❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@Yuna mun kroppa nyt ei oo samaa mieltä tästä ovuloinnista :D ei oo kyl voinu vielä mennä nii kai se on sit vasta parin päivän päästä tai tulee ovuloimaton kierto :/
Onks sulla ollu ovuloimattomia kiertoja aikasemmin? Mä oon kyllä ihan varma että kyllä se ovis sulle vielä tulee että ei hätää :) Ite odottelin plussaa oikeestaan vasta huomiselle mutta parempi näin, huomenna mies on kuitenkin krapulassa eikä sen darrasiittiöt varmaan löydä mihinkään perille, eksyy tai kuukahtaa kesken matkan :LOL:

Mutta mä en kestä, oon nyt jostain syystä ihan varma että nyt muuten tärppää! Jotenkin kun lääkärissä sanottiin että kaikki on ok ja aukiolotutkimus tehtiin ja kun vielä alotan ne lugetkin, niin tässä on tullu ihan uutta uskoa tähän hommaan. Vaikka tiedän että todennäkösyydet on nyt ihan samat kun aina ennenkin. Silti oon koko päivän pyörinyt vaan vauvapalstoilla, mammablogeissa ja muilla vauva-aiheisilla sivuilla ja oon jo ihan valmiina tilailemaan äitiysvaatteita ja kattelemaan vaunuja :confused: Tulee kyllä tässä olemaan niin raastavat pari viikkoa edessä ja tuun putoomaan niin korkeelta. (n)
 
  • Tykkää
Reactions: aavalvar ja Nonsk
@Yuna en oo jaksanu joka kierrossa testata mut oon ymmärtäny et niitä ois kaikilla joskus. Todennäkösempää kuitenki on et tulee hieman myöhemmin. :) pitkää pinnaa sulle, toiveet on varmasti korkeella. Voi kumpa tärppäis nyt ❤ täällä tulee niitä plussauutisia nii harvoin.. Mä ootan vaan menkkoja et voi mennä verikokeisiin taas :D
 
Puran nyt tän oman surkeuteni tänne., anteeksi itsekäs postaus. :unsure: Perjantaina oli ensikäynti, aika karua se jotenkin oli ja kyynelkanavat aukesi moneen otteeseen. Mies puhui siellä myös yllättävän avoimesti omasta ahdistuksestaan, pisteet siitä! Mulla on tuo puhumisen tarve suurempi ja ollaan siinä erilaisia, niin suositeltiin käyntejö neuvolan psykologille. Ihanaa, että sitä on helposti tarjolla ja aion hyödyntää, jos tää projekti venyy (y) Mies marmatti mulle jälkikäteen hänelle tehtävästä tutkimuksesta, "ai, että pitäisi antaa sen lääkärin palleja kopeloida..." :LOL:Simppanäyte ei sen sijaan ollut mikään ongelma. Mutta puhuttiin asiasta ja molemmat tutkitaan ja piste. Siitä ei kumpikaan voi vetäytyä. Lääkäri on maaliskuun lopussa, ennen sitä muut kokeet. Minä itkin koko perjantain ja nukuin lauantain. Sain kaupan päälle stressin lauettua flunssa, tein negatiivisen r-testin ja tänään tuli veristä limaa, kuukautiset alkaa. Mutta kaikesta huolimatta tänään oon sitä mieltä, että tästä selvitään ja asiat lutviutuu ajallaan. Huh, mikä viikonloppu takana! :barefoot:
 
@-dino- ainiin tosiaan! Siemennestettä oli todella hyvin ja koostumus oli hyvä. Siittiöiden määrä on normaalin rajoilla mutta liikkuvuus alentunut. Eipä kamalasti kyllä yllättynyt sillä se polttaa tupakkaa. Kai toi jotenkin havahdutti sitä kun ei olekkaan laatukamaa. Vaikka olen miljoonasti sanonut että toivoisin että se sen polttelun lopettaa mutta ei.. Meillä oli siis diili että viimeistään sillo lopettaa kun lapsi syntyy, mutta sano jo että ihan näinä päivinä yrittää kunhan saa psyykattua itsensä siihen kuntoon että kestää vierotusoireet :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi87 ja Nonsk
@kiuski no ihan hyvät tulokset. :) voi että mua jännittääki millaset uimarit tolla mun ukolla on. :eek: tsemppiä miehelles tupakin lopettamiseen, itsekkin muutama vuosi sitten lopettaneena tiiän että helppoa se ei oo ja repsahduksia tuli monta. Nyt siinä pisteessä että viihteellä tulee poltettua muutama mutta muuten ei. Mut jos viihteellä käy kerran kahdessa kk niin.. En pidä pahana :D
 
Tsemppiä @Josia ja muutkin.

