Kannattaako vauvalle ottaa vakuutus?? Mielipiteitä!

  • Viestiketjun aloittaja kiitti
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Jos olet sellainen, että mielestäsi teidän herkän mimosannuppusen pitää päästä välittömästi erikoislääkärille kun nenusta tippuu eka pisara, niin kannattaa. Jos sinulla on niin kiire, ettet ehdi sairasta lasta viedä terveyskeskukseen, vaan asian pitää hoitua 2 minuutissa, jotta ehdit palaveriisi, niin kannattaa.
 
tiiteni harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Alkuperäinen kirjoittaja kiitti:
Vaihtoehtoina on Pohjola ja Tapiola. Päädytään varmaan Pohjolaan, kun olen ymmärtänyt, että heillä se omavastuu maksetaan vain kerran vuodessa, vaikka käyntejä olisi enemmänkin? Onko vakuutus tarpeellinen?
Tapiolalla on hakukertakohtainen omavastuu, eli jos haet kerran vuodessa niin menee vaan se 1 omavastuu - Pohjolalta en tiiä. Vakuutuksen tarpeellisuuttahan on paha mennä arvioimaan etukäteen. Onko Pohjolalla vaatimus että myös kotivakuutus oltava heiltä että vakuutuksen saa? Tapiolalla ainakin on näin ja sieltä tulee tälle masuasukille vakuutus aikanaan tapaturmavakuutuksella "rikastettuna".
Tuo hakukertakohtainen on, jos hakee postitse, mutta, jos hakee netin kautta korvaukset, niin menee vain yksi omavastuu/kalenterivuosi Tapiolassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kiitti:
Vaihtoehtoina on Pohjola ja Tapiola. Päädytään varmaan Pohjolaan, kun olen ymmärtänyt, että heillä se omavastuu maksetaan vain kerran vuodessa, vaikka käyntejä olisi enemmänkin? Onko vakuutus tarpeellinen?
Joo kerran maksetaan omavastuu, jos kerralla haetaan korvaus kaikista kuluista. Meillä on Fenniassa ja omavastuu menee aina yhtä sairautta kohti kerran. Voi hakee heti korvaukset pois. Korvien takia kun on paljon käyty, niin ekasta vaan meni omavastuu ja muista ei... Sama maitoallergian kohdalla. Erikoiskorviketta eivät tosin korvaa. Mä kilpailutin monta yhtiöö ja Fennialla oli musta parhaat ehdot ja hinta.

*Muoks* Ehdottomasti kannattaa ottaa vakuutus ja mieluusti ennen lapsen syntymää.
 
No kannattaa ajatellen tapaturma, sairausv. ym. Koska jos meinaat oikeasti ottaa vauvalle/lapselle vakuutuksen se kannattaa mun kokemuksen mukaan ottaa jo ennenkuin lapsi syntyy. Siis jos haluaa ottaa ja rahaa on. Kun jos sitä ei ole kun vauva ekan kerran (jos) sairastuu esim. korvatulehdukseen ni ei kovin moni vakuutusyhtiö enään anna semmoista vakuutusta. Tai jos on muuten lapsi sairas että tulevaisuudessa voisi sen takia olla niin tapaturma altis jonka takia vakuutusyhtiö ei siihen myönnä vakuutusta ym.
 
-----------
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Alkuperäinen kirjoittaja kiitti:
Vaihtoehtoina on Pohjola ja Tapiola. Päädytään varmaan Pohjolaan, kun olen ymmärtänyt, että heillä se omavastuu maksetaan vain kerran vuodessa, vaikka käyntejä olisi enemmänkin? Onko vakuutus tarpeellinen?
Joo kerran maksetaan omavastuu, jos kerralla haetaan korvaus kaikista kuluista. Meillä on Fenniassa ja omavastuu menee aina yhtä sairautta kohti kerran. Voi hakee heti korvaukset pois. Korvien takia kun on paljon käyty, niin ekasta vaan meni omavastuu ja muista ei... Sama maitoallergian kohdalla. Erikoiskorviketta eivät tosin korvaa. Mä kilpailutin monta yhtiöö ja Fennialla oli musta parhaat ehdot ja hinta.

