Kannattaako vauvalle ottaa vakuutus?? Mielipiteitä!

  • Viestiketjun aloittaja kiitti
  • Ensimmäinen viesti
vierasss
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo voihan sitä noin laskea, että jos kaiken teettää yksityisellä erikoislääkärillä ja yksityisissä sairaaloissa, niin hintaa kertyy, joten sillä menetelmällä laskien joo on todella kannattavaa.

Mutta kun kaikki nuo toimenpiteet tehdään ihan julkisestikin jos on tarve. Jos tulee sairaus tai tapaturma niin siitä vaan terveyskeskukseen/ sairaalaan, niin asia hoituu.
No jos tulee tapaturma niin sillon varmaan mennäänkin terveyskeskukseen, tarkemmin päivystykseen. Ei yksityinen lääkäriasema mikään ensiapupoliklinikka ole!

Mä olin vakuutusta otettaessa vähän epäilevällä kannalla. Mun perheessä kun ei koskaan ole yksityistä lääkäriä käytetty. Mutta enpä taitais enää lapselta pois tuota ottaa. Toimii hyvin. Eikä tartte jonotella lääkäriin vaan varataan aika ja mennään silloin. Ja lääkkeistä saa korvauksen.

Ainoo tilanne missä vakuutus ei toiminut, oli kun meille syntyi enkelivauva. Ei korvannut mitään. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
No ensimmäinen vuosi vauvalla takana ja täytyy sanoa että kyllä on kannattanut!
Eli melkein vuoden ajan keräsin kuitteja käynneistä milloin flunssan takia yksityisellä, maitoallergiatestien, verikokeiden yms. yms.... (vakuutus Pohjolassa), ja kyllä korvauksia saatiin yli 300? takaisinpäin vaikka omavastuuosuus poistettiinkin. Sanoisin että kyllä kannattaa. Jos tulee jotain isompaa niin oikeesti tuo on hyvä.
hmm...miten tuo sun logiikallasi on kannattavaa? Etenkin, kun se vakuutus on jo itsessään maksanut sen noin 300 euroa, niin eikö tuo ole aika plus miinus nolla tilanne ja olette kuitenkin periaatteessa itse pulittaneet tuon 300e vakuutusmaksun muodossa.

Me ei nähty tarpeelliseksi ottaa vakuutusta, kun sillä summalla käy monta kertaa yksityiselläkin lääkärillä. Nyt olisi jo maksettu miltei 800 euroa ihan turhaan vakuutusmaksuja, kun lapsi ollut oikeastaan täysin terve reilu 2 ekaa vuottaan.
Mut eihän sitä voi tietää onko lapsi terve vai tuleeko allergiaa, korvatulehduskierrettä tai muuta. Me ollaan käytetty yksityisellä, ettei tarvi jonotella ja vakuutus korvaa... On maksanu ittensä takasin. Eli on saatu korvauksia enempi ku ollaan maksettu sinne. Poika nyt 1v2kk, joten on ollu tosi hyvä tuo vakuutus. Ei altais saatu kaikesta korvausta, jos oltas haettu vasta lapsen syntymän jälkeen, joten suosittelen ottamaan ennen lapsen syntymää.
Jos nyt vaan lukisit ensin ajatuksella tuon tekstin, jonka lainasin tuohon, niin tajuaisit varmaan miksi noin vastasin :headwall:
Jotkut saa vakuutusyhtiöltä korvauksina omansa takasin ja vielä enemmänkin. Se, ettei teillä ole ollut tarvetta vakuutukselle ei suinkaan tarkoita sitä, etteikö se joillekin toisi säästöä. Eli luepas tuo mun vastaus ajatuksen kanssa, niin ymmärrät miks noin kirjotin. :whistle:
 
Meillä on lapsivakuutus If:stä. Otettiin se kun lapsi oli 7kk:tta vanha, juuri ennen kuin eka korvatulehdus tuli. Tosi tyytyväisiä on oltu. Lasta käytetään aina yksityisellä ja kun tuota korvatulehdusta on ollut, on ollut helppoa kun saa aina ajan heti kun tarvii joko korvalääkärille tai lastenlääkärille. Korvaukset tulee tilille kahdessa päivässä ja kertaakaan ei ole tarvinnut mitään kuitteja lähettää vakuutusyhtiölle. Meillä mies oli se, joka tuon vakuutuksen halusi, hänellä paloi hihat kun ekan/toistaiseksi vikan kerran käytettiin vauvaa tk:ssa ja vastassa oli lapsiin tottumaton ulkomaalainen lääkäri, jonka puheesta ei tahtonut saada kunnolla selvää.
 
