Kauniita ja ei älyttömän yleisiä tyttöjen nimiä?

  • Viestiketjun aloittaja ella jo liian yleinen
  • Ensimmäinen viesti
Crazyma
Mielestäni kauniita, eksottiisia nimiä olisi ulkomaalaiset nimet, jos kummallakaan vanhemmalla olisi ulkomaalaista suvussaan? |D Ehdotan näitä:
Alice
Venla
Daniela
Sini
Sanni
Fiona
Petra
Riina
Laura
Nelly
Katri
Tanja
Tatjana
Ann
Anna
Marika
Maria
Viivi
Elina
 
Syyspaketti
Pihla on ihana, Hertta myös.
Ja; Teresa, Elsa, Peppiina, Peppi, Elvi, Moona, Senja, Sira, Sirje, Helinä, Mirva,
Virva, Pilvi, Kukka, Alina............

onhan näitä ihania nimiä...miks muuten lähes kaikki tytön nimet loppuu A-kirjaimeen ?
Samaa mietin minäkin, kunnes aloin opiskella latinaa. Kuten joku jo mainitsikin, monissa kielissä a-pääte viiittaa feminiiniin. Nämä kielet taas pohjautuvat latinaan. Esimerkiksi päätteitä vaihtamalla saadaan miehen tai naisen nimet samasta alusta, esim. Julius ja Julia.
 
Viimeksi muokattu:
...
Nimissä, jotka eivät ole niin yleisi on hyvät sekä huonot puolensa. Hyviä puolia on juuri se ettei tule vastaan montaa saman nimistä. Itse olen törmännyt vain yhteen jolla on sama nimi kuin itselläni(nimi on siis Nita). Huonoja puolia on taas se, että moni ihminen ajattelee, että kyseessä on lempinimi ja esim. jos jossain sanon nimeni, yleensä aina kirjoitetaan Anita, siinäpä sitte saat aina selittää, se on pelkkä Nita, ilman A:ta. Mutta ei se loppupeleissä ole niinkäin paljoa haitannu ja tykkään siitä todella paljon. Olen myös päättäny sen että kun saan lapsia ne eivät saa tavallisia suomalaisia nimiä niinkuin esim. Matti, Anna jne.
Pikkuveljenikin nimi on harvinainen ja meidän sukunimikin on melko harvinainen ja yleensä sekiin kirjoitetaan aina väärin.
 
tiiko
No en minä ainakaan sitä Miaa lausu yhdellä i:llä. Ja oma nimenikin on siis Mia, ja jos joku kutsuisi minua vaikka että: "Mia, tules käymään täällä", niin mua ärsyttäisi, jos se lausuttaisiin yhdellä i:llä. Jo pienestä pitäen mua on sanottu ihan "Miiaksi" ei "Miaksi." Mutta siis kirjoitetaan kuitenkin Mia, se vaan on sitten ärsyttävää, kun jotkut eivät osaa kirjoittaa sitä nimeä oikein, vaan kirjoittavat sen kahdella i:llä.

Mistäs ihmeestä kukaan sitten voisi tietää että miten se Mia kirjoitetaan jos se kerran sanotaan Miia?
Niinpä, turha kitistä. Jos sua sanotaan Miiaksi niin toki ihmiset sen myös niin kirjoittavat. Mistäs pirusta ne vois tietää, et hei se varmaan kirjotetaankin Mia.
Nimi lausutaan niin kuin se kirjotetaan, jos haluaa että kutsutaan Miiaksi niin miksi nimeksi ei ole annettu Miiaa.
 
Viimeksi muokattu:
Hamma
Niinpä, turha kitistä. Jos sua sanotaan Miiaksi niin toki ihmiset sen myös niin kirjoittavat. Mistäs pirusta ne vois tietää, et hei se varmaan kirjotetaankin Mia.
Nimi lausutaan niin kuin se kirjotetaan, jos haluaa että kutsutaan Miiaksi niin miksi nimeksi ei ole annettu Miiaa.

Tää on ihan sivuseikka, mutta pisti silmään; Nää on niin maku- ja tottumusasioita. Mia, Pia jne. yksivokaaliset kirjoitusmuodot on ainakin mulle tutumpia. Olettaisin, että tän tyyppiset nimet on Ruotsin kautta meille tulleita ja alunperin just yhdellä vokaalilla kirjoitettuja. Eihän niitä missään niitä lausuta 'mia' ja 'pia'.
 
Viimeksi muokattu:
tiiko
Tää on ihan sivuseikka, mutta pisti silmään; Nää on niin maku- ja tottumusasioita. Mia, Pia jne. yksivokaaliset kirjoitusmuodot on ainakin mulle tutumpia. Olettaisin, että tän tyyppiset nimet on Ruotsin kautta meille tulleita ja alunperin just yhdellä vokaalilla kirjoitettuja. Eihän niitä missään niitä lausuta 'mia' ja 'pia'.
Mulle on ihan sama miten kirjotetaan, mutta ei voi valittaa siitä että ihmiset ei osaa sitä kirjoittaa pelkän kuulemansa perusteella, jos kirjotetaan erilailla kuin lausutaan :)
 
Viimeksi muokattu:
tahtoo tytön
En jaksanu kaikkia lukea, mutta minusta äärettömän kauniita nimiä ovat: Miina, Matleena, Maiju, Fanni, Liinu, Annu, Liisi.. Voih, olisinpa raskaana ja saisinpa tytön.. :)
 
hiiri
minun mielestä Melody on kaunis tytön nimi :). en oo viel tavannu ihmistä kenellä olisi sama etunimi kuin ittelläni ( Jane ) paitsi aikaa yleinen lempinimi kyllä on :).tosta ääntämisestä joudun uusissa tilanteissa kohtaamaan tuon että lausutaanko tuo tuollein va englannin kielellä.
 
Lian
Mun mielestä kauniita nimiä:

Tyttöjen:
Aida, Aina, Aino, Amanda, Alexandra, Alexianna, Eden, Ella-Mari, Emilia, Evelina, Iida, Hilja, Hillamari, Joanna, Maaria, Oona, Outi, Pihla, Ronja, Ruu, Rut, Saaga, Saana, Salla Sara, Sonja, Suvi, Tilda, Tinka, Veden, Venna, Verna..etc. :)

Ja sit poikien:

Aarti, Adam, Aidan, Aleksi, Alex, Benjamin, Daniel, Elias, Gabriel, Henrik, Iisak, Ilja, Jaakko, Jaakob, Joakim, Joel, Johan, Johannes, Jooa, Juho, Knuuti, Knuutti, Luka, Markus, Matias, Mikael, Nuutti, Nyyti, Oliver, Onni, Otja, Vasil, Veeliks, Veeti, Vilkas, Vitas
 

Yhteistyössä