Kampaajan työ??? Vai joku muu, mikä? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Nyt kun nuo yhteishaut kohta loppuu, niin täällä käy aivan armoton arpominen...uusi ammatti täytyy opiskella. Kiinnostaisi kampaajan, koulunkäyntiavustajan tai tarjoilijan työ. Kaikki paskapalkattuja juu, mutta kiinnostaa silti. En (enää) halua käydä pitkää koulutusta, yksi pitkä opiskelu takana ja sitä työtä en enää voi tehdä. Niin, että kommentteja?

Ottaen huomioon kirjoitustyylisi, lukuisat kysymysmerkit lauseen lopussa jne... on ihan ok, että haet kampaajaksi tai koulunkäyntiavustajaksi. Sanotaanko nyt vaikka näin, että jos pyrit lääkikseen tai oikikseen, niin hukkaan se lukemiseen käytetty aika menee.

Oikeesti se parturi ei mikään helppo ole. Se on tosi vaativaa ja siinä on ihme kulmia pitää tajuta. Se käy tosi paljon niskaan ja hartioihin.

Ei, se on tosi tosi vaikea. Harva asia tässä elämässä on niin haastavaa, kuin ihmisen hiusten leikkaaminen. Tosi paljon just niitä kulmia ja se kemia. Vitsi miten paljon pitää tajuta kemiaa, kun noiden aineiden kanssa pelaa. Mun mielestä parturikampaajan ammattitutkinto pitäisi muuttaa yliopistotasoiseksi.

Ei, se on tosi tosi vaikea. Harva asia tässä elämässä on niin haastavaa, kuin ihmisen hiusten leikkaaminen. Tosi paljon just niitä kulmia ja se kemia. Vitsi miten paljon pitää tajuta kemiaa, kun noiden aineiden kanssa pelaa. Mun mielestä parturikampaajan ammattitutkinto pitäisi muuttaa yliopistotasoiseksi.
Sä kuvittelet että se on helppoa ja yksinkertasta. Niissä on kulmat ja ei oo mitään helppoa sanotaan että leikkaa jossain kulmassa. En mä ainakaan tajuais varmaan ajan kanssa siihen vois oppia. Sä oot kyllä väärässä ja ihan jokanen ammatti niin on vaikeita juttuja ja pitää tajuta ne ja osata ne tehdä. Ihmiset luulee että vaate kaupoissa vaan ollaan mut siinäkin on paljon asoita no kaupan kassasta ihan hirvee paine ja pitää siinäkin tietää rahoista ja kattoa kassaa ja osata matikkaa.

Amk 4 vuotta vs. kandidaatti+maisteri 5 vuotta... Ei siinä iso ero ole.

Ne oikeasti lyhyet koulutukset kuten koulunkäyntiavustajan koulutus ovat sitten esim. 1 v.
Juu, tiedän kyllä tuon koulunkäynninohjaaja-koulutuksen pituuden. Amk-tutkinnot, joita mietin, kestävät 3v, ja itselläni on maisterin tutkinto, joka keskimäärin suoritetaan 6 vuodessa. Mutta, tämä nyt ei ollut lainkaan se asia, mitä kysyin. Laitan varmuudeksi vielä pari kyssäriä ????????

Ei taida löytyä kauhean hyvin töitä ainakaan koulunkäyntiavustajille ja kampaajille. Koulunkäyntiavustajille on myös työtunteja heikosti tarjolla (lasten koulupäivän mukaan...) jos ei sitten samalla pääse iltapäiväkerhon ohjaajaksi. Työsuhde on myös yleensä katkolla koulujen kesäloman ajan.

Kampaajan työ on tosi haastavaa. Mun kaveri opiskeli hiustenleikkuutiedettä 5v yliopistolla, muttei koskaan oppinut just niitä kulmia. Mutta oppi se pesemään hiukset tosi hyvin.

Ei ole kauhee ihme, että palsta on hiljainen. Olen muutaaman kerran jotain kysynyt, ja aina saa tällaisia vastauksia. Enkä tunnu olevan ainut. No, harmi.

Ap pyysi kommentteja ja sai niitä. En tiedä millaisia kommentteja hän toivoi saavansa. Mutta jos hän jotain tsemppiä haki, niin tässä:

"Jee jee mahtavaa. Onhan noi huonopalkkaisia töitä, mutta ah' niin antoisia. Mikään ei voita sitä fiilistä, kun asiakas katsoo lopputulosta peilistä ja sanoo kampauksensa olevan täydellinen. Ja kampaustuotteet saa ostaa työsuhde-etuna sisäänostohinnalla. Ihan parasta!!"

