Karppaavat lapsettomat

Huomasin että toisessa keskustelussa karppauksesta tuli paljon kyselyitä ja karppareitakin löytyi paljon joten pistetään meille oma pino...

Karppaaminen on siis ruokavalio jossa vältetään syömästä sokereita ja muutenkin hiilihydraatteja. Vältettävänä on myös tärkkelystä sisältävät ruuat. Lapsettomuuteen ovat monet siitä avun saaneet ja varsinkin pco:sta kärsivät. Auttaa hormonitoiminnan normalisointiin ja useimmiten kuukautiset runsastuvat, mutta muuttuvat kivuttomiksi.

Toiset karppaavat painoa pudottaakseen, toiset taas koska olotila kohenee... Karppaamis suuntia on monia... alakarppaus... yläkarppaus... yms yms. karppaus.info on hyvä sivu aloitella, sillä se on ollut toiminnassa jo vuosia ja palvelee erittäin monin tavoin.
 
Meidän family on nyt sitten karppaillut vuoden alusta ja minä aloittelin jo viimevuoden puolella. Suuri osa onnistuneista raskautumisista karppauksen kanssa on tapahtunut jo ihan ensimmäisistä kierroista lähtien, joten sormet ristiin vaan. Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen vaihtoehto ihan koko elämän kestäväksi ohjenuoraksi...

Olen joskus ennenkin ollut kuukausia karpparina, mutta nyt tälläkertaa olen syönyt paljon enemmän kasviksia ja näin ei ole tullut sellaista alku uupumustakaan mitä joskus tuli.

Plussaa on ollut limakalvojen parempi kunto ja tietysti kaventunut vyötärö myös tuntuu kivalta. Toivottavasti muitakin hyviä vaikutuksia ilmaantuisi pian :D Kuten ylimääräisiä viivoja r-testeihin
 
kaz
En tiedä onko mitään asiayhteyttä karppauksen ja raskautumisen välillä, mutta aloitin 1.1. karppauksen, jotta saisin muutaman kilon pois ennen pas-hoitoa. Testasinkin elämäni ensimmäisen luomuplussan 16.1. kahden ja puolen vuoden yrittämisen jälkeen. Mulla karppaaminen jäi nyt viime viikonloppuna vähän vaiheeseen, kun en halua käyttää makeutusaineita raskaana ollessa.

Minä olen myös kuullut, että PCO:laisille auttaisi karppaus.
 
Isot onnittelut teille!! Jotenkin toivo herää kun muut pitkään yrittäneet saavat plussia... Oliko teillä pco vai mikä syynä?

Älä jätä karppausta siitä syystä... Kun karppailee, niin ei sitä makeutusainetta tarvii enää kauaa käyttää kun alkaa kaikki maistumaan niin pirun makealle :) Pari kk kun olet ollut karppari ja haukkaat porkkanaa niin keväälläkin puisevat kalpeat porkkanat maistuu ihan just maastarepäistyn makeilta... Kun kroppa tottuu sokerittomaan elämään alkaa marjat maistumaan todella makeilta ja niillä saa makeutettua rahkat ja jugurtit. Omenakin on niin makeaa että ei meinaa kokonaista pystyä syömään :D

Outoja makuelämyksiä saa myös kurkusta, joka sekin saa aivan mahtavan maun kun suu tottuu niukempaan sokerimäärään... Tämän illuusion saa kyllä pilattua sillä että kiskoo lightjuomia ja käyttää makeutusaineita runsaasti...
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ois suunnitelmissa alottaa karppaus. Kävin lukemassa tuolla sivulla mistä 83yrittäjä mainitsikin ja seuraavaksi olis tarkotus laina kirja isännän isovanhemmilta.. He nimittäin ovat löytäneet äskettäin karppauksen :) Haluis laihtua muutaman kilon ja toivoa parasta josko se auttas raskautumiseen. Muutama huolenaihe on vaan aiheeseen liittyen. En ole hirveesti perehtyny noihin resepteihin, ja mietinkin että löytyykö sieltä mitään tälläselle nirsolle kun minä.. Ja onko taloudellisempaa kuin ns. "normaali" ruokavalio? Eletään aika pitkälti kädestä suuhun normaalistikin, saatikka nyt kun hoidot ja tutkimukset maksaa.. En ehdi ihan aina myöskään kokkaamaan, ja harmittavan usein jotuu tyytymään eineksiin(töissä). Jos ei aina kokkaile niin onko mitään helppoa ja nopeaa esim. evääksi töihin? .....
 