*Muoks* Ehdottomasti kannattaa ottaa vakuutus ja mieluusti ennen lapsen syntymää.
Meillä kans lapsen vakuutus Fennialta, ja meillä vakuutuksen ottaminen on kannattanut, kun on ollut kaikenlaista käyntiä lähinnä allergia-juttujen takia, ekana vuonna myös korvatulehduksia. On kiva, että voi "huoletta" mennä suoraan yksityiselle, lääkärimaksut ja suurin osa lääkkeistä korvataan sekä rasvat (ei perusrasvoja kylläkään), kunhan se omavastuu on kerran mennyt per sairaus. Oon ajatellut, että tälle tulevalle voisi ottaa vakuutuksen jo ennen syntymää mahdollisesti. Ekan kohdalla otettu vakuutus astui voimaan vasta vähän syntymän jälkeen.

 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja -:
No ensimmäinen vuosi vauvalla takana ja täytyy sanoa että kyllä on kannattanut!
Eli melkein vuoden ajan keräsin kuitteja käynneistä milloin flunssan takia yksityisellä, maitoallergiatestien, verikokeiden yms. yms.... (vakuutus Pohjolassa), ja kyllä korvauksia saatiin yli 300? takaisinpäin vaikka omavastuuosuus poistettiinkin. Sanoisin että kyllä kannattaa. Jos tulee jotain isompaa niin oikeesti tuo on hyvä.
hmm...miten tuo sun logiikallasi on kannattavaa? Etenkin, kun se vakuutus on jo itsessään maksanut sen noin 300 euroa, niin eikö tuo ole aika plus miinus nolla tilanne ja olette kuitenkin periaatteessa itse pulittaneet tuon 300e vakuutusmaksun muodossa.

Me ei nähty tarpeelliseksi ottaa vakuutusta, kun sillä summalla käy monta kertaa yksityiselläkin lääkärillä. Nyt olisi jo maksettu miltei 800 euroa ihan turhaan vakuutusmaksuja, kun lapsi ollut oikeastaan täysin terve reilu 2 ekaa vuottaan.
 
tinni
meillä vakuutus on esikon kohdalla maksanut itsensä monin kertaisesti takaisin.
refluksitutkimukset yksityisellä (4kk iässä) korvaus lääkäreistä ja ultrasta noin 400e
tuubitus ja kitarisa leikkaus kun oli liimakorvat yksityisellä (1v iässä) n.800e (jäi viivästynyt puheenkehitys)
tuubitus (3v iässä) noin 700e
tuubitus ja nirlurisojen poisto (3v 11kk iässä) 1600e

eli julkisella jonomme olisi ollut tuubituksissa noin 4-6kk ja mitä se olisikaan tehnyt kun puheen kehitys nyt jo viivästyi.

pikkukakkosella myös vakuutus ja hällä korvauksia ei ole haettu kun ei ole mitään ollutkaan.
 
vieras
Joo voihan sitä noin laskea, että jos kaiken teettää yksityisellä erikoislääkärillä ja yksityisissä sairaaloissa, niin hintaa kertyy, joten sillä menetelmällä laskien joo on todella kannattavaa.

Mutta kun kaikki nuo toimenpiteet tehdään ihan julkisestikin jos on tarve. Jos tulee sairaus tai tapaturma niin siitä vaan terveyskeskukseen/ sairaalaan, niin asia hoituu.
 
Oman kahden lapsen kokemuksella voin sanoa, että kyllä vakuutus kannattaa! Esikoinen on ollut suhteellisen tervee, tosin hänellä on atooppinen ihottuma. Vakuutusmaksuineen jäädän varmaan vähän tappiolle vuositasolla. Kuopuksen vakuutus on taaseen maksanut itsensä takaisin jo moneen kertaan: on paljon sairasteleva, korvakierre, putkitus yms. Ainoastaan tänä vuonna olen hakenut vakuutuksesta reilut 1500e vakuutuskorvauksia. Ja meillä kun toi terveysasema on sellainen arvauskeskus, että en todellakaan omia lapsia sinne vie! Yksityiselle pääsee nopeesti ja helposti, ajan voi varata vaikka keskellä yötä ja palvelu on loistava!