Greippi
Minä olen miettinyt sitä, että kun kaikki tutut, joilla vakuutus lapsilla on, käyttävät pienessäkin nuhakuumeessa lasta yksityisellä lääkäriasemalla ja kaikki vannovat, että on kannattanut hankkia vakuutus, kun saa enemmän takaisin kuin maksaa, niin miten ihmeessä tämä homma voi olla vakuutusyhtiöille kannattavaa?

Meillä ei siis ole pojalla muuta kuin tapaturmavakuutus eikä ole edes tarvittu.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Minä olen miettinyt sitä, että kun kaikki tutut, joilla vakuutus lapsilla on, käyttävät pienessäkin nuhakuumeessa lasta yksityisellä lääkäriasemalla ja kaikki vannovat, että on kannattanut hankkia vakuutus, kun saa enemmän takaisin kuin maksaa, niin miten ihmeessä tämä homma voi olla vakuutusyhtiöille kannattavaa?

Meillä ei siis ole pojalla muuta kuin tapaturmavakuutus eikä ole edes tarvittu.
Ai miten homma on vakuutusyhtiölle kannattavaa? Eihän kenellekään kuitenkaan vakuutusmaksuja palautella....
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Minä olen miettinyt sitä, että kun kaikki tutut, joilla vakuutus lapsilla on, käyttävät pienessäkin nuhakuumeessa lasta yksityisellä lääkäriasemalla ja kaikki vannovat, että on kannattanut hankkia vakuutus, kun saa enemmän takaisin kuin maksaa, niin miten ihmeessä tämä homma voi olla vakuutusyhtiöille kannattavaa?

Meillä ei siis ole pojalla muuta kuin tapaturmavakuutus eikä ole edes tarvittu.
Ai miten homma on vakuutusyhtiölle kannattavaa? Eihän kenellekään kuitenkaan vakuutusmaksuja palautella....
Tarkoitin siis sitä, että jos sieltä jokainen saa enemmän kuin sinne maksaa, niin miten se homma voi toimia...
 
b
Alkuperäinen kirjoittaja yksityinen kannattaa:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja yksityinen kannattaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo voihan sitä noin laskea, että jos kaiken teettää yksityisellä erikoislääkärillä ja yksityisissä sairaaloissa, niin hintaa kertyy, joten sillä menetelmällä laskien joo on todella kannattavaa.

Mutta kun kaikki nuo toimenpiteet tehdään ihan julkisestikin jos on tarve. Jos tulee sairaus tai tapaturma niin siitä vaan terveyskeskukseen/ sairaalaan, niin asia hoituu.
joo, mutta jos sama lääkäri on molemmilla puolilla ja kunnalla jonot on 4-6kk ja yksityisellä puolella max. 1vk, niin kumpikohan kannattaa? Esim. meillä liimakorva olisi vienyt kuulon kokonaan tuossa 4-6kk, kun yksityisellä päästiin 1vk sisään ja kuulo on vain heikentynyt.
Ja toinen, kun olen meidän poikaa tk:ssa käyttänyt, on lääkärit jo suoraan sanonut "en mä tiedä miten näitä lapsia/vauvoja hoidetaan, kai niillä jotkut refleksit pitäis olla " tms. fiksua. Eli luotto on mennyt täysin. Päivystykseen menen pojan kanssa, jos ei muualle pääse. Ite menen vain jos tiedän mikä vaivaa tarkalleen, ettei niiden enää tarvii arvailla.
yksityiselle pääsee kyllä ilman vakuutustakin..
juu, mutta mieluummin maksan sen 47e kun 1000e. Etenkin kun ei oo ollu yks tai kaks kertaa
Sulla on sitten tosi halpa vakuutus jos on vaan ton 47 euroa. Mistä oot saanut noin halvalla? Monesti noi vauvavakuutukset on 300-500 euroa vakuutusmaksu + vielä omavastuu päälle, joka usein 50-100 euroa.

