Kannattaako vauvalle ottaa vakuutus?? Mielipiteitä!

  • Viestiketjun aloittaja kiitti
  • Ensimmäinen viesti
Heidi
Päivystyskäynti maksaa 25e ja risat, muuten tk:ssa käyminen on lapselle ilmaista. Ollaan päästy jonon ohi päivystyksessa. En vain oikein luota tk-lääkärin ammattitaitoon, kun on pieni vauva kyseessä. Lastenlääkärillä on totta kai enemmän kokemusta esim. vauvojen korvatulehduksista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Tjaa, vaikea sanoa, kun pojalla ei ole ollut kuin yksi alkava korvatulehdus ja sen kyllä onnistui vallan hyvin diagnoisoimaan. Ja terveyskeskuspäivystys (sairaalassa) totesi keuhkokuumeen keuhkoröntgenkuvien ja verikokeiden perusteella eli eiköhän nuo ole ihan ammattilaisia siinä missä ne yksityisenkin puolen, kun poika parani lääkitykset saatuaan. Samasta koulutuksesta käsittääkseni kaikki lääkärit kuitenkin valmistuvat.
Mitä hoitoa lapsesi sai siihen alkavaan korvatulehdukseen? Tk-lääkärit antavat useimmiten ab-reseptin käteen, vaikkei tarvetta olisi. Ja vaikka peruskoulutus onkin sama, lastenlääkäri on erikoistunut lapsiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Harva ensimmäistä lastaan odottava taitaa tietää, että lapset saavat käydä julkisella puolella ilmaiseksi lääkärissä ja aikakin järjestetään yleensä samana päivänä. Eikä päivystyksessäkään tarvitse jonotella niin pitkään kuin aikuisten. Ja että lapset laitetaan vähänkin vakavammassa jutussa julkiselle puolelle hoitoon joka tapauksessa pikaisesti.

Mutta jos haluaa lapsensa "varmuuden vuoksi" jo ennen syntymää vakuuttaa, niin ihan vapaasti. Ei ole minulta pois.
Mutta mikä on tk:n lääkärin ammattitaito lapsien kohdalla? Ja pääseekö erikoissairaanhoitoon tarvittaessa nopeasti, esim. korvakierteessä tai allergiaepäilyissä?
Meillä oli siis astmaepäily ja tk-lääkäri antoi lähetteen lastenlääkärille. Aika saatiin 1,5 viikon päähän. Lastenlääkäri lähetti vielä allergiakokeisiin Allergiasairaalaan, mihin kutsu tuli 2 viikon päästä. Eli mun mielestä oli ihan kohtuu aika odottamisessa. Meillä ei siis ollut mitään akuuttia, pitkittynyttä yskää vain.
En tiedä saako ajat nopeammin jos on vakavemmasta kysymys.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Harva ensimmäistä lastaan odottava taitaa tietää, että lapset saavat käydä julkisella puolella ilmaiseksi lääkärissä ja aikakin järjestetään yleensä samana päivänä. Eikä päivystyksessäkään tarvitse jonotella niin pitkään kuin aikuisten. Ja että lapset laitetaan vähänkin vakavammassa jutussa julkiselle puolelle hoitoon joka tapauksessa pikaisesti.

Mutta jos haluaa lapsensa "varmuuden vuoksi" jo ennen syntymää vakuuttaa, niin ihan vapaasti. Ei ole minulta pois.
Mutta mikä on tk:n lääkärin ammattitaito lapsien kohdalla? Ja pääseekö erikoissairaanhoitoon tarvittaessa nopeasti, esim. korvakierteessä tai allergiaepäilyissä?

