❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Huojentuneet terveiset tohtorilta!

Ensinnäkin ma alkanut hiivatulehdus alkaa helpottaa kun otin heti lääkkeen (en oo 10 vuoteen sairastanut hiivaa joten syytän letroja). Toisekseen mulla oli ekaa kertaa näkyvissä 13mm johtofolli <3 sanoi että epäilee sen irtoavan viikonloppuna tai alkuviikosta ja kas kun sattui miehen kanssa viikonloppuloma kaksin just nyt. :ROFLMAO:

Labrat muuten normaalit mutta lh ja fsh lievästi matalat, toi lh voi kuulemma johtua stressistäkin.

Ai että on helpottunut olo. Kerrankin munarakkula kasvaa ja muutenkin asiat ihan hyvällä mallilla.

Tervetuloa @Nanna-87 :)

Täällä oli useammallakin mieli maass tai hormonit tekee tepposiaan, tsemppiä ja parempia päiviä kaikille tasapuolisesti! <3

@Nonsk toivottavasti sait/saat piinailtavaa! Se on tympeetä jos ei toista kiinnosta tallettelut... Mäkin oon mielessäni monta kertaa kironnut että pitikö jotain ehkäisyä käyttää ja hormoneita napsia, kroppa meni ihan sekaisin ja turhaan maksanut siitäkin ilosta. Toivottavasti tulee taas toiveikkaampia aikoja, mä niin toivon että täällä jokainen saa ennemmin tai myöhemmin sen plussan!

@Yuna ymmärrän ristiriitaiset fiilikset. Voi kun se ajatusten muualle keskittäminen toisikin tässä välissä sen plussan.

@Lumi87 ei tullut eilen piinailtavaa, tänään vielä lämmittely yritystä. On melkeinpä kaikki mahdollinen "kiva" päällä. Josko tällä irtoaisi jännäiltävää. Tänään epäilen irronneen, että toivottavasti ei vielä auttamattomasti myöhässä oltaisi asian suhteen. Jos nyt edes mitään tapahtuu. Kyllä ne toiveikkaat ja positiiviset ajat taas tulee, nyt vaan on/oli taas tämmönen hetki. :D Kiva kuulla, että sulla on asiat hyvin! :)

Kyllä tänne Nanna uusia mahtuu! Tervetuloa :)

Äääh, nyt se kökkö fiilis siirtyi tänne :unsure:Työkaverit kyseli, että "no mitenkäs ne teidän vauvahaaveet, ootteko ajatelleet perheenlisäystä..." Eivät siis tiedä mistään mitään. Itku kurkussa siinä sitten jotain mutisin. Olisi tehnyt mieli vaan kirkua, että perjantaina sitä ollaan virallisesti lapsettomia terveysasema kirjoilla, kun lähdetään selvittämään asioita :cry: Juu tiedän, yli reagointia, mutta nyt vaan tuntuu pahalta. Sanoin kotona, että luovutaan koko homman. Mutta tässä asiassa mies on se joka osaa hyvin lohduttaa ja olla reipas:love:Yleensä se oon ollu minä muissa asioissa.

Äääh, nyt se kökkö fiilis siirtyi tänne :unsure:Työkaverit kyseli, että "no mitenkäs ne teidän vauvahaaveet, ootteko ajatelleet perheenlisäystä..." Eivät siis tiedä mistään mitään. Itku kurkussa siinä sitten jotain mutisin. Olisi tehnyt mieli vaan kirkua, että perjantaina sitä ollaan virallisesti lapsettomia terveysasema kirjoilla, kun lähdetään selvittämään asioita :cry: Juu tiedän, yli reagointia, mutta nyt vaan tuntuu pahalta. Sanoin kotona, että luovutaan koko homman. Mutta tässä asiassa mies on se joka osaa hyvin lohduttaa ja olla reipas:love:Yleensä se oon ollu minä muissa asioissa.
Joo meilläkin aina välillä udellaan, etenkin nyt kun kesä alkaa lähestyä niin voi olla että syksystä vaihdellaan tiimejä. Sanoin että varmaan en pääse nykyisestä mihinkään, niin työkaveri vähän lohdutteli että no kohtahan teillä varmaan on häät ja sit lapsi. Tän hetkinen tiimikaverikin on vähän leikitellyt jo ajatuksella että mä oisin kohta paksuna. Hankala yrittää puhua sillein, että ei paljasta kulunutta yritysaikaa vaan yrittää esittää että se on joskus vuosien päästä tulossa sitten.. Kun oikeasti tekisi mieli karjua että niin, ei tässä ole tyyliin puoleentoista vuoteen mitään ehkäisyä käytetty! Mutta ihana tsemppari sulla kotijoukoissa! :)

Muoks on..: ei ole piinailtavaa, mutta kai siellä piinailija-listalla voi roikkua. Onhan tämä yhtä piinaa seuraavaan ovikseen asti. :D Tavallaan ehkä jopa tämä oviksen "tuhlaaminen" on vielä masentavampaa kun menkat, koska sit tietää ainakin yrittäneensä!

