kauanko on "ihan kohta"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eemi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eemi

Vieras
Ihan mielenkiinnosta kyselen, kauan teillä riittäis hermo / kärsivällisyys / rahkeet, odotella miehen "parantumista?

Siis joku ihmeen kriisi, masennus ja työnarkomania hänellä on.
On ollut kaksi vuotta. Töissä käy, mitään muuta ei teekään.
Ei osallistu mihinkään koti puuhiin, on viikossa lasten kanssa noin 2 tuntia.
Sekin aika on kauheaa kaaosta, koska ei jaksa keskittyä heihin, ja lapset tekevät mitä haluavat.

Sanoo siis koko ajan, että kohta tämä muuttuu, mutta mikä se kohta on?
Olen odotellut, koska aina välillä sieltä pilkahtaa esiin se mies, jonka kanssa tein lapset. 99 % ajasta on tilalla joku muu, josta en pidä.

Tietää tekevänsä väärin, haluaa meidät elämässänsä pitää, mutta ei vain itse elä sitä elämäänsä
Itse en voi tehdä oikein mitään, koska olen kuin yksinhuoltaja, vaikkakin paperilla naimisissa. Olen täysin jumissa kaikkien päätösten kanssa yms.
HUOH.

Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinäorava:
Hänellä on burn out, eikä se ihan viikonlopussa parane. Millon hän on pitänyt kunnon loman?

2 vuotta sitten. Ei voi olla pois, koska on niin paljon töitä...
On siellä 7 pvää viikossa siis. Muutaman kerran ollut pari päivää putkeen pois. Silloinkin olen "pakottanut", ja on oltu toisessa kaupungissa.

Alkuperäinen kirjoittaja eemi:
Hänellä on burn out, eikä se ihan viikonlopussa parane. Millon hän on pitänyt kunnon loman?

On siellä 7 pvää viikossa siis. Muutaman kerran ollut pari päivää putkeen pois. Silloinkin olen "pakottanut", ja on oltu toisessa kaupungissa.

Kyllä tuo on jo aika vakavaa, lääkärin pakeille -> sairaslomaa

Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinäorava harmaana:

Kyllä tuo on jo aika vakavaa, lääkärin pakeille -> sairaslomaa

Ei suostu sairaslomaan, koska "työt jäisi tekemättä".
Lääkärissä on kyllä käynyt ja saanut esim sen masennus- / burnout-diagnoosin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä olen odotellut nyt 3 vuotta, että oma työmääräni vähän vähenisi. Turhaan.

Niin, sekin on kaikille suhteellinen se työmäärä. Toiselle on paljon, jos joka pvä tekee tunnin ylitöitä, toiselle taas ei.
Meillä tilanne niin "kammottava", että tällä hetkellä olisin tyytyväinen, jos mies olisi VAIN 12 tuntia päivässä töissä... Ja vaikka vaan kuutena päivänä viikossa. Suorastaan luksusta.

Tää on ihan hirveetä, kun ei ole mitään mitä odottaa; arki ei eroa vkonlopusta ja "lomista" millään lailla...

Niin, sekin on kaikille suhteellinen se työmäärä. Toiselle on paljon, jos joka pvä tekee tunnin ylitöitä, toiselle taas ei.
Meillä tilanne niin "kammottava", että tällä hetkellä olisin tyytyväinen, jos mies olisi VAIN 12 tuntia päivässä töissä... Ja vaikka vaan kuutena päivänä viikossa. Suorastaan luksusta.

Tää on ihan hirveetä, kun ei ole mitään mitä odottaa; arki ei eroa vkonlopusta ja "lomista" millään lailla...
Totta. Mulle riittäisi ihan hyvin 60 tuntia viikossa ja elättelen toiveita, että joskus vielä siihen pääsisi *kaiholla muistelee 38,5 tunnin työviikkoja*

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Totta. Mulle riittäisi ihan hyvin 60 tuntia viikossa ja elättelen toiveita, että joskus vielä siihen pääsisi *kaiholla muistelee 38,5 tunnin työviikkoja*

Mutta mulla on sellanen käsitys, voin toki olla väärässäkin, että sulla kuitenkin on jotain muutakin elämää työn lisäksi. Siis että sulla joskus on aikaa lapsille, itsellesi, kavereille. Mun miehelle ei ole mitään muuta kuin työ
:(
Laskeskelin tuossa, että tällä viikolla on jo ollut 60 tuntia töissä...
Sitten tulee kierre, kun hän vertaa sitä työpanostaan palkkaansa (kk-palkka, ei saa mitään ylityökorvauksia ), ja koittaa entistä enemmän vakuuttaa olevansa palkankorotuksen arvoinen.

Mutta mulla on sellanen käsitys, voin toki olla väärässäkin, että sulla kuitenkin on jotain muutakin elämää työn lisäksi. Siis että sulla joskus on aikaa lapsille, itsellesi, kavereille. Mun miehelle ei ole mitään muuta kuin työ
:(
Laskeskelin tuossa, että tällä viikolla on jo ollut 60 tuntia töissä...
Sitten tulee kierre, kun hän vertaa sitä työpanostaan palkkaansa (kk-palkka, ei saa mitään ylityökorvauksia ), ja koittaa entistä enemmän vakuuttaa olevansa palkankorotuksen arvoinen.
Ihan oikea käsitys :) Johtuu siitä, että teen töitä kotoa käsin ja usein myös öisin. Jos tekisin tän työmäärän toimistolla, en näkisi lapsiani tai ystäviäni koskaan.

Yhteistyössä