V
vierailija hoitaja
Vieras
Lisäksi tuntuu olevan sydämen sivistys olevan kateissa näillä joillakin jotka pätee korkealla koulutuksella. Ei taida oma elämä ja työ olla ihan niin unelmaa kuin väitetään jos itseään pitää korostaa väheksymällä muita.Mä haluisin nähdä mitä nää haukkujat sais leikattua. Se että jotkut on hyviä älyssä ei paljoa tarkota kun yleensä sellaset ei osaa tehä käsillään mitään.
Se, että ihminen ei ole korkeasti koulutettu ei tarkoita sitä etteikö hän voisi olla älykäs. Korkeasti koulutettu voi taas olla täysi moukka ja onneton sosiaalisessa kanssakäymisessä eikä se välttämättä ole mikään hyvä juttu. Usein näissä koulutus-keskusteluissa tulee juuri esille tuo moukkamaisuus ja hyvien tapojen puute.
Kaikkia meitä tarvitaan joten miksi pitää väheksyä muita? En mäkään sairaanhoitajana väheksy lähihoitajia tai laitoshuoltajia vaan arvostan heidän työpanostaan osana meidän osastoa. Toinen toistaan tukien tehdään töitä potilaiden hyväksi. Esim. jos se olen mä joka näkee kuset, paskat, veret tai oksennukset lattialla, niin mä olen myös se joka sen siivoaa. En mä huikkaa laikkarille, että siivoa tuo. Eritetahroissa pätee: löytäjä saa pitää.
En myöskään väheksy kampaajia koska he mun hiukseni leikkaavat. En pidä ihmisiä tyhminä ja tyhjäpäinä pelkästään koulutuksen takia. En myöskään oleta, että korkeasti koulutettu ei osaisi tehdä käsillään mitään. Yhtälailla mun maisterin paperit omaava ystävä osaa neuloa sukkia kuten mä. Sitten joku kouluttamaton tai matalasti koulutettu ei osaa neuloa yhtään mitään. Toinen ystäväni taas on lahjakas piirtämään ja maalaamaan, oli sitä jo lapsena.
En myöskään näe mitään väärää siinä, että korkeasti koulutettu ihminen haluaa kouluttautua ammattikoulussa jollekin käytännön alalle. Kyllä sitä sydäntään kannattaa seurata jos tietää ettei jaksa sitä aiempaa työtä tehdä eläkeikään asti. Itse tiedän hammaslääkärin joka on käynyt puolen vuoden talouskoulun. Siitähän ei edes valmistu mihinkään vaan siellä opetetaan ruoanlaittoa, käsitöitä, pyykkäystä yms. Mutta mikäs siinä jos yliopiston käynyt ihminen haluaa talouskoulun käydä. Käykööt jos se tekee hänet onnelliseksi.