Jos minä luottaisin tk:n lääkäreihin, irtisanoisin kummankin pojan vakuutukset saman tien. Mutta kun en luota :( Esikoisen atooppia ihmetteli niin neuvola-kun tk:n lääkäri, että mitäköhän näppyjä nämä ovat?! Miehen keuhokuume diagnosoitiin flunssaksi ja hän oli kaksi päivä myöhemmin sairaalassa tiputuksessa. Ja siitä että lapselle järjestetään aika samalle päivälle: no joo, tosiaan, mutta vasta silloin kun äiti kirkuu puhelimeseen pää punasena ja vaatii sitä aika. Ja itse en saanut pari viikko sitten tk:hen aika, vaikka oli suolitukos ja koko yön olin kuoristellut ja muutaman kerran oksennellut! Todettiin vaan, että eipä ole vapaata aika ja soita, jos tarvit ensiapua!!!!
Tämän takia ainakin meidän lapset käyvät yksitysellä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Kaverilla oli lapselleen lapsivakuutus. ensimmäisen vuoden oli täysin perusterve ipana ja irtisanovat sen. Sen jälkeen lapsella on ollu mahotonta korvakierrettä, tuhottoman monta tulehdusta tosi lyhyen ajan sisällä ja julkisella vaan pyöritellään päätä ja määrätään lääkekuureja, ei aikomustakaan että asialle Oikeasti jotain tehtäis.
Meillä oli lapsi kanssa terve ekat 1,5 vuotta ja ajattelin, että turhaanpa tuli vakuutus otettua. Meinasin irtisanoa, mutta olisi pitänyt tehdä kirjallisesti, niin en saanut aikaiseksi ikinä. No sitten alkoi sairastelu, kun aloitti hoidon. Pari kertaa käytiin terveyskeskuksessa, mutta musta oli nöyryyttävää soitella sinne niitä aikoja, kun hoitaja tenttasi puhelimessa oireita ja kuumeen kestoa jne. Sitten "pitkin hampain" antoi ajan, joka sattui tytön päiväuniaikaan. Muulloin ei kuulemma päässyt. Vie sinne sitten sairasta lasta, kun ei raukka saa edes päiväunia ajallaan nukkua. Siihen loppui meidän julkisen puolen käyttö. Yksityisellä ei tarvitse ikinä puhelimessa "perustella" miksi tarvitsemme lääkäriä. Ajan saa, kun tilaa ja vasta lääkärille tarvitsee ruveta tekemään selontekoa oireista.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Tjaa, vaikea sanoa, kun pojalla ei ole ollut kuin yksi alkava korvatulehdus ja sen kyllä onnistui vallan hyvin diagnoisoimaan. Ja terveyskeskuspäivystys (sairaalassa) totesi keuhkokuumeen keuhkoröntgenkuvien ja verikokeiden perusteella eli eiköhän nuo ole ihan ammattilaisia siinä missä ne yksityisenkin puolen, kun poika parani lääkitykset saatuaan. Samasta koulutuksesta käsittääkseni kaikki lääkärit kuitenkin valmistuvat.
Mitä hoitoa lapsesi sai siihen alkavaan korvatulehdukseen? Tk-lääkärit antavat useimmiten ab-reseptin käteen, vaikkei tarvetta olisi. Ja vaikka peruskoulutus onkin sama, lastenlääkäri on erikoistunut lapsiin.

Antoi särkylääkereseptin ja pyynnön tulla uudelleen näyttämään. Ei siis antanut suoraan antibioottia.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ja siitä että lapselle järjestetään aika samalle päivälle: no joo, tosiaan, mutta vasta silloin kun äiti kirkuu puhelimeseen pää punasena ja vaatii sitä aika. Ja itse en saanut pari viikko sitten tk:hen aika, vaikka oli suolitukos ja koko yön olin kuoristellut ja muutaman kerran oksennellut! Todettiin vaan, että eipä ole vapaata aika ja soita, jos tarvit ensiapua!!!!
Tämän takia ainakin meidän lapset käyvät yksitysellä!
Varmaan on eroja terveyskeskuksissa, mutta ei ole tarvinnut "pää punaisena kirkua" puhelimessa ajan saadakseen. Enkä sitä kyllä muutenkaan tekisi, ei kuulu asialliseen käytökseen.

Ja nyt ei ollut kyse aikuisista, heitä ei julkisella puolella hoideta kovinkaan nopeasti.

Ja jos tarvetta olisi eli jos en saisi aikaa terveyskeskukseen tai olisin muuten tyytymätön saamaani hoitoon, veisin kyllä pojan yksityiselle puolelle. Siihen on onneksi varaa ilman vakuutustakin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ja siitä että lapselle järjestetään aika samalle päivälle: no joo, tosiaan, mutta vasta silloin kun äiti kirkuu puhelimeseen pää punasena ja vaatii sitä aika. Ja itse en saanut pari viikko sitten tk:hen aika, vaikka oli suolitukos ja koko yön olin kuoristellut ja muutaman kerran oksennellut! Todettiin vaan, että eipä ole vapaata aika ja soita, jos tarvit ensiapua!!!!
Tämän takia ainakin meidän lapset käyvät yksitysellä!
Varmaan on eroja terveyskeskuksissa, mutta ei ole tarvinnut "pää punaisena kirkua" puhelimessa ajan saadakseen. Enkä sitä kyllä muutenkaan tekisi, ei kuulu asialliseen käytökseen.

