karppaus

  • Viestiketjun aloittaja kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä juustoja karppaajat saa syödä? On muuten harvinaisen huonot nuo karppaus.infon sivut...
Suurin osa juustoista taitaa olla nollahiilarisia.
Muoks. kermajuustot parhaita karpille.

Luin vaan jostain et kovetettuja juustoja, en oikein tajunnut, mitä se tarkoittaa...Saako esim. koskenlaskijaa tai mustapekkaa syödä?
Voi syödä koskenlaskijaa ja mustapekkaa. Itse asiassa kun selailee karppifoorumin reseptejä niin koskenlaskija tuntuu olevan hyvin, hyvin suosittu niissä. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä juustoja karppaajat saa syödä? On muuten harvinaisen huonot nuo karppaus.infon sivut...
Suurin osa juustoista taitaa olla nollahiilarisia.
Muoks. kermajuustot parhaita karpille.

Luin vaan jostain et kovetettuja juustoja, en oikein tajunnut, mitä se tarkoittaa...Saako esim. koskenlaskijaa tai mustapekkaa syödä?
Saa mutta niissä on jonkun verran hiilaria. Kovia juustoja saa syödä vapaammin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Klomas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä juustoja karppaajat saa syödä? On muuten harvinaisen huonot nuo karppaus.infon sivut...
Suurin osa juustoista taitaa olla nollahiilarisia.
Muoks. kermajuustot parhaita karpille.

Luin vaan jostain et kovetettuja juustoja, en oikein tajunnut, mitä se tarkoittaa...Saako esim. koskenlaskijaa tai mustapekkaa syödä?
Saa mutta niissä on jonkun verran hiilaria. Kovia juustoja saa syödä vapaammin.
Perinteisessä koskenlaskijassa on hiilareita 0.1g/100g, eli eipä paljoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja lisää kysymystä... Eli karppaatko yksin vai koko perhe, teetkö muulle perheelle erillisen ruuan vai voisiko lapsetkin karpata esim hyväkarppina?
Meillä karppaa myös mies, lapsi ei. Tyttärellä on hieman ongelmia syömisen kanssa, siis sen miltä ruoka tuntuu suussa. Myös voimakkaat maut ovat mahdottomia. Hän siis syö mitä pystyy, mutta tarjolla on aina tuoretta ja mahdollisimman puhdasta ruokaa ilman lisäaineita.
 
Löytyipä ajankohtainen ketju, mielenkiinnolla minäkin luen. Tänään sain lopullisen inspiksen aloittella vähähiilarista ruokavaliota. Hiukan vielä lueskellaan ja tutkaillaa ja kahtellaa mikä "laji" niistä tuntuu omalta. Alakarppaus ois tällä hetkellä vahvin vaihtoehto..
 
kko
Alkuperäinen kirjoittaja jo laihtunut:
Meillä hyväkarppaa koko perhe :)
sama homma, ei ne lapset todellakaan tarvitse sitä hiilaria juuri sen enempää kun aikuisetkaan. välillä keittelen täysjyväpastaa tai ohraa lisukkeeksi, syövät välillä leipää ja puurojakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minnäi:
Löytyipä ajankohtainen ketju, mielenkiinnolla minäkin luen. Tänään sain lopullisen inspiksen aloittella vähähiilarista ruokavaliota. Hiukan vielä lueskellaan ja tutkaillaa ja kahtellaa mikä "laji" niistä tuntuu omalta. Alakarppaus ois tällä hetkellä vahvin vaihtoehto..
Siitä vaan kokeilemaan!! Eiköhän tähänkin ketjuun ilmannu joku joka sanoo että ei sillä laihdu, mutta viitataan kintaalla sellaisille!

