Kannatti avata välitystili, sossu ei ollut edes maksanut vuokraa.. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Avasin omasta halustani välitystilin, kukaan ei sitä mulle ole siis tyrkyttänyt tai edes ehdottanut, syistä ei nyt kuitenkaan sen enempää. Sossun pitäisi siis minun rahoistani maksaa vuokra, sähkölasku jne. No, vuokranmaksupäivä on ollut perjantaina ja tänään olisi pitänyt tulla omalle tililleni sovittu summa rahaa (tietty summa per viikko) - joo, ei ole rahaa näkynyt ja kun soitin, ei ole vuokraakaan maksettu; "oko siellä tilillä edes mitään rahaa" - on kyllä.

Harmittaa, osaisin varmaan itsekin maksaa vuokran paremmin. Paperilla ja periaatteessa tuo välitystili on hyvä ratkaisu, saa nähdä tuleeko käytännössä onnistumaan. Onneksi tililläni on vielä sen verran, että saan ruokaa ostettua kuitenkin.

Eräs tuttavani oli pakkohoidossa ja sossun piti maksaa vuokra, mutta eipä maksanutkaan. Laiminlyönti selvisi vasta silloin, kun tuli häätö. Ei kiva mielenterveyspotilaalle (tai oikeastaan omaisille) alkaa järjestämään tavaroita jonnekin ja hoidosta kotiuttaminenkin piti aloittaa asunnon etsinnällä.

[QUOTE="vieras";25210019]Eräs tuttavani oli pakkohoidossa ja sossun piti maksaa vuokra, mutta eipä maksanutkaan. Laiminlyönti selvisi vasta silloin, kun tuli häätö. Ei kiva mielenterveyspotilaalle (tai oikeastaan omaisille) alkaa järjestämään tavaroita jonnekin ja hoidosta kotiuttaminenkin piti aloittaa asunnon etsinnällä.[/QUOTE]

Huh :O Miten ihmeessä voivat toimia noin? Samaakohan tässä saa itsekin pelätä, vaikka en missään hoidossa tms. olekaan. Pitää vissiin joka kk erikseen kysyä, onko vuokra maksettu. Grr.

Tästä voi taas päätellä, että kaikki on aina jonkun muun syytä. Jos saa häädön, se on sossun syytä. Minusta silloin on jo todella paljon omaa syytä, jos asiat ovat tuossa mallissa. Olisi varmaan helpompaa hankkia edunvalvoja, jolloin tilanne selkiytyisi.

Minkä kunnan sossussa otetaan välitystiliasiakkaaksi ihminen, joka pystyisi hoitamaan laskunmaksunsa itsekin? :O Eikös välkkäri ole se viimeinen vaihtoehto, jos muuten homma ei todellakaan toimi... vai jätätköhän nyt jotakin kertomatta?

[QUOTE="vieras";25210379]Tästä voi taas päätellä, että kaikki on aina jonkun muun syytä. Jos saa häädön, se on sossun syytä. Minusta silloin on jo todella paljon omaa syytä, jos asiat ovat tuossa mallissa. Olisi varmaan helpompaa hankkia edunvalvoja, jolloin tilanne selkiytyisi.[/QUOTE]

Mä en kanssa ymmärrä että jos kykenee availemaan tilejä, ei ole edunvalvojaa jne. niin miksi ei sitten itse maksa vuokraa?

Turha yhteiskuntaa on syyttää jos itse ei osaa asioitaan kunnolla hoitaa. Helpompi olis laittaa oma toiminta kuntoon. Säätää rutinaan menevä energia siihen.

Eriasia jos ihminen on täysin kykenemätön itse hoitamaan asioita - silloin sossu ei aisi töpeksiä.

Välitystili on sossun tili josta maksetaan sieltä sovitut maksut ja sinne menee asiakkaan ne tulot jotka on sovittu sinne meneväksi. Mistä tiedät ap että siellä oli perjantaina rahaa? Ja mitä olette sopineet koska sieltä laitetaan rahat sulle maksuun?

[QUOTE="vieras";25210496]Välitystili on sossun tili josta maksetaan sieltä sovitut maksut ja sinne menee asiakkaan ne tulot jotka on sovittu sinne meneväksi. Mistä tiedät ap että siellä oli perjantaina rahaa? Ja mitä olette sopineet koska sieltä laitetaan rahat sulle maksuun?[/QUOTE]

Mulla menee kaikki tulot sinne ja nään sen tilin verkkopankissa, mulla vain ei ole käyttöoikeutta siihen. Maanantaisin pitäisi rahan olla aamusta tilillä ja sopimuksesta huolimatta näin ei tänään ollut - tiedän siis, että välitystilillä on rahaa ja että vuokra on edelleen maksamatta.