 
LEP
Minä olen pähkäillyt näiden vakuutusasioiden kanssa tässä, että ottasko jo sen syntymättömän lapsen vakuutuksenkin. Aikaa ei ole enää montaa päivää päättää. :/ Vai vasta sitten kun vaava syntynyt, niin ifiltä sen lapsivakuutuksen minkä sai kai 2kk ikäiselle otettua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LEP:
Minä olen pähkäillyt näiden vakuutusasioiden kanssa tässä, että ottasko jo sen syntymättömän lapsen vakuutuksenkin. Aikaa ei ole enää montaa päivää päättää. :/ Vai vasta sitten kun vaava syntynyt, niin ifiltä sen lapsivakuutuksen minkä sai kai 2kk ikäiselle otettua.
Mä en tykänny Ifin vakuutusehdoista, hinta oli kyllä edullinen. Noissa syntyneen lapsen vakuutuksissa on se huono puoli, ettei korvaa mahdollista synnytyksessä tapahtuvaa vammautumista eikä pienempääkään lisähoitoa. Kaikki mikä ilmenee lapsen syntymän ja vakuutuksen ottamisen välillä rajataan vakuutuksesta pois... Kannattaa muistaa päätöstä tehdessä.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Jotkut saa vakuutusyhtiöltä korvauksina omansa takasin ja vielä enemmänkin. Se, ettei teillä ole ollut tarvetta vakuutukselle ei suinkaan tarkoita sitä, etteikö se joillekin toisi säästöä. Eli luepas tuo mun vastaus ajatuksen kanssa, niin ymmärrät miks noin kirjotin. :whistle:
Niin ja se, että teillä vakuutuksesta on ollut hyötyä ei tarkoita sitä, että kaikilla olisi...kolikolla on aina kaksi puolta, joten miksi mä en saa kertoa omaa kokemustani, miten vakuutuksesta ei oltaisi hyödytty mitenkään, jos säkin saat?
 
Meillä on vakuutukset ja hyväksi on koettu! Keskimmäisen korvat on putkitettu ja korvalääkärillä käydään säännöllisesti, joten hänen kohdallaan olemme voiton puolella. Vakuutukseen voi laittaa myös poliklinikkamaksut, sairaalamaksut ja lääkkeet, jotka muuten jäisivät itselle maksettavaksi. Mm. esikoisen kyynärpään murtumasta tuli 100 euron sairaalalasku ja myöhemmin tulee polimaksu, lisäksi korvataan fysioterapiaa, mikäli sitä tarvitaan.

Joka paikassa ei saa terveyskeskuksesta lähetettä erikoislääkärille ellei ole suunnilleen pää irti, vakuutuksen turvin käymme lasten kanssa lastenlääkärillä, korvalääkärillä jne. Ja lapset saavat parempaa hoitoa kuin tk:n omalääkäriltä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja black-velvet:
sanotaanko vaikka näin, että säästää muutamilta ikäviltä yllätyksiltä...kokemusta on...esikko ollut sairaalassa milloin kuumekouristuksen, milloin muun syyn takia, tällasissa tilanteissa apua vakuutuksesta.
Kyllä sairaalaan Suomessa pääsee ilman vakuutustakin. Ja on sielläkin maksukatto kaikille.
 
Meillä ei ole ollut eikä olisi onneksi vielä tarvittukaan *koputtaa puuta*
Ainoa lääke on ollut Ventoline (1 pullo). Lääkärissä on käyty 4 krt terveyskeskuksessa (joista 2 lastenlääkärillä suoraan) ja aina ollaan saatu aika samalle päivälle. Niistä ei siis mene maksua.
 
Heiid
Meilläkin juuri odottaa tuossa Pohjolan hoitokuluvakuutus-tarjous. Melkein 300e vuodessa plus omavastuu. Saa siinä aika lailla kuvetta kaivella, kun kerran vuodessa kuitteja vastaan saa "palautuksia". En ole ihan vakuuttunut sen vakuutuksen tarpeellisuudesta.. :/
 
Greippi
Nämä nyt ovat niitä nykyään "pakollisia" juttuja. Olet tosi huono vanhempi, jos et lastasi vakuuta ja käytä vain yksityisellä...Verrattavissa melkein heitteillejättöön.

Harva ensimmäistä lastaan odottava taitaa tietää, että lapset saavat käydä julkisella puolella ilmaiseksi lääkärissä ja aikakin järjestetään yleensä samana päivänä. Eikä päivystyksessäkään tarvitse jonotella niin pitkään kuin aikuisten. Ja että lapset laitetaan vähänkin vakavammassa jutussa julkiselle puolelle hoitoon joka tapauksessa pikaisesti.

Mutta jos haluaa lapsensa "varmuuden vuoksi" jo ennen syntymää vakuuttaa, niin ihan vapaasti. Ei ole minulta pois.
 
Meillon lapsivakuutus pojalla eikä oo pahemmin ollut tarvetta sille. Tän vajaan 2 vuoden aikana ollaan tasan kahdesti käyty kunnallisella lääkärissä, keran päivystyksessä ja kerran sairaalassa. Miinuksella ollaan ra lujaa, mutta sitten kun on miettiny et muuttais pelkäks tapaturmavakuutukseksi, niin alkaa hirvittämään. Ja vaikka meille on ollut periaatteessa ihan turha vakuutus niin en kadu että se otettiin, toisin olis voinut mennä, hyvä tässä vaiheessa ainakin että ollaan ihan turhaan maksettu.

