❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@kirsillevauva Mahtavaa, että siirto lähenee teillä! Pitkä on ollut teillä aika.

Vuosi sitten kävin gynellä ihan vaan perustarkastuksessa muutama kuukausi yrityksen aloittamisen jälkeen ja siellä katsottiin verikokeella, että tapahtuuko ovulaatio ja tuloksen mukaan tapahtuu. Nyt alkusyksystä terkkarilääkäri suostui sentään pari verikoetta ottamaan, vaikka lähetettä lapsettomuustutkimuksiin ei tehnyt. Katsottiin kilppari (0,58) ja ferritiini (vähän reilu 40 tais olla). Eli nekin kunnossa. Viime keväänä mies kävi yksityisellä ottamassa siemennesteanalyysin. Kaikki oli muutoin viitealueella paitsi siittiön vasta-aineita oli vähän. Lausunnon mukaan ei kuitenkaan todennäköisesti olisi vaikutusta hedelmällisyyteen. Olen miettinyt, että mitähän tutkimuksia seuraavaksi tehtäisiin. Aukiolotutkimustus? Tosin ainakin toinen munajohdin on auki, kun keväällä tulin raskaaksi. Mikä tuo kuukautiskierron kartoitus on @kirsillevauva ? Täällä varmaan monella tietoa miten noi tutkimukset yleensä etenee?
Siinä otettiin useampi verikoe kuukautiskierron vaiheissa ja ultrat. Varmaan selviteltiin ovuloinko? Mulla nuo ovistikut ei toimi, kun käyn pissalla koko ajan.
 
Wintersun, mielettömän hyvä, ettei siirto mennyt kuukausien päähän vaan pääsette jo tänä vuonna aloittamaan suunnittelun ainakin <3

Itselle ei ihmeempää. Pms ei vielä päällä ja tasainen ja hyvä mieli. Olisihan se luomuplussa melkoinen ylläripylläri tähän :)
 
Täällä menossa 15/23-26. Ovis oli ehkä 6.11, eli viikko sitten. Nyt on suht runsasta vuotoa. Toivottavasti kiinnittymiseen liittyvää, ettei mitään keski-ikäisjuttuja :) Mulla on ollut ennenkin tossa vaiheessa kiertoa vuotoa ja silti ei alkanut raskaus. No, en kuitenkaan vielä ihan luovuta.
 
Itsellä nyt uusi kierto menossa eli eka inssi ei tuottanut tulosta.

Minkä merkkiset ovulaatiotestit mahtavat olla selkeitä ja tarkkoja? Pian taas saa alkaa ovista tikuttamaan ja meinasin jos netistä testejä tilaisin.
 
Pahoittelen, että oon niin huonosti tännekään ehtinyt. Tuo koulunkäynti tuntuu vievän kamalasti aikaa ja sitten arki siihen päälle.

Tein tänään (dpo 11) apteekin jonkun herkän raskaustestin (10) ja testiajan lopussa tuli joku tosi haalea viiva, mistä oli tosi vaikea ottaa kuvaa. Taskulampulla sen näkee suht ok:sti. En näe edes, onko siinä väriä ja nyt aika epäselvää, onko se joku haamujenhaamu vai pelkkä viivanpaikka (niitäkin tän reilun vuoden aikana näkynyt)... Pc (25 herkkyys) ei antanut yhtään mitään.

Jotenkin taas tipahdin niin korkealta, kun ehdin jo luulla, että se olisi ollut haamu.. Meinasin pc:n negatestin nähdessäni oksentaa ja alkaa itkemään kamalasti. Tuli ihan kamala romahdusolo taas vaihteeksi.

testi.jpeg
 
Oliko toi herkempi missä näkyy viiva? On nimittäin tosi selvä viiva! Tosi kurja jos se on floppi testi!

Itse olen kokenut pregcheckit parhaimmiksi ovistesteiksi, digit on hyviä myös.

Harvemmin sitä on näil iloinen taas menkoista. Kun ne tuli vihdoin joten ensiviikon toimenpide pystytään tekemään.
Itsekin ihmettelin, miten antaa niin räikeen jonkun viivanpaikan tms. Ihan kummallinen testi ! :eek: Noissa oli sama herkkyys.

Tiedän tunteen <3 Itse oottelen niitä aina senkin takia, kun mulla niin sekavat ja pitkät kierrot, niin se on jo plussaa, jos vähän lyhyempi kierto edes.

Mulla tullut verikokeiden tuloksia ja punasolut edelleen laskenut entisestään. Se ja oireet voisi viitata raudanpuutokseen, mikä voi aiheuttaa lapsettomuutta. Pitääkin pistää se asia pohdintaan nyt myös.
 
Papuprinsessa, minulla oli alhainen ferritiini. Kannattaa tsekata! Kävin yksityisellä infuusiossa, kun ei tableteilla nousuut!

Soitin Dextraan, hoito näillä näkymin joskus vuodenvaihteessa. Kroppa ihan sekaisin ja hoitaja epäili syyksi rajua painonpudotusta: 8kg/1 kk. Nyt kierto 15/23-26. Varasin huomiselle ajan vesirokon uusintaan, en jaksa enää tätä ovisseksiä ja yrittämistä ja odotan vain hoitoa :)
 
  • Tykkää
Reactions: papurinsessa
Piinailija täällä moi :geek: En voinut vastustaa testaamista. Aamulla tuli sellainen haamu/viivanpaikka, ettei tarvinnut siristää...Eli nyt alkaa viides päivä siirrosta ja alkio oli n. 4 pv ikäinen siirrossa. Liekkö vielä ovitrelle vaikutuksia vai ei, mutta jännittävää joka tapauksessa :rolleyes:
 
@kirsillevauva aattelin, että jos se lääkäri ei halua ens viikolla mittauttaa, niin meen sitten yksityiselle mittaamaan. Oispa ees joku selitys tälle lapsettomuudelle, niin seki jo auttais niin paljon tähän oloon.

