miehen vauvakuume?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ensikertalainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"ensikertalainen"

Vieras
Heippa!

Meillä on nyt lähipiirissä syntynyt muutama ensimmäinen vauva, ja tosi monelle on esikoinen tulollaan. Anopin suunnalta on myös kovasti mummohaaveista puhuttu. Nämä tapahtumat ovat herättäneet kovasti keskustelua myös meillä kotona: on puhuttu toisten vauvoista, mietitty vauvojen nimiä ja puhuttu millaista elämä olisi vauvan kans. Mies on monesti ollut aloittajana näihin keskusteluihin. Ja nämä puheet on olleet ihan päivittäisiä! Aiemmin näistä asioista ei juuri tullut puhuttua, tämä on ihan uutta. Tuntuu, että hän on nyt jotenkin "herännyt" tähän asiaan. Voisikohan miehelläni olla vauvakuume? ;) Mistäa moisen tunnistaa?

Emme ole kuitenkaan sopineet erityisemmin yrittämisen aloittamisesta, vaan ikään kuin vain sivunneet aihetta.Jostain syystä en uskalla ihan suoraan asiasta kysyäkään. Pitäisikö?

Kovin on miehelläni kuitenkin suu leveässä hymyssä, aina kun vauvoista puhutaan. Hän on jo ihan miehen iässä, liki kolmekymmentä. itselläni vielä jonkin aikaa opiskelua jäljellä, mutta olen hänelle kyllä sanonut, ettei se ole vauva-asioille esteenä. Minun puolestani siis voisimme asiassa edetä, kova vauvakuume on ;) Kolme vuotta yhdessäeloa takana.

Totta kai miehellä voi olla vauvakuume ja sun miehellä taitaa olla hieman lämpö nousussa. :D

Meilläkin täällä mies vähän kuumeilee mutta mä olen suorastaan alilämpöinen...

Varmaankin on vauvakuume ja tuolla tavoin mies makustelee ajusta omasta vauvasta. Varmaan kuitenkin vähän jännittää se vastuu mikä lapsesta seuraa ja kun ei vielä oikein tiedä mitä se tarkoittaa.

Vastuusta tuli eilisessä vauvakeskustelussa miehen kans puhuttua, kun sanoi ettei millään osaa kuvitella erästä ystäväänsä isäksi. oli kaveri kuulemma kertonut vaipanvaihto- ja kylpyjuttuja. Oli kuulemma vaikea nähdä tätä tekemässä näitä asioita. Sitten sanoin hänelle, että tuskin kukaan itsestäänkään ennen lapsen tuloa tällaista osaa kuvitella, tai olisi muuten valmis isäksi/äidiksi. Siihen ajatukseen kasvaa odotuksen ja syntymän myötä. Mies myös totesi eilen, kun tiedustelin, että osaisiko itseään näihin vauvanhoitopuuhiin kuvitella, että olisi varmaan aika kädetön.. Toivottavasti taas tuli lisää valoja päälle tämän keskustelun johdosta ;)

Olen kuitenkin tässä oman kuumeeni kourissa pyrkinyt olemaan painostamatta, ja siksi emme varmaan asiasta ole ihan suoranaisesti puhuneetkaan.. on kuitenkin ollut aika ihanaa, kun mies on näitä keskusteluja ihan omasta tahdostaan aloittanut :)

Yhteistyössä