Ja nyt ei ollut kyse aikuisista, heitä ei julkisella puolella hoideta kovinkaan nopeasti.

Ja jos tarvetta olisi eli jos en saisi aikaa terveyskeskukseen tai olisin muuten tyytymätön saamaani hoitoon, veisin kyllä pojan yksityiselle puolelle. Siihen on onneksi varaa ilman vakuutustakin.
Täällä meillä ei pieni lapsikaan saa aikaa välttämättä seuraavalle päivälle. Minkäs se ajanvaraushenkilö sille voi jos kaikki ajat on jo annettu? Hyvällä tuurilla vois vielä saada aamulla soitettua päivystysajan, mutta jos ei, niin se on sitten voivoi. Sitten voi miettiä haluaako mennä yksityiselle vai päivystykseen istumaan.
 
meillä on otettu tolle ekalle ja otetaan myös tuolle toiselle joka tulee joulun aikaan.

mun sisko töissä Pohjolassa, mutta sanoi että joidenkin yleiusten vakuutusmittareiden mukaan tuo Tapiolan olis parempi. Meillä Tapiolan :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Alkuperäinen kirjoittaja LEP:
Minä olen pähkäillyt näiden vakuutusasioiden kanssa tässä, että ottasko jo sen syntymättömän lapsen vakuutuksenkin. Aikaa ei ole enää montaa päivää päättää. :/ Vai vasta sitten kun vaava syntynyt, niin ifiltä sen lapsivakuutuksen minkä sai kai 2kk ikäiselle otettua.
Mä en tykänny Ifin vakuutusehdoista, hinta oli kyllä edullinen. Noissa syntyneen lapsen vakuutuksissa on se huono puoli, ettei korvaa mahdollista synnytyksessä tapahtuvaa vammautumista eikä pienempääkään lisähoitoa. Kaikki mikä ilmenee lapsen syntymän ja vakuutuksen ottamisen välillä rajataan vakuutuksesta pois... Kannattaa muistaa päätöstä tehdessä.
Kuten jo kerroin, ei välttämättä korvaa vaikka olisi otettu ennen lapsen syntymää. Tosiaan vakuutus tulee voimaan lapsen syntymästä, EI siitä kun synnytys alkaa. Karvasta kokemusta on asiasta. Osaavat hyvin rajata pois vakavat jutut. Eli jos lapsi syntyy vammaisena, ette välttämättä saa mitään. Jos vammautumien tapahtuu syntymän jälkeen ovat korvausvelvollisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja black-velvet:
sanotaanko vaikka näin, että säästää muutamilta ikäviltä yllätyksiltä...kokemusta on...esikko ollut sairaalassa milloin kuumekouristuksen, milloin muun syyn takia, tällasissa tilanteissa apua vakuutuksesta.
Kyllä sairaalaan Suomessa pääsee ilman vakuutustakin. Ja on sielläkin maksukatto kaikille.
onhan se näinkin...mutta maksappa maksukaton verran parin/kolmen lapsen terveyskuluja niin saapa siinä maksella. ja lääkkeisiin on oma maksukattonsa ja esim.poli/osasto maksuihinomansa.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Amalia K:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja black-velvet:
sanotaanko vaikka näin, että säästää muutamilta ikäviltä yllätyksiltä...kokemusta on...esikko ollut sairaalassa milloin kuumekouristuksen, milloin muun syyn takia, tällasissa tilanteissa apua vakuutuksesta.
Kyllä sairaalaan Suomessa pääsee ilman vakuutustakin. Ja on sielläkin maksukatto kaikille.
onhan se näinkin...mutta maksappa maksukaton verran parin/kolmen lapsen terveyskuluja niin saapa siinä maksella. ja lääkkeisiin on oma maksukattonsa ja esim.poli/osasto maksuihinomansa.
No on parin-kolmen lapsen vakuutusmaksut ja omavastuutkin yli tonnin vuodessa.. silläkin käy jo vaikka yksityisellä muutaman kerran.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ja siitä että lapselle järjestetään aika samalle päivälle: no joo, tosiaan, mutta vasta silloin kun äiti kirkuu puhelimeseen pää punasena ja vaatii sitä aika. Ja itse en saanut pari viikko sitten tk:hen aika, vaikka oli suolitukos ja koko yön olin kuoristellut ja muutaman kerran oksennellut! Todettiin vaan, että eipä ole vapaata aika ja soita, jos tarvit ensiapua!!!!
Tämän takia ainakin meidän lapset käyvät yksitysellä!
Varmaan on eroja terveyskeskuksissa, mutta ei ole tarvinnut "pää punaisena kirkua" puhelimessa ajan saadakseen. Enkä sitä kyllä muutenkaan tekisi, ei kuulu asialliseen käytökseen.

