Kassan TOP 5 -lista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kassaneiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juuri se kapuloiden väliin tunkeminen tuntuu olevan ylitsepääsemättömän
vaikea asia:) Ja varaudutaanhan loppuviikosta sitten kuuntelemaan sitä
valitusta siitä kun on meidän vika kun maidon hinta nousee! Ja yksi
ärsyttävä piirre on se, kun meidän kaupassa kuulutetaan kassalle jos
jonot kasvavat. Niin ne kaikki ihanat kiireiset eläkeläiset, jotka menevät
tyhjälle kassalle ja alkavat huutamaan lisää kassoja, vaikka jonossa
olisi heitä ennen vain yksi asiakas...Mutta tämähän se on asiakaspalvelussa
juuri sitä mukavinta, koskaan ei tiedetä mitä uusi päivä tuo tullessaan:)
Ja ihaninta on suuret juhlapyhät, asiakkaat jotka ovat niin kyrpiintyneitä jo
kaupan ruuhkaan tullessaan, että siinä aina saa kyllä kuulla kunniansa...
(Onneksi juhannuksena kesälomalla :) )
Mutta, hymyillään kun tavataan!

Alkuperäinen kirjoittaja vampyyri:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
taallapain kassatati pakkaa tavarat, ellen itse siihen kykene, viitsi tai jaksa. ja hedelmatkin punnitsee kassantati (vaaka kassalla). tervetuloa tanne toihin, hyvinhan sulla on asiat =) :wave:

Mistä kassalle mennessä tietää paljonko ne ostokset maksavat jos hedelmät punnitaan vasta kassalla, kysyy tyhmä köyhä :snotty:

suuri osa hedelmista ja vihanneksista on valmiiksi pakattuja tai myydaan kappalehinnalla, esim. omput 8 kpl pusseissa, kurkku kappalehinnalla. kilotavaraakin loytyy mutta vahemman, noista laskun arvioiminen tietty hankalampaa. mutta ilman yllaria selviaa, kun valkkaa etukateen hinnoiteltuja.

Ärsyttävää on tuo HM myyjänkin mainitsema kysymys: ootko täällä töissä/ oletko henkilökuntaa? mulla on työpaita, jossa lukee firman nimi aikas isolla ja sen lisäks nimikylttikin rinnassa... joskus tekis mieli sanoo että en oo :ashamed:

Toinen hyvä kysymys asiakkaan suusta on: käykö teillä mikään kortti?

Ois asiakas ihmeissään ku alkaisin luettelemaan että meillä käy op pankkikortti, op visa, op mastercard, nordea pankkikortti, nordea visa, sampo pankkikortti, sampo visa, visa electronit jne jne. he kyl tarkoittaa bonus ja plussakortteja, mutta mä kuulen ton kysymyksen noin triljoona kertaa viikossa...

apua, mä olen varmaan kamala asiakas... olen joskus puhunut puhelimessa mieheni kanssa mutta vastaillut samalla kassatätille moit ja antanut rahat ja sanonut kiitokset.. sitten olen joskus myöskin antanut rahaa siitä pakkauslinjalta kun sivussa pakkailin samalla ostoksiani(ajattelin että seuraavat pääsee nopeasti siihen tavaroinen kun viereisellä pakkauspuolella oli hiukan hidas mummo.) ja juu olen myöskin monet kerrat unohtanut muovikassin ja ostokset maksettua muistanut sen, toki annan tasarahan heti kassista kun sen otan.. en oikeasti tiennyt että nuokin asiat voivat kauheasti kassaihmisiä ärsyttää..ja juu olen ollut itsekkin aikoinaan tavaratalon kassalla töissä, minua harmitti juuri ne jotka eivät punninneet tuotteita tai maksoivat ostoksensa 10pennissillä, niitä olikin toooosi kiva laska.

Alkuperäinen kirjoittaja ex-myyjä kaupasta:
Alkuperäinen kirjoittaja H&M myyjä:
Tämä nyt ei mitenkään ärsytä,enemmän huvittaa....

