Karppajat, hoxhox :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äityli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äityli"

Vieras
Minä karpannut tässä nyt 9päivää, hyvällä menestyksellä omasta mielestä :)

Tänään iski karkinhimo, tai oikeastaan suklaan, niin söin kaks appelsiinia, luin sitten netistä että niissä on noin 12g hiilareita yhdessä appelsiinissa???

Syötteks yleensä hedelmiä kun karppaatte?

No ei ole kyllä noin vähän hiilareita appelsiineissa. Finelin mukaan 6,4 g/100g ja keskikokoinen appelsiini painaa 300 g. Eli vajaa 40g hiilareita vetäisit.

En paljoa syö, greippiä joskus ja kotimaisia omenoita.

mä en syö hedelmiä karpatessani. Hyviä vähähiilarisia, lisäaineettomia suklaita löytyy esim. Ekolosta. Ja taviskaupoistakin saa tietysti tummaa suklaata.

[QUOTE="sondersson";22940109]mä en syö hedelmiä karpatessani. Hyviä vähähiilarisia, lisäaineettomia suklaita löytyy esim. Ekolosta. Ja taviskaupoistakin saa tietysti tummaa suklaata.[/QUOTE]

Tummassa suklaassahan on hiilareita aika paljon??

[QUOTE="Äityli";22940111]Saanko kysyä, mitä te syötte???[/QUOTE]

Kunnon ruokaa. Harvemmin sitä tekee mieli mitään makeampaa. Toisaalta, mun mielestä kermarahka marjoilla on kunnon ruokaa eikä mitään herkuttelua. Jos tulee vieraita niin mä teen mutakakkua tai karppia mustikkapiirakkaa.

[QUOTE="Äityli";22940141]Mikä on mielestäsi kunnon ruokaa? Oletko kauan karpannut/laihtunut?[/QUOTE]

No äsken söin broileriwokkia. Eilen illalla syötiin pastakastiketta ja kaaliraastetta. Illalla syödään karppipizzaa. Karpannut viitisen vuotta, alkuun laihduin melkein 12 kiloa parissa kuukaudessa. Parikymmentä kiloa yhteensä.

[QUOTE="Äityli";22940225]Milloin söi ekan kerran karkkia/sipsiä tms?[/QUOTE]

Haha, en mä syö karkkeja tai sipsejä. Taisin syödä uutenavuotena vieraissa jonkin verran sipsejä.

Karppaajat, miten estätte vatsan kovettumisen? Kokeilin karppausta jonkin aikaa sitten ja se toimi todella loistavasti. Laihduin pysyvästi lyhyessä ajassa monta kiloa. Olo oli mainio. Enää en kuitenkaan uskalla kun pari tuttua ovat saaneet vatsansa siitä tukkoon tai sekaisin.

Haha, en mä syö karkkeja tai sipsejä. Taisin syödä uutenavuotena vieraissa jonkin verran sipsejä.

Mä joskus pidän semmoisen "elimistön herättelypäivän" eli käyn vaikka mäkkärissä tai syön karkkia yms. Mutta näitä päiviä maksimissaan kerran kahdessa viikossa. Yleensä kerran kuukaudessa. Ja sitten muuten huomaakin että kykenee syömään herkkuja aina vain vähemmän. Viimeksi söin makeaa kylässä ollessani kaksi viikkoa sitten ja vaikka kuinka hyvää olikin siellä se juustokakku, niin yksi pala riitti eikä tehnyt edes tiukkaa olla ottamatta lisää! Elimistö tottuu tosi nopeasti ja kun pari päivää jaksaa olla ottamatta herkkuja niin sitten helpottaakin.
AP:n kysymykseen vielä hedelmistä, mä otan joskus pari palaa mandariinia kun kuorin lapsilleni niitä mutta muuten en ota hedelmiä. Marjoja sitten sitäkin enemmän.

[QUOTE="guest";22940288]Karppaajat, miten estätte vatsan kovettumisen? Kokeilin karppausta jonkin aikaa sitten ja se toimi todella loistavasti. Laihduin pysyvästi lyhyessä ajassa monta kiloa. Olo oli mainio. Enää en kuitenkaan uskalla kun pari tuttua ovat saaneet vatsansa siitä tukkoon tai sekaisin.[/QUOTE]

Syömällä paljon vihanneksia ja PALJON rasvaa! Ruokalusikallinen kookosöljyä päivässä auttaa myös.

[QUOTE="Äityli";22940453]Kukaan ei koskaan suostu listaamaan mitä päivänsä aikana suuhunsa pistää??? Voisiko joku alakarppaaja kertoa :D[/QUOTE]

Ei kun hakua käyttämään, listauksia löytyy kyllä

[QUOTE="Äityli";22940453]Kukaan ei koskaan suostu listaamaan mitä päivänsä aikana suuhunsa pistää??? Voisiko joku alakarppaaja kertoa :D[/QUOTE]

No tässä mun eiliset syömiset:

Aamupala: 2 riisikakkua joissa paksu kerros voita ja juustoa + teetä kermalla + 3 paistettua kananmunan keltuaista
Lounas: Broilerin koipi ja valkasipulikastiketta + salaattia oliiviöljyllä
Päivällinen: Hirvikäristystä vihanneksilla + perunamuussia (jossa PALJON voita) + kermakastiketta ja sieniä. Jälkkäriks teetä kermalla ja pala tummaa suklaata
Iltapala: Samat riisikakut kuin aamulla + teetä kermalla ja pari palaa tummaa suklaata

Ja paino senkun laskee :D Ei kyllä oo hirveesti enää pudotettavaa... Hiilarit n. 50 g päivässä, tänään meni ehkä vähän yli, mutta ei haittaa koska liikuin paljon :)

Yhteistyössä