Evääksi salaatti... tonnikalaa ja raejuustoa... nakkeja :D Mun lemppari mutta hävettää syödä

Edukasta on jos osaa elää edukkaasti... Eli wokkivihannekset halpamerkeiltä, pakasteesta kukkakaalit ja parsakaalit on ihan jees. Lihat ei aina tarvii olla mitään kalleinta nautaa vaan uunilihat, joulukinkut ja talouskyljykset käyttöön. Kana on edullista ja hyvää karppilihaa...

Paljon käytän itse kananmunia, raejuustoa, rahkaa, maustamatonta jugurttia, maitoa, kermaa, vokkivihanneksia, perus tuoreita vihanneksia. Einespuolelta ei karppari oikeen mitään saa kuin nakkeja ja makkaraa... :D Salaattiannoksia tietty aina kun vaan on mahdollista.

Perusohjeena että leivät yms viljatuotteet pois... Riisi, pasta ja peruna pannaan.. Sokerit muurahaisille.

Tilalle kaikki muut mahdolliset vihannekset, juurekset, marjat (pakasteet on ihan ok hintaisia)

Jos ei ole tarkoitus pudottaa äkkiä painoa, niin älä lähde hiilihydraatittomalle linjalle... Vähähiilihydraattinen on paljon helpompi omalle kropalle ja päälle :D
 
Täällä karppari ilmoittautuu mukaan, viikon kylläkin vasta ite karpannut :) meillä on aina syöty luomua ja pääosin kasvis/lähiruokaa ihan eettisistä ja ekologisista syistä, ja jonkinsortin viherpiiperöitä taidetaan olla :D Pastaa/riisiä/perunaa/karkkia ei olla syöty ennenkään juur lainkaan, mutta nyt luovuin kaikesta muustakin, esim. ruisleipä jota voi tulla vähän ikävä. Makeutusainettakaan ei oo tullut ikinä syötyä koska suhtaudun tosi varauksella noihin kemikaalikoktaileihin, samoin ku esim. natriumglutamaattiin. Samoin valmisruokia ei tuu syötyä vaan kaikki tehään ite tomaattikastikkeesta lähtien (joskus tietty aika aikaavievää, mut esim.mixeri on hyvä apu!). Joten kaikenkaikkiaan luulis olevan aika helppoa
Pco:n uskon johtuvan ihan elintasosta, hiilarit on kuitenkin suht uusi asia ihmisen ruokavaliossa. Oon pitänyt ne nyt 20-40g/päivä.
 
Viimeksi muokattu:
kaz
83yrittäjä Meillä lapsettomuuden syy on ollut selittämätön. En haluaisi lopettaa karppausta, mutta kun minulla ei oikein ole aikaa tehdä ruokaa ja muutoinkin mielikuvitus on ruoan suhteen lopussa. Partaäijä on hyvää, jos siihen laittaa makeutusta, muutoin ei uppoa ja töihinkään ei kehtaa joka päivä ottaa tonnikalaa, ku sitä ei edes suositella syötäväksi hirveen paljoa. Raejuustosta en välitä yhtään.

Pudotin karppauksella -07 alussa 11 kg, jolloin karppasin yhtä menoa yli puoli vuotta.. Karppauksella katosi iltapäivän päänsäryt ja hiilariväsymys... Pitäisi vain olla aikaa...
 
kaz kiva kuulla onnistumista :) voi kun jaksaisit jatkaa, noin hyvin mennyt. säännöllistykö siulla kierto/onks se ollut jotenkin ongelmallinen?onko pco-taustaa? sori kun kyselen, yritän tässä vaan kartottaa tuota pco:n ja ruokavalion yhteyttä, vaikka se onkin aika selvä, silti kiva kuulla "oikeita" onnistumisia :)
 