Ja nyt ei ollut kyse aikuisista, heitä ei julkisella puolella hoideta kovinkaan nopeasti.

Ja jos tarvetta olisi eli jos en saisi aikaa terveyskeskukseen tai olisin muuten tyytymätön saamaani hoitoon, veisin kyllä pojan yksityiselle puolelle. Siihen on onneksi varaa ilman vakuutustakin.
Täällä meillä ei pieni lapsikaan saa aikaa välttämättä seuraavalle päivälle. Minkäs se ajanvaraushenkilö sille voi jos kaikki ajat on jo annettu? Hyvällä tuurilla vois vielä saada aamulla soitettua päivystysajan, mutta jos ei, niin se on sitten voivoi. Sitten voi miettiä haluaako mennä yksityiselle vai päivystykseen istumaan.

terveyskeskuspäivystyksessä pieni lapsi menee aikuisten edelle, ainakin meidän tk:ssa. Se pari kertaa mitä on siellä käyty, niin todella nopeasti on päästy lääkärin pakeille.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Tiiteni:
Meillä oli lapsi kanssa terve ekat 1,5 vuotta ja ajattelin, että turhaanpa tuli vakuutus otettua. Meinasin irtisanoa, mutta olisi pitänyt tehdä kirjallisesti, niin en saanut aikaiseksi ikinä. No sitten alkoi sairastelu, kun aloitti hoidon. Pari kertaa käytiin terveyskeskuksessa, mutta musta oli nöyryyttävää soitella sinne niitä aikoja, kun hoitaja tenttasi puhelimessa oireita ja kuumeen kestoa jne. Sitten "pitkin hampain" antoi ajan, joka sattui tytön päiväuniaikaan. Muulloin ei kuulemma päässyt. Vie sinne sitten sairasta lasta, kun ei raukka saa edes päiväunia ajallaan nukkua. Siihen loppui meidän julkisen puolen käyttö. Yksityisellä ei tarvitse ikinä puhelimessa "perustella" miksi tarvitsemme lääkäriä. Ajan saa, kun tilaa ja vasta lääkärille tarvitsee ruveta tekemään selontekoa oireista.
Niitä aikoja on rajallisesti joten pakkohan sen vastaanoton on kysellä tarkkaan mikä vaivaa, toiset kun veis ekan päivän flunssassa jo kullanmurun lääkärille ja reseptiä hakeen.
Ja toki yksityisellä puolella se raha kelpaa, saahan sitä käydä vaikka joka viikko nenäänsä näyttämässä, kun itse maksaa...

 
Mä otin tälle, mun mielestä Fennia tarjos parhaan paketin, ei maksa kun 160e vuodessa vissiin... Saan siitä tosin vähän alennuksia, esim nuorisoalennus 25%.

Kyllä sinänsä suosittelisin, eihän sitä koskaan tiedä... Mulla ollu itelläni muutama huono kokemus julkisella puolella, en halua että tällä ei olis yhtä hyviä mahdollisuuksia hyviin hoitoihin kun miulla, mutta en oo ihan yhtä suurituloinen kun isä ja äiti joten vakuutus on ainoa tapa varmistaa, että yksityiselle päästään jos tulee tarve. Ei ole kovin kova hinta maksaa mielenrauhasta.
 
