karppaus

  • Viestiketjun aloittaja kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti
karppaaja
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oi tuo mustamakkara ei oo tullu ees mun mieleen et sitäkin saa syödä :)

Mites muuten onko nyt hedelmät kaikki vähän kiellettyjä? Entä onko kiellettyjä kasviksissa tai marjoissa?
Ja myydäänkö mantelijauhetta ihan normi kaupassa?
Kyl meiän lähikaupassa myydään mantelijauhetta. Hedelmiä en söis hirveesti, niis on paljo sokeria. Jos välttämättä tarvii syödä niin sitten aterioitten yhteydessä eikä välipalana. Marjat on parempia, niissä enemmän vitamiineja ja vähemmän hiilareita :)
 
hieno, lisää näitä, kiitos :heart:
marjoja kyl kans saa syödä, mut itseä kaiversi niinkin tyhmä et voihan myös mansikkaa? Siitä kuiten saa kaikenmoista herkkua tehtyä vaikka kermavaahdon kanssa (jos kermaa haluaa käyttää)
 
oon syöny viikon pelkkää makkaraa ja laihtunu 2kg parissa viikossa =) eikä mulla ole edes ylipainoo.
aikanaan olin ylipainoinen,kaksikin kertaa. ekankerran laihdun 80kg:stä 57kg sit päästin jostainsyystä itteni odotusaikana lihoon oikein huolella ja taas samassa tilanteessa.. painoin 84kg ja pudotin karppaamalla 56kg:n asti. mulla paino vaihtelee,mutta en enää ikinä päästä sitä yli 60kg! oon 162cm pitkä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oi tuo mustamakkara ei oo tullu ees mun mieleen et sitäkin saa syödä :)

Mites muuten onko nyt hedelmät kaikki vähän kiellettyjä? Entä onko kiellettyjä kasviksissa tai marjoissa?
Ja myydäänkö mantelijauhetta ihan normi kaupassa?
Hedelmät on vähän hankalia. Monet karpit karttelevat hedelmäsokeria ja näin ollen eivät syö hedelmiä. Itse syön joskus omenaa salaatin seassa, mutta en muita ollenkaan.

Ainakin Citymarketissa on mantelijauhoa, siellä missä mantelilastutkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minnäi:
hieno, lisää näitä, kiitos :heart:
marjoja kyl kans saa syödä, mut itseä kaiversi niinkin tyhmä et voihan myös mansikkaa? Siitä kuiten saa kaikenmoista herkkua tehtyä vaikka kermavaahdon kanssa (jos kermaa haluaa käyttää)
Mansikoita saa syödä ja kermavaahtoa päälle tietenkin!!
 
Hedelmistä huonoimmat on banaani ja viinirypäleet. Avokado ehdottomasti "karpein", omena (eritysesti kotimainen hieman kirpeämpi) seuraavana.

Lihat naturellina. Lihajalosteista tarkista glukoosi, suunnilleen kaikkiinhan sitä lisätään...lihajalosteitakaan ei oo pakko syödä...mut eipä tuo liene niin vaarallista sillon tällön. Arominvahventeita kannattaa välttää, toki myös muita lisäaineita.
 
Mä olen nyt viikon verran miettinyt tota karppausta, en vielä ole pahemmin miettinyt mikä tyyli itselle sopisi, mutta tämän ketjun ansiosta olen entistä varmempi että lähden karppaamaan. Mies mukaan ja pojat on oma juttunsa, ovat vielä niin pieniä. Mutta toki nekin voivat karpata syksyllä kun alkaa päiväkoti. Syövät siellä sitten hiilareita...
Mutta hienoa että moni karppaa. Ihan vaan tiedustelisin että mitenkä suhtaudutte yv:een jos tulee paha paikka ja haluaa kysellä asioista?
 
Minulle saa ainakin laittaa yksäreitä jos on karppikysymyksiä. En lupaa kyllä, että kaikkeen osaan vastata, mutta jotain tiedän kuitenkin. Karppauksesta olen kuitenkin tietoa etsiskellyt vuodesta 07 asti ja omaa kokemusta alakarppauksesta paljon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Minulle saa ainakin laittaa yksäreitä jos on karppikysymyksiä. En lupaa kyllä, että kaikkeen osaan vastata, mutta jotain tiedän kuitenkin. Karppauksesta olen kuitenkin tietoa etsiskellyt vuodesta 07 asti ja omaa kokemusta alakarppauksesta paljon.
Hienoa kiitti. Voi olla että kun noihin karppaus.info sivuihin pääsee sisälle, niin homma luonaa hyvin.
Pari kysymystä nyt alkuun.
Mä löysin sivuilta hyvän pizzapohjaohjeen ja tykkään tosi paljon vegepizzasta niin voinko hyvällä mielellä laittaa paprikaa, parsakaalia ym näitä vihanneksia siihen?

