!?!?

voi kauheeta...onpa kerrassaan ihan lasten rääkkäystä...huoh...no mutta, meidän lapset pääsee suihkuun tällä hetkellä korkeintaan 3 krt viikossa,perushygienista huolehditaan kyllä muilla tavoin.
Molemmilla atooppinen ihottuma, joka tällä hetkellä järkyttävässä vaiheessa, joten kaikkea vältetään joka kuivuutta yhtään lisää.terve lapsi toki voi käydä vaikka joka päivä,mutta meinaatko ettei lapsen puhtaudesta voi huolehtia muulla tavoin ??

Meillä kaikki lapset (2-vuotias, 5-vuotias ja 8-vuotias) peseytyy kolme kertaa viikossa. Maanantaisin ja keskiviikkoisin käydään suihkussa, perjantaisin saunassa.
Ja hui hirveetä... Itse peseydyn myöskin näinä samoina päivinä.
Toki peppu, kädet ja kasvot pestään päivittäin.

iho pitäiis pestä joka päivä ihan vedellä ja rasvaukset perään

No riippuu varmaan sekin ihmisestä. Mun tytöllä on atooppinen iho. Kesällä käy joka päivä suihkussa, eikä tarvitse edes rasvata. (paitsi jalkapohjat oli pahana)Syksyllä alkaa aina rasvailu ja kutina. Nyt olen käyttänyt suihkussa ehkä 3krt viikossa ja kas kummaa, ei ole iho niin pahana ollenkaan. Pepun pesen aina kakan jälkeen ja illalla, ei ole siis likainen lapsi siitä huolimatta vaikkei käy joka päivä suihkussa.
Meidän 1,5v taas käy melkein joka päivä suihkussa, koska rakastaa sitä vedessä läträämistä:)

Meillä ainaki käydään kylvyssä sen 2krt viikossa - tarpeen vaaties useemminki. Tietysti joka päivä peppu- ja hammaspesut ja puhtaat vaatteet, mut eihän ton ikästä nyt oikeesti tartte joka päivä lilluttaa? Sen ihohan kuivuu ihan mahottomasti! Lapsil on muutenki ohkasempi ja herkempi iho, kun aikusilla, eikä ne todellakaan hikoile edes samalla tavalla. Vähä järkee nyt tähä touhuu taas :D

Yhteistyössä