Lisän vielä: meillä on vakuutus Tapiolassa ja nyt kun pystyy hakemaan korvauksia netin kautta, niin omavastu vähenetään vain kerran kalenterivuodessa, vaikka hakukertoja oli kymmeniä :)
 
NallePuh
Ehdottomasti kannattaa! Meillä molemmilla lapsilla vakuutukset tapiolassa. Vakuutus vuodessa n.230? ja omavastuu 47? joka menee vaan kerran vuodessa ja heti voi rahat hakea kun netin kautta hakee, ei siis tarvi kerätä kuitteja vuotta. Esikoinen pääsi viikossa kitarisaleikkaukseen johon 700? maksusitoumus päivässä, myös verikokeet maksavat ym. Kakkonen käynyt allergiakokeissa ym. ja olen erittäin tyytyväinen että meillä vakuutus on. Esikoista käytin pari kertaa julkisella ja kiitos riitti, eikä siitä sen enempää. Lapsi tietää että mennään sille mukavalle HYVÄLLE lääkärille. Eihän terveyskeskuksessa ole edes sellasta korvalamppua millä mitään näkisi, joutuu arvaamaan että onko korvassa tulehdus vai ei. Kaverin lapsi täyttää 2v ja on syönyt kuulkaa ihan "muutaman" antibioottikuurin ja nyt vasta pääsi putkitukseen ja kiterisan poistoon,huh huh. Harmittelevat kovasti ettei ottaneet vakuutusta. Seuraavalle ottavat kyllä! Aion ottaa myös kolmoselle ja otan ennen syntymää, Tapiolassa se varausmaksu hyvitetään seuraavan vuoden vakuutusmaksuissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
No ensimmäinen vuosi vauvalla takana ja täytyy sanoa että kyllä on kannattanut!
Eli melkein vuoden ajan keräsin kuitteja käynneistä milloin flunssan takia yksityisellä, maitoallergiatestien, verikokeiden yms. yms.... (vakuutus Pohjolassa), ja kyllä korvauksia saatiin yli 300? takaisinpäin vaikka omavastuuosuus poistettiinkin. Sanoisin että kyllä kannattaa. Jos tulee jotain isompaa niin oikeesti tuo on hyvä.
hmm...miten tuo sun logiikallasi on kannattavaa? Etenkin, kun se vakuutus on jo itsessään maksanut sen noin 300 euroa, niin eikö tuo ole aika plus miinus nolla tilanne ja olette kuitenkin periaatteessa itse pulittaneet tuon 300e vakuutusmaksun muodossa.

Me ei nähty tarpeelliseksi ottaa vakuutusta, kun sillä summalla käy monta kertaa yksityiselläkin lääkärillä. Nyt olisi jo maksettu miltei 800 euroa ihan turhaan vakuutusmaksuja, kun lapsi ollut oikeastaan täysin terve reilu 2 ekaa vuottaan.
Mut eihän sitä voi tietää onko lapsi terve vai tuleeko allergiaa, korvatulehduskierrettä tai muuta. Me ollaan käytetty yksityisellä, ettei tarvi jonotella ja vakuutus korvaa... On maksanu ittensä takasin. Eli on saatu korvauksia enempi ku ollaan maksettu sinne. Poika nyt 1v2kk, joten on ollu tosi hyvä tuo vakuutus. Ei altais saatu kaikesta korvausta, jos oltas haettu vasta lapsen syntymän jälkeen, joten suosittelen ottamaan ennen lapsen syntymää.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
No ensimmäinen vuosi vauvalla takana ja täytyy sanoa että kyllä on kannattanut!
Eli melkein vuoden ajan keräsin kuitteja käynneistä milloin flunssan takia yksityisellä, maitoallergiatestien, verikokeiden yms. yms.... (vakuutus Pohjolassa), ja kyllä korvauksia saatiin yli 300? takaisinpäin vaikka omavastuuosuus poistettiinkin. Sanoisin että kyllä kannattaa. Jos tulee jotain isompaa niin oikeesti tuo on hyvä.
hmm...miten tuo sun logiikallasi on kannattavaa? Etenkin, kun se vakuutus on jo itsessään maksanut sen noin 300 euroa, niin eikö tuo ole aika plus miinus nolla tilanne ja olette kuitenkin periaatteessa itse pulittaneet tuon 300e vakuutusmaksun muodossa.

