Kakskymppiset yrittäjät 2012

"eikö tuohon ole tarkoitus laittaa ne kiertojen pituudet, jotka on luomusti toteutuneet? Pillereillähän ovat aina samanpituiset. "

^--Good point, enpä ollut tätä ajatellut loppuun asti. Katoin vaan pillereiden lopettamisen jälkeen lyhyimmän ja pisimmän kierron. Mitäs muutkin olette mieltä, miten mun pitäs nuo kiertopäivät laittaa, kun kiertojen pituudet menevät seuraavalla tavalla:
160 (luomu), 129 (luomu), 47 (luomu johonkin kp35 asti, silloin aloitin primolutit vuodon käynnistykseen), ja seuraavat kaksi kiertoa 28pv (molemmat primolut-kiertoja). Jos kukaan tuosta mitään selvää sai niin help! :D

Grill huomenna lähden muutaman päivän työreissulle, mut voin ilman muuta harjoitella tuota päivittelyä jatkossa, vaikka loppuviikosta :)
 
Amalia vois kuvitella, että jos nyt meet luomulla niin ei oikeen oo varma, koska niitten pitäs alkaa? Pitäskö tuon primolutin lyhentää kiertoa vai? jos se on edelleen käytössä, niin silloin kai vois olettaa kuukautisten alkavan 28 päivä.. :D emmää tiiä :D
 
Primoluteja söin siis kolmen kuukauden ajan lyhentämään/säännöllistämään kiertoa, nyt en niitä siis enää syö. Periaattessa jos ne toimis niin kuin pitää, niin tänään olis menkkojen pitänyt alkaa vaikka luomukierto onkin, mut eipä oo näkyny. Aargh, en mäkään tiedä enää mistään mitään :D Oon ongelmatapaus :headwall:
 
Miramei: Joo siis olisi pitänyt olla selvempi, myös miehellänikään ei ole ollut muita kuin minä, sillä ollaan seurusteltu melkein 7 vuotta eli oltiin silloin 14v kun aloitettiin seurustelu. :D Elikkä jos saisin jonkun taudin, ei olisi miestä enää! ;)

Amalia: Selvä. Katsotaan loppuviikosta jos ehdit ennen minua. ;)
 
Terve vaan kaikille!

Hopeakissa esittäytyy ja raapii täällä Kakskymppisten yrittäjien ovea ja haluaa mukaan keskusteluun niin iloisempiin kuin surullisempiinkin aiheisiin, liittyen vauvahaaveisiin ja naiseuden kaikkiin ihanuuksiin. :wave:

Olen seurannut keskusteluja täällä jo muutamia kuukausia ja tiedän useimmista teistä täällä paljon. Onpa muutama vilahtanut unissakin, kun olen jännännyt plussailuja ja kuukautisten alkuja. :LOL:

Olen siis 23 v. ja meillä olisi mieheni kanssa ensimmäinen vauva olisi unelmissa! Olen lopettanut cerazette-pillerit marraskuun alussa, jonka jälkeen olen saanut suurinpiirtein kiertoni selville. Nyt on siis kp 6/28-32 ja yk 3. Kivuliaat kuukautiset ja järkyttävän pitkät kierrot ovat tuttuja minullekkin, mutta ihmeekseni olen saanut nyt loppuvuoden iloita normaalimittaisista kierroista. =)

Mutta kiva päästä mukaan kuumeilemaan! Toivotan kaikille täydestä sydämestäni plussatuulia ja onnea, sekä voimia. Niitä me tarvitaan kaikki. :kiss:
 
  • Tykkää
Reactions: pikkumyy1
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



MAANANTAI 9.1.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


PisaraSadetta.....kp80/26-37-112......24v.........yk7.............1.lapsi
nellinu...............kp53/26-28............23v.........yk4.............2.lapsi
lumihiutale92......kp53/??..................19v........yk1..............1.lapsi
KaisaKaisanen....kp47/27-31...........23v.........yk6................1.lapsi
Pamsku.............kp40/28-52...........21v........yk2.................1.lapsi

Kp 21-30


Amalia89..........kp30/28-160..........22v........yk6...............1.lapsi
Miramei............kp30/33-42.............23v.........yk7.............1.lapsi
Iippari...............kp23/26-28............19v.........yk7..............1.lapsi

Kp 11->20


Anlii................kp14/28-73...........22v.........yk5................1.lapsi

Kp 1-10


Annie24...........kp10/27-28...........25v........yk9................1.lapsi
ttty................kp8/26-36............26v........yk10...............1.lapsi
neonroze..........kp8/27................22v........yk10...............1.lapsi
Nemppis............kp8/28-34...........20v........yk7.................1.lapsi
Hopeakissa.......kp7/28-32............23v........yk3.................1.lapsi
Grill..................kp5/26-35............21v.........yk4...............1.lapsi
Sunflower11......kp4/24-35...........23v.......yk 14................3.lapsi
pikkumyy1..........kp3/129..............23v........yk2................1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
KyyneltenHymy
korvapuusti



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Loma loppui, joten palailen taas tänne! :) Loma teki kyllä hyvää, kun oli niin paljon kaikkea muuta, että en ihan joka päivä ehtinyt edes ajattelemaan tätä yritystä.

HopeakissaTervetuloa mukaan!:flower: Sulle ei sitten tarvinne selitellä, mitä se ja se tarkoittaa ja millainen tausta kelläkin on. :D Onnea yrittämiseen!
 
Pakko tulla päivitteleen, että pahaa tehny pari päivää. Syödessä helpottaa, mutta kohta alkaa uudestaan. Eilen pyyhkiessä sain paperin täyteen limaista (ovista muistuttavaa) vuotoa, tosin ei niin rihmamaista, enemmän juoksevaa, kirkasta...eikä se ollut eka kerta oviksen jälkeen. Kuivaa kautta ei ole tullut ollenkaan.
 
moi pitkästä aikaa. johannalle paljon onnea ja tarra sukkia:) ja tietty muillekkin plussanneille! Itellä menny tämä kierto ajatellessa kaikkea muuta ku vauva asioita, hyvä niin kyllä:) tää kierto menny ilman ovis tikkuja ja maca jauhetta. tuntuu siltä ettei yritys tuota vielä pitkään aikaan tulosta, en tiedä miksi sitä aina odottaa vaan uutta kiertoa? plussa onnea kaikille, minä palaan tänne taas loppu kierrossa:)
 
Huoh, enpäs ole täällä pitkään aikaan käynyt, tässä ketjussa ei yhtään kirjoitusta. :D
ON: On ollut paljon murhetta nyt joten olen hieman vähentänyt täällä käyntiä. Meillä kans laihdutus käynnissä ja toiveet sen suhteen aika korkealla.

Mielen vetää matalaksi myös eräs tuttumme joka on raskaana, mun poikaystävä kertoi siitä mulle itse jo kuukausia sitten, mutta itse nää kyseiset ihmiset vaan vihjailee ja vinkkailee ja kai odottaa et kysyisin onko raskaana, mutta kun se kysymys on oikeasti ihan kamala. Siis toki olen osittain onnellinen heidän puolestaan, mutta en jotenkin vaan pysty kohtaamaan heitä. "onneksi" he asuvat kaukana meistä eikä muutenkaan nähdä kun joskus ja jouluna.

Tiedän että kai tää on tosi lapsellista ja itsekästä mutta se vaan tekee mut niin surulliseksi etten vaan pysty. Tahdon olla onnellinen heidän puolestaan näin! :)
 
Sinne se mies nyt lähti sotimaan.. Aika tyhjä olo, kun tottunut kuitenkin sen kanssa olemaan kotosalla ja kaikkea yhdessä tekemään. Noh, kyllähän se sieltä aina lomille tulee.

Soitin tänään terveyskeskukseen, josta antoivat ajan huomisaamulle klo 8:15. Nyt vaan jännitetään, mitä seuraavaksi tapahtuu. :)
 
Tervetuloa Hopeakissa ! :wave:

Lumihiutale tsemppiä! Intti tekee suhteelle hyvää! :) Se pitää yrittää muistaa aina silloin, kun on kova ikävä toista! :hug:

.. ja mukava kuulla myös sinusta Iippari! Jaksuja, meillä myös tuttavapiirissä eräs pari odottelee vauvaa. Ja voi kuinka suututti sunnuntai aamuna, kun kummipoika oli kylässä ja katseltiin "Hertan maailmaa".. Siinä jopa Hertan äiti odotti vauvaa :D Ajattelin vain itsekseni, että "sillä viistee; miksen minä!"

Miramei siis millä tavalla tekee pahaa? Oksettaa? Ällöttää? Kuvottaa? (kaikki taitaa tarkottaa samaa). Sehän on hyvä? ;) Peukkuja sulle!! d:)b

Täälä kärsitään vittumaisuudesta. Oon ollu nää pari viimosta päivää ihan kauhee akka. Tavan hormoonihirviö.
Eilen auto meni rikki työkeikalla ja jäin keskustaan jumiin kahdeksi tunniksi ennenkuin mies tuli ritarillisesti pelastamaan mut. Huusin sille kuin hinaaja; vaikka tiedän, ettei se auton rikkoutuminen sen miehen syy ollut. Paska auto se on. Sen sai kaikki kuulla. :D
Eilen mua ärsytti vielä tää kämpän "siivottomuus" (oon hirvee siivousfriikki ja mua ärsyttää jo yks sukka lattialla) ja miehelle sanoin, että mä en kyllä aio pestä enää sen pyykkejä; kun en siitä ikinä mitään kiitosta saa. Se vaan olettaa, että mä pesen kyllä. (tiedän kyllä sortuvani tässä...)
Tänään mulle puhkes sitten kaikesta stressistä johtuen huuliherpes. Ja tavan onkin. Puolet ylähuulesta rakkulan peitossa ja erehdyin "ensiapuna" laittamaan siihen KORTISOONIVOIDETTA, joka vielä roihauttaa lisää rakkuloita. Tyhmä minä. Kärsitään sitten.
Keskiviikkona mulla on lääkäriaika, jotta joskos sais kiertoja lyhkäsemmäks.
Rupesin tuossa pari päivää sitten pelkäämään, että josko se pco kuitenkin vaivais? Mulla pari vuotta sitten oli pco päily, kun menkat oli todella epäsäännölliset ja pitkät kierrot ja munasarjoissa rakkuloita (ts. "helminauhaa")
Helminauhat katosivat, kun söin muutaman kuukauden pillereitä..
Tiedä sitten. Pitää varmaan ihan pyytää, että josko jossain sais ultrattua nuo munasarjat.

ON: kostee olo, turvottaa ja ärsyttää. Mitä se nainen vois enempää toivoa? :LOL:





KAIKILLE MEILLE NYT PAAAAAALJON TSEMPPIÄ JA PLUSSATUULIA!! :)
 
Kiitokset vaan kaikille! Mukava oli viimeinki uskaltautua joukkoon mukaan. :flower:

Annie24 Kiitokset listaan laitoista ja tosiaan, te ootte suurin osa kuin vanhoja tuttuja. Nytte saatteki sitte tutustua tähän tyär-ihmiseen! :D

Miramei ..Jokseenkin lupaavalta kuulostaisi. :) Toivotaan parasta ja puhallellaan sulle plussatuulosia niin että tuntuu! :heart:

Hassua nähä oma nimimerkki listalla, hurjaa.. Jotenki nyt tuntuu ihan täysin todelta kaikki. Että se pikkanen tosiaan on toiveissa ja yritetään. :heart:

Opiskelen tosiaan vielä ja valmistun luultavimmin kesäkuun alussa. Ehkä jo aiemminkin. Yrittäminen aloitettiin suoraan pillereiden lopetusten jälkeen, mutta tiesinkin, ettei heti tärppää. Meillä kyllä riittäis paranneltavaa, tuon hedelmällisyyden parantamiseen liittyen nääs. Tässä onkin ukolla tupakanpolton vähennys työn alla ja minä pallero joutaisin laihtua kilon jos toisenki, ku ihan ylipainon puolella ollaan ja reippaasti. :ashamed: Minkäs sille tekkee ku tykkää kaikesta ruuasta ja santaaminen on enemmänkin sääntö kuin poikkeus. :LOL:

Tänään on muuten mulla ensimmäinen kunnon maca-päivä. Tiedossa siis kokeiluja, millä sen happamalta maidolta haiskahtavan jauheen sais huuhdottua alas. :D Ostin nyt aluksi jugurttia ja kokeilen siihen.

Semmonen vinkki, että greippimehun kanssa se ainakin on pahaa, voi luoja että osaan olla hölmö nainen. :LOL: ..hyvä oli jälkikäteen lukea ettei se nesteen kanssa aloittelijalle ole sa paras vaihtoehto, kun maku korostuu entisestään. :snotty:

Macan napsimisen harrastajilta kuulisin mieluusti vinkkejä, millä tuon kovin mielenkiintoisen maun saisi piiloon? :)

Plussatuulahduksia myrskylukemissa jokaiselle naiselle! +++++ :kiss:
 
Tervetuloa hopeakissa! :wave: Itse syön rakkauspakkausta (kaakao+maca) ja se menee ainakin parhaiten alas jogurtilla, tosin siinä ei maku ole niin kamala kuin pelkässä macassa (kuulemma :D). Sitten joskus saatan tehdä "juoman" jogurtista + joistain hedelmistä ja pistän siihen joukkoon jauheen. Sekin toimii!

Miramei: Josko sieltä vaikka plussa vielä pärähtäis! ;)

Ja kiva kuulla taas teistä anlii ja iippari! =)
 
Pamsku sillä tavalla, että tuntuu siltä kuin maha olisi tyhjä, vaikka olis vasta syönyt. Yritän elää toivossa, vaikka hieman pessimisti olenkin. Tämä kuu ollaan nimenomaan koitettu olla ressaamasta ja vietetty paljon laatuaikaa yhdessä. Peittoja on heiluteltu ahkeraan. Myös se, että varasin lääkärille ajan on laskenut taakkaa harteilta. Voisin sanoa teille, jotka ressaatte onko kaikki hyvin niin varatkaa aika, jo se helpottaa ressiä.

Tulin juuri kotiin.. alunperin oli tarkotus istua iltaa erään ystäväni kanssa, joka on käymässä toiselta paikkakunnalla. No, kyllä me nähtiinkin reilu tunti, mutta mahaan alkoi sattua niin paljon ja yltyi vain kokoajan, etten voinu esittää ja selittelin kaverilleni sen varmaankin johtuvan liiasta suklaansyönnistä ;) vaikka alamahaan koskikin. Nyt makoilen sängyssä, hieman helpotti makuulle laittaminen, mutta vieläkin sattuu..vihloo.

Hopeakissa musta paras vaihtoehto on sekoittaa isoon lasilliseen karpalomehua.. silleen että eka laittaa jauheen pohjalle, sitten kaataa tilkan päälle ja sekoittaa siihen hyvin, sitten kaataa lasin täyteen. Mehun pitää olla just ton karpalomehun tyyppistä, voimakasmakuista, että maku peittyy hyvin ja mielellään tosiaan iso lasi.

Kiitos kaikille tuesta :flower: Toivotaan, että on toivoa! Ja plussatuulia jokaiselle!
 
Miramei Voi kiitos vinkistä. :) Karpalomehu on mulle suuuuuurta herkkua ja aion kokeilla sitä piakkoin! Pötköttele ja rentoudu parhaan mukaan, josko nyt olis sun (teidän) aika! Plussatuulia <3

ON: Taas sitä täällä lörpötellään. :D

Macan maistajaiset oli hetki sitten. En ymmärrä, kuinka mua voi ellottaa kyseinen jauhe niin kovin paljon. Paljon sitä en saanut edes jugurtissa alas, mutta mehussa aion kyllä kokeilla ehdottomasti. Huomenna lähtee kaupasta kyllä mehupurkki mukaan. :)

Mukava tieto oli sekin, että macaa näyttäisi saavan myös kapseleina, jos jauheena menee liian vaikeaksi. Ihmetyttäävaan kuinka se voikaan olla noin vaikeaa niellä, kun yleensä