Kantoliina-asiaa

Joni Makkuusäkki

Aktiivinen jäsen
30.09.2006
1 908
0
36
Suositelkaas hyviä kantoliinoja. Saa haukkuakin jos on haukkumista jossakin liinamallissa :D
Pitkää tässä meinaan lähteä etsimään masuvauvalle jossakin kohtaa, niistä varsinkin ottaisin mieluusti kommentteja vastaan :wave:

Mulla on ollut käytössä hug-a-bug, joka on ollut aivan loistava pitkä liina. Sitten on ollut joku toinenkin trikoinen liina, mutta tuosta huggiksesta olen tykännyt enemmän. Rengasliinoista käytössä on ollut sekä Kanga että Vitmi, niiden käytössä ei ole huomannut paljoakaan eroa. Kudottua liinaa en ole kokeillut. Ajatus siitä on tuntunut kömpelöltä. Pienen vauvan kanssa olen pärjännyt tosi hyvin trikoisella ja sit isomman kanssa rengasliinoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pitkä:
trikooliina.

Sellainen mullakin. Ja ihan kangaskaupasta ostin sopivan pätkän trikookangasta ystävällisen myyjän avustuksella :)

Näin, ja vielä parempi on toi Hugabub, mut tolla pelkällä kangaspätkälläkin pärjää.

Lisukkeena rengasliina (tai pala kangasta ja kaks muovirengasta sen toisessa päässä) hätäapuna/ nopeena liinana/ isommalle.

Hug-a-bub saa mun äänen myös. Eikä ole paksua trikoota vaan ohuttaa joten ei hikoilluta. Mutta nyt kun kannettava on jo vähän päälle vuoden niin kudottu liina on parempi ainakin mun mielestä. Mutta vauvalle ehdottomasti trikoinen.

MAM Eco.

Markkinointipuhe: materiaalina on 55% hamppua/45% ekopuuvillaa oleva neulos. Liina on mukavuudeltaan kuten trikooliina, mutta kantokestävyydeltään vastaa kudottua liinaa.

(Yo tekstistä huolimtta ostaisin/ostin taaperoajaksi kudotun liinan.)

Minä käytin kaislakehdon trikooliinaa ja en tykännyt, se tuntui aina olevan makkaralla ja mutkalla ja painavan, vaikka mitä teki. Olin jo sitä mieltä, että koko kantoliinailu ei meille sovi. Sitten testasin sitä Vauva-lehden halpis good-for-nothing -kudottua liinaa. Se olikin minulle sopiva! Sillä liinailtiin enemmän kuin kalliilla kaislakehdolla. Myöhemmin sitten Pata-pum oli kovassa käytössä, lapsi tykkäsi, kun näki sieltä paremmin ympärilleen.

Yhteistyössä