Me ei nähty tarpeelliseksi ottaa vakuutusta, kun sillä summalla käy monta kertaa yksityiselläkin lääkärillä. Nyt olisi jo maksettu miltei 800 euroa ihan turhaan vakuutusmaksuja, kun lapsi ollut oikeastaan täysin terve reilu 2 ekaa vuottaan.
Mut eihän sitä voi tietää onko lapsi terve vai tuleeko allergiaa, korvatulehduskierrettä tai muuta. Me ollaan käytetty yksityisellä, ettei tarvi jonotella ja vakuutus korvaa... On maksanu ittensä takasin. Eli on saatu korvauksia enempi ku ollaan maksettu sinne. Poika nyt 1v2kk, joten on ollu tosi hyvä tuo vakuutus. Ei altais saatu kaikesta korvausta, jos oltas haettu vasta lapsen syntymän jälkeen, joten suosittelen ottamaan ennen lapsen syntymää.
Jos nyt vaan lukisit ensin ajatuksella tuon tekstin, jonka lainasin tuohon, niin tajuaisit varmaan miksi noin vastasin :headwall:

 
NallePuh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh:
Tapiolassa se varausmaksu hyvitetään seuraavan vuoden vakuutusmaksuissa.
Miksi meille sanottiin, ettei sitä hyvitetä?
En tiedä, meille sanottiin että hyvitetään. Kysyin sitä vielä uudestaan. Katotaan nyt kun haen kolmannelle lapselle että miten nykyään on.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh:
Tapiolassa se varausmaksu hyvitetään seuraavan vuoden vakuutusmaksuissa.
Miksi meille sanottiin, ettei sitä hyvitetä?
En tiedä, meille sanottiin että hyvitetään. Kysyin sitä vielä uudestaan. Katotaan nyt kun haen kolmannelle lapselle että miten nykyään on.
Me meinaan tässä kesällä käytiin ja mä siitä kysyin, niin mulla ainakin niin vastattiin, että varausmaksu maksaa eikä sitä saa takaisin eli hyvitetä.
 
v
Te joilla on esim. kolme lasta maksatte siis vuodessa n. 3 x 300 euroa vakuutusmaksu + 50-100 euroa omavastuu eli yhteensä jopa 1200 euroa vuodessa.. eikö tolla jo käytäisi muutaman kerran yksityiselläkin?
 
Ehdottomasti kannattaa ja kannattaa ottaa varaus jo ennen np ultraa. Näin on meillä tehty kolmen "ruusunuppumimosan" kanssa.lasten lääke/lääkärikulut tällä hetkellä n.150-300e/kk."kiva" olis maksella jos ei olis vakuutusta...
 
yksityinen kannattaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo voihan sitä noin laskea, että jos kaiken teettää yksityisellä erikoislääkärillä ja yksityisissä sairaaloissa, niin hintaa kertyy, joten sillä menetelmällä laskien joo on todella kannattavaa.

Mutta kun kaikki nuo toimenpiteet tehdään ihan julkisestikin jos on tarve. Jos tulee sairaus tai tapaturma niin siitä vaan terveyskeskukseen/ sairaalaan, niin asia hoituu.
joo, mutta jos sama lääkäri on molemmilla puolilla ja kunnalla jonot on 4-6kk ja yksityisellä puolella max. 1vk, niin kumpikohan kannattaa? Esim. meillä liimakorva olisi vienyt kuulon kokonaan tuossa 4-6kk, kun yksityisellä päästiin 1vk sisään ja kuulo on vain heikentynyt.
Ja toinen, kun olen meidän poikaa tk:ssa käyttänyt, on lääkärit jo suoraan sanonut "en mä tiedä miten näitä lapsia/vauvoja hoidetaan, kai niillä jotkut refleksit pitäis olla " tms. fiksua. Eli luotto on mennyt täysin. Päivystykseen menen pojan kanssa, jos ei muualle pääse. Ite menen vain jos tiedän mikä vaivaa tarkalleen, ettei niiden enää tarvii arvailla.
 
hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja yksityinen kannattaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo voihan sitä noin laskea, että jos kaiken teettää yksityisellä erikoislääkärillä ja yksityisissä sairaaloissa, niin hintaa kertyy, joten sillä menetelmällä laskien joo on todella kannattavaa.