Ap pyysi kommentteja ja sai niitä. En tiedä millaisia kommentteja hän toivoi saavansa. Mutta jos hän jotain tsemppiä haki, niin tässä:

"Jee jee mahtavaa. Onhan noi huonopalkkaisia töitä, mutta ah' niin antoisia. Mikään ei voita sitä fiilistä, kun asiakas katsoo lopputulosta peilistä ja sanoo kampauksensa olevan täydellinen. Ja kampaustuotteet saa ostaa työsuhde-etuna sisäänostohinnalla. Ihan parasta!!"

Susta kyllä loistaa mieletön tsemppauskyky. Toivottavasti oot jossain sellaisessa työssä, missä noi sun lahjat pääsee hyvin esille!

Hain lähinnä kampaajan työtä tekevien kommentteja, mutta niitä en tainnut käsittääkseni saada.

Huvittavaa, että jotkut haukkuvat kampaajia, siivoojia yms. ja silti itse tarvitsevat näiden palveluita. :D:rolleyes: Lisäksi tuollainen ivaaminen ja halveksuminen kertoo vain omasta huonosta olosta ja kummallisesta tarpeesta yrittää korottaa itseään paremmaksi kuin mitä oikeasti on.

Ei, en ole kampaaja, siivooja tms., mutta osaan arvostaa muiden ammatteja. Itse olen sairaanhoitaja ja sekin on varmaan joidenkin mielestä todella paska työ. Silti hoitajia (myös lähihoitajia) tarvitaan vaikka pätijät eivät sitä haluaisikaan myöntää.

Huvittavaa, että jotkut haukkuvat kampaajia, siivoojia yms. ja silti itse tarvitsevat näiden palveluita. :D:rolleyes: Lisäksi tuollainen ivaaminen ja halveksuminen kertoo vain omasta huonosta olosta ja kummallisesta tarpeesta yrittää korottaa itseään paremmaksi kuin mitä oikeasti on.

Ei, en ole kampaaja, siivooja tms., mutta osaan arvostaa muiden ammatteja. Itse olen sairaanhoitaja ja sekin on varmaan joidenkin mielestä todella paska työ. Silti hoitajia (myös lähihoitajia) tarvitaan vaikka pätijät eivät sitä haluaisikaan myöntää.

Kyllä se ihan oikeasti on niin, että on olemassa vaativia ja vähemmän vaativia ammatteja. Jos henkilö, jolla lahjat helposti riittäisivät vaikka maisteriksi ja asiantuntijatehtäviin asti menee amikseen opiskelemaan jotain yksinkertaista työtä, niin todennäköisesti jo pelkkä koulutus turhauttaa häntä. Tulee esim. se tunne, että koulussa tunneilla ei oikeastaan tehdä mitään, vaan eteneminen on äärettömän hidasta ja opetettavat asiat yksinkertaisia... Sitten töissäkin kyllästyttää kollegojen epä-älyllinen ja yleissivistyksen puutetta osoittava paskanjauhanta kahvitunnilla. Siinä menee ihmisellä lahjat hukkaan ja päätyy todennäköisimmin sellaiseen ympäristöön, jota ei koe omakseen.

Kyllä se ihan oikeasti on niin, että on olemassa vaativia ja vähemmän vaativia ammatteja. Jos henkilö, jolla lahjat helposti riittäisivät vaikka maisteriksi ja asiantuntijatehtäviin asti menee amikseen opiskelemaan jotain yksinkertaista työtä, niin todennäköisesti jo pelkkä koulutus turhauttaa häntä. Tulee esim. se tunne, että koulussa tunneilla ei oikeastaan tehdä mitään, vaan eteneminen on äärettömän hidasta ja opetettavat asiat yksinkertaisia... Sitten töissäkin kyllästyttää kollegojen epä-älyllinen ja yleissivistyksen puutetta osoittava paskanjauhanta kahvitunnilla. Siinä menee ihmisellä lahjat hukkaan ja päätyy todennäköisimmin sellaiseen ympäristöön, jota ei koe omakseen.
Kyllä ehkä onkin, mutta myös elämäntilanteita on monenlaisia. Itselläni on siis maisterintutkinto, ja olen tehnyt sen alan töitä 15 vuotta. Nyt en enää jaksa sitä, lähinnä työmäärän, palkan ja työajan vuoksi. Haluan toisenlaiseen työhön, ja voisin tehdä toisinaan iltaisin/viikonloppuisin tätä nykyistä työtä. Haluan arkeeni helpotusta, jaksamista. Säännöllisyyttä. En kaipaa isoa palkaa ja arvostusta välttämättä työltäni, vaan saan sitä muustakin kuin työstäni.

Mä haluisin nähdä mitä nää haukkujat sais leikattua. Se että jotkut on hyviä älyssä ei paljoa tarkota kun yleensä sellaset ei osaa tehä käsillään mitään.

Yhteistyössä