Kakskymppiset yrittäjät 2012

Onnea paljon Kaisakaisaselle!

Annie, olin varma, että ovis ois ollu 28.12, mutta sitten kaikkien laskujen ja sen kaiken ovisliman jälkeen uskon, että nyt on vasta dpo 6-7..siitä oli pari päivää muistaakseni suht kuivaa ja taas tuli limaa. Mietinki voiko oireita tulla näin aikasin vai onko mulla jotain muuta todella pahasti vialla!! Noita limoja tuli tosiaan eilenkin. Ovista en ole tikutelllut. (Suurin osa pillereiden jälkeisistä kierroista ollut 39 mittaisia). Minulla on pe lääkäri niin mietin pitäskö ko aamuna testata vai vasta ensi viikolla niin näkyis ehkä jo varmemmin..onpa pulmallista ;)

Ttty, teillä on tehty hienoja päätöksiä! Itsekkin ajattelin syödä nyt terveemmin ja etenkin liikkua enemmän, vaikka ylipainoa ei olekkaan. Itse en ole koskaan edes maistanut tupakkaa, mieheni lopetti, kun aloimme seurusteleen, koska tiesi, että vihaan sitä hajua.. (ei tarvinu ees pyytää, teki ihan vapaaehtoisesti ;) )

Lumihiutale minullakaan ei ole kokemuksia inttileskeydestä, mutta "kesäleskeydestä" kyllläkin, kun mies oli toisella paikkakunnalla töissä. Ei kannata alkaa sitä suremaan, vaan nauttia ystävien seurasta ja harrastaa! Kyllä se sieltä tulee, ennemmin tai myöhemmin ja onhan heilläkin lomat! :)
 
Viimeksi muokattu:
Aamulla käyty lääkärin vastaanotolla. Lääkäri oli venäläinen (en ole rasisti) mutta musta tuntui, että ei ottanut tosissaan mun ongelmaa ja piti mua typeränä ja muutenkin puhui tylysti.

Noh, ei se sanonut asiaan juuta eikä jaata, kävin verikokeissa, jossa katottiin kilpirauhasarvot, raskaus ja keltarauhasasvot. Lisäksi piti antaa virtsanäyte, josta katottiin raskaus ja KLAMYDIA? Lääkäri määräsi siis multa otettavan klamydianäytteen, oon ehkä lapsellinen, mutta en ymmärrä minkä takia sellainen täytyi ottaa, kun olen saman miehen kanssa ollut kohta 3 vuotta..

Annoin toisen virtsanäytteen jo paikan päällä, mutta toista piti pidättää kuulemma 4 tuntia rakossa ja toisessa ei saanut tehdä alapesuja, tioisessa piti. Eli huomenna sitten pyörällä kiikuttamaan toinen näytepurkki.

Sain myös ens viikolle ajan gynekologille 18.1 klo 15:45. Siellä sitten ultrataan mun munasarjat kuulemma ja jotain muutakin. Saa nähdä. Ärsyttää vain, että olisin saanut jo tälle päivälle ajan sinne gynekologille, mutta täytyy mennä iltavuoroon, niin en päässyt :/ Ja mulla on ens viikollakin tuona päivänä iltavuoro, toivon vain, että joku suostuu vaihtamaan mun kans.

Ylihuomenna taidan soittaa vastauksista, kun on saatu vietyä ton toisenkin näytteen. Eli eipä oikeen hullua hurskaammaksi tullut tuolla reissulla. :/ Toki oon tyytyväinen, että sain gynelle ajan yms. Mutta tämä tyttö lähtee nyt töihin. Hauskaa päivän jatkoa kaikille! :)
 
Lumihiutale, ne tekee testit kontrollimielessä. Siltä varalta, että toisella on ollut tauti suhteen alkaessa tai toinen käyny vieraissa. Se on niitten työtä, ei pidä ottaa henkilökohtaisesti. Klamydia on kamalan yleinen. Aivan 100% varmasti voit kuitenkin puhua vain itsestä. Joillakin on ollut klamydia 10 vuottakin oireettomana. Suuri todennäköisyyshän on, että olet kunnossa, mutta haittaa tutkimuksista harvoin on :) Pääasia, että sait gynelle ajan.
 
