❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Täällä lähdetään ainakin aamutuhrujen perusteella uuteen kiertoon. Eilen kun totesin että ei oo menkkoja vielä, niin tein jo piilointona testiä ->toki nega.
TOISAALTA, luin jostain että alkukierto on parasta aikaa alkaa esim.laihduttaan ni täähän meni just nappiin kun aloin sellaselle parin viikon valmennukselle, mikä alkoi tänään (y) Toki pitää vähän soveltaa, koska ruokajuttuja on hankala ylläpitää tuolla töissä. Omat eväät joo, mutta jos syön aamupalan esim.8 kotona niin voi olla että pääsisin vasta 1 syömään lounasta niin ei toimi mulla (meillä ei saa syödä omia ruokia lasten seurassa).. Käytännössä syön siis päivällisen lounaan paikalla, mikä tavallaan on vähän väärin koska päivällinen piti syödä treenin jälkeen.. :whistle:(n):ROFLMAO:
 
@Nonsk Pahoittelut negasta :( Mutta tsemppiä laihdutukseen ja treeneihin! Tulisipa kevät jo niin minäkin saattaisin saada itseäni niskasta kiinni liikunnan suhteen :D

Täällä ei kyllä myöskään mene nyt ihan odotetusti. Tänään on kp10 ja kaikista pisimmissäkin kierroissa ovistestit alkaa tässä vaiheessa yleensä tummenemaan. Nyt on kolmatta päivää haaleaa testiä... Lisäksi mulla on nyt ollut samaiset kolme päivää menkkakipuja :cautious: Oviskivut ja menkkakivut on ainakin itselläni ihan erilaisia, joten tosi oudolta tuntuu. Hitto jos tämäkin on nyt ovuloimaton, olen sitten varmaan maailman ensimmäinen ihminen jolla letrot estää oviksen.
 
@Nonsk ja @Fritang itse yrittänyt myös ryhdistäytyä syömisten ja liikunnan suhteen, tuntuu vaan välillä niin ylivoimaiselta.. Sohvan kutsu on liian voimakas :whistle: Jos ihan totta puhutaan, niin toki tuon pco:nkin vuoksi yritän ylläpitää terveellistä elämäntapaa, vaikka toki tuo paino saisi tippua myös. On vaan niin tiukassa :(

Itsellä tämä tylsä odotteluvaihe menossa. Kiertojen pituudet ovat mitä ovat, niin ei yhtään tiedä loppuuko odotus huomenna, viikon vai kuukauden päästä.. Toivottavasti pian, niin pääsisi niitä Letroja kokeilemaan. Eilen illalla tuli sellainen käsittämätön fiilis, että pitäisi tehdä raskaustesti. Olin siis nähnyt yöllä unta, että olin raskaana. Tänään aamulla tein testin ja yllättäen nega :p Mistähän nää ihme ihme fiilikset oikeen tulee? Aamullakin olin ihan 100% varma, että nega on, mutta silti piti testata...
 
Täällä kans semmoi liikunnan karttelija yrittää saada jotai aikaan :LOL:. Oon nyt yritänyt käydä kävelylenkeillä koömesti viikossa, vaikka edes lyhyellä ja hiljalleen lisätä. Yrittää mennä sen verran kun hyvältä tuntuu ettei tuu hirveetä kynnystä lähtee. Ja herkut jättänyt pois, muuten en kyllä ruokavalioon vielä oo puuttunut, kun tuntuu senkin kanssa fiksummalta edetä hiljalleen.

Täällä dpo 9. Hirmu masentavalta tuntunut tämä kierto, odotan vaan että pääsis soittelee tämän kierron jälkeen jatkoista polille. Hirveesti pyörinyt mielessä, että jos ei lasta ikinä saakkaan, vaikka oikeasti tiedän, ettei vielä pitäis sellasta ajatella kun hoitomahdollisuuksia on vielä jäljellä.

@-dino- :lle vikkelästi kuluvia päiviä ja tsemppiä punktioon!
 