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa @Nanna-87 ! :)

Meillä oli mies nähnyt unta jossa hän opetti raskautta yrittäviä naisia käyttämään ovulaatiotestejä :D oonko ehkä puhunu näistä jutuista sille liikaa :oops::rolleyes::LOL: oli opastanut että vasta tasavahva viiva tai vahvempi lasketaan plussaksi, heikkoa haamua ei! Sitten ne naiset oli suuttunu että miten sä voit muka näistä tietää kun oot mies :ROFLMAO: awws :love:

@Lumi87 onpa kiva, että lääkäristä kuului hyviä uutisia. Meillä myös miehen kanssa kahdenkeskinen viikonloppuloma nyt, odotettu on.

@Josia tiedän niin tuon tunteen, kun joku utelee/vihjailee lapsiasioista! Itsellä mm. utelias naapuri, työkaverit, kaverit ja sukulaiset. Kyllä saa väliin koota itseensä, että pysyy kasassa ja sit samalla tekis mieli purkaa tunteet ulos, että arvaa vaan onko yritetty! Helppohan se on sellaisten kysellä, jotka itse paukahtavat paksuksi samantien, kun housut laskee... Me ei siis oo puhuttu tästä ongelmasta kellekään, ihan liian herkkä paikka minulle. Mies on meilläkin se, joka jaksaa tempaa ja lohduttaa. Ainakin sen oon tässä yritysaikoina oppinut, että minä en koskaan milloinkaan utelee näistä asioista keneltäkään, ellei joku itse ota puheeksi. Koskaan ei voi tietää millainen tilanne kenelläkin on taustalla.

@Josia @Nonsk @Nanna-87 Täällä kans saanut taas kuulla. Jo aiemmin muutamalla kyselijälle tai vitsailijalle kyllä oon töksäyttänyt että tehtäis kyllä jos vaan tulis, mutta nyt sitten kysellään "kuinkas se teidän projekti etenee". No ei yhtään mitenkään :mad: Eräs herra sitten alkoi puhumaan että "kyllä se tulee jos luoja suo..." kun tietää että käytän lääkkeitä jotta tärppäis. Juu helpottaakin tosi paljon. Ilmeisesti meille ei sitten oo tarkoitettu lasta jos tätä pitäs uskoa.

Mäkin oon lähiaikoina taas saanut uteluja osakseni kun elämäntilanne muuttunut niin että ilmeisesti monen mielestä olisi otollinen hetki lisääntyä. Viikko sitten yks heitti töissä että "eikö kannattais jäädä äitiyslomalle kun esikoinen menee kouluun". Joo, olihan se ajatuksena kiva mutta elämä ei aina mene niin kuin toivoo.

Mä olen kyllä aika avoimesti meidän tilanteesta kertonut lähimmille ystäville ja töissäkin suht monelle. Helpompi olla kun ihmiset tietää eikä ainakaan enemmissä määrin kysele tyhmiä. Tää onkin yksi iso asia minkä olen tämän matkan varrella tajunnut - että mun elämän ihmiset on mun elämässä sitä varten, että niille voi purkaa pahaa oloa ja ne haluaa mulle vaan hyvää ja tehdä mun olon paremmaksi. Kuulostaa itsestään selvältä mutta mulla on ollut tapana vatvoa kaikki isot kriisit itsekseni, kevyemmistä aiheista juttelen ja olen kyllä aika puheliaskin.