Meg
Kysynpä tässä ketjussa, että mitä ruokia olette jättäneet pois kun hoidot alkaa? (eli sumuttelut ym..) Minä ajattelin karkit ym makeat jättää pois ja limukat, energia juomat ja tietty alkoholin, sen olen jättänyt jo nyt, vaikka sumuttelut alkaa kolmen viikon päästä. Juotteko kahvia? Aiotteko kahvia edelleenkin juoda? Ei varmaan 2-3 kupista haittaa ole..? Sitten tietty kaikki vitamiinit otan että saa kaikki tarpeelliset sitten. Mahdollisimman terveellisesti aion syödä. Saa sanoa jos on jotain vinkkejä tms.. Ja sitten vielä kun sanotaan että pitää vettä juoda, oliks se nyt 3-4 litraa, niin oliko se vasta piikkien aikaan, vai jo nyt sumuttelun?
 
Täälläkin yks karppailija, varmaan 3 vuotta, välillä toki vähemmän tiukalla linjalla, jotain leipää tullut syötyä ja karkkia tms. Mut nyt hoidon alkaessa, ajattelin vähän terästäytyä.

Tuolla karppaus.info sivuilla on paaaljon reseptejä, mäkin hyödynnän sitä melkein joka päivä.
Mä teen yleensä ruokaa niin paljon että siitä saa seuraavan päivän eväät. Salaatit ja munakkaat on myös helppo tehdä aamulla evääksi. Itse olen tehnyt paljon myös karppileipää, erityisesti se mantelileipä on mun mieleen. Kesäkurpitsasta saa myös hyvää pastan korviketta, kun juustohöylällä veistelee sen kiinteän osan ja sit vähän pannulla pyöräyttää :)

Meg Mä lopetin säännöllisen kahvin juonnin, vaihdoin sen teehen. Kahvia tulee juotua 0-3 kuppia viikossa. Alkoholi tietty pois. Mua kehotettiin syömään E-vitamiinia ja foolihappo, toki näiden lisäksi D-, C-vitamiinia ja itse otan vielä iltaisin kalkki-magnesium tabuja kun maitotuotteita tulee aika vähän ja kun tulee urheiltua niin ei tuu lihaskramppeja.. Muistaakseni vasta piikitysten aikaan oli tuo runsas veden nauttiminen, mut eihän siitä haittaa ole jos aloittaa jo sumujen aikana, niin muistaa sit helpommin juoda kun siitä tulee tapa :)
 
Meg
Milli81: Mutta onkohan kahvista haittaa? Jos pari kuppia päivässä juo? Voin toki lopettaakin. Lopetitko punktion aikaan kahvin juonnin vai jo sumuttelun aikoihin? Tuntuis että terveellisemmin pitäisi elää sitten kun alkio on sisällä, koska tavallaanhan sitä raskaana on silloin.. mä syön kalkki tabletteja, multivita poretta ja omega 3. Onkohan ok? Mulle on kyllä hankalaa toi veden juominen koska en muutenkaan paljon juo sitä, niin pitäis vielä juoda 3-4 litraa päivässä, huh..
 
Täällä myös yksi "vähän sinne päin". :D Muutaman viikon ollut ilman suurempia hiilareita päivittäisessä käytössä. Pari repsahdusta ollut.

Mä olen juonut normaalisti kahvia, ja kyllä mun karppiystäväkin juo, on jättänyt maidon ja makeutuksen pois. Mä käytän maitoa ja makeutusainetta jos on tarjolla.

Mulla ei ole paino laskenut niinkuin useimmilla, mutta olo on parempi. Ennen menkkoja hirveät PMS:t jäi kokonaan pois!! En meinannut uskoa. Muutenkin on jäänyt turvotus, ilmavaivat jne. Painoa pitäisi saada alas, mutta en ole lähtenyt yrittämään ketoosiin, koska haluan pitää tämän sen verran helppona että pystyn jatkamaan. En siis ole edes laskenut hiilareitani, syön hedelmiä ja pähkinöitä jne aika vapaasti.