@Jennipä Et oo ainut joka pyörittelee mielessä tota entä jos ei koskaan -skenaariota. Oon tavallisesti elämässä hyvinkin optimistinen, tai vähintäänkin selviytyjä - ihan sama mitä tapahtuu, niin kyllä kaikesta selviää, mutta tää lapsettomuus vetää kyllä niin pessimistiseksi kuin voi. No, varmaan tästä lapsettomuudestakin selviää, mutta en oo lainkaan varma että selviytyminen sisältää koskaan yhtään raskautta tai sitä omaa lasta. En tajua mistä nää ajatukset edes kumpuaa, onks se vaan itsesuojelua ettei joka kuinen pettymys olis niin raju? Pitkä matka hoitoja meilläkin on vielä edessä, eikä edes varmaa tietoa siitä, mistä tää johtuu.

Tänään on kp13, ja kävin taas follikkeliultrassa. Limakalvo oli reilut 7mm, vasemmalla oli n. 16 mm folli kasvamassa. Lääkäri epäili kevyesti, että mahtaako ehtiä ovis tulla arkiviikon puolella, ite oon sitä mieltä että viimeistään ylihuomenna on plussa tikussa. Viime kierrossa oli kuitenkin sattumalta just plussauspäivänä toinen ultra, jolloin folli oli 17mm. En tiedä mitä se lääkäri höperehti, ei mun munasarjat nyt ihan niin hitaat oo vaikka letrot ei niille näytä mitään tekevänkään o_O Ja siis tosiaan, tupla-annos letroja ei oo tehnyt oikeastaan mitään, ei ainakaan aikaistanut ovulaatiota päivälläkään. Sen sijaan kevyisiin kuumiin aaltoihin oon saanut tutustua viimeisen reilun viikon, miehellä on ollut hauskaa kun oon punastellut joka asiasta, vaikka tavallisesti en punastu koskaan :ROFLMAO:
 
Pakko valittaa tänne, kun musta tuntuu, että mun pää on jotenkin ihan sekasin. :ninja:Oon alkanu epäillä meidän parisuhdetta, miks just nää vaikeudet meille, onko tää nyt edes oikea ihminen ja pitäskö luovuttaa tää lapsihaave ja mieskin, kun nää vuodet on ollu niin vaikeat ja kaikki maailman vaikeudet muutenkin on kohdattu. Entä jos tää on joku merkki, ettei pitäs enää jatkaa. Tekis mieli lyödä päätä seinään, että mitä ihmettä höpötät ja ootko ihan hullu... Tiedän, että kuuluu tämäkin tähän kasvuun, mutta jotenkin pää on aivan pehmeä.... :eek:
 
Moi pitkästä aikaan..lueskellut välillä teidän kuulumisia..ollut niin hyviä kun huonoja uutisia <3

Omaa napaa Itsellä huomenna jo 4. Inssi menopurin voimin, tänään otettu irrotuspiikki. Tämä onkin sitten viiminen inssi jos nyt ei täräytä plussaa.. ja sitten olisi aika siirtyä koeputkihedelmöitykseen... odotukset inssistä ei kovin korkealla vaikka aina on kaikki hyvältä näyttänyt.
 
@-dino- Voi ei, voimia surun keskelle sinulle ja puolisollesi :(

@AuliMari Tsemppiä inssiin, ei ne lääkärit turhaan näitä tekis jos eivät uskoisi että mahdollisuuksia on! Mullakin lääkäri tänään sanoi, että kyllä se tavoite on raskautua heti, kun kyselin jo alustavasti ensi kierron lääkityksiä.

Ja tosiaan kävi niin, että ovistesti oli eilen tiistaina räikyvämpi kuin varmaan koskaan ennen, ja tänään kävin sit inssissä, 22,5 miljoonaa hiipparia kyytiin tällä kertaa. Jos niistä nyt yksi osaisi perille asti...? :cautious:
 
@-dino- Voi ei, voimia surun keskelle sinulle ja puolisollesi :(

@AuliMari Tsemppiä inssiin, ei ne lääkärit turhaan näitä tekis jos eivät uskoisi että mahdollisuuksia on! Mullakin lääkäri tänään sanoi, että kyllä se tavoite on raskautua heti, kun kyselin jo alustavasti ensi kierron lääkityksiä.