Ja lähteekö makeanhimo, siis kun on täysin karkkiaddikti, niin pääseekö siitä eroon? Oikeasti?
:D
Kiitos vastauksista etukäteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minnäi:
Eikö lihat saa olla marinoituja? :eek: yleensä kyllä käytetäänkin naturelli lihaa, mutta joskus marinoitua, esim tänään kanavartaat oli valmiiksi mausteessa..
Saa toki mutta ei kannata jatkuvasti varsinkaan. Niissäki taitaa olla piilosokeria? Ja kasa lisäaineita. Satunnainen nyt tuskin mitään haittaa. :)
 
karppaaja
Alkuperäinen kirjoittaja Minnäi:
Eikö lihat saa olla marinoituja? :eek: yleensä kyllä käytetäänkin naturelli lihaa, mutta joskus marinoitua, esim tänään kanavartaat oli valmiiksi mausteessa..
Lue joskus marinoitujen lihojen tuoteseloste, ei oo nimittäin kauheen houkutteleva... En ikinä osta enää marinoitua! Yleensä maustan vaan samalla kun paistan (voi ja kerma tuon myös paljon makua ), mutta joskus saatan tehdä marinadinkin (esim. grilliruualle), oliiviöljyä ja mausteita ja sit annetaan olla pari tuntia jääkaapissa muhimassa.
 
klomas harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Minulle saa ainakin laittaa yksäreitä jos on karppikysymyksiä. En lupaa kyllä, että kaikkeen osaan vastata, mutta jotain tiedän kuitenkin. Karppauksesta olen kuitenkin tietoa etsiskellyt vuodesta 07 asti ja omaa kokemusta alakarppauksesta paljon.
Hienoa kiitti. Voi olla että kun noihin karppaus.info sivuihin pääsee sisälle, niin homma luonaa hyvin.
Pari kysymystä nyt alkuun.
Mä löysin sivuilta hyvän pizzapohjaohjeen ja tykkään tosi paljon vegepizzasta niin voinko hyvällä mielellä laittaa paprikaa, parsakaalia ym näitä vihanneksia siihen?

Ja lähteekö makeanhimo, siis kun on täysin karkkiaddikti, niin pääseekö siitä eroon? Oikeasti?
:D
Kiitos vastauksista etukäteen.
Tottaqkai rehuja ! Ne on varsin suositeltavia.
 
karppaaja
Makeanhimosta pääsee eroon muutamassa päivässä. Kunhan välttelee myös makeutusaineita (mulla cola light ylläpitää makeanhimoa ) ja hedelmiä. Oon ennen ollu hirvee sokerihiiri, nyt karkit maistuu pahalle ja pystyn syömään vain muutaman kerralla...
 
jadal
kertokaas muuten mulle, mistä johtuu se, että aloitettuani karppaamisen, maistan suolan ruuaassa paljon tarkemmin kuin ennen?
Olen joutunut vähentämään hirveästi suolan käyttöä.
 
karppaaja
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
kertokaas muuten mulle, mistä johtuu se, että aloitettuani karppaamisen, maistan suolan ruuaassa paljon tarkemmin kuin ennen?
Olen joutunut vähentämään hirveästi suolan käyttöä.
Jos oot ennen syöny paljo lisäaineita niin makuaisti tottuu niihin lisäaineisiin eikä suolan maku juuri maistu läpi. Ennen mä tykkäsin tosi paljo heseruuasta, oli suuri nautinto syödä sitä. Samoin valmisruoka. Kävin viime viikolla hesessä ja hyi että et oli pahaa! Ja suolasta!
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mites muuten, käyttekö missään pikaruokapaikoissa ja mitä niissä sitten syötte jos menette?
subwayn salaatit on nam, samoin kebabsalaatti kebabrullasta voi syödä sisustan jättää sen kuoren syömättä ja hesessä voi ottaa myös salaatin
 

Yhteistyössä