KaisaKaisanen Onnea ihan hurjasti! :flower: :)

Annie24 Jospa se tästä. Tottuuhan sitä kaikkeen ja kun tietää miksi tuota syö, se auttaa jaksamaan! :heart:

).( Laskin tuossa mahdollista ovulaatiopäivää ja hyvin todennäköisesti se asettuis ens viikon to tai pe päiville. Toivon sydämestäni sen viivästyvän lauantaille, koska meillä on nyt vähän vaikea tämä tilanne, kun olen viikot opiskelupaikkakunnalla ja viikonloput, usein kolmen päivän sellaiset, ollaan yleensä ihan real-kotona. Onneksi enää päälle pari kuukautta ja tämä raastava tilanne saadaan päätökseen.

Viikot on aika raskaita yksin olla ja ihmehhän se olisi raskautua näisen kuukausien aikana, mutta toivo elää silti. Saatankin roikkua täällä palstoilla enemmänkin johtuen ylimäärä-ajasta. Joku harrastus olis kyllä hyvä keksiä, yksin vaan ei tuu lähdettyä kovin herkästi minnekkään. :|

Anteeksi omanapailu ja avautuminen, mutta taas pahempi päivä ja yksinäisyys. :(
 
Kaisakaisanen, onnea kovasti! :)

lumihiutale, Itellä ei niin kauheen kauan aikaa siitä kun avomies intin kävi niin tosiaankin voin sanoo, että ainakin omalla kohdalla se aika meni ihan älyttömän nopeesti ja osas kyllä sitten arvostaa sitä yhteistä aikaa ja se olikin sitten oikein ihanaa :) (Jösses, niitä leirin jälkeisiä lomia, niiden jälkeen pärjäs kyllä mainiosti hetken taas yksinään :ashamed: :D ) Jälkeenpäin ajatellen se aika kasvatti kovasti meitä molempia ja teki vaan terää suhteelle.. Ja muista, että sä saat sentään olla kotona ja mennä ja tulla miten tahdot, olla kavereiden kanssa ym. Mies joutuu oleen aluks täysin tuntemattomien kanssa, vieraassa paikassa ja täysin muiden käskytettävänä, joten vaikka joskus tuntuu kamalalta niin koita pärjätä ja tsempata! Monet "inttilesket" tekee ittestään ns. uhrin, mutta ite ainakin ajattelin et joo oon mä mielummin kotona kun siellä :D Toki välillä harmittaa, kiukuttaa ja miljoonaa muuta, mut kyl se siitä :)
Niin ja toisesta aiheesta vielä, tosiaankin se klamydia testataan lähes kaikilta, multakin joskus ja sanoivat vaan, et ihan rutiini nykyään, että testataan nuorilta niin saadaan hoidettua piilevät pois.

ON: Kosteaa... En ymmärrä. Menkat loppu kunnolla vasta eilen, yleensä ei kyllä noin kauan kestä ja nyt valskaa valkkaria ja pahasti. Mitähän tää nyt sit meinaa :O Voikohan johtua niistä kapseleista mitä aloin napsiin tän kierron alusta.. Yleensä tässä vaiheessa kuiva kausi menossa.

Ens yönä ei tarvi varmaan taas nukkua. Tänään laitettiin lainahakemus meneen ja huomenna sitten pankkiin kuulemaan tuomio.. Ois myynnissä mukavainen rivari kolmio, reilun kokonen ja ihanalla paikalla, jossa oon itse viereisessä talossa lapsuuteni viettäny :) Noh, mennään sit kattoon vasta jos saadaan lainaa, että nyt vaan sitten jännitellään huomiseen asti ja toivotaan parasta! Voihan olla, ettei se sitten edes ole meidän näkönen tms, mutta vois sitten alkaa muita katteleen kun tietäis, että voi tarjota. Jänskää on siis täällä! :)
 
KaisaKaisanen: Onnea! :flower: Hieno lomalahja!