Mutta kun kaikki nuo toimenpiteet tehdään ihan julkisestikin jos on tarve. Jos tulee sairaus tai tapaturma niin siitä vaan terveyskeskukseen/ sairaalaan, niin asia hoituu.
joo, mutta jos sama lääkäri on molemmilla puolilla ja kunnalla jonot on 4-6kk ja yksityisellä puolella max. 1vk, niin kumpikohan kannattaa? Esim. meillä liimakorva olisi vienyt kuulon kokonaan tuossa 4-6kk, kun yksityisellä päästiin 1vk sisään ja kuulo on vain heikentynyt.
Ja toinen, kun olen meidän poikaa tk:ssa käyttänyt, on lääkärit jo suoraan sanonut "en mä tiedä miten näitä lapsia/vauvoja hoidetaan, kai niillä jotkut refleksit pitäis olla " tms. fiksua. Eli luotto on mennyt täysin. Päivystykseen menen pojan kanssa, jos ei muualle pääse. Ite menen vain jos tiedän mikä vaivaa tarkalleen, ettei niiden enää tarvii arvailla.
yksityiselle pääsee kyllä ilman vakuutustakin..
 
sandra
Alkuperäinen kirjoittaja yksityinen kannattaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo voihan sitä noin laskea, että jos kaiken teettää yksityisellä erikoislääkärillä ja yksityisissä sairaaloissa, niin hintaa kertyy, joten sillä menetelmällä laskien joo on todella kannattavaa.

Mutta kun kaikki nuo toimenpiteet tehdään ihan julkisestikin jos on tarve. Jos tulee sairaus tai tapaturma niin siitä vaan terveyskeskukseen/ sairaalaan, niin asia hoituu.
joo, mutta jos sama lääkäri on molemmilla puolilla ja kunnalla jonot on 4-6kk ja yksityisellä puolella max. 1vk, niin kumpikohan kannattaa? Esim. meillä liimakorva olisi vienyt kuulon kokonaan tuossa 4-6kk, kun yksityisellä päästiin 1vk sisään ja kuulo on vain heikentynyt.
Ja toinen, kun olen meidän poikaa tk:ssa käyttänyt, on lääkärit jo suoraan sanonut "en mä tiedä miten näitä lapsia/vauvoja hoidetaan, kai niillä jotkut refleksit pitäis olla " tms. fiksua. Eli luotto on mennyt täysin. Päivystykseen menen pojan kanssa, jos ei muualle pääse. Ite menen vain jos tiedän mikä vaivaa tarkalleen, ettei niiden enää tarvii arvailla.
Mä peesailen tätä, että turha laskea verikokeille ja yksityisten teettämille leikkauksille kovinkaan suurta arvoa, kun ne samat toimenpiteet tehdään kunnallisella puolellaki tarvittaessa ilmaiseksi.

Lapsellani on tapaturmavakuutus ja hänelle tehtiien melko vaativa leikkaus yliopistollisessa sairaalassa. Kyselin sitten yksityiseltä leikkaisivatko he nopeammin(vakuutus olisi korvannut)niin yksityinen lekuri sano, että yliopistollisessa saat parempaa taitoa, yksityisellä ei edes näin vaativia leikata.

Mitä päivystyksiin tulee, siellä lääkärit tosi uunoja usein, mutta kyllä ne lähetteen laittavat lastenpolille (jossa erikoislääkäri)tarvittaessa.
 
NallePuh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh:
Tapiolassa se varausmaksu hyvitetään seuraavan vuoden vakuutusmaksuissa.
Miksi meille sanottiin, ettei sitä hyvitetä?
En tiedä, meille sanottiin että hyvitetään. Kysyin sitä vielä uudestaan. Katotaan nyt kun haen kolmannelle lapselle että miten nykyään on.
Me meinaan tässä kesällä käytiin ja mä siitä kysyin, niin mulla ainakin niin vastattiin, että varausmaksu maksaa eikä sitä saa takaisin eli hyvitetä.
Me otettiin keväällä 07 toiselle lapselle. Jos on sitte muuttunut.

 
yksityinen kannattaa
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja yksityinen kannattaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo voihan sitä noin laskea, että jos kaiken teettää yksityisellä erikoislääkärillä ja yksityisissä sairaaloissa, niin hintaa kertyy, joten sillä menetelmällä laskien joo on todella kannattavaa.