Meillä on nimikyltit rinnassa ja aika usein joku kysyy multa "oletko henkilökuntaa"?
Vaikka viikkailen vaatteita ym pyörin osastolla...joskus on tehnyt mieli sanoa että ihan huvikseni tässä teen hommia....8)

Mulla tähän liittyvä kokemus yhdeltä H&M:n käynniltä. Olin siis itse asiakkaana ja samalla shoppailu kerralla kolme asiakasta tuli multa kysymään aina jotain, ja jouduin sanomaan, että anteeksi, en ole henkilökuntaa.
Aloin jo siinä miettiä, että oonks mä tosiian niiiin myyjän näköinen.

mullekkin on monet kerrat juuri h&m:llä käynyt tuollein että joku tulee kysymään oletko myyjä vaikka itse olen asiakkaana liikkeessä, ehkä se sitten johtuu siitä että jos katson jotain paitaa mikä oli viikattuna pöydässä niin viikkaan sen samallatavalla takaisin jos en otakkaan sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hannah:
Itsepalvelukassat on tosiaan käteviä. Ja sit yksi, mihin Suomessa en ole törmännyt, on nk. pikakassat. Eli tarkoitettu sellaisille, joilla ei ole kuin muutama ostos.

Cittarissa on pikakassa!
ei taida enään missään cittarissa olla pikakassaa..ainakaan niissä missä mä oon käyny :whistle: "omasta" cittarista hävis pikakassat varmaan 3 vuotta sitten..

Taalta loytyy itsepalvelukassoja eli jokainen voi ihan itse kokeilla kassaneidin hommaa. Loistava systeemi mun mielesta. Meidan lahitavaratalosta esim. naita itsepalv. kassoja loytyy vissiin kahdeksan. Tata aluetta palvelee yleensa 1 hlo, joka avustaa ja hyvaksyy esim. alkoholit, dvd:t ym. Maksaa voi kateisella tai kortilla.
muoks. pikakassat loytyy viela naiden lisaksi. Ja sitten loytyy myos levea kassa eli mahdut hyvin pyoratuolila esim. Valinnanvaraa siis riittaa.

Tässä on puhuttu asiakaspalvelun huonoista puolista;silti pidän myyjän työstä.Mun työ sisältää paljon muutakin kuin kassalla olemista (onneksi!).Kivoja asiakkaita on paljon ja positiivinen palaute auttaa jaksamaan. Niin ja asiakaspalvelijan ei tarvitse niellä kaikkea,asiakas voi kuvitella olevansa kuningas (ja näinhän se ei tietenkään ole ;).

Mulle asiakkaan puhelimessa puhuminen kassalla kertoo valinpitämättömyydestä (ts. huonoista käytöstavoista).Ymmärrän jos tärkeä puhelu tulee mutta asiakas voisi edes pahoitella tilannetta.
Suomalainen kännykkäkulttuuri on mennyt liian pitkälle;bussissa kailotetaan ja joka paikassa,jopa leffassa!!

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti harmaantui:
Jaa sulla vai kuule v-mäisin työ? Kuule tule siivoamaan, niin näet kuinka hölmöiksi ihmiset heittäytyvät töissä.

Fiksu Maija ja Matti jotka osaavat kotona olla siististi ja ehkä myös lajitella roskanssa . Eivät sitä kummasti enää töissä ollessaan. Otetaan joka kerta uusi ketakäyttömuki kun juodaan viisi kertaa päivässä vettä.
Pistetään biojätteet sekajätteisiin, koska ei viitsitä kiikuttaa kymmentä askelta kauemmas oikeaan pönttöön. *irvistää*

joo tää ei ehkä kuulu asiaan, mutta menipä huoltoaseman vessaan.. perkuleen perkule joku ihana naisihminen oli käynyt vääntämässä kunnon emäpaskat sinne ja jättänyt vetämättä... kyllä syletti näinkö toimitaan kotona??

Entäs sitten nämä kassat.. Huh..

Kassa joka jokaisen tuotteen kohdalla käyttää vähintää minuutin, pyöritellen ja tuojotellen sitä tuotetta ja sitten vasta vetäsee sen viivakoodin vaan huomatakseen, ettei se kone sitä viivakoodia huoli vaan alkaa sitten näpyttää sormin sitä sinne kassaan.

Kassa jonka naama on ku norsunv*itulla vaikka kuinka ystävällisesti koitat tervehtiä ja jolle koitat olla ystävällinen.