Lumihiutale: Tuosta klamydiasta, mulla on myös testattu (perus gynekäynnillä) se n. 1½ vuotta sitten varoiksi kun mulla on ollut aika outoa kipua aina välillä tyhjennyksen jälkeen yhdynnän yhteydessä, mutta mitään ei löytynyt. Ne olisi halunnut testata sen uudestaan kun menin ihan tuon vaivan vuoksi lääkäriin, mutta sitten sanoin että "hei haloo, se testattiin just puoli vuotta sitten ja mitään ei ollut", niin ne jättivät sen sitten testaamatta uusiks. :) Mutta parempi kuitenkin mennä voiksi jos lääkäri on sitä mieltä! ;) Niin ja tosiaan, olen ollut mieheni kanssa melkein 7 vuotta.

Itse olen ollut vain "työleski". :D Mies on käynyt yhteen aikaan paljon töissä isänsä firmassa melkein 70km päässä ja ei sitten jaksanut sitä matkaa ajaa joka päivä, niin oli aina viikon isällään. Mutta kun vuosi sitten muutimme omakotitaloon ja hän meni taas isänsä palvelukseen keväällä, hän oli tällä vanhalla kaavalla töissä n. pari viikkoa ja sitten totesi että hänen on pakko alkaa kulkemaan sinne joka päivä, että hän ehtii tehdä koti- ja pihatöitäkin joskus. Eli niin mentiin viime kesä. Mutta joo, pointtikin mulla tässä oli, mutta en enää muista että mikä... :LOL:

Nemppis: Täällä peukut pystyssä lainan suhteen! d=)b

Tsempit kaikille painon pudottajille ja nyt vain lisää plussia! :popcorn:
 
Päivityksiä: menossa kp 15/ 28-112, yk 8. Kierrossa mukana clomit ja terot. Clomit ovat edesauttaneet ovulaation tuloon ja eilen testasin ovisplussan tai ainakin jotain erittäin lähellä sitä (testannut kp 7 lähtien selkeitä negoja). Mitä teen terojen suhteen? Aloitanko syömään tänään 10pvän kuurin vaikka ovulaatio olisikin vasta tuloillaan? Eli toisin sanoen estävätkö terot ovulaation tulon? Mitä teen?? :stick:
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



KESKIVIIKKO 11.1.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


nellinu...............kp55/26-28............23v.........yk4.............2.lapsi
lumihiutale92......kp55/??..................19v........yk1..............1.lapsi
Pamsku.............kp42/28-52...........21v........yk2.................1.lapsi
Amalia89..........kp32/28-160..........22v........yk6...............1.lapsi
Miramei............kp32/33-42.............23v.........yk7.............1.lapsi

Kp 21-30


Iippari...............kp25/26-28............19v.........yk7..............1.lapsi

Kp 11->20


Anlii................kp16/28-73...........22v.........yk5................1.lapsi
PisaraSadetta.....kp15/28-112.......24v.........yk8................1.lapsi
Annie24...........kp12/27-28...........25v........yk9................1.lapsi

Kp 1-10


ttty................kp10/26-36............26v........yk10...............1.lapsi
neonroze.........kp10/27.................22v........yk10...............1.lapsi
Nemppis..........kp10/28-34.............20v........yk7.................1.lapsi
Hopeakissa......kp9/28-32.............23v........yk3.................1.lapsi
Grill................kp7/26-35.............21v........yk4.................1.lapsi
Sunflower11.....kp6/24-35...........23v.........yk14................3.lapsi
pikkumyy1........kp5/129..............23v.........yk2.................1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen
Sachie


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
KyyneltenHymy
korvapuusti



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU

KaisaKaisanen



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Pisarasadetta Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa! Ja hyvä, että sait clomeilla oviksen. Nyt vaan muistat hyödyntää sen..;) Teroista en ossaa sanoa, kun en oo itse käyttänyt. En nyt muista käyttikö kukaan muu tässä ketjussa niitä, mutta ne on käsittääkseni tosi yleisiä, et muista ketjuista kannattaa lukia kokemuksia ja kysyä vinkkejä. :)

