VHH eli karppaus ei ole hiilihydraatiton ruokavalio.
Kauhean vaikeaa tajuta, miksi hiilihydraattien vähentäminen ja niiden lähteiden parantaminen on kenestäkään huono juttu. Minun puolestani kuka vaan saa syödä mitä vaan, ja hienoa, jos olette hyvinvoivia sillä virallisella suosituksella (50-60% hh). Itse en voinut sillä hyvin, joten ryhdyin karpiksi, ja voin hyvin. En huutele tai vihaa ketään, joka perunaa syö!
Tosiasia on se, että harva syö vaan sen pari perunaaja yhden leipäpalan päivässä, kuten tuo suomalainen mies tuolla kertoi. Hyvä niin jos tekee, ja voi hyvin, sittenhän kaikki on ok, kyllä karppi sen ymmärtää. Ruokalassa, ravintoloissa, missä tahansa ihmiset vain ottavat enemmän perunaa/riisiä/pastaa tms kuin sitä kastiketta, ja todella vähän kasviksia. Ts. se virallinen suositus ei toimi, koska ihmiset eivät halua syödä niin- tai jos haluavat, moni voi huonosti-joutuu ongelmiin. Minulle jo yksi leipäpala on liika päivässä, ja silti lääkärit pitkään suosittelivat nimenomaan leivän lisäämistä. Aloin voida paremmin, kun en enää uskonut.
Yrittäkää tekin ei-karpit tajuta, että moni karppi saattaa vaikuttaa todella vauhkolta, koska on joutunut vuosia taistelemaan ongelmiensa kanssa, joista virallinen taho on viis veisannut. Kun ratkaisu sitten löytyy, moni varsinkin alkuvaiheessa on niin pöyristynyt, että saattaa innostua paasaamaan. Kukaan karppi ei kuitenkaan tupmitse ketään hyvinvoivaa ja normaalipainoista ei-karppia ruokavaliostaan. Silti ihan kaikille hiilihydraattitietoisuus on pelkästään hyvä asia. Sinullekin, mies, joka sen yhden leivän päivässä syöt. Ethän syö kuitenkaan pullia ja paahtoleipää ja pastaa suuria määriä, koska sinulla ei ole ongelmia hiilareiden kanssa (ja oletettavasti syöt reilusti vihanneksia). Ymmärräthän, että monen muun elimistö ei toimi samoin kuin sinun, ole siis onnellinen.