Sen verran varoitan, että pari ekaa paivää voi olla kumma olo, mutta menee ohi kyllä. Hyvä on siis aloittaa vapaapäivänä tai muuten helppona aikana ettei ole mitään tärkeää tekemistä juuri silloin.
 
jo laihtunut
Alkuperäinen kirjoittaja kko:
Alkuperäinen kirjoittaja jo laihtunut:
Meillä hyväkarppaa koko perhe :)
sama homma, ei ne lapset todellakaan tarvitse sitä hiilaria juuri sen enempää kun aikuisetkaan. välillä keittelen täysjyväpastaa tai ohraa lisukkeeksi, syövät välillä leipää ja puurojakin.
Meillä ei syödä viljaa ollenkaan (ei ole mielestäni ihmiselle terveellistä ravintoa enkä kestä muutenkaan ). Mutta perunaa syödään jonkun verran ja myös enemmän hiilareita sisältäviä vihanneksia (maissia ja herneitä esim.) Syön n. 50-100 g hiilareita päivässä. Liikun myös paljon, muuten söisin vähemmän hiilareita.
 
ap
Lapset vielä itse pyytävät puuroa aamuin ja illoin, sen heille ajattelin edelleenkin antaa niin kauan kun maistuu. Päiväkodissa syövät kuitenkin normaalia ruokaa, joten ajattelin että muuten kotona voisivat karppailla mukana.
Haluaisin muutenkin opettaa heille terveet ruokailutavat valmiiksi, ettei sitten tarvisi taistella myöhemmin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Klomas:
Alkuperäinen kirjoittaja Minnäi:
Löytyipä ajankohtainen ketju, mielenkiinnolla minäkin luen. Tänään sain lopullisen inspiksen aloittella vähähiilarista ruokavaliota. Hiukan vielä lueskellaan ja tutkaillaa ja kahtellaa mikä "laji" niistä tuntuu omalta. Alakarppaus ois tällä hetkellä vahvin vaihtoehto..
Siitä vaan kokeilemaan!! Eiköhän tähänkin ketjuun ilmannu joku joka sanoo että ei sillä laihdu, mutta viitataan kintaalla sellaisille!

Sen verran varoitan, että pari ekaa paivää voi olla kumma olo, mutta menee ohi kyllä. Hyvä on siis aloittaa vapaapäivänä tai muuten helppona aikana ettei ole mitään tärkeää tekemistä juuri silloin.

Lomalla ollaa vielä tämä viikko joten helppo aloitella.. mutta kovin tiukkaa linjaa en välttisti ota. Tälläis tutustumista ja harjoittelua sekä kalorilaskuriin kirjaamista. Tarkoitus oiskin saada jällee pois kiloja mitä on tullut ihan kiitettävästi takaisin edellisen laiharin jälkeen
:ashamed:
Mutta onneksi näyttää olevan paljon karppaajia nykyää et tosi helppo kysellä ja saada tietoutta asiasta. Ja tähän mennessä en ole kyllä kuullut muuta kuin laihtuneita.
Meinaa vaa itelläki olla pieni pelko persuksissa ku niin paljon rasvaa syödään sekä kaloreita ei niinkää tuijoteta niin kuin edellisessä edellisessä laiharissa.
Mutta tästä lähdetään etiäpäin!
 
ei ne huijaa ei, itekään en sitä usko et ne huijais. Mutta jotenkin ku on aikasemmin laihdutellut niin eri tapaa, vähän rasvaa vähän sitä vähän tätä, kaikki mahd. kevyttä niin nyt päin vastoin.
Pitääkin lueskella reseptejä yms ku työt alkaa ja sinne pitäs keksii joka päivä sitten evästä ruuaksi, että mitä kaikkee vois tehä evääksi..
Jos ehdotuksia/omia eväitä ja muutenni reseptejä niin laitelkaa, ois ihan huippua! Kiitos jo etukäteen, heille jotka jaksaa vaivautua.
 
ap
Suosittelen kattoo karppaus.infon sivuilta aamiaismöttöset, en ole vielä ehtinyt kokeilla mutta paljon kehuja sai.
Ja ainakin munakkaista eri versioita on helppo ottaa töihinkin evääksi.
 
karppaaja
Alkuperäinen kirjoittaja haaveilija87:
Hei kertokaas viisaammat, että mitä syötte jos kovin kiire ja äkkiä jotain tarttis saada?
Tai jos meette kylään, ni ootteko kokonaan syömättä mitä tarjotaan kahvin kanssa vai miten?
Äkkiä syön yleensä emmental juustoa ison palasen. Jos ehdin niin lisäksi teetä kuohukermalla. Nämä pitää nälän poissa usemman tunnin!
 