Ehkä se painokin jossain vaiheessa nitkahtaa alaspäin. :)
 
Lyhyesti oma kokemukseni: minulla oli pillereiden lopettamisen jälkeen pitkät kierrot (välillä yli 100 päivää), munasarjat todettiin lievästi PCO-tyyppisiksi enkä tutkimusten mukaan ovuloinut lainkaan. Vähähiilihydraattinen ruokavalio palautti kuukautiskiertoni normaaliksi. Minulle riitti hyväkarppaus, koska tavoitteenani ei ollut painon pudottaminen. Nyt odotellaan esikoista syntyväksi kuukauden sisään :heart: Suosittelen kaikille, joilla on hormonitoiminnan kanssa ongelmia!
 
Nyt on mennyt jo vähän keskustelut sekaisin... :D Karppauksessa saa siis lipittää kaffetta... Tässä oli vaan välissä vähän IVF keskustelua ja hoitojen aikaista ruokavaliota jossa oli kaffe ja alkoholit mieluiten minimissä tai poissa...

Karppaamisessa tietysti sallittuja... Joskin alkoholin kanssa kannattaa olla varovainen :D Nimim. elämäni kovin känni (en juo itseäni ikinä humalaan) ja päälle jäätävin krapula tuossa pari viikkoa sitten... Päätettiin miehen kanssa että alkomahoolin käyttö loppu siihen... Hänellä hetkellisesti ja mä palaan vanhaan kaavaani jossa yksi juoma kuussa on sopiva tahti..
 
Meg
Mä en siis karppaa, muuten vain syön terveellisesti.. Lähinnä kysyin että onko kahvinjuonnista lapsettomalle haittaa?? En mä juo ku 1-3 kuppia päivässä..

Anteeksi sekoitin teiän keskustelut.. mutta en mä usko että siitä nyt hoidon aikana haittaa on, siis parista kupista.. monethan tulee raskaaksi vaikka ois juoppojakin..
 
Viimeksi muokattu:
kaz
tunturihilla Minulla ei ole kierron kanssa diagnosoitu koskaan mitään ongelmia, eikä PCO:takaan ole tiedosta ollut. Karppaus.info nettisivuilta luin joskus tuosta PCO-asiasta. Hiilihydraatithan kerää nestettä ja ilmeisesti hiilihydraattien pois jättäminen vähentää PCO:ssa rakkuloiden muodostumista eli munasarjojen yliaktiivisuus vähenee ja hormonitoiminta palautuu lähemmäs normaalia. Jolloin kierrot luonnollisesti säännöllistyy ja munasolu irtoaisi normaalisti.
 
Moikka,
minä en varsinaisesti karppaa, mutta jotain sinnepäin on ollut tässä viimekuukausien ruokavalio, kun olen noudattanut tuota fitfarmin Go fat go-ruokavaliota.
Siitä löytyy kyllä hiilareita kaurapuuron ja vehnäleseiden muodossa. Ja kasviksissa ja marjoissa, joita ruokavaliossa on, löytyy myös hiilihydraatteja.
Aiemmin en ole karpannut, enkä edes suunnitellut karppaavani, mutta tuon "pehmeän laskun" jälkeen olen miettinyt, että jatkossa voisin siirtyä sinne karppilinjalle.

Minä kärsin hieman pco:sta edelleen, vaikka painoa on jo hyvin tippunut (-23,5kg). Tai toinen munasarja on kyllä jo normalisoitunut, toinen edelleen pcomainen.
Uskon kuitenkin ruokavalioni auttaneen mm. kolesterolin laskuun (7,2 -> 5) ja muiden veriarvojen paranemiseen.

Mutta siis... vähän aiheen ohi, mutta tarkoituksenani siis sanoa, että tässä saattaa olla tuleva karppi joka kirjoittelee :)
 
Moikka,
minä en varsinaisesti karppaa, mutta jotain sinnepäin on ollut tässä viimekuukausien ruokavalio, kun olen noudattanut tuota fitfarmin Go fat go-ruokavaliota.
Siitä löytyy kyllä hiilareita kaurapuuron ja vehnäleseiden muodossa. Ja kasviksissa ja marjoissa, joita ruokavaliossa on, löytyy myös hiilihydraatteja.
Kappas kappas :) Tuttuja tälläkin saralla ;)
Meillä molemmilla, itselläni ja miehelläni takana neljä viikkoa GFG:n ruokavaliota. Toki muutama repsahdus sattunut, etenkin tuolla viimeisellä viikolla. Eilen sorruttiin kebabiin raflasta haettuna ja niin pois päin.