Näköjään olis kannattanut itse hoidella raha-asiansa, olen sentään vuokran aina maksanut..

Mulla menee kaikki tulot sinne ja nään sen tilin verkkopankissa, mulla vain ei ole käyttöoikeutta siihen. Maanantaisin pitäisi rahan olla aamusta tilillä ja sopimuksesta huolimatta näin ei tänään ollut - tiedän siis, että välitystilillä on rahaa ja että vuokra on edelleen maksamatta.

Näköjään olis kannattanut itse hoidella raha-asiansa, olen sentään vuokran aina maksanut..

Mikset sitten maksu nytkin itse vuokraa ? Selvitä ihmeessä miksi ei sosku ole hoitanut vuokranmaksua.

Tuo välitystili voi olla yhtä helvettiä. Itsellä oli vuokria myöhässä mutta aina kahden kk:n sisään sain kaikki maksettua. Asumistuki mennyt aina suoraan vuoranantajalle. Kerran reissusta tullessani huomasin, että maksamattomat vuokrat meni käräjille vaikka kyse oli alle parista sadasta eurosta, kahden kuun omavastuusta asumistuen jälkeen. Asumistukea näiltä kahdelta kuulta vuokranantaja sai reilu 500e, puuttui vain n.170e. Sain summan maksettua ja päälle 250e oikeudenkäyntikuluja. Tämän jälkeen meni reilu vuosi ja sinä aikana saattoi muutama myöhästyminen vuokran maksussa. Sossu sanoi, että vuokranantaja on ollut yhteydessä heihin ja vuokranantaja sanoi taas toisin. Näinköhän kummallakaan on oikeutta ilmoittaa vuokranmaksuista mihinkään? Paitsi käräjille tietty. Tiedän, että kahden kuun maksamattomat vuokrat oikeuttaa vuokrasopimuksen purkuun mutta jos kahdelta kuulta on 700 €:sta maksamatta 170 €, oikeuttaako se käräjöintiin? No, menin soskuun ja ehdotettiin välitystiliä, suostuin ja alkuun työmarkkinatukipiti tulla välitystililtä kahdessa erässä, huomasin heti, eihä se mihinkää riitä. Oli 80 euron ja 100 euron lasku ja toinen piti maksaa välittömästi. Soitin ja sovin, että rahat tulevat kerralla. No...ei tullu. Kolmen kuukauden ajan tuli rahat kahdessa erässä ja tän kaiken lisäks joka erästä puuttu rahaa. Ihmettelin miksi ja syy oli, että vuokraa oli maksettu liikaa. Nyt mennään jo yhdeksättä kuukautta tätä välitystilipa*kaa ja rahat tulee milloin sattuu. Välillä kolme päivää siitä, kun tuki on välitystilille mennyt ja välillä odottelen melkein kaks viikkoa. Välitystili on tullut kalliiksi, kun jo sovittuja laskuja tai lainoja sai sopia uudelleen, kun välitystililtä ei tullutkaan kaikkia rahoja kerralla eikä edes puolia eikä edes silloin, kun oli jo kulunut 1 1/2 viikkoa siitä, kun rahat oli tilittynyt välitystilille. Nyt yritän lopettaa koko tilin, sen piti jo loppua mutta kun kysyin asiasta, sanottiin, että asia on jäänyt "roikkumaan". Huomenna soitan uudelleen ja lopetan sen, vaikka sitten valittamalla sosiaaliasiamiehelle ja joka paikkaan mihin mahdollista. On erittäin vaikea elää, kun ei tiedä, milloin rahat tulevat ja varsinkin alkuun aina sai olla epävarma summasta. Soskun tätikin hihitteli, kun soitin ja sanoin, et " hei, rahaa on tullu mutta sitä puuttuu". Välitystilin kanssa voi sopia vaikka mitä mutta kun sitten soitat tilille, ei siellä muisteta mitään mitä on sovittu. Joka kuu saa soittaa ja kysyä ja sanoa samat asiat. Välitystili on hyvä ajatus teoriassa mutta käytännössä se tarkoittaa, että vuokrat (ja mahdollisesti muut) maksetaan mutta itse asukas masentuu ja kuolee nälkään.

