Kauhea vauvakuume mutta "aikataulu" väärä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piinis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piinis

Vieras
tahtoisimme mieheni kanssa kovasti kolmannen lapsen. esikoinen on nyt 5 v ja kuopus 2,5 v. Olin ajatellut että koitan parhaani mukaan ajoittaa kolmannen äitiysloman esikoisen koulunaloitukseen, että olisin sitten kotona aina kun hän lähtee ja tulee koulusta. Noh, koulun alkuun on vielä 2 vuotta ja nyt jo painaa vauvakuume ja ehkä ikäkin (mie 31 ja mies 37) päälle armottomasti...toisaalta, meillä on molempien lapsien "tekemiseen" mennyt kaksi vuotta per lapsi, lisäksi olen saanut useamman keskenmenon. Ja vauvakuume on mulla kroonisena, rakastan vauvoja mutta nyt on ihan hillitön kuume taas!

että antaako palaa nyt sitten vaan ilman ehkäisyä ja tulee milloin tulee...jos tähän kolmoseenkin menee se kaksi vuotta niin sama se olis jo aloitella. Ja voihan se olla että jos tärppää niin menee taas kesken..tai sitten ei vaan tärppää enää ollenkaan!

mutta entä jos se ihme tapahtuukin että tärppää heti?? miten sitten järjestän asiat kun esikoinen menee kouluun...NELJÄNNELLÄ lapsella?? :D

uaaah. pää levii näiden ajatusten kanssa...pitäiskö vaan lopettaa ajatteleminen ja heittää kumit hiiteen. miehelle se sopis mutta itteä vielä kovasti mietityttää.

No voihan. Elämässä kun ei tosiaan koskaan tiedä mitä eteen sattuu. Voihan olla, et vauva tuliskin kuin tilauksesta, tai sitten ei.

Itsellä vähän sama ajatus oli, että kun esikoinen menis kouluun, mutta no. Jos hyvin käy niin olis vauva kun esikoinen menee eskariin :) Toivottavasti nyt ainakin. Tai alotus on nyt startattu, mutta lopputuloksesta ei taas voikkaan tietää.

Aloittaisin vuoden päästä.
Toisaalta, jos nyt tärppäisi melkein heti niin voistko olla kotihoidontuella hoitamassa kuopusta esikon kesken kouluvuoden?

Mutta voi olla ettette koskaan sitä kolmatta saa. Vaikka kuinka suunnittelisi ja laskelmoisi.

näin juuri! voi etä kun tietäisi varmasti että raskaudun heti, tai vuoden tai kahden tai kolmen päästä. jos oikeen aletaan jossitteleen, mistä sitä tietää onko kolmen vuoden päästä enää naimisissakaan?? entä jos miehen siittiöt ei enää ui...entä jos mun endo tai pco pahenee eikä enää hedelmöity. mitä jos TÄÄ hetki onkin ainut enää jolloin olis mahdollisuus??

No pisti silmään, että mitenhän kukaan voi ajatella, että tekis vauvan niin että on sillon ku esikko on koulussa?
Esikon takia tehään se vauva?

Huhhuh, sanon minä.
Mutta mieti, onko nyt hyvä aika vauvalle. Jos olet valmis saamaan sen nyt, niin siitä vaan.
Ei niitä tilata, että yksi tyttö kahdenvuoden päästä kiitos. Kun vauva voi tulla, niin sit anna palaa, äläkä suunnittele, että jos nyt alkaa, kahden vuoden päästä tulee. Jos sulla on tollanne ajatusmaailma, älä hanki vauvaa ollenkaan. Hyvin yksinkertaista.

Miten järjestät asiat sitten, kun keskimmäinen menee kouluun? Tai kun nuorimmainen menee?

Sanoisin, että antakaa mennä vaan, jos teillä on ajatuksissa ja haaveissa vielä se kolmaskin lapsi. Eiköhän ne kouluunmenot järjesty ihan jollain toisellakin tavalla.

Nämä on hankalia kun alkaa liikaa miettiä. Itselläni on 4v ja 3v lapset, ja olen suunnitellut että äitiyslomalla olisi kiva olla kun he ovat eskarissa ja koulussa tai molemmat koulussa... mutta kun se kello tikittää ja kuume olisi kova. Olen itse 31 ja mies 33. Minulla tosin ei niinkään vauvakuumetta ole, vaan lapsikuume:) En koe vauva-aikaa niin ihanana, vaikka vauvat onkin ihania! Mulla on tunne että meidän perhe ei ole vielä koossa, vielä joku odottaa vuoroaan saapua joukkoomme:)

Nyt olen aatellut että laittaisin suunnitelmat uusiksi ja ensi syksyksi vauvan tilaukseen(ihan kuin se olisikin niin helppoa), jos vaan uskaltaisin!:) Pelottaa, että en saakaan sitten myöhemmin enää lapsia tai jotain muuta tulee eteen, ja kadun sitten loppuelämäni etten toiminut ajoissa.

kyllä tosiaan on keskenmenoja ollut, viimeisin oli esikon ja kuopuksen välissä rv17. että ei ole ollut helppoa todellakaan ja tiedän todellakin ettei se ole niin helppoa ensinnäkään tulla raskaaksi ja toiseksi pysyä raskaana. kolmas homma että pysyykö synnytyksessä hengissä lapsi ja äiti.

Ja onko se niin paha jos ajattelee tulevaisuutta, kun siellä joku vihjas että älä tee lapsia ollenkaan jos olet ajatellut ajoittaa sen esikoisen kouluunlähtöön. saahan sitä ajatella ja suunnitella, mutta minä jos joku tiedän että asiat ei mene monestikaan niinkuin itse ajattelee.

Sitten kun kuopus menee kouluun niin sitten on kuitenkin esikoinenkin koululainen, ja apuna siinä. eikä joudu olemaan yksin kotona koskaan.

vieraalla ihan hyviä ideoita...kolmeks vuodeks ei oo mahdollista jäädä kotiin. Molemmista lapsista olen ollut puoli vuotta kodinhoidontuella kotona ja sekin on jo konkurssin paikka. . mutta pitää ottaa selvää tuosta lyhennetystä työpäivästä, tai hoitajastakin! :)

taidan tosiaan antaa luonnon päättää tämänkin asian, kolmonen tulee nyt tai myöhemmin. Miun puolesta vaikka heti, eiköhän nuo muut asiat järjesty sitten ajallaan :D

Yhteistyössä