karppaus

  • Viestiketjun aloittaja kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti
kiinnostunut
Ihan mielenkiinnosta kun täällä paljon näitä karppaajia on, että paljonko olet onnistunut pudottamaan painoa tällä, olitko ennestään ylipainoinen?
Ja millaisella tahdilla alkuun tippui?

Olen erittäin reilusti ylipainoinen ja aloittamassa karppausta. Myös siis muista terveydellisistä syistä ja tässä itselleni välitavoitteita mietin, mutta mitkähän olisi realistisia...

Esim kun reilu ylipaino ja paljon nestettä nyt kehossa, tuntuu jotenkin turhauttavalta laittaa tavoitteeksi 2kg/kk jos se saattaa esim tippua huomattavasti nopeamminkin kun kerran nestettä aluksi lähtee.
Ja juu tiedän kyllä että aluksi lähtee reilummin ja sitten vaikeutuu.
 
karppaaja
No mä en oo koskaan ollu ylipainoinen mutta n. 8 kg lähti silti kun aloin karppaamaan, samoin mieheltä. Mulla myös sokeriarvot ja kolesteroli parantui. Ja olo on 100 kertaa parempi!

Alussa lähtee nesteitä, sen jälkeen n. 0,5-1 kg/viikko on hyvä saavutus.
 
ehkä ei kannata ottaa mitään tavotteita painonlaskun suhteen, kyllä se siitä tippuu sillä nopeudella kuin tippuu. varmaan aika nopeasti.

tutustu mieluummin aiheeseen kunnolla ( ja mielellään lääkärin/ravitsemusterapeutin kanssa ) ja kokeile rauhassa minkätyyppinen karppaus just sulle tuo hyvän olon ja saat parhaan hyödyn ravinnosta. =)
 
ap
Jatkosta ajattelinkin että n. 0,5kg/vko on hyvä ja luonnollisesti niitä jumejakin tulee.
Lähinnä tää alku mietityttää mitä uskaltais laittaa välitavoitteeks ja kuinka lyhyitä välejä.
 
ap
Mulla myös kilpirauhasen vajaatoiminta joka saattaa kyllä projektia hidastaa jonkin verran.

Olen ajatellut nyt alkuun jättää pois perunan, pastat ja mahdollisesti viljat sekä sokerin. Jos sitten katselisi lisää kun siihen pääsee. Ja juu, minulla on tuossa 3 kirjaa lainassa aiheeseen liittyen ja ekaa olen aloitellut jo hyvää vauhtia.
 
Alkupaino oli 10.5.2010 98,5 kg. Tänä aamuna painoin 88,4kg. Helpoin ikinä kokeilemani laihdutusmenetelmä. Luulen että tästä jää minulle lopullinen elämäntapa. Yhden yhtä kertaa en ole repsahtanut, toisin kuin esim. paikkareissa jossa repsu tuli aikalailla kerran viikossa.

Yhden kerran mulla on tullut mieleen että tässä joutuu jostain kieltäytymään. Menin aamutuimaan kauppahalliin ja siellä tuoksui pulla. Tuijotin sitä Truben pitkoa ja ajattelin että olis tuo hitto vie hyvää. Kävelin sitten pois ja ostin kimpaleen raclettejuustoa ja lähdin tyytyväisenä.

Eka viikolla lähti jotain 2 kg sittemmin vauhti vaihtelee käytetyn alkoholin ja Atrian käristeen määrän mukaan. Mitä vähempi niitä, sen lujempaa menee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jatkosta ajattelinkin että n. 0,5kg/vko on hyvä ja luonnollisesti niitä jumejakin tulee.
Lähinnä tää alku mietityttää mitä uskaltais laittaa välitavoitteeks ja kuinka lyhyitä välejä.
mulla lähti ekan 5 päivän aikana 3 kg, enkä oo ylipainonen.. nesteet lähti liikkeelle... nyt en oo käyny kattoon, onko tippunu lisää, mutta olo on tosi hyvä :D

tsemppiä!
 
ap
Mulle ei tuo pulla niinkään ole ongelma, varmaan juurikin namit tulevat olemaan se heikko kohta. :( Alkoholia käytän ehkä kerran kaks vuodessa joten sekään ei tule olemaan turvottaja. Onneksi siis jotain hyvää ennestään.

Mulla aina ollut hirmu hidas aineenvaihdunta, tyyliin wc:ssä vierailen ehkä 2-4krt/vrk. Yövuorokin 10h menee helposti ilman vessareissuja. Eli tosiaan toivon että nesteet lähtis liikkeelle.

Kiitos tsemppauksista :) Mites muuten millä ohjelmilla olette karpanneet ja kuinka radikaalisti aloittaneet kun noin hyviä aloituksia ollut?
 
Minä alakarppaan. Ekan kuukauden kirjasin syömiset kalorilaskuriin ja pidin hiilarit alle 40g. sitten mentiin mökille ja oltiin kuukausi ilman nettiä ja siinä opettelin sitten ihan itse arvioimaan määrän. Ensin tuli vähän takkiin (joo sitä alkoholia ja Käristeitä) ja sitten alkoi taas painon aleneminen.

Aluksi pelkäsin rasvaa jotenkin. Viime aikoina olen alkanut syödä vapaasti rasvaa ja paino tippuu niin että seison joka aamu vaakalla kulmakarvat takaraivolla hämmästyksestä! Arvioin että syön rasvaa 150g/vrk.
 
kko
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulle ei tuo pulla niinkään ole ongelma, varmaan juurikin namit tulevat olemaan se heikko kohta. :( Alkoholia käytän ehkä kerran kaks vuodessa joten sekään ei tule olemaan turvottaja. Onneksi siis jotain hyvää ennestään.