@kiuski ihan hyvät tuloksethan nuo on, jos liikkuvuus on (vähän?) alentunut niin se ei kai ole vielä mikään dramaattinen ongelma. Siihen tosiaan voi auttaa jo sekin, että jättää sen tupakan pois + syö ja elää terveellisesti.

Tänne ei mitään sen kummempaa. Käväisin melkein parisen viikkoa sitten taas verikokeissa vilkaisemassa mitä kilpirauhasarvot sanoo thyroxin-lääkityksen aloituksen jälkeen...ja ne oli huonontunut? :ROFLMAO:
Ennen aloitusta TSH oli 3,6 ja T4V 17, nyt TSH oli 3,9 ja T4V se samainen 17. Hehah. TSH siis noussut kun se olis tarkoitus saada laskemaan...Noh, eiköhän noita sitten säädellä sitten ensi kuussa, kun pitäisi olla aikaa metformiinin suhteen polilla. Päästään sitten silloin varmaan taas aloittamaan letrozolitkin, kun vähän tuntuu laiskanlaisesti mun kroppani ideoivan oviksia pelkillä metuilla.

Ae niin, tänne voisikin sitten merkailla; KP 1/31-34
Alkoivat onneksi. Ette voi uskoa sitä himotusta ottaa varaslähtö ja napata letroja jo tähän kiertoon, kun ne tuolla laatikossa mulle huutelee....
Mutta kai se on vaan jaksettava odotella, taas, yhä ja jälleen. :cautious:
 
@kiuski meillä miehellä oli myös enemmän noita kaartelevia kuin suoraan uivia ja lääkäri oli kirjoittanut tuloksen alareunaan lausunnon et hedelmöittymiskykyä voidaan pitää normaalina :) suoraan uivia oli 4% ja noita hitaampia oli sit sen 44%.
mies ei kyllä tupakoi, mutta joo vois liikkua enemmän.. mutta ylipainoa ei ole..
 
Mulle voi tosiaan päivittää dpo 1.

Mitäs teille muille kuuluu? Onko kellään piinapäiviä? Onko @-dino- saanut jo ovisplussaa?

Mua on alkanu masentaa miehen siittiötulos ihan huolella. Tuolla lapsettomuuspuolella joku sano että hänen miehellä normaalimuotoisia oli 2% ja kuulemma ainoa vaihtoehto tossa kohtaa on icsi. No mites meillä kun normaaleja on 0% ja silti käskettiin vaan kotiin jatkamaan yritystä? Meillä tosin suoraan uivia siittiöitä oli joku 60% mikä on aika kova suoritus, mutta mitäpä hyötyä siitä on vaikka uisivat michaelphelpseinä paikalle jos kuitenkaan ykskään ei pysty munasolua hedelmöittämään.

No ei auta ku ajatella että on niitä ihmeitä ennenkin tapahtunu!
 
Oon lukenut taustalla näitä teidän kirjoituksia, ja siellähän näyttää osalla olevan ihanasti asiat etenemässä eteenpäin :)

Pahoittelut teille joilla suru painaa pahasti.. Täällä meistä varmasti jokainen tietää sen tunteen kun turhauttaa niin paljon että ajattelee jo kaiken mahdollisen pahan ja miettii että onko tämä sitä ettei minulle vaan ole tarkoitettu tätä lasta. Symppaan teitä ihan täysiä <3 Mutta mun mielestä sen suuren surun takaa löytyy aina huikea vahvuus. Se toivokin sieltä löytyy kyllä taas. Mutta suru on äärimmäisen tärkee käsitellä.

