Kaveri on raskaana ja lihonut yli 20kg, väittää että on syönyt ihan terveellisesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyötk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hyötk

Vieras
Takapuoli levinnyt ihan hirveästi. Väitän, että ei ole voinut aivan terveellisesti syödä. Kyllä se paino jostain on tullut. Ei se pelkkää turvotusta ole. Miksei vain voi sanoa että on syönyt kuin pieni possu ja sen takia lihonut. Täytyy yrittää selittää ettei ole muka syönyt paljon

Minulla ainakin tuli loppuraskaudesta aika hurjaa vauhtia turvotusta, synnytyksen jälkeen paino putosi monta kiloa viikossa, ei läskit tuollaista vauhtia lähde.

Alkuperäinen kirjoittaja Hyötk;23475436:
Takapuoli levinnyt ihan hirveästi. Väitän, että ei ole voinut aivan terveellisesti syödä. Kyllä se paino jostain on tullut. Ei se pelkkää turvotusta ole. Miksei vain voi sanoa että on syönyt kuin pieni possu ja sen takia lihonut. Täytyy yrittää selittää ettei ole muka syönyt paljon

Olet hyvä ystävä jollekulle. Onneksi et minulle. =)

Tietenkään ei ole pelkkää turvotusta... Oletko ikinä ollut itse raskaana? Tiedätkö siis mitkä kaikki asiat sitä painoa nostaa?

Itse olen hoikka ja th:n mukaan painoa on saanut tullakin. Joka raskaudessa on tullut 17kg (lapsia kolme). Olen syönyt ns. normaalisti eli herkutellutkin. Ei kuitenkaan mitään älytöntä tyyliin "syödään kolme munkkia nyt kun voi syödä".

Turvotusta minulla ei ole ollut. Sormukset ja juhlakengät on menneet ihan viimeisilläänkin.

Paino on joka kerta tippunut kokonaan suht nopeasti ilman mitään laihduttamista.

Omasta kokemuksestani voin sanoa että mulla on tullut kahdessa raskaudessa 17kg/raskaus ja varsinkin toisessa söin terveellisemmin kuin ikinä ennen ja liikuin enemmän kuin koskaan aiemmin. Takaisin lähtöpainossani olin alle kuukausi synnytyksestä.

Olet kyllä kiva kaveri. Joillain paino nousee nopeammin kuin toisilla. Siis jotkut pysyvät langanlaihana kaikkialta ja mahan kohdalla on vaan sievä kumpu, ja toiset leviää sormista varpaisiin. Sitä paitsi mitä ihmettä toisten lihomiset sulle kuuluu?

No kyllä mullekkin terveydenhoitaja ja ihan synnytyslääkäri sanoi, että 15 kiloa ns. normaalipainon nousu.

Mun serkku lihoi yli 25kiloa, ja EI todellakaan syönnyt terveellisesti. Joka ilta mäkkiruokaa, pullo limua, herkkuja jne... kilot jäi, ja syyttää vieläkin raskauksia siitä. Nuorin on 4-vuotta.

Itselläni paino nousi 10 kiloa. Ja todellakin söin terveellisesti. Herkkuja kerran viikkoon.
Monilla tuntuu olevan se asenne, että voi mitä vaan ja miten paljon vaan. Turhan usein kuulee "sun pitää nyt syödä kahden edestä" Tai "sä voit syödä mitä vaan, että vauva kasvaa"

Minulle tuli juurikin 20 kiloa painoa raskausaikana ja todellakin söin erittäin terveellisesti. Voin monta kuukautta pahoin, joten ylipäätään söin tosi vähän ja kun pahoinvointi alkoi helpottaa ainoa mikä maistui oli jogurtti, omenat ja salaatit. Nyt odotan toista ja sama homma näyttää jatkuvan. Toisille painoa tulee raskaana enemmänkuin toisille, eikä sillä ole mitään tekemistä syömisten kanssa. Itse olin muutaman kuukauden lihotuskuurilla, kun en meinannut millään tulla raskaaksi ja vaikka söin mitä paino ei noussut grammaakaan. Raskaana elimistö käyttäytyy ihan eri tavalla kuin normaalitilassa.

Mutta olen kyllä samaa mieltä aiempien kanssa, että oletpa omituinen ystävä, kun tuollalailla ruodit hänen asioitaan selän takana.

No oli niin tai näin niin ystävänä sinä voisit haukkumisesi sijaan yrittää ymmärtää ystävääsi.

Minäkin lihoin raskausaikana paljon. Nälkä oli koko ajan ja paino nousi melkein sen 20 kg. Varmasti takapuoli ja vähän muutkin paikat turvonneet samalla. Nyt 4 kk on kulunut synnytyksestä ja tuo 20 kg on poissa! Juuri samassa mennään kuin ennen raskauttakin. Ja varmastikin tuo pieni vaavi on imenyt ne ylimääräiset jättimäisestä takapuolestani. On jo siis minun normaali pylly taas keikkumassa tuolla takana.

Joo no. Mun kokemuksesta voin sitten sanoa, että rd:n takia (joka jätettiin huomioimatta raskausaikana) kiloja tuli yhteensä 34. Itkun kanssa sain puolivälissä raskautta itkettyä yhden esitteen raskausajan ruokavaliosta, kun itsestä tuntui järkyttävältä se painon nousu. Terkkari pisti painon nousun koko raskauden ajan "normaalin rajoihin". Mä en edes uskalla ajatella mitä olis tapahtunut, jos olisin mättänyt kunnolla.

En kyllä tajua mitä toisen perseen koko sulle edes kuuluu. Treenaa omaasi, jos se vanne päässä kiristää aamuisin.