Noppis
Meillä on vakuutuksesta saatu suurin piirtein sama kuin maksettiinkin, lapsi 1 v. Vaikkei ole edes ollut mitään vakavaa (lievä refluksi, johon ollut 2 lääkekuuria, ja atooppista ihottumaa, johon muutamaa voidetta, ja yksi nielutulehdus), eikä meidän lapsi ole mikään usein sairasteleva. Äkkiä se kertyy, kun yksityispuolella jo lääkärinpalkkio ja toimistomaksu on helposti yli 70 euroa. Ja saahan myös julkisen puolen poliklinikkamaksutkin vakuutuksesta, meillä oli yksi ambulanssikeikka kuumekouristuksen takia ja yksi lastenklinikan ajanvarauskäynti. Suoranaisesti siis meille ei ole ollut rahallista hyötyä vakuutuksesta, mutta suurin piirtein omillemme olemme päässeet, ja ihanaa, että voi mennä yksityiselle lääkäriin niin ei tarvitse kuunnella eioota tk:n ajanvarauksesta tai jonottaa tuntikaupalla. Lisäksi lääkäriin voi mennä missä päin Suomea vain (jos sattuu olemaan mummolassa tai lomalla), ei tarvii olla akuutti asia, kuten silloin jos haluaisi mennä toisen kunnan tk:een.

Tapiolassa voi kerryttää samaan hakukertaan 1 vuoden kuitit, tai sitten voi hakea niin, että omavastuu menee kerran kalenterivuodessa. Eli hakea voit vaikka kuinka usein, mutta se omavastuu menee vain kalenterivuoden ekalta hakukerralta.


 
Tuua
Me ei otettu, eikä oltas sitä tarvittukkaan. Muutama korvatulehdus ollut ja aina päästy heti samana päivänä julkiselle puolelle lääkäriin. Kerran piti mennä päivystykseen (oli sunnuntai), jouduttiin odottamaan vartti, saatiin asiantuntevaa apua ja lääkkeet.
Ja tämä kaikki on ilmasta...
 
Tuua
Alkuperäinen kirjoittaja Tuua:
Me ei otettu, eikä oltas sitä tarvittukkaan. Muutama korvatulehdus ollut ja aina päästy heti samana päivänä julkiselle puolelle lääkäriin. Kerran piti mennä päivystykseen (oli sunnuntai), jouduttiin odottamaan vartti, saatiin asiantuntevaa apua ja lääkkeet.
Ja tämä kaikki on ilmasta...
Niin ja lisään vielä, että jos joskus on pakko päästä yksityiselle niin sen kerran voin ihan maksaa omasta pussista...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -:
No ensimmäinen vuosi vauvalla takana ja täytyy sanoa että kyllä on kannattanut!
Eli melkein vuoden ajan keräsin kuitteja käynneistä milloin flunssan takia yksityisellä, maitoallergiatestien, verikokeiden yms. yms.... (vakuutus Pohjolassa), ja kyllä korvauksia saatiin yli 300? takaisinpäin vaikka omavastuuosuus poistettiinkin. Sanoisin että kyllä kannattaa. Jos tulee jotain isompaa niin oikeesti tuo on hyvä.

Niin ja paljonkahan maksoitte vakuutusmaksuja vuoden aikana?
 
greta
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä otin tälle, mun mielestä Fennia tarjos parhaan paketin, ei maksa kun 160e vuodessa vissiin... Saan siitä tosin vähän alennuksia, esim nuorisoalennus 25%.

Kyllä sinänsä suosittelisin, eihän sitä koskaan tiedä... Mulla ollu itelläni muutama huono kokemus julkisella puolella, en halua että tällä ei olis yhtä hyviä mahdollisuuksia hyviin hoitoihin kun miulla, mutta en oo ihan yhtä suurituloinen kun isä ja äiti joten vakuutus on ainoa tapa varmistaa, että yksityiselle päästään jos tulee tarve. Ei ole kovin kova hinta maksaa mielenrauhasta.
Mä taas uskon, että pitkällä tähtäimella köyhän ei kannata ottaa vakuutusta. Tietty jos tulee jotain tosi kallista juttua, niin sitten, mutta kalliit leikkaukset ym. tehdään useimmiten kumminkin julkisella puolella. Jo yhdellä lapsella vakuutusmaksu + omavastuu on vuodessa n. 400-500 euroa eli 10 vuodessa n. 5000 euroa. Todennäköisyys sille, että lapsi sairastaa niin paljon 10 vuoden aikana on aika pieni. ja jos on enemmän lapsia, niin rahaa menee vielä enemmän. Sillähän vakuutusyhtiöt elää, että suurin osa jää tappiolle vakuutuksissa..