Omanapailen tästä sujuvana jatkumona, mua jännittää suoraan sanottuna helvetisti. Tänään dpo 14-15, neljä päivää menkkakipuja mutta verta ei tule. Kohdunkaula pysyny visusti kovan tuntuisna ja korkealla. Eilen illalla yökötti kaikki raskas ruoka, mutta saattoi olla myös jäännöksiä lauantain krapulasta... (Kuulostaa ehkä vastuuttomalta mutta tein to ja pe negatestit ja ajattelin että nyt en mieti tätä vauva-asiaa). Tänä aamuna taas negatesti, kivut helpottaneet vaikka vieläkin paikkapaikoin juilii. Pelko siitä että repäsin perjantaina, jos nyt vahingoitinkin jotain alkavaa, sekava tunnelma, samalla pelottaa ja samalla toiveet korkealla.. Tuosta simppojen liikkuvuudesta tuli myös mieleeni oman puolisoni elintavat jotka ovat kyllä melkosen retuperällä, että toivottavasti en kohdista häneen syytöksiä turhautuessani mahdollisen uuden kierron alussa..

Toivotaan pikaisia plussauutisia tälle palstalle <3
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
@aavalvar tsemppiä sinne myös! ja oon ihan samaa mieltä kanssasi tuosta et tunteet pitää käsitellä :) ja älä murehdi, tuskinpa olet mitään aiheuttanut kun kaikki on kuitenkin ihan alussa jos siellä joku ihmisen alku on kasvamassa..koska meinasit tehdä uuden testin?

omaanapaa: täällä dpo16 ei menkkoja ja testit negaa..oviksen kuitenkin oletan olleen koska lämmöt nousivat ja ovat edelleen ylhäällä..et oisko sitten taas kysta siellä..jos ei irronnut se solu sieltä kunnolla..no onneks 3vkon päästä on se ensikäynti julkiselle lapsettomuuspolille..
 
@Kinder_Kitty Ajattelin rauhassa odotella ainakin kolme päivää.. Koska jos eivät sitten ole alkaneet kuukautiset ja jos on kyytiläinen niin silloin varmasti näyttää jo plussaa. Luin noista dpo päivistä kuinka todennäköistä on näillä päivillä plussata, niin sen perusteella sinullakin olisi vielä mahdollisuus plussaan. Toivon että ollaan molemmat tyyppejä joilla hcg tä erittyy virtsaan hitaampaa tahtia eikä siksi näy testeissä :)
 
@Kinder_Kitty Ajattelin rauhassa odotella ainakin kolme päivää.. Koska jos eivät sitten ole alkaneet kuukautiset ja jos on kyytiläinen niin silloin varmasti näyttää jo plussaa. Luin noista dpo päivistä kuinka todennäköistä on näillä päivillä plussata, niin sen perusteella sinullakin olisi vielä mahdollisuus plussaan. Toivon että ollaan molemmat tyyppejä joilla hcg tä erittyy virtsaan hitaampaa tahtia eikä siksi näy testeissä :)
mää en ite jaksa uskoa tähän..koska keskenmenneessä raskaudessa sain selkeän viivan testiin jo dpo14.. mutta toivottavasti sinulla on asia noin :)
 
@kiuski meillä simppatesti piti maksaa jo samalla, kun kävi näytteen antamassa. Samalla antoivat ajan parin viikon päähän, jolloin lääkäri soittaa tuloksista ja vasta tämän jälkeen lähettävät tulokset kotiin. Esikoisen yritysaikaan simppatestissä siittiöiden määrä ja muoto oli tosi hyvä, mutta liikkuvuus juurikin alentunut. Tuolloin mies oli juuri muutama kuukausi aiemmin lopettanut tupakanpolton, nimenomaan vauvayrityksen vuoksi. Mies oli polttanut ihan teinistä asti ja sitä tupakkaa kului kyllä päiväsaikaan paljon. Sitten tuolloin kesällä 2013 yks kaunis päivä ei vaan enää polttanutkaan, eikä oo sen koommin polttanut ainuttakaan. Oon kyllä niin ylpeä tuosta miehen onnistumisesta! :love:

@Kinder_Kitty mitä se meinaa, että olisi kysta siellä? Siis sitäkö, että munasolu ei ois irronnutkaan? Vaikka ois ollu ovisoireet ja lämmötkin noussu? Jos ovista ei siis kuitenkaan tapahdu, niin alkavatko siinätapauksessa menkat ajallaan, vai myöhästyykö? Mietin vaan, kun esikoista yrittäessä kävin kerran gynellä, joka ultras munasarjat. Tuolloin piti oviksen olla jo menny, mutta gyne sanoi, että siellä ois kysta. Ei ees selitelly sitä sen enempää. Ite oon aina vain ajatellu, että jos menkat tulee ajallaan, niin silloin ovuloi, koska eikös kierto nimenomaan veny silloin, jos ovista ei tapahdu... (n)

ON: dpo 12 testi negatiivinen. Huomenna pitäis menkat alkaa. Eiköhän tää kiero ollu taas tässä. :poop: Lisäksi mulle iski ihan järjetön flunssa, ääni niin kähee, ettei ääntä meinaa saada, räkää riittää vaikka muille jakaa ja kuumettakin on ihan liikaa. Outoa sinänsä, että mulle ei juuri koskaan nouse kuume pikkulämpöä korkeammalle. Varmaan viimeksi esikoista odottaessa, kun oli mahatautikin... Onneks sentään esikoinen kerkesi just parahiksi toipua omasta flunssastaan. :confused: Kerittiin kuitenkin miehen kanssa viettää hotelliviikonloppu ennen kuin iski kunnolla päälle tämä tauti. Tuli kyllä todella tarpeeseen pieni irtiotto ihan kahdestaan. Oli ihanaa. :love:

Tsemppiä oviksen metsästäjille, toivottavasti onnistuu hyödyntää. ;)
 
@Nanna-87 siis kysta tulee nimenomaan siitä et se kasvava munarakkula ei puhkea kunnolla tai jää kokonaan puhkeamatta. yleensä jos kierto on kauheesti yli 35pvää on mahdollista et kierto on ovuloimaton..mutta ei sekään mahdotonta ole et ovis tapahtuu pidemmissäkin kierroissa. menkat siis voi tulla vaikka ei olisi ovuloinutkaan mutta yleensä silloin kierrot ovat pidempiä. eli menkat tulevat aina n.kahden viikon kuluttua oviksesta..ellei ole raskaana. mulla on kystia ollut kahdesti..5-6cm:n mittaisia..ja ovat onneksi pienentyneet itsestään.. vajaassa kuukaudessa. kystat voivat myös estää menkkojen tulemisen näin mulla oli viimeks marraskuussa..odotin menkkojen alkavan marraskuussa mutta olivat jo yli pariviikkoa myöhässä ja kävin ultrassa niin kystat molemmilla puolilla ja siinä syy miks ei menkkoja..menkat sain sit onneks tulemaan 12pvä:n primolut kuurilla..

ja lämmöt ei kyllä nouse silloin jos ovista ei ole tapahtunut..mulla esim oli niin kun eka kysta oli havaittu et siinä kierrossa mun lämmöt yritti nousta mutta eivät pysyneet ylhäällä..eli ovista ei tapahtunut.. ja lääkäri selittikin et jos on ovulaatiohäiriö niin on herkempi kystille.. tämä lääkäri oli siis ihan yksityisen lapsettomuusklinikan lääkäri.. tuolla klinikalla kävin siis elokuusta 2016-joulukuuhun 2016..
 
@aavalvar pahoittelut menkoista! mutta onnea kierron säännöllistymiestä! mikä sulla nyt tulikaan tän kierron pituudeksi? mulla ihan luomu kierto on sen 36-39päivää..viimekierrossakin menkkoja ei kuulunut "oletetusta" oviksesta 2vkon kuluttua vaan alkoivat melkeen viikon myöhässä vasta eli kierto oli sen 36päivää.. terojen kanssa kierto on ollut 25-34pvää.. ja letrojen kanssa sitten 33-53
 
@Kinder_Kitty nyt oli 34 pv kierto. Säännöllisenä se vaihteli joka toinen 31 ja joka toinen 33 pv. Eli pidän tätä kyllä hyvänä merkkinä. Paljonko suunnilleen simppatestit kustantaa? Täytynee seuraavaks varmaan suunnata lääkäriin keskustelemaan että missä mättää..
 

Yhteistyössä