Nemppis Onnea pankkireissulle! Mitä kapseleita muuten söitkään? Onko ne pahan makuisia ja vaikuttaako miten? :)

Hopeakissa Onhan se mahdollista raskautua, vaikka näätte vain viikonloppuisin. Rohkeasti nyt vaan jonkun mielenkiintoisen harrastuksen pariin, että yksinäisyys helpottaa (ja saat ajatukset välillä irti vauvakuumeesta, sekin on välillä niin vaikeaa!)! Nyt vuoden alusssa on just hyvä aika aloittaa harrastus, tosin kuntosalit tms ovat aika ruuhkaisia..

Miramei Jos en nyt ihan väärin muista, niin sinäkin söit macaa.. Ainakin mulla saattaa sen vuoksi jäädä kuiva kausi väliin tai ainakin lyhentyä, joten se saattaa olla sullakin syynä. Sinuna taitaisin jättää testaamisen ens viikkoon, sillä on hyvin todenäköistä, et saat pe masentavan negan mahdollisesta raskaudesta huolimatta.

ttty Tsemppiä vain painonpudotukseen! 2kg on jo hyvä saavutus! :)
 
Täällä olisi yksi kuumeilija, joka haluaisi mukaan menoon, taustalle ensialkuun. =)

Olen 20-vuotias, mieheni täyttää 24 piakkoin. Yhteistä taivalta takana pian 3-vuotta. Pillereiden käyttöä taustalla puolisenvuotta, seurustelun alussa. Pian koin, etteivät e-pillerit käyneet minulle. Lopetin niiden käytön n. 2 vuotta sitten.

Kiertoni on säännöllinen ja saa sanoa, että menkat tulevat melkein päivälleen. :)
 
Päivityksiä: menossa kp 15/ 28-112, yk 8. Kierrossa mukana clomit ja terot. Clomit ovat edesauttaneet ovulaation tuloon ja eilen testasin ovisplussan tai ainakin jotain erittäin lähellä sitä (testannut kp 7 lähtien selkeitä negoja). Mitä teen terojen suhteen? Aloitanko syömään tänään 10pvän kuurin vaikka ovulaatio olisikin vasta tuloillaan? Eli toisin sanoen estävätkö terot ovulaation tulon? Mitä teen?? :stick:
Itse pohdin nuita samoja asioita viime kuussa. päin siis joskus kp 14 sellasen melkeen o plussan kp 15 kuitenkin aloitin terot ja kp 17 sain oikean o plussan ja kaikki viittaa siihen että ovulaatio tapahtui. eli siis kannattaa syödä lääkärin ohjeen mukaan. ja minulle lääkäri sanoi että ei estä ovulaatiota, mutta tähän kyllä löytyy mieli piteitä yhtä paljon kun teron käyttäjiä. plussa onnea tähän kiertoon:)
 
Sunflower11
Annie24: Karppaan, nesteitähän tuo on suurimmaksi osaksi ja turvotusta, 7,5cm vyötäröltä lähti, et kyllä mulla noi hiilarit vaan turvottaa.

Yks hyvä puoli on että oon lukenut karppauksen mm. pidentävän liian lyhyttä luteaalivaihetta. Joten toivotaan parasta.
 
Annie oon ehkä viikko sitten aloittanut macan.. Neljä annosta oon ottanu, että jos se jo nyt vaikuttaa niin tehokasta on :) mukavaahan se peittojen heilutteleminen on, kun ei ole kuin sahara! :D kuuluuko macaan myös mahakivut??

Tervetuloa Sachie!
 
Tervetuloa mukaan Sachie!