Mutta kun kaikki nuo toimenpiteet tehdään ihan julkisestikin jos on tarve. Jos tulee sairaus tai tapaturma niin siitä vaan terveyskeskukseen/ sairaalaan, niin asia hoituu.
joo, mutta jos sama lääkäri on molemmilla puolilla ja kunnalla jonot on 4-6kk ja yksityisellä puolella max. 1vk, niin kumpikohan kannattaa? Esim. meillä liimakorva olisi vienyt kuulon kokonaan tuossa 4-6kk, kun yksityisellä päästiin 1vk sisään ja kuulo on vain heikentynyt.
Ja toinen, kun olen meidän poikaa tk:ssa käyttänyt, on lääkärit jo suoraan sanonut "en mä tiedä miten näitä lapsia/vauvoja hoidetaan, kai niillä jotkut refleksit pitäis olla " tms. fiksua. Eli luotto on mennyt täysin. Päivystykseen menen pojan kanssa, jos ei muualle pääse. Ite menen vain jos tiedän mikä vaivaa tarkalleen, ettei niiden enää tarvii arvailla.
yksityiselle pääsee kyllä ilman vakuutustakin..
juu, mutta mieluummin maksan sen 47e kun 1000e. Etenkin kun ei oo ollu yks tai kaks kertaa
 
yksityinen kannattaa
Alkuperäinen kirjoittaja sandra:
Alkuperäinen kirjoittaja yksityinen kannattaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo voihan sitä noin laskea, että jos kaiken teettää yksityisellä erikoislääkärillä ja yksityisissä sairaaloissa, niin hintaa kertyy, joten sillä menetelmällä laskien joo on todella kannattavaa.

Mutta kun kaikki nuo toimenpiteet tehdään ihan julkisestikin jos on tarve. Jos tulee sairaus tai tapaturma niin siitä vaan terveyskeskukseen/ sairaalaan, niin asia hoituu.
joo, mutta jos sama lääkäri on molemmilla puolilla ja kunnalla jonot on 4-6kk ja yksityisellä puolella max. 1vk, niin kumpikohan kannattaa? Esim. meillä liimakorva olisi vienyt kuulon kokonaan tuossa 4-6kk, kun yksityisellä päästiin 1vk sisään ja kuulo on vain heikentynyt.
Ja toinen, kun olen meidän poikaa tk:ssa käyttänyt, on lääkärit jo suoraan sanonut "en mä tiedä miten näitä lapsia/vauvoja hoidetaan, kai niillä jotkut refleksit pitäis olla " tms. fiksua. Eli luotto on mennyt täysin. Päivystykseen menen pojan kanssa, jos ei muualle pääse. Ite menen vain jos tiedän mikä vaivaa tarkalleen, ettei niiden enää tarvii arvailla.
Mä peesailen tätä, että turha laskea verikokeille ja yksityisten teettämille leikkauksille kovinkaan suurta arvoa, kun ne samat toimenpiteet tehdään kunnallisella puolellaki tarvittaessa ilmaiseksi.

Lapsellani on tapaturmavakuutus ja hänelle tehtiien melko vaativa leikkaus yliopistollisessa sairaalassa. Kyselin sitten yksityiseltä leikkaisivatko he nopeammin(vakuutus olisi korvannut)niin yksityinen lekuri sano, että yliopistollisessa saat parempaa taitoa, yksityisellä ei edes näin vaativia leikata.

Mitä päivystyksiin tulee, siellä lääkärit tosi uunoja usein, mutta kyllä ne lähetteen laittavat lastenpolille (jossa erikoislääkäri)tarvittaessa.
no joo, useinhan yksityisellä puolella ei ole edes tiloja mihinkään suuriin leikkauksiin. Ne on ihan oma lukunsa. Ja verikokeillehan saa lähetteen ja ne voi sitten käydä vaikka kunnallisella puolella jos niin haluaa.
Ja meillä päin ainakin lastenpolin lekurit aivan samaa kastia kun muutkin päivystäjät, tietotaitoa ei ole.
 

Yhteistyössä