@Josia sanopas muuta! (n):cry: ihan kökkö testi oli kyllä tai sitten sillon ollut joku kiinnittymisyritys. toivotaan, että sulla olisi nyt aiheesta tuo viiva :love: vahvistumistuulia sinne <3

Täällä alkoi menkat tänään... Kivaa... Sinällään hienoa, että näköjään kierto vihdoin alkanut vakiintua ja menkat tulee melkein aina päivälleen samaan aikaan ja ovis myös (vaikkakin esim ovis on aina +20 päivillä), mutta silti mitään ei tapahdu. Miten te jaksatte yrittämistä? Mulla tulee aina tässä vaiheessa se olo, etten jaksa enää yrittää, revin kohdun kynsin irti alakautta ja etten tule enää ikinä saamaan vauvaa syliini. Kamala epätoivo, viha ja ahdistus. Miten sitä silti aina seuraavassa kierrossa on luulotautinen ja piinailee ja sitten taas pettyy? Mun pää sekoaa pian.
 
Josia, toivottavasti ei ole lääkkeen aiheuttama väärä viiva?

Minulla on ollut monia vaiheita tässä yrittämisessä (5 vuotta). En saanut miestä hoitoihin aikaisemmin, mikä hiersi meidän parisuhdetta. Miehen on ollut vaikea ymmärtää tätä mun vauvankaipuutani :( Minullahan on 3 lasta edellisestä liitosta. Tämä tietty lohduttaa, mutta silti kaipaus on kova ja haluan lapsen tämän miehen kanssa ja tähän liittoon. Meillä on niin hyvä parisuhde <3

Välillä olen ollut luovuttamassa, olin jopa sterilisaatiojonossa ja minipillerit ovat kaapissa. Toiveen ja pettymyksen vuoriistorata kuukaudesta toiseen on uuvuttava. Meille tehtiin tutkimukset ja syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt. Yritys aloitettiin, kun olin 40-vuotta, mikä ilmeisesti sit syynä.

Olen syönyt kaiken maailman pillereitä, laihduttanut ja mittaillut ovista, ei mitään hyötyä. Ollut yrittämättä ja yrittänyt, sama lopputulos :(

Voimia papuprinsessa! Ferritiinin voi saada ihan terveysasemaltakin.
 
mulla on tosiaan kierto ihan sekaisin! Menkat alkoi maanantaina ja vuoto on ollut supersunsasta. Keskiviikkona tuli kolme kertaa siteestä ja vaatteista löpi, ja suihkussa valui ihan jätkyttäviä klönttejä, kuin keskenmenossa. Torstaina tuli töissä yöside puolessa tunnissa läpi ja sotki vaatteet ja tuolin. Jouduin leimaamaan itseni sairaaaksi, kun en verisenä voinut töissä olla. Nyt olen ottanut vuotoa hillitsev' lääkett' ja vuoto suht ok. Siis ihan hanurista! Ja vesirokkorokotus otettu, ja raskautusmikielto kuukaudeksi. Ihan mukavaa, ei jaksa enää yrittäää :)
 
@kirsillevauva Hui, kuulostaa aika kurjalta :( Mullakin runsaat menkat, mutta tuo on jo tosi extremeä.

Mun piina jatkuu... Ovitrellen tuoteselosteessa luki, että pistos voi näkyä 10 pv r-testissä. Pistetty 4.11 joten ei pitäisi enää vaikuttaa. Kai. o_O Tässä tän aamun testi. Hailuraa on minusta. En tiedä näkeekö muut kuvasta. :geek:IMG_20181116_061501.jpg
 
@Josia Kyllä siinä haalea viiva näkyy, jännää! Toivotaan parasta! :)

@kirsillevauva Onpa kamalat menkat! :(

Mulla alkoi ke menkat eli yk 8 keskenmeon jälkeen (kokonaisuudessaan yk 16) lähti käyntiin. Keskenmennyt tärppäsi yk 8, joten jos nytkin yk 8 ois onnekas kierto. Ainakin nyt olen tavallista posittivisemmalla mielellä. Kun välillä tuntuu, että ei tästä mitään tule. Viime viikonloppuna selailin lapsettomuusklinikoiden hintoja, mutta päätin, että katsotaan nyt ainakin tämä kierto vielä.
 
  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva
Minä vietin eilisen Naistenklinikalla. Oli niin hirveet vuodot, että kämmenen kokoisia verklöttejä tuli ja veret vaatteista läpi, kaksi kertaa jouduin lähtemään töistä suihkuun. Varmaan se Fitline-kehokuuri. Vituttaa, että kalliisti itseeni pistämäni rautainfuusio on nyt taatusti valunut vessanpöntöstä alas!

Muuten ei ihmeitä, olen saikulla, kun pää niin kipeä. Viikonlopuksi kaksin miehen kanssa minilomalle urheilukeskukseen :) Muuta en aio urheilla, kuin juosta :)
 

Yhteistyössä