Grill Ihan sama mikä leski, mutta aina se on yhtä kamalaa! Mutta miehellä on skolioosi ja oli nyt loukannut selkänsä, niin tulee ilmeisesti pois sieltä. Muahan ei haitta yhtään! :whistle: Siis se, että tulee pois, ikävää vaan ku loukkas selkänsä siellä. Sanoi jo aikaisemmin, että saa nähdä kuinka selkä kestää.
On mulla sitä jo niin ikävä ollutkin, vaikka huimat 2 päivää ollaan erossa oltu :D Mutta viime yönä heräsin yhtäkkiä ja sekosin aivan, kun luulin että se oli kotona ja etin sitä joka paikasta, sängyn altakin :LOL: Mistä ihmeestä moinenkin johtuu :D

Tänään kävin viemässä toisen näytteen terveyskeskukseen. Mutta mä en aamulla saanut sitä näytettä niihin putkiin, niin vein siinä purnukassa. Se oli ehtiny olla 5 tuntia lämpösessä, ku enhän mä muistanu, että siinä on se 3 tunnin aika, et menee huonoks. Noh, kesken työpäivän pyöräilin sinne ku vimmattu ja vein näytteen ja selitin, että en saanu niitä putkiloihin. Sitten se hoitaja sanoi, että sitä pissaa ei voi käyttää enää testiin... Voi luoja, huomenna siis kolmannen kerran, että mä oon tyhmä!

Kysyin jo verikokeiden tuloksia; keltarauhasarvot oli normaalit kuten kilpirauhasarvotkin, raskaana en ole ja klamydiatestien vastauksia ei ollut vielä tullut. Meinaa toivo mennä, kun ei menkkoja kuulu :/ Toivon, että jotain selviäis viikon päästä siellä gynellä..
 
Viimeksi muokattu:
Amalia89 Kiitos :) Joo itekki naureskelin sitä mielessäni, että tuuletan sillä, että uusi kierto alkoi :p Mutta kyllä nyt alko helpottaa, alkaa olla jo toiveita paremmasta :)

Hopeakissa Kiva, että liityit joukkoon mukaan :)

Meillä töissä tällä hetkellä 2 raskaana ja mustakin tuntuu, että ympärillä on hirveesti tuttuja ja tuntemattomia ketkä odottaa. Niinkun Annie24 sanoit, niin se varmaan johtuu juuri siitä, että nykyään sitä vaan kiinnittää entistä enemmän huomiota, kun ite kuumeilee =)
Onko teillä kenelläkään mitään vinkkejä ovisaikaan, kuinka useasti sillon kannattaisi peittoja heilutella? Mikä on ns. "riittävä" aikaväli?
 
Kiitos Annie24 ja Anlii!! Olin saanut päivän aikana viestiä myös lääkäriltä, joka kaikessa lyhykäisyydessään infosi terojen olevan lääke vuodon aikaansaamiseen, ei ehkäisyyn = ei estä ovulaatiota tai vaikuta raskautumiseen varsinaisesti millään tavalla. Aloitin siis kuurin ohjeiden mukaan. On tämä vain vieläkin aika jännää puuhaa ja jännemmäksi muuttuu koko ajan! ;) Tänään ovistesti näytti selkeästi eilistä haaleampaa viivaa. Kp 13 en testannut tikulla, mutta kp 12 oli vielä selkeä negatiivinen. Ovulaatio on ilmeisesti siis tapahtunut kp 13-kp 15?? Tänään alavatsaa on juilinut ja pistellyt koko päivän. Minä en tiedä näistä ovisjutuista oikein mitään, kunhan testailen! :D :D Tuntuu ihmeelliseltä, että clomit olisivat vaikuttaneet ovikseen näin nopeasti ja normaaliin aikaan kierrosta kun nekin ovat olleet mitä ovat. Nyt tuntuu oikeasti siltä että voisi olla mahdollisuuksiakin.. Hui! :O

Tervetuloa uusille kirjoittajille minunkin puolestani! :wave: Ajattelin että joudun varmaan kohta esittäytymään uudemman kerran tämän hiljaiselon takia.. Taustalla olen seuraillut enemmän nyt kaiken muun kiireen keskellä. Vauva-ajatukset saivat viime lääkärikäynnin jälkeen taas tuulta purjeiden alle, joten jospa sitä aktivoituisi tännekin taas. Täällä on kuitenkin luontevampaa keskustella näistä kuumeiluun liittyvistä asioista ja yrittämisestä, kuin muualla. Olette kaikki upeita!! :heart:

KaisaKaisanen ONNEA TUHANNESTI!! :flower: Ihanaa, onnellista mahan kasvatusmatkaa teidän perheellenne!

pikkumyy osaan täysin samaistua tuohon hervottoman pitkän/ pitkien kiertojen päättymiseen liittyvään onnellisuuteen! Toisaalta itse omalta osaltani myös totuin tilanteeseen ja "nautin" menkattomista kuukausista. Aika kului aivan huomaamatta, mutta lapsen saantiin ne eivät juurikaan ole avuksi.. Toivottavasti kierrot lähtevät lyhenemään sinulla luonnostaan jo tästä alkaen. :) Missä vaiheessa ajattelit aloittaa terojen syömisen mikäli kierto lähtee taas venymään? Itse sain ensimmäisen 3kk satsin jälkeen kierron normalisoitumaan kp 28. Sitten alkoikin heittää taas ja nyt ollaan tässä.

Loistavia painonpudotuksia Sunflower11 ja ttty!! Päivitelkäähän tuloksia tännekin, jos niistä inspiroituisi itsekin! ;)

lumihiutale huippua ettei testeissä löytynyt mitään epänormaalia! Toisaalta jos olisi löytynyt, olisi jotain mitä lähteä selkeästi hoitamaan.. Minä uskon että kyllä se vauva tulee kun sen aika on!

Macaa syövät, syövätkö miehennekin noita jauheita?? :) Hopeakissan linkkiin tutustuneena ei olisi varmaan mikään huono juttu heillekään? Ylipuhumisvinkkejä otetaan vastaan?? ;)

Nemppis miten lainan ja asunnon suhteen kävi? Peukut ovat täälläkin pystyssä! Asuntokaupoissa on tällä hetkellä selkeästi ostajan markkinat, eli asunnot eivät liiku ja ihmiset voivat olla useamman kodin loukussa = kaikki tarjoukset huomioidaan. Kannattaa lähteä tarjoamaan niin alhaalta kuin vain ikinä kehtaa, jolloin neuvotteluvaraa jää hyvin. Meistä olisi IHANA myydä oma rivariasunto pois vaikka heti ja muuttaa syrjemmäs kaupungista omaan mummonmökkiin/ omakotitaloon, mutta ehkä sitten keväämmällä jos kauppa vilkastuisi. Onneksi sopivaa mummonmökkiä tms. ei ole vielä tullut kohdalle sitäkään. ;)

Annie24 teilläkin alkaa ilmeisesti ovis lähestyä? Päästään jännäilemään samoja aikoja ja toivottavasti molemmat päästäisiin jo plussanneisiin! ;) Kuten kaikki muutkin,

Miltä tilanne listan yläpään jännääjille vaikuttaa? :)

PLUSSATUULTA ALKANEESEEN VUOTEEN!! ++++++++++++
 
Pisarasadetta Mieheni syö macaa, kun sitä sille tarjoaa :D oon sekottanu smoothieen ja tietää sen kyllä.. ei ole epäröiviä lauseita kuulunut. Uusi juttu tämä maca meille vielä.

Odottelen mielenkiinnolla ensi viikkoa, että pääsee testaileen. Tänään (luultavasti) dpo 7-8. Ylihuomenna lääkäri. Kaikenlaisia oireita on ollut:
-maha ihan tuhottoman kipeä välillä, vähän menkkakipuja muistuttava (pari kertaa olen joutunut lähtemään pikaisesti kotiin vihlomisen pahetessa)
-ylimääräistä kirkasta limaa oviksen jälkeen
-tosi tyyni olo, harvoin olen tyyni :D

Toivon, ettei ole toiveajattelua, sillä sitten olisin todella huolissaan missä vika!!

Nemppis, plussatuulia uuteen kiertoon!

Plussatuulia myös muille ja tsemppiä kilojen karistukseen heille, joilla se on tavoitteena!
 

Yhteistyössä