Kaveri sai esikon 5kk sitten. "lihoi" 28kg raskauden aikana (normaali painoinen lähtötilanteessa, ei mikään riukutikku). Nyt palannut samoihin kiloihin mistä lähti. Että sillei

AP PIDÄ HUOLI vaan ja ainoastaan OMISTA kiloistasi. Kaverisi syystäkin ehkä selittelee sulle kun olet tollainen i....ti. Sun kaltaisen ei kuuluis olla kenenkään ystävä.

[QUOTE="vieras";23475485]Joo no. Mun kokemuksesta voin sitten sanoa, että rd:n takia (joka jätettiin huomioimatta raskausaikana) kiloja tuli yhteensä 34. Itkun kanssa sain puolivälissä raskautta itkettyä yhden esitteen raskausajan ruokavaliosta, kun itsestä tuntui järkyttävältä se painon nousu. Terkkari pisti painon nousun koko raskauden ajan "normaalin rajoihin". Mä en edes uskalla ajatella mitä olis tapahtunut, jos olisin mättänyt kunnolla.

En kyllä tajua mitä toisen perseen koko sulle edes kuuluu. Treenaa omaasi, jos se vanne päässä kiristää aamuisin.[/QUOTE]

Mikä on rd ?

Mä lihoin esikoista odottaessa reilu 20kg. 13kg jäi synnärille ja muut hävisivät pikkuhiljaa imettäessä, ja normaaleissa mitoissa olin vauvan ollessa 6kk. Sittemmin herkuttelin kotona rääkyvän vauvan kanssa 5kg "huutovaraa", ja ne on nyt riippakivenä tässä toisessa raskaudessa. Mutta riittääpä puhteita.

Mutta vähiten raskausajan myllerryksessä ja onnessa kiinnostaa kaltaistesi kavereiden painoon keskittyminen (tai meillä anopin). Kyllä sitä ajatukset on vauvassa ja niitä kiloja voi miettiä sitten myöhemmin. Jos se herkuttelu saa toisinaan paskan fiiliksen katoamaan tässä hormoonimyrskyssä, niin kyllä, olen mielelläni tunnesyöppö. Muulloin sitä en kuitenkaan ole :)

Ainiin, ja se liikunnan vähyys loppuaikoina VOI joillekin kanssa lisätä kiloja, jos ennen on ollut aktiivinen. Ja sitten ei osaakaan samalla tavalla "pudottaa" sen ruuan määrää, ja miksi tarvitseekaan hetkeksi, jos aktiivisuus jatkuu kuitenki myöhemmin.

AP: Olet typerys! Toivottavasti kaverisi puhuu sinusta yhtä paljon selän takana kun sinä hänestä. Jokainen joka on ollut raskaana tietää että kyllä sitä makkaraa tulee muuallekin kun siihen vyötärön ympärille väkisinkin. Ja se takapuoli leviää ihan varmasti. Itselläni on lantio alkanut muotoutua nyt vasta "naisellisemmaksi". Ja mulle ainakin neuvolassa sanottiin, että voin turvallisesti lihota 15-20kg, mikä ei siis tarkoita että joka päivä syödään pizzaa, kebabbii tai mäkkimättöö! Jokainen lihoaa ja laihtuu helpommin kuin toiset.

Joten jos AP pitäisit vain huolta omista kiloistasi. Olet suorastaan säälittävä kun ruodit kaverisi perseen leviämistä keskustelupalstalla. Sano suoraan hänelle jos on pokkaa!

tuli yli 20kg molemmissa raskauksissa ja lähto tilanteessa oli BMI 17 eli olin alipainoinen. Mitat ennen raskauksia 172cm ja 47kg ja loppu raskaudessa 172cm ja 70kg

ekassa raskaudessa painoa tuli 7 kg, tokassa 22 ja kolmannessa 25 kg, ilman diabetesta tms. ja kyllä siitä oli osa turvotusta ja osa kaikkea muuta. hormonit voivat olla kierroksilla, en herkutellut tai syönyt huonosti, liikkuminen sen sijaan oli suht vähäistä kiitos supisteluiden ja liikkumiskiellon..

Mulle tuli 18 kg ja raskausdiabetes. Söin normaalisti, jopa vähän.

Oli paljon turvotusta ja 5 kg vauva.

Kas kummaa, ilman mitään ruokavaliomuutoksia ja ilman liikuntaa paino tippui 5 viikkoa synnytyksestä samaan lukemaan kuin ennen raskautta. Jos olisi ollu puhdasta läskiä, ei paino olisi voinu tippua samaan noin nopeasti.

Ihan ppötypuhetta.Olen viimesilläni raskaana ja käyn edelleen 2h hiihtolenkkejä päivittäin.Olen siis aktiivinen liikkuja ollut ja juossut 10-20km lenkkejä ennen raskautta ja raskauden aikanakin mutta en enää tässä isomahavaiheessa.En todellakaan syö epäterveellisesti.Ei suolaista eikä makeaa.Vähäsokerista kotiruokaa.Silti painoa on tullut taas se 15kg niin kuin kahdessa edellisessäkin raskaudessa.Ne kilot lähtivät tosiaan samantein pois.Ei ole ainuttakaan jäänyt mukaan roikkumaan :)Ihmettelen vaan ja monet muutkin sitä että mistä ne kilot muka tulee mutta jokaisella omamme.Vi=%¤)#ttaa tuollaiset mättöpuheet kiloista kun sitä ei todellakaan voi edes mättää jos tahtoo selvitä 15kg lisällä.

Yhteistyössä