Mulla aina ollut hirmu hidas aineenvaihdunta, tyyliin wc:ssä vierailen ehkä 2-4krt/vrk. Yövuorokin 10h menee helposti ilman vessareissuja. Eli tosiaan toivon että nesteet lähtis liikkeelle.

Kiitos tsemppauksista :) Mites muuten millä ohjelmilla olette karpanneet ja kuinka radikaalisti aloittaneet kun noin hyviä aloituksia ollut?
Mä suosittelen ettei kovin radikaalisi alota, siis ettei ketoosiin pyri heti, ettei ala pään säryt yms. Pikku hiljaa katot mikä määrä hiilaria on sun kropalle hyvä.
Juo paljon vettä!!
 
kko
Alkuperäinen kirjoittaja kko:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulle ei tuo pulla niinkään ole ongelma, varmaan juurikin namit tulevat olemaan se heikko kohta. :( Alkoholia käytän ehkä kerran kaks vuodessa joten sekään ei tule olemaan turvottaja. Onneksi siis jotain hyvää ennestään.

Mulla aina ollut hirmu hidas aineenvaihdunta, tyyliin wc:ssä vierailen ehkä 2-4krt/vrk. Yövuorokin 10h menee helposti ilman vessareissuja. Eli tosiaan toivon että nesteet lähtis liikkeelle.

Kiitos tsemppauksista :) Mites muuten millä ohjelmilla olette karpanneet ja kuinka radikaalisti aloittaneet kun noin hyviä aloituksia ollut?
Mä suosittelen ettei kovin radikaalisi alota, siis ettei ketoosiin pyri heti, ettei ala pään säryt yms. Pikku hiljaa katot mikä määrä hiilaria on sun kropalle hyvä.
Juo paljon vettä!!
Joo ja tosiaan tuo rasvan määrä, ihan reippaasti lisäät voita, kermaa, kookos- ja oliiviöljyä. Luonnollisesti kaikki kevyt jutut pois!

 
Alkuperäinen kirjoittaja kko:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulle ei tuo pulla niinkään ole ongelma, varmaan juurikin namit tulevat olemaan se heikko kohta. :( Alkoholia käytän ehkä kerran kaks vuodessa joten sekään ei tule olemaan turvottaja. Onneksi siis jotain hyvää ennestään.

Mulla aina ollut hirmu hidas aineenvaihdunta, tyyliin wc:ssä vierailen ehkä 2-4krt/vrk. Yövuorokin 10h menee helposti ilman vessareissuja. Eli tosiaan toivon että nesteet lähtis liikkeelle.

Kiitos tsemppauksista :) Mites muuten millä ohjelmilla olette karpanneet ja kuinka radikaalisti aloittaneet kun noin hyviä aloituksia ollut?
Mä suosittelen ettei kovin radikaalisi alota, siis ettei ketoosiin pyri heti, ettei ala pään säryt yms. Pikku hiljaa katot mikä määrä hiilaria on sun kropalle hyvä.
Juo paljon vettä!!
Jos minä olisin aloittanut pikkuhiljaa niin en olisi ikinä onnistunut pääsemään makeanhimosta eroon. Minulla ainoastaan ketoosi toimii niin, että pysyn erossa karkeista. (Eikä nyt imetysaikana meinaa aina se ketoosikaan toimia jostain kumman syystä.)
 
ap
Entäs oletteko lisänneet liikuntaa samalla kun täälläkin osalla tosi hyviä pudotuksia?
Ja oletteko huomanneet onko teillä vaikuttanut kauppalaskuun paljon? Yleensä kun nuo luomut ja käsittelemättömät taitaa hieman arvokkaampia olla :(
 
ap
En tiedä onko ne niin huonot, niihin pitää vaan tutustua uudelleen ja uudelleen ja tosiaan helpottaa kun lukee jotain kirjaakin niin ymmärtää sitä sivustoakin paremmin.
Ainakin hyviä ruokaohjeita sieltä löytää.
Ainut miinus on että sieltä saa liikaa infoa ja ristiriitaisuutta kun ei vielä paljoa asiasta tiedä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä juustoja karppaajat saa syödä? On muuten harvinaisen huonot nuo karppaus.infon sivut...
Parhaita ovat kauan kypsytetyt rasvaiset juustot. Mutta itse syön myös leipäjuustoa, tuoremozzarellaa yms. tuorejuustoa. Kaikenlaiset 17%, 10% ja 5% juustot jätän kauppaan.
 
kko
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Entäs oletteko lisänneet liikuntaa samalla kun täälläkin osalla tosi hyviä pudotuksia?
Ja oletteko huomanneet onko teillä vaikuttanut kauppalaskuun paljon? Yleensä kun nuo luomut ja käsittelemättömät taitaa hieman arvokkaampia olla :(
en ole juurikaan lisännyt liikuntaa tarkoituksella, mutta koska on paljon energisempi olo niin tulee kyllä enemmän touhuiltuakin :)
Kauppalaskussa ei juurikaan eroa, jää kaikki turha pois ja määrällisesti syön aika paljonkin vähemmän, siis sen kolme kertaa päivässä kunnon tavaraa niin ei mene välipaloihin yms naposteluihin rahaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä juustoja karppaajat saa syödä? On muuten harvinaisen huonot nuo karppaus.infon sivut...
Suurin osa juustoista taitaa olla nollahiilarisia.
Muoks. kermajuustot parhaita karpille.

Luin vaan jostain et kovetettuja juustoja, en oikein tajunnut, mitä se tarkoittaa...Saako esim. koskenlaskijaa tai mustapekkaa syödä?

 

Yhteistyössä