Kassa joka kettuillessaan runttaa ne sun ostokset sinne hihnan väliin kun, anteeksi vaan, joskus pitää ostaa vähän enemmän kun se maitopurkki ja leipäpaketti. Ja näin tekee selväksi, että tässä olis vähän kiire *pakkaapakkaapakkaa*.

Kassa joka huokailee ja hönkii tyyliin *ala jo v*ttu tulla sieltä* jos et salamana heitä tavaroita käsistäs ja painele lompakon kanssa maksamaa vaan laitat käsissäsi olevan tuotteen kassiin ja menet sitten.

Ym. ym. ym.

Kyllä ne kassatkin sais joskus opetella niitä käytöstapoja.

Mä aina hymyilen ja kiitän kohteliaasti. Ihan vaan siksi että tuskinpa se on herkkua kestää näitä edellä mainittuja asioita. Itse olen asiakaspalvelutyössä jossa ei todella ole varaa olla yhtään häijy vaikka asiakkaat on millaisia m*lkkuja tahansa.
Korvikkeista ojennan henk. koht. kassaihmiselle käteen yhden purkin, katson silmiin ja sanon että näitä on 18 (eli se levyn verran). Usein vielä varmistavat ja minä vastaan hymyillen. Muovipussit otan heti ja laitan kasan päälle ensimmäisiksi, no, tupakkaa joutuu joskus odottamaan kun ne koneet joskus temppuilee. Kortit on valmiiksi esillä ja henkkarit jos näyttää menevän yli viidenkympin. Aina kiitän kohteliaasti, katson silmiin ja hymyilen, toivotan hyvät vaput, joulut tms. Miksi tehdä muiden päivää vaikeammaksi? Ei se niin paljoa ole käyttää niitä (toisilla jo kotona opittuja) käytöstapoja. Ainakin mun sydäntä lämmittää jos tiedän että kassat "kunnioittavat" mua. Mutta ehkä mä olenkin outo.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
Mä aina hymyilen ja kiitän kohteliaasti. Ihan vaan siksi että tuskinpa se on herkkua kestää näitä edellä mainittuja asioita. Itse olen asiakaspalvelutyössä jossa ei todella ole varaa olla yhtään häijy vaikka asiakkaat on millaisia m*lkkuja tahansa.
Korvikkeista ojennan henk. koht. kassaihmiselle käteen yhden purkin, katson silmiin ja sanon että näitä on 18 (eli se levyn verran). Usein vielä varmistavat ja minä vastaan hymyillen. Muovipussit otan heti ja laitan kasan päälle ensimmäisiksi, no, tupakkaa joutuu joskus odottamaan kun ne koneet joskus temppuilee. Kortit on valmiiksi esillä ja henkkarit jos näyttää menevän yli viidenkympin. Aina kiitän kohteliaasti, katson silmiin ja hymyilen, toivotan hyvät vaput, joulut tms. Miksi tehdä muiden päivää vaikeammaksi? Ei se niin paljoa ole käyttää niitä (toisilla jo kotona opittuja) käytöstapoja. Ainakin mun sydäntä lämmittää jos tiedän että kassat "kunnioittavat" mua. Mutta ehkä mä olenkin outo.

Sun kaltaista on kiva palvella, ja se saa yleensä kestämään paremmin nuita joilla käytöstavat unohtuvat jonnekkin kodin ja kaupan väliin. :D

Oon ollut varsin miehisessä putiikissa töissä ja ärsyttävimpiä..

1. on ehdottomasti ne sovinistit, jotka vähättelevät tietämystäni :headwall: En väitä kaikkea alasta tietävänikään, mutta en mikään täysin tumpelokaan ole.

2. Liian henkilökohtaiseksi menevät kommentit.. Eräs vakkariasiakas toitotti joka käynnillä, etten ikinä anna sieltä mitään, hyllyt tyhjillään.. mutta kyllä mä jotain oon edes joskus antanut ja siitä on todiste (olin silloin raskaana ) :headwall:

3. Tinkaajat ja muut ruikuttajat. Menisi kiinashittishoppiin jos ei miellytä, helvetti!

Yhteistyössä