Puhuminen on kyllä hirmu tärkeetä. Itsekin on tullu kuultua että tehkääs nyt niitä lapsia ja ihan suoraan olen siihen töksäyttänyt että ei se kuule ole kaikille niin helppoa. Toki on myös ihmisiä kenen en halua tietävän erityisesti yrityksestämme... Mutta niinkun ylempänä jo todettiinkin, tietää ainakin itse olla kyselemättä keneltäkään lapsista ja niiden hankkimisesta. Se kun ei ole kenenkään muun asia. Onneksi on esimerkiksi tämä palsta missä jaetaan tuntemuksia ja tuetaan toisiamme :) se on hirmuisem tärkeää. <3

Toi ihmisten utelu on kyllä hirveetä! Tai ei se että utelee, vaan se että miten sen tekee. Mulla on yks tuttu jotka kärsi miehensä kanssa lapsettomuudesta 2vuotta ennen kuin tärppäs niin on puhunut siitä paljon että kuinka se satutti. No yks päivä tää samainen tyyppi kovaan ääneen kailotti että "kuule kyl sun pitäis alkaa tekee jo niitä lapsia ku et ole enää niin nuori". Jos joltain odottais hienotunteisuutta niin tollaselta joka on kärsinyt saman :mad: Toinen hölösuu sen sijaan sanoi että ei kaikille ole tarkoitettu lapsia, että jos ei luomuna nappaa niin ei tarvi kyllä mitään konsteja, että tyytyis vaan elämää ilman lapsia :mad: jep jep. Luovuttaisin kyllä jos ei vois yhtään kiinnostaa, mutta ikävä kyllä se nyt on ainoa tähtäin tässä elämässä tällä hetkellä! :poop:

No joo se siitä marmatuksesta. Jotain hyvääkin hei! Mies kävi eilen runkkukomerossa antamassa simppatestin, oli kuulemma melkoinen kokemus :ROFLMAO: joku kyseli että miten meillä nyt etenee hommat niin kotiin pitäisi tulla lähete lisätutkimuksiin niistä arvoista ja siitä sanahirviöstä jota en enää edes jaksa muistaa. Menkat pitäis alkaa viikon päästä. En jaksa edes yrittää toivoa mitään ennen kuin pääsen sinne lääkärille:poop:

Ps. Mikä on sopiva aika odotella lähetettä postin kautta? Milloin saa soittaa ja varata ajan itse? :ROFLMAO: Nimimerkillä: malttamaton

@Nanna-87 tervetuloa!

@Lumi87 ompa hyviä uutisia :) jospa nyt ;)

@kiuski ai kauheeta millasta oot saanu kuunnella :'D eipä oo kauaa kun törmäsin netissä sellaseen keskusteluun että lapsettomuushoidot pitäs kieltää kokonaa tai ainaki maksaa ite! No mielipiteitä on monenlaisia. Onneks taitaa olla vähemmän näitä jotka näin ajattelee.

Joskus kans tekis mieli tulla kaapista tän lapsettomuuden kans, mut sitte taas ku nää hommat etenee niin hitaasti nii sais kaikille päivittää missä mennää :( nyt on yks hyvä ystävä jolle viestittelen ja kerron kaikki käänteet. Lopuille ystäville kerron aina ku nähään.

Täällä ovista odotellaan. Nyt onneks työvuorot sopii hyvin yhteen nii ei luulis olevan siitä kii ettei jaksa :D

Mä en oo kertonu kellekään tästä lapsettomuudesta. Paitsi kesällä yhelle miehen kaverille umpijurrissa yökerhossa aamukolmen aikaan :ROFLMAO: mutta muuten mulla ei oo ku nää vauvapalstat missä puhua. Mut ei se oikeestaan haittaa, en tiedä jaksaisinko ees puhua sellasille jotka ei ymmärrä. Täällä kuitenkin kaikki käy samoja juttuja läpi.

@-dino- mikäs päivä ajattelit ovuloida jos tähtään samaan? :D oisko huomenna tai ylihuomenna ovisplussa hyvä? Mulla on seksihalut jossain pakkasen puolella ku on ollu stressiä. Jostain syystä mulla lähtee pienestäkin stressistä sekä seksihalut että unenlahjat :confused: Vaikka eiks just kunnon pano ja sen jälkeen pitkät unet ois paras lääke stressiin!

@kiuski tsemppiä lähetteen odotteluun, täällä yks joka melkeen nukku makuupussissa postiluukun edessä odottamassa kirjettä :ROFLMAO:

@Yuna kyllä huomena vois plussa jo tulla. Viimekierrossa kp 14 oli ovis jo tapahtunu. :) eilen kävin porukoilla kahvilla heti töiden jälkeen enkä voinu käyä vessasa ennenku lähin kotiin koska ovistikut. Kamalan hädän kans piti ajaa kotia :D ei oo helppoa tää elämä :D