Ja tosiaan kävi niin, että ovistesti oli eilen tiistaina räikyvämpi kuin varmaan koskaan ennen, ja tänään kävin sit inssissä, 22,5 miljoonaa hiipparia kyytiin tällä kertaa. Jos niistä nyt yksi osaisi perille asti...? :cautious:
Kiitos @Tuimatar , totta puhut. Tsemppiä piinailuun!...perästä tullaan
 
@-dino- Paljon voimia :( Onneksi punktio sujui kaikesta huolimatta <3

@Tuimatar ja @AuliMari mennäänkin varmaan aika samoissa, itse uskon ovuloineeni tänään aamulla vaikka en tikkuun kunnollista plussaa saanutkaan. :) Luulen jopa että tuli oikealta puolelta tällä kertaa ja saatiin ajoituksetkin ihan nappiin. Taidan olla ihan niin toiveikas että aloitan luget sunnuntaina :whistle:
 
Heippa pitkästä aikaa tänne!

Mä aloitin tänään hypoxin, että pääsisin näistä selluliiteista ja alavartalon ylimääräisestä rasvasta eroon.
2015 keväällä mä tosiaan tulin raskaaksi hypox hoitojakson aikana, ei yhtään haittaisi vaikka nyt kävisi samoin!

Huomenna mulla on letrozoleista vasteultra, epäilen ettei tässäkään kierrossa oo niillä vastetta.. Seuraavaksi varmaan sitten saan jotain piikkiä millä saisi kasvatettua follikkeleja.

Täällä nyt siis kp11.
 
Taas tulee vaan copy/pastea ku pitää rientää paikasta toiseen, olette silti ajatuksissa, tsemppiä kaikille <3

Noni, nyt on alkio kyydissä ja niin uskomatonta kun se onkin niin kolme meni tänään pakkaseen ja kolme jäi jatkoviljelyyn!!! Pakastetut ja siirretty top-alkioita. Jatkoviljelyyn jääneissä vielä epäselvyyttä oliko monitumasia yms. Eli seitsämästä solusta KAIKKI hedelmöittyi. Kelpaa kyllä tälläset uutiset tämän viikon jälkeen.

Kävi vielä niin että pakon sanelemana oli kerrottava miehen perheelle hoidoista, tasapuolisuuden nimissä kerroin sitten myös omalle perheelle. Joten nyt on kaapista tultu lapsettomuuden kans. Helpottavaa joo, mutta arvatkaapa annetaanko mun tehä enää mitään?
 
Onpas mukavia uutisia täällä monella, ja kiva myös piinailla taas porukalla!

Tässä kierrossa on omat fiilikset poikkeuksellisen hyvät, näemmä ekstravahva ovisplussa ja hyvin sujunut inssi (en ees tuntenut mitään, ja takaisinvirtauskin oli olematonta) nostaa fiiliksia melkoisesti.

Mutta jotta tässä aika kuluisi jotenkin, aloin ihmetellä eri sairaanhoitopiirien laskutuskäytäntöjä lapsettomuushoidoissa. Kyse on nyt siis nimenomaan julkisen hoidoista, mutta eikös täällä joku muukin julkisella ollut? Mitä kaikkea teillä laskutetaan?

Me ollaan tähän mennessä maksettu suunnilleen seuraavasti:
- aloituskäynnistä poliklinikkamaksu (n. 35e) molemmille
- aukiolotutkimuksesta poliklinikkamaksu mulle
- ultrat poliklinikkamaksu mulle
- inseminaatiot poliklinikkamaksu mulle

Mistä ei olla maksettu, mutta ilmeisesti joissain sairaanhoitopiireissä joutuu maksamaan:
- siittiötutkimukset (jossain jopa 80e)
- miehen siittiönluovutukset & niiden käsittely
- muut labrat, mut nää kai sentään on kaikkialla ilmaisia?

Tuntuu tosi epäreilulta, että me näemmä päästään tässä asuinpaikkakunnan vuoksi jopa merkittävästi halvemmalla kuin jossain muualla asuvat - itseasiassa jopa yli puolet halvemmalla käyntien osalta! Toki sitten jos tarvitsee siirtyä piikitettäviin lääkkeisiin niin myös kulut siirtyy uusiin sfääreihin, mutta ei tää silti oikealta tunnu...
 
@Tuimatar mekään ei olla tähän asti maksettu muusta kuin poliklinikkamaksuista ja lääkkeistä tietty. Tosin meillä ne on melkeinpä parikymppiä kalliimmat per kerta :notworthy:.