Toi välitystili on pxx sanoivat maaliskuussa että minä saan toukukuu 5 päivä 200€ ja eilen ne sanoivat että saan 5 päivä 100€ kun minulla on niin vähän raha nyt ne sanoivat että välitytili on minuksella kun minun piti huutikuu lyhentä loppu vuokra velka 300€ kk ja jatkossa 100€ kk mutta nyt ne sanoivat että tili on minuksella että ne pysty vain 100€ minulle laitaman 5 päivä ja minulla on 138€ puhelin ja netti mitä varman nouse toukokuussa mutta miksi minun pitä 300€ ensimäinen erä maksa eikö nillä ole joku suoja osuus mutta silti jos olis tarkkoja niin minun ei ollekan tarvitsisi lyhentä vuokra rästejä mutta itse vapa ehtoisesti suostuin välitystili ja lyhentämän vuokra rästejä että saa jatka asumista attendolla mutta pulassa minä olen tämän takia.

Ei sittä tule mitän että saan sossusta 5 päivä 100€ ja kela 78€ yhtensä 178€ ja sitten minulla mene 138€ puhelin ja netti ja Janne pitä maksa 20€ yhtensä 158€ niin minulle jää 20€ millä minun pitä pärjätä 22 päivä asti eli 17 päivä niin minun pitä pärjätä 1,17€ päivä kyllä minulla pitäisi jäädä vähintän 10€ päivässä kun polttan tupakka eli kyllä minun ainakin 230€ pitäisi sada sittä sossusta 5 päivä että minä pärjän minä pyydän asianajaja Mxxx Pxxxxxxxx että hän soitta sinne sossu ja jos hän ei pysty minua auttaman niin pyydän joku asianajaja Pietarsaaresta auttaman minua tai sitten otan johonkin toimittajan yhteyttä että hän kirjoitta lehten ☹️

Niin kun minulla ei ole Vaasan pikiprukki vuokra rästejä niin voisin aasua omassa asunnossa mutta ajatelin että attendo on parempi mutta sitten minun pitä lyhentä attendo 6 kk vuokra rästit että saan aasua attendo.

Ajatelin että attendo on parempi aasua kun oma asunto kun saa ruoka ja lääkkeet jaetan mutta ongelma on se välitystili että ne anta niin vähän raha minulle että ei rittä tupakka ja puhelin ja netti eli ei 20€ rittä 17 päivä tupakkan mitä jää sen jälken kun on maksettu puhelin ja netti.

Niin kun minulla ei ole Vaasan pikiprukki vuokra rästejä niin voisin aasua omassa asunnossa mutta ajatelin että attendo on parempi mutta sitten minun pitä lyhentä attendo 6 kk vuokra rästit että saan aasua attendo.

Ajatelin että attendo on parempi aasua kun oma asunto kun saa ruoka ja lääkkeet jaetan mutta ongelma on se välitystili että ne anta niin vähän raha minulle että ei rittä tupakka ja puhelin ja netti eli ei 20€ rittä 17 päivä tupakkan mitä jää sen jälken kun on maksettu puhelin ja netti.
Asua?

Eli sulla on siis edunvalvoja? Ei kai muuten tuolla tavalla kenenkään rahoja hallita.
[/
[QUOTE="vieras";25210496]Välitystili on sossun tili josta maksetaan sieltä sovitut maksut ja sinne menee asiakkaan ne tulot jotka on sovittu sinne meneväksi. Mistä tiedät ap että siellä oli perjantaina rahaa? Ja mitä olette sopineet koska sieltä laitetaan rahat sulle maksuun?

MINULLE ON KÄYNYT SAMOIN, TYÖMARKKINATUKI MAKSETTIIN MAANANTAINA, JA NYT TORSTAI EIKÄ SOS. TOIMI OLE MINULLE MAKSANUT (MINUN RAHOJANI)
TÄMÄ ON JO KOLMAS KERTA KUN "HAKSAHDIN" KO. FUCKING
VÄLITYSTILIIN. SÄHKÖT KATKEAVAT MAANANTAINA KUN KYSEINEN VÄLITYSTILIÄ HOITAVA
SOS. TYÖNTEKIJÄ EI SAA MAKSETTU LASKUJA.EIKÄ SOS. TYÖNTEKIJÄ, LUKUISISTA YHD. OTTO PYYNNÖSTÄ OTA YHTEYTTÄ
JOTTA SELVIÄISI MIKÄ MÄTTÄÄ?
NS. KOLMAS KERTA TODEN SANOO! EI ENÄÄ KOSKAAN TUOTA VIIVYTTELYTILIÄ KOHDALLENI TULE TAPAHTUMAAN! SE ON VARMA!!!
QUOTE]