Mun parasystävä tosiaan tietää tästä meidän projektista, mutta muuten en ole juurikaan puhunut. Veli tietää myös kun avauduin sille tuhannen promillen humalassa joskus. Mies taas on hyvinkin avoin asian kanssa. Töissä ne keskustelee hyvin julkisesti muiden isien kanssa kun nekin on käynyt samat lapsettomuushoidot yms. Jos joudun kaupasta ostelee raskaustestejä tai ovistikkuja niin valitsen aina sellanen kassan joka ei ole mitenkään tuttu, tai sitten parasta tietty on ne itsepalvelukassat :ROFLMAO: Niin mies taas ihan pokkana marssii sellaselle kassalle jonka tuntee, siinä ne kassaneidit aina läpisee että "jaa onko teillä tänään lasagne päivä vai? Joo ja kaljaakin näyttää olevan perjantain kunniaksi" hienotunteisesti ohittaa puheet raskaustesteistä mutta ihan salena kahvitauolla juorutaan :ROFLMAO:

@Yuna joo ensimmäiseksi tulee kyl aina katottua et mitä valkoisia kirjeitä tuli! Tänään oli tullut miehelle kirje sieltä paikasta jossa kävi simpptestin tekemässä... tiedän että se on vain lasku, mutta silti vähän kuumottelis aukasee :D

Tsemppiä oviksiin! Se on pääasia että peitto heiluu ja peku lentää :ROFLMAO::LOL:

Täällä on ollut oikein itku päivä..itkin varmaan puoli tuntia..r-testeissä vaan viivanpaikkoja..nyt siis dpo13.. ois jo pitänyt näkyä..huomenna ootan siis menkkoja alkavaksi.. itkin vaan sitä epäonnistumista ja sitä et elämä tekee kaikkensa etten saa sitä mitä eniten toivoisin ja haluaisin.. itku kyllä helpotti kun anto vaan tulla kaiken pihalle.. vielä lisäks se et tässä kierrossa on ollut todella kuvottava olo tiistaista lähtien...ja mulla jo toiveet nousi..mutta turhaan..johtuu vaan taas keltarauhashormonin vaikutuksesta..

lapsettomuudesta ja näistä tulevista hoidoista meillä tietää mun sisko, mun äiti, mun serkku(kokenut monia km) niin oon saanut hyvää vertaistukea.. miehen puolelta ei kukaan tiedä enkä haluakkaan heidän tietävän..

@kiuski kysyit siitä et kauanko kestää lähetteellä tulla..meillä siis lähete tehtiin joulukuun puolessa välissä tai vähän sen jälkeen ja mulle tuli netpostiin kutsu ensikäynnille jo tammikuun alussa oisko ollut 2.1.. mulle lähetteen tehnyt lääkäri sanoi et kyllä aika pitäis tulla sieltä kuukauden sisään siitä kun lähete on mennyt perille.

@Kinder_Kitty joo en sit vaan tiedä kun ei siis vielä päästä sinne lapsettomuuspuolelle vaan mä olen ensin menossa naistentautien puolella käymään noista mun korkeista arvoista (n) mut toivottavasti tulis sekin yhtä nopsaa tai jopa nopeammin!

Ja A-PU-A! Se miehen kirje ei ollutkaan lasku vaan simppatestien tulos! Sanoisin että melkosen nopeeta toimintaa kun kävi keskiviikkona siellä ja perjantaina lappu oli luukussa. En ehtinyt vielä paljon tutkailee, mutta illalla kysyn taas googlelta! :geek:

@Kinder_Kitty joo en sit vaan tiedä kun ei siis vielä päästä sinne lapsettomuuspuolelle vaan mä olen ensin menossa naistentautien puolella käymään noista mun korkeista arvoista (n) mut toivottavasti tulis sekin yhtä nopsaa tai jopa nopeammin!

Ja A-PU-A! Se miehen kirje ei ollutkaan lasku vaan simppatestien tulos! Sanoisin että melkosen nopeeta toimintaa kun kävi keskiviikkona siellä ja perjantaina lappu oli luukussa. En ehtinyt vielä paljon tutkailee, mutta illalla kysyn taas googlelta! :geek:
Teillä on kyllä huippu nopeeta toimintaa! Yleensä lasku ehtii aina eka postiin:LOL:

@virvatulia ja @-dino- älkääpä muuta kuule sanoko:eek: Mies oli vielä sieltä kysyny että kauanko tuloksissa menee, niin sille oltiin sanottu että n. 2viikkoa ja että he soittavat jos siellä on jotain todella pielessä. Muuten sitten sen oman lääkärin kanssa katsotaan niitä tuloksia seuraavalla käynnillä jne. Mut hei hyvä näin, en valita :D

Yhteistyössä