Kaverilla oli lapselleen lapsivakuutus. ensimmäisen vuoden oli täysin perusterve ipana ja irtisanovat sen. Sen jälkeen lapsella on ollu mahotonta korvakierrettä, tuhottoman monta tulehdusta tosi lyhyen ajan sisällä ja julkisella vaan pyöritellään päätä ja määrätään lääkekuureja, ei aikomustakaan että asialle Oikeasti jotain tehtäis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Harva ensimmäistä lastaan odottava taitaa tietää, että lapset saavat käydä julkisella puolella ilmaiseksi lääkärissä ja aikakin järjestetään yleensä samana päivänä. Eikä päivystyksessäkään tarvitse jonotella niin pitkään kuin aikuisten. Ja että lapset laitetaan vähänkin vakavammassa jutussa julkiselle puolelle hoitoon joka tapauksessa pikaisesti.

Mutta jos haluaa lapsensa "varmuuden vuoksi" jo ennen syntymää vakuuttaa, niin ihan vapaasti. Ei ole minulta pois.
Mutta mikä on tk:n lääkärin ammattitaito lapsien kohdalla? Ja pääseekö erikoissairaanhoitoon tarvittaessa nopeasti, esim. korvakierteessä tai allergiaepäilyissä?
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Harva ensimmäistä lastaan odottava taitaa tietää, että lapset saavat käydä julkisella puolella ilmaiseksi lääkärissä ja aikakin järjestetään yleensä samana päivänä. Eikä päivystyksessäkään tarvitse jonotella niin pitkään kuin aikuisten. Ja että lapset laitetaan vähänkin vakavammassa jutussa julkiselle puolelle hoitoon joka tapauksessa pikaisesti.

Mutta jos haluaa lapsensa "varmuuden vuoksi" jo ennen syntymää vakuuttaa, niin ihan vapaasti. Ei ole minulta pois.
Mutta mikä on tk:n lääkärin ammattitaito lapsien kohdalla? Ja pääseekö erikoissairaanhoitoon tarvittaessa nopeasti, esim. korvakierteessä tai allergiaepäilyissä?

Tjaa, vaikea sanoa, kun pojalla ei ole ollut kuin yksi alkava korvatulehdus ja sen kyllä onnistui vallan hyvin diagnoisoimaan. Ja terveyskeskuspäivystys (sairaalassa) totesi keuhkokuumeen keuhkoröntgenkuvien ja verikokeiden perusteella eli eiköhän nuo ole ihan ammattilaisia siinä missä ne yksityisenkin puolen, kun poika parani lääkitykset saatuaan. Samasta koulutuksesta käsittääkseni kaikki lääkärit kuitenkin valmistuvat.
 
Soiku
Meillä ei kummallakaan lapsella ole vakuutusta. En ole kokenut sitä tarpeelliseksi. Arkipäivisin ollaan hyvin saatu aika kunnan terveyskeskuksesta, aina samaksi päiväksi tai viimeistään seuraavaksi. Viikonloppuisin ollaan käyty yhteispäivystyksessä, eikä sielläkään ole koskaan tarvinnut jonottaa tuntia kauempaa.

Lasten käynnit kunnallisella puolella ovat kaikenlisäksi ilmaisia, eikä mun mielestä noista päivystyksistäkään ole tarvinnut maksaa mitään.

Tosin, tuo kuopus on allergikko ja atoopikko ja ollaan hänen kanssaan ravattu vauvana ihopolilla lukemattomat kerrat. Valohoitojakso tuli toki hintaansa, kun sitä oli 10x22euroa. Ja jokunen polikäynti päälle. Mutta en siltikään tiedä, olisiko kannattanut vakuutusta ottaa.
 
TAHTOTAAPERO
Olisimme olleet todella nesteessä ilman...lapsi täysin terve 11kk ja sitten atooppinen ihottuma, jonka hoitaminen rasvat jne ovat todella kalliita+korvatulehduskierre, rota yms mukavat :( Olemme aina käyneet samalla lasten yksityisellä klinikalla, ajan saa nopeasti ja yleensä samalle lääkärille. tapiola korvaa heti ja omavastuu menee kerran kalenterivuoden aikana. SUOSITTELEN TODELLA!!!!!!!!!!!1
 

Yhteistyössä