Alkuperäinen kirjoittaja sekoboltsi tilhi:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Eikös tuollaiset olisi kannattanut sopia etukäteen? Ja jos asiat olivat jo ennakolta vinossa, kuinka ihmeessä kuvittelitte lapsen helpottavan tilannetta? Miksi ylipäätään lähditte keikuttamaan venettä?
Ja onko valvominen helpompaa yksin? Tai lapsenhoito? Ja eikö asiat olisi helpottuneet ajan myötä?
Mielestäni tämän tyyppiset kommentit ovat melkoista jossittelua. Kyllähän täydellisessä maailmassa elävät täydelliset ihmiset toimivat juuri ennakoiden, etc. Usein sitä ihminen kuitenkin sulkee silmänsä eikä halua tunnustaa asioita ennen kun ne "iskee" kunnolla päin pläsiä. Tämäkin piirre tekee meistä siis vain inhimillisiä ihmisiä.
Jos aina ja joka asiassa menee vain tunteidensa varassa, voi sotkea elämänsä loppuiäkseen. Aikuisuuteen kuuluu myös kyky hillitä tunteitaan ja ajatella asioita järjen kautta. Pikkulapset säntäävät asioihin tunteidensa mukaan.
asioista oli kyllä puhuttu ja sovittu ennen lapsen syntymää, ja ei syy miksi lapsi hankittiin oli juurikin se että haluttiin elää yhdessä, haluttiin ajatella että kyllä me vielä 80v kiikutaan yhdessä kiikkutuolissa onnellisina.. mutta todellisuus on haaveita ihmeellisempi.. elämä on riskien ottamista, otettiin riski, hankittiin lapsi, en kadu hetkeäkään sitä että pojan sain, mistään hinnasta en muuttaisi mennyttä, se nyt vain sitten "maksoi" parisuhteen..
ja valvominen on todellakin helpompaa yksin, koska se tapahtuu mun omasta valinnasta, ei pakosta koska toinen ei halua tulla puolitiehen vastaan, olen joo helevetin väsynyt välillä, mutta saan tehdä mieluista työtä, viettää paljon aikaa pojan kanssa ja ainakaan mun ei tarvii kuunnella mäkätystä tekemättömistä asioista jotka on jäänyt väsymyksen takia tekemättä, olen oman elämäni herra, ja onnellinen siitä

ex mieskin oppi erosta, hänellä on uusi suhde missä naisella on lapsi, ja on käytös muuttunut.. eli hyvä asia ole että erottiin, itselläkin on uusi onni löytynyt ja olen aidosti onnellinen ja tyytyväinen..