Me säästetään itse tilille rahaa, jotta voidaan tarvittaessa käyttää vaikka yksityistä. Silloin sen rahan voi käyttää kenelle lapsista vaan, kun vakuutuksissa jokaisella on oma vakuutus vaikka yksi ei sairastaisi koskaan ja toinen koko ajan. Jos säästää esim. 50 kuussa, saa vuodessa jo ton vakuutusmaksun ja omavastuun säästettyä. Sen voi käyttää sitten vaikka yksityiselle tai vaikka lomamatkaan.
 
Kippuravarvas
Me ei otettu senkään takia, että ei haluta myönnytystä yhtään siihen malliin että kaikki hoitaisivat vaivansa tulevaisuudessa varojensa mukaan..eli siis amerikan malliin :whistle:
 
sami
Satsaa omaan ja lastesi terveyteen, terveellisiin elämäntapoihin, niin on todennäköistä että et tarvitse vakuutuksia. Ongelmalliset tapaukset, astmaa sairastavat ovat tietysti asia erikseen, voihan vakuutuksen ottaa myöhemminkin. Pohjantähdellä on aika kattava lapsivakuutus joka ei muutu kun lapsi tulee aikuiseksi, vaan jatkuu samanlaisena vanhuuteen saakka. Muuten ei se yksityislääkäri ole välttämättä yhtään sen parempi ja joutuu sitä yksityiselläkin odottamaan. Terveyskeskuksella ollaan aina päästy tosi nopeasti lääkärin puheille, ja hoitaja tulee yleensä melkein heti jos kyse on jostain pienemmästä. Epäilen suuresti vakuutusten tarpeellisuutta. Suomen kansalaisturva on hyvä vielä vuosia.
 
ei voi olla totta
Hei! Onhan teillä monilla kuitenkin se kotivakuutuskin, ja auto- ym. muut vakuutukset, niin hyvänen aika koittakaa nyt laittaa se lapsi sinne prioriteettilistan kärkeen ja ottaa ainakin sille vakuutus!
Tottahan se on että julkisen palvelut pitäisi olla periaatteessa olla samat, mutta ei ne vain kaikkialla ole! Julkiset on ok, jos sairaus ei niin vakava ja lääkityskin suurinpiirten sellainen että vanhemmat tietää jo etukäteen mitä siinä reseptissä lukee, mutta joskus voi olla muutakin kuin flunssaa, ja silloin ainakin kaipaan nopeata, monipuolista ja erikoislääkärin/lääkärien hoitoa ja heti eli silloin kun haluan, enkä silloin kun saan mahdollisti lähetteen terveyskeskuksesta sellaiselle, yleensä muutaman väärän tai vähän sinne päin diagnoosin jälkeen.
Niin ja en tiedä millainen vanhempi raahaa sairaan lapsensa terveyskeskukseen odottamaan vuoroaan (meillä esim. 2-5 h jonot) vain siitä periaatteesta että emme maksa vakuutusmaksu ja julkisen sektorin on toimittava! Ja sitäpaitsi oman lapseni kanssa en ota mitään turhia riskejä, en siis myös sairasteluissa. Nipistän sitten vaikka muista asioista jos tekee tiukkaa, mutta ei ole tarvinnut vaikka vakuutuksia on käytetty paljon.
Eipä niitä isoja häkkelpytä kotonakaan esim. joka vuosi satu mutta kun sellanen iso paukku sattuu vaikka kerran 10 vuodessa niin luulen että sitä kiittelee etää onpa hyvä kun on tuo kotivakuutus.
 
Mä maksan mielelläni sen 160? (mä saan kaikenmoisia nuorisoalennuksia :D:D:D) siitä mielenrauhasta että voin viedä lapsen "turhaan" erikoislääkärille jos mulla on semmonen olo, että nyt on joku pielessä. Sen lisäks ei tartte jonottaa päivystyksessä jos sairastuu virka-ajan ulkopuolella.

Mutta mä oon tosi pienituloinen yh, joten yritän turvata kaikkea ihan överistikin.... Jos olis isommat tulot en niinkään välittäis onko vakuutusta kun muutenkin vois marssia yksityiselle kattoo jotain jos tilanne tulis.
 

Yhteistyössä