Täällä dpo 13 :cautious:. Olosta päätellen menkat alkaa viimeistään sunnuntaina. Testaan jos ei ala mutta tuskin on tarvetta. Ensviikolla sitten yhteyttä polille jatkoista
 
Niin vaan ne mun epäilykset piti paikkaansa että ei tässäkään kierrossa ole vastetta letroilla ja tähän kiertoon vielä nostettiin annosta, mulla aloitetaan pistoshoidot nyt todennäköisesti. Lääkärin piti mulle soittaa tänään kun on konsultoinut toista lääkäriä, mut eipä sitten soitellutkaan. Ei ollut selkeitä johtofolleja, kummallakin puolen oli kuitenkin yhdet 10mm follit..

Uusinta ultra toki varattiin ensi viikon torstaille..
 
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut, mahdolliset hoidot, mistä lapsettomuus johtuu (jos tutkittu). Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)



✪ Nonsk | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ -dino- (25) | 1.lapsi | ya 6/-15 | 2.ivf 3/18 | selittämätön

✪ Aulimari | 1. lapsi | ya -12 | 4. inssi 3/18 | selittämätön

✪ Jennipä (25) | 1. lapsi | yk 17, ya 5/-16 | letrot 11/17 | ovulaatiohäiriö

✪ Alinah92 (25) | 2.lapsi | ya 2016 | letrot 1/18

✪ Josia (29) | 1.lapsi | ya 1/16

tänttähäärää (35) | 1.yhteinen | ya 10/16


Herukkka (29) | ya 2/16 | 1.ivf 4/18

Paips (30) | 2.lapsi | yk 12 | 10/16

Ihanapa (29) | 1.lapsi | ya 4/16


✪ Tuimatar (28) | 1.lapsi | ya 10/16

Sosh (26) | ya 12/16 | yk 15

emppu11 (26v) | 1.lapsi | ya 11/16 | letrot 3/18

Esmenet (39) | 2.lapsi | ya 2/17

Fritang (25) | 2.lapsi | ya 12/16 | letrot 1/18

ananasbananas (25) |1.lapsi | ya 1/17 | PCO

Villisilmä (24) | 1.lapsi | ya 4/16 (km 3/18) | 2.icsi 4/18


TAUSTALLA:

✪ -tanjuska (22) | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Karkki95 (21) | 1.lapsi | ya 4/-15 (km 1/-17)

✪ kunnon kinttaat (31) | 2.lapsi | ya 3/-15

✪ aavalvar | yk 17, ya 1/-16

✪ Wintersun (29) | ya 12/10




01/2017
Josephina | 1.lapsi | Ya 1/-15 (km 1/-16 ja 5/-16)


2/2017
tokoliina (30) | ya -15
kismett- | 3. lapsi | ya 7/-15

4/2017
Nanna-87 | 2. lapsi | yk 17
Lumi87 | 2. lapsi | ya 3/-16 | poika 5.1.18

5/2017
MMiha (33) | 2. lapsi | ya 9/-15
Kinder_Kitty (24) | 1.lapsi | ya 01/-15 (km 6/-16)

6/2017
susanmaaria (31) | 3.lapsi | ya 7/-15

7/2017
rosmarin (28) | 1.lapsi | ya 1/16
Tiituu | 2.lapsi | ya 6/16 (km 10/16)

9/2017
Toukkahaave87 | 1.lapsi | ya 7/16 | letrot+bemfola+pregnyl+terot
N93 | 1.lapsi | ya 3/16 | (km 3/17)


10/2017
kiuski | 1.lapsi | ya 5/-16 | 2.ICSI | 1.PAS


2/2018
TT1 (37) | 1.yht. | ya 6/16
haaveistatotta (26) | 2.lapsi | ya 7/16 | 3.icsi

3/2018
Pocahontas- (30) | 1.lapsi | ya 3/17 | yk 12
maximus (37) | 2.lapsi | ya 2016 | 1.inssi
Eela- (29) | 1.lapsi | ya 1/17
 
Viimeksi muokattu:
Jes viimeinki tääsee ajatuksen kans kommentoimaan teille :barefoot:

@Josia samanlaisia ajatuksia ollut eli munki pää on varmaan ihan pehmee :ROFLMAO: Meidän häiden jälkeen alamäki alkoi ja sen jälkeen on ollu lähinnä vaan hautajaisia.. Sattumaahan nää varmaan on mutta kyllä se pistää miettiin. (n) Lisäksi ihan biologian nimissä kiinnostais että oisinko onnistunu jonku muun miehen kans helposti? Vaikka vikaa ei ole kummassakaan niin onko meidän solut yhdessä kuitenki jotenki viallisia? Vai onko se kohdussa vika kun ei kiinnity vaikka noin hienosti nytki hedelöitty? No jokatapauksessa miestä en mihinkään vaihtais :love: Tsemppiä sinne pohdintoihin, ei oo enää pitkästi ekaan lääkäriin :geek:

@AuliMari Tsempit piinailuun, varmasti aika luovuttanut olo jo :unsure: Tiedätkö onko teille jonoa IVF-hoitoihin vai kerkeekö vielä tälle keväällä? Siis jos ei inssistä tärppää :giggle:

@Tuimatar Sinnekki tsempit piinailuun, hyvältä vaikuttaa (y) Vähän ihmetyttää tuo jos miehelle ei tule laskua inssistä? (n) Parempi tietysti niin. Mä oon jotenki kuvitellut että polimaksut on saman hintasia koko suomessa mutta näin ei ilmeisesti ole :ROFLMAO: meillä ne on joku 42e. Siittiöt piti tutkia yksityisellä, noin 90e muistaakseni, ensikäynnistä ja punktioista on tullu miehelle lasku. Tästä hoidosta tulossa yhteensä siis kuusi polimaksua, mulle 3xultra, punktio ja siirto ja miehelle punktio= n. 250e

@Fritang Toivottavasti tuli oikeelta puolelta, Tsempit piinailuun :ninja:

@Jennipä voi kumpa ei alkais (n) Mutta jos alkaa niin toivottavasti saat polilta jo jatkosuunnitelmat.

@Alinah92 noi voi :poop: eikä ees soittanu :(

@haaveistatotta Ihanaa! :love: Hyvää lomaa teille <3

Ihan hämmentynyt vieläkin eilisistä tuloksista, en todellakaan osannut odottaa. Tosi positiivinen fiilis nyt :love: Ja kiva että nyt viljellään osaa pidemmällekkin että näkee tapahtuuko siinä sitten jotain. Tiistaina saa tietää sitten niiden kolmen kohtalon.
 
Kiitos tsempeistä, pidetään peukkuja @Fritang

Noista maksuista, mulle tulee aina inssin jälkee lasku kolmesta poliklinikka maksusta jotka on yhteensä n. 123 eur(3 krt käynti), en tiedä onko siinä ns miehen näytteen vienti/ pesu..vai eikö sitä laskuteta..koska käyn itse sen kolme kertaa per hoitokerta.
Jotain hienoa...lääkekatto tullut täyteen tämän kuun alussa..eli sitä on jo pikkasen päälle 600 eur shoppailtu apteekissa. Tämän kuun aikana olen kaksi kertaa ostanu menopuria eli saankohan nyt niistä rahaa takaisin vai mitenköhän se menee..niistä tein ilmoituksen eilssn Kelaan kun sieltä tule kirje että ilmoita jos olet 1.3. jälkeen korvattavia lääkkeitä ostanut.
@-dino- , en ihan tiedä millaiset jonot. Joudumme pääkaupunkiseudulle niiden hoitojen kanssa eli tulee reipas ajomatka...nyt sellain 10 min matka kotoonta..ja töistä hilpasen 2 minuutissa..yksityisesllä tehty nuo inssit eli kunnallinen ostaa heiltä nuo hoidot mutta ei IVF:ää..peestä sanoisinko!! Yksityinen lääkäri sanoi että voi olla vuoden jonota tai sitten tässä kohtaa hoidossa olevat pääsevät puolessa vuodessa... ja jos ne tehtäisiin tuolla missä inssit niin päästäisiin heti!! Eli en tiedä kuinka pitkään joudutaan odottelemaan jos niihin joudutaan...toivottavasti edes tämän vuoden puolella..ja kun on tuo lääkekattokin täynnä.

Miten piinailijoilla menee? Itsella vatsa hellä..kissa kun tamppasi mahan päällä niin piti töniä pois..ja rinnat myös paineluarat..mutta nämä nyt perusoireita piikittelyn jälkeen..tätä kaikkea vielä kruunaa flunssa. Terolut alotettu eilen ja sitä syön, jos plussaan niin jonkin aikaan vielä..olikohan 2 kk. Meillä siis lapsettomuuden syy selittämätön jos sen muistaa joskus tuonne listaan lisätä.
 

Yhteistyössä