sondersson
Alkuperäinen kirjoittaja haaveilija87:
Hei kertokaas viisaammat, että mitä syötte jos kovin kiire ja äkkiä jotain tarttis saada?
Tai jos meette kylään, ni ootteko kokonaan syömättä mitä tarjotaan kahvin kanssa vai miten?
mun pikaruokaa on purkkitonnikala.
Mä en oo hirveän tarkka joten syön kyllä kylässä tai kahvilassa pullaa tms.
 
karppaaja
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Suosittelen kattoo karppaus.infon sivuilta aamiaismöttöset, en ole vielä ehtinyt kokeilla mutta paljon kehuja sai.
Ja ainakin munakkaista eri versioita on helppo ottaa töihinkin evääksi.
Mä teen yleensä mantelileivän aamuisin, se on tosi hyvää! Sekoita vaan 1 kananmuna ja 0,5-1dl mantelijauhetta ja paista pannulla. Sitten täytteeksi ihan mitä haluat, eritysen hyvää maksamakkaran kanssa ;) Kokeiltu myös kylmänä, eväänä ja toimii!
 
Alkuperäinen kirjoittaja haaveilija87:
Hei kertokaas viisaammat, että mitä syötte jos kovin kiire ja äkkiä jotain tarttis saada?
Tai jos meette kylään, ni ootteko kokonaan syömättä mitä tarjotaan kahvin kanssa vai miten?
Huippukiireessä: juustosiivuja, kinkkusiivuja ja majoneesia. Tomaatti tai kurkun pätkä siihen viereen.

Jos on vähemmän kiire, mutta silti kiire niin munakas

Mun kyläpaikat tietää etten syö pullaa tai leipää, joten mulle on ollut tarjolla leipäjuustoa. Jos ei ole, niin en syö mitään.
 
sondersson
Alkuperäinen kirjoittaja karppaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Suosittelen kattoo karppaus.infon sivuilta aamiaismöttöset, en ole vielä ehtinyt kokeilla mutta paljon kehuja sai.
Ja ainakin munakkaista eri versioita on helppo ottaa töihinkin evääksi.
Mä teen yleensä mantelileivän aamuisin, se on tosi hyvää! Sekoita vaan 1 kananmuna ja 0,5-1dl mantelijauhetta ja paista pannulla. Sitten täytteeksi ihan mitä haluat, eritysen hyvää maksamakkaran kanssa ;) Kokeiltu myös kylmänä, eväänä ja toimii!
saako niistä jollain konstilla vähemmän munan makusia kun mä tein kerran ja oksu meinas lentää?
 
karppaaja
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
Alkuperäinen kirjoittaja karppaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Suosittelen kattoo karppaus.infon sivuilta aamiaismöttöset, en ole vielä ehtinyt kokeilla mutta paljon kehuja sai.
Ja ainakin munakkaista eri versioita on helppo ottaa töihinkin evääksi.
Mä teen yleensä mantelileivän aamuisin, se on tosi hyvää! Sekoita vaan 1 kananmuna ja 0,5-1dl mantelijauhetta ja paista pannulla. Sitten täytteeksi ihan mitä haluat, eritysen hyvää maksamakkaran kanssa ;) Kokeiltu myös kylmänä, eväänä ja toimii!
saako niistä jollain konstilla vähemmän munan makusia kun mä tein kerran ja oksu meinas lentää?
Saa, lisäät vain enemmän mantelijauhoa. Mä hyväkarppaan ja lisään myös vähän maissijauhoja ja ei maistu kyl ollenkaan kananmunalle.
 
ap
Oi tuo mustamakkara ei oo tullu ees mun mieleen et sitäkin saa syödä :)

Mites muuten onko nyt hedelmät kaikki vähän kiellettyjä? Entä onko kiellettyjä kasviksissa tai marjoissa?
Ja myydäänkö mantelijauhetta ihan normi kaupassa?
 

Yhteistyössä