Painoa olen saanut tuon ruokavalion avulla pois reilu 6kg :) Kaiken kaikkiaan painoa on pudonnut 2,5vuodessa 42kg. Silloin ihan ensimmäisellä lapsettomuuspoliklinikan käynnillä sain sellaisen ukaasin painon pudotuksesta, että päätin että minähän muuten puotan :) Tupakointikin jäi sitten siinä samalla pois.
 
Arcatha noniin :) Epäilinkin, että täältä löytyy muitakin "juttailijoita". Tätä nyt meneillään olevaa haastetta en ole kovin tarkkaan ottanut ja olenkin syönyt vähän miten sattuu. Pääasiassa kuitenkin arkena noudatan tuota ruokavaliota... viikonloppuisin on sitten mennyt vähän vierestä.

Tosi mahtavan työn olet kyllä tehnyt tuon painon kanssa! Onnittelut siitä! :)

Minulle suositeltiin 10kg painonpudotusta lapsettomuuspolilla, mutta sanoivat, että jokainen on sen kokoinen kuin on :) Inspiraatio iski sitten loppukesästä ja sillä tiellä ollaan.
Nyt ajattelin jatkaa sovelletulla ruokavaliolla eteenpäin kun haaste loppuu :)
 
Wau!! Hienoa naiset! Nostan hattua!!

Minä olen myös hyvin herkästi lihoavasta suvusta... tai sanotaanko että sukumme tuppaa syömään enemmän kuin kuluttaa :D Nyt 2v sitten alkoi yksi extravagansan jäseneksi ja pian toinen ja kolmas ja neljäs... Osa on ollut muilla ketoosiin perustuvilla pussijuomadieeteillä ja koko lähipiirin akkalaumasta on pudonnyt melkeen 100kg melkein 60kg siitä oli siskon ja äitini kiloja.

Itse olen pitänyt itseni kurissa ja nuhteessa vaikka kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastan niinkuin muutkin suvun naiset. Aina saan kuulla marinaa kun vahtaan suuhunpanemaani sapuskaa, mutta toisaalta se on ollut ainut keino pitää itseni tässä kuosissa.

Sukumme on karpannut jo kymmenen vuotta ajoittain ja huonolla menestyksellä. Äitini 30v sitten pudotti 30kg sillä mutta sai ne minun myötäni takaisin... (ja syytti minua siitä... pyh...)

Mietinkin jo optimistisena miten itse selviän siitä kun vihdoin joskus itseni raskaaksi saan... Että olenko myös paksu ennen kuin huomaankaan. Äitini väittää kivenkovaa että hän ei syönyt raskausaikana sen vapaammin kuin ennenkään ja lihoi ihan jumalattomasti... Että ei auta tässä jeesustella... kohta voi paukkua jos nyt saisi sen plussan...
 
Heipsuli!
Päivittelempä täällä menoa taasen... Ensiviikon lauantaina periaatteessa pitäisi mensujen alkaa, eli vielä on aikaa... Hiilarittomampi elämäni on saanut kosteustasapainon enempi sille kantilleen mitä sen kuuluisi olla. Enää ei nouse sauhu limakalvoilta kävellessä (joo elän liukkarin voimalla normaalisti)

Minkäänmoista haaveilua plussasta ei ole vaan ihan kunnon "pessimisti ei pety" linjaa vedetään. Pari päivää sitten huomasin että tissit reagoi vahvemmin myös kierron vaiheisiin kun hiilarittomalla... Minun pikku AAAAAA kuppini hölskyi kun jouduin pari juoksuaskelta ottamaan. Ihan ennenkuulumatonta :D Varsinkin kun ottaa huomioon että painoa on pudonnut melkeen pari kiloa tämän vuoden puolella...

Itse hiilarittomasta elämästä.... Mietin tuossa että mitäs sitten kun tulisi raskaaksi niin miten hiilariton elämä ja vaikuttaisko se yms yms yms. Tänään kuitenkin olin aamulla sängyssä makoilemassa ja koin melkoisen ahaa-elämyksen... Olettekos ajatelleet että melko niukoilla hiilareilla ihminen elää koko ensimmäisen elinvuotensa?? Äidinmaidossa on 6,5g hiilareita ja jos lapselle ei syötetä perunaa ja makeita soseita ensimmäisen vuoden aikana (mitä kyllä useimmiten tehdään) niin sehän on karppaaja jo syntyessään... ??

Ennenvanhaan kun pilttipurkit olivat vasta pilke tuotekehittelijöiden silmäkulmassa, eli varmasti monikin lapsi aika hiilaritonta elämää pitkälle asti. Suomessa tietysti peruna on ollut "karppilasten" tuhona, mutta tiedän monia lapsia jotka eivät syö perunaa lainkaan omasta halustaan... Kuinkas vaarallista se sitten onkaan?
 
B][/B]Moikka.
Tulin pitkästä aikaa käymään tällä palstalla, ja ajattelin nyt kertoa oman tarinan... Jos niin voi sanoa!
Alotettiin mieheni kanssa yritys 03/07. Yritystä oli enemmän tai vähemmän tosissaan siihen heinäkuuhun asti,jolloin mentiin naimisiin. Ajattelinkin kun en heti tullut raskaaksi,että se johtuu hääressistä. No sanottiin tahdon ja kului taas aikaa erilaisessa humussa, ja raskautta yritettiin aktiivisesti,mutta ei kuulunut. Keväällä 08 menin kuukautiskipujen takia yksityiselle,ja todettiin että munasarjat toimii hyvin mutta on pari isoa kystaa. Lääkäri meinas et ne on puhkeamattomia munasoluja. Sain lähetteen sairaalaan lapsettomuuspolille. Syksyllä 08 siis eka käynti sielä. Ultrattiin ja katottiin et kystat on puhjennu pois, ja käskettiin vaan ahkerasti yrittää kotikonstein. Tehtin työtä käskettyä, vauvaprojektin alotuksesta tällöin siis 1,5v. Menin ja pyysin ykstyisen tekemään aukiolotutkimuksen ja miehelle siemennesteanalyysin, koska tiesin että se olisi edessä seuraavalla käynnillä. l.polilla, ajan säästämiseksi olisi siis tiedot jo saatavilla. Miehen tulos ok, määrä ok, a.liikkuvia vähemmän, mutta normaalimuotoisia ja b.liikuvia runsaasti. Morfologia siis niinkin hyvä muodoissa kun normaaleja 40%. Polilla sanottiin et 15% tänä päivänä on hyvä. Mulla torvet auki... No sitten tuli se käynti sinne polille,ja kuten olin arvannut,oli nämä tutkimukset todella hyvät ollu tehtynä. Säästi tollaset puoli vuotta hoitojen alkua. Eli mentiin inssijonoon, siinä oltiin puoli vuotta ja ei kuulunut mitään hoitopaikasta. Soitin ja sain hoitajan kertomaan vastoin sääntöjä, vähän vahingossa, että sopimukset sairaaloiden väleillä on poikki, ja uusista vasta neuvotellaan. Tästä suuttuneena otin itse yhteyttä molempien sairaaloiden potilasasiamieheen ja kerroin mielipiteeni asioiden hoidosta ja 6kk takuusta ja ilmoittamatta jättämisestä. Tälläisillä asioilla pelleilystä jne... Molemmat ottivat asian heti käsittelyyn ja ja seuraavalla viikolla mulle soitettiin hoitopään sairaalasta ja ilmoitettiin että ylilääkäriä ja johtokuntaa myöden ollaan asiasta keskusteltu ja kaikki jonoon ilmoitetut ennen suhteiden katkeamista tullaan hoitamaan normaalista ja kaikkien sääntöjen mukaan. Sain vielä vahvistuksen molemmista sairaaloista ja oman pään hoitava gyne jopa onniteli rokeudesta ja siitä että olin omatoimisesti vaatinut asioita. Sain myöhemmin kuulla että 3 muutakin pariskuntaa pääsi tästä syystä hoitoihin.
Mutta takas asiaan. Tapahtuneesta 1,5kk myöhemmin sain kutsun saapua seuraavien mensujen 1-3pv ultaraan ja näin hoidot alkoi. Olin edellen niin vihainen ja täyttä adrea koko nainen, että toivoin vaan kaiken menevän nopeesti et saisin jättää kyseisen sairaalan taakseni ja keskittyä IVF.
ALotettiin miehen kanssa myös yhtäaikaa hoitojen kanssa vähähiilihydraattinen ruokavalio ja ihanasti alkoi paino tippua. Oon ollut aina hieman pyöreä. Eka inssin tuli ja meni... Negahan se. Toka inssin alkoi jo vähän oudosti,kun miehen tulos enne ja jälkeen pesun oli niin huimasti parempi kuin mikään aiempi tulos, että teki mieli kysyä että onhanse nyt varmasti mun miehen tulos. Kun ekassa inssissä matkaan lähti 6,5milj. 20% a ja 75%b. niin tässä toisessa oli yht. 45milj. 45%a liik. 50% b liikuvia. Kerrottiin lääkärille tästä että ollaan dietattu vhh ruokavaliolla ja hän sanoi heti että on varmasti yksi tekijä tässä hurjassa muutoksessa.
Sitten alkoi odotus,14pv ja testi. Muistan sen ikuisesti kun ei ollut mitään oloja,kuten aina ennen, ei mitään tuntemuksia,kuten aina ennen, ei mitään, kuten ei ikinä enne ollut ollut. Aina oli jotain. Kunnes sitten pp13 illalla sanoin et nyt mä testaan ku noi luget niin ällöttää, saanpa nekin lopettaa ja tein testi. Siinä sitten pyyhkiessäni muistan miettineeni ja kattoneeni testiä että onpa typerään ku tässä testissä toi kontrolliviiva tulee tohon jälkimmäiseen ruutuun. Kesti siis hetken tajuta et siinä ekassakin ruudussa oli jo se kontrolliviiva. Sitten vähä muisti pätkii, mutta oltiin siis inssillä raskauduttu, ja ihan satavarmasti tää dietti auttoi ja se et en oikeesti odottanu mitään, vaan halusin antaa itselleni rauhan hetkeksi, kun olin jo joutunut turvautumaan ammatiauttajaan yhdessä vaiheessa, kun mun elämä koostui 2vko sykleistä. Oli mensuista ovikseen ja oviksesta mensuihin.
2,5vuota tätä.. Pitkä aika elää kahta viikkoa kerralla.
Älkää epäröikö pyytää apua ja antakaa itsellenne rauha, silloin tällöin. Ei se yksi tai 2 kk ole pahaksi, se voi jopa olla hyväksi.
Mun tarinani päättyi siis elokuun lopussa terveeseen tyttöön

Tossa mun viesti Inseminaatio-palstalle jokunen viikko asitten. Ollaan siis miehen kans varmoja et se karppaus siis auttaa...
 
Viimeksi muokattu:
Hei työ karppaajat ja muut tietäjät :D Oon pohtinu paljon vähentää hiilareita ja ensi askel onkin kokeilla uusia reseptejä ilman makaroonia, perunaa ja riisiä yms. Mutta mieleen tuli että mites nuudelit? Onko ne kuinka suuri paha?
 
Heippa! :wave:
Minä voisin myöskin liittyä tähän ketjuun! Karppaillut olen säännöllisesti tän vuoden alusta. (Historiaa karppaajana löytyy monelta vuodelta, parin kuukauden pätkiä, jotka päättyneet paluuseen hiilarimaahan.)
Tällä kertaa sain myös mieheni mukaan! =)
Meille ei tosin voi luomuplussaa tulla mun tukossa olevien munatorvien takia eli lapsettomuuden takia ei olla tätä elämäntapaa valittu. :D Taustalla kokonaisvaltainen hyvä olo ja kropan kutistuminenkaan ei olisi pahitteeksi! :LOL:
 

Yhteistyössä