kasvissyöjän karppaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Onko kenelläkään kasvissyöjällä kokemusta tuosta karppauksesta? Itse olen 15-vuotta elänyt lakto-ovo-vege-ruokavaliolla. Tuo karppaus-juttu kiinnostaisi, mutta onko se edes mahdollista, jos ei halua syödä lihaa? Kyllähän tietysti esim. soijasta, munista ja maitotuotteista saa niitä proteiineja myös..

Voi tulla kyllä aika rasvaiseksi elämäksi. Minkä takia karppaisit, ei pupuruoalla saa itteensä lihavaksi, jospa jätät vain sen vaalean viljan ja sokerin pois.

uskon kyllä että onnistuu, itsekään en hirveitä määriä syö lihaa. Munasta tykkään ja kermaisista juustoista, homejuustoa fetasta vuohenjuustosta ja briestä yms.

viljat alkuun pois kokonaan, samoin sokeri ja kahvi. paljon kasviksia ekat 2vk. sitten voit lisätä pikkuhiljaa juureksia ja täyjyväviljaa ja kahviakin kohtuudella.

Tsemppiä!

[QUOTE="vieras";23791432]Voi tulla kyllä aika rasvaiseksi elämäksi. Minkä takia karppaisit, ei pupuruoalla saa itteensä lihavaksi, jospa jätät vain sen vaalean viljan ja sokerin pois.[/QUOTE]

Sinäpä taidat tietää asiasta tosi paljon? :D Meinaatko siis, että liha on se, mikä ihmiset lihottaa?? :D Vai onko vegeruoka ainoastaan porkkanaa ja salaattia?

Ap, sit vaan kalaa paljon ruokavalioon, ja munia. Onnistuu ihan hyvin siis :) Mulla on lakto-ovo-vege kaveri, joka karppaa :)

Kiitos vastauksista! Minä siis en syö kalaakaan, joten sitä en voi lisätä ruokavalioon. Mutta sitä olen miettinyt, että onko se soijaproteiini karppauksen kannalta suoraan rinnastettavissa lihaproteiiniin?

Heip, karppausinfo.fi:n foorumilla löytyy alue "Kasvispainotteinen". Siellä näyttäisi olevan keskustelua aiheesta. Olen itsekin harkinnut että heittäisin lihansyönnin, tosin syön kalaa niin se helpottaisi proteiininsaantia :)

Miksei onnistuisi? Kyllähän niitä on paljon muita proteiinilähteitä kun liha. Esim. tofu, kananmunat, juusto, muut maitotuotteet... Pähkinöissäkin on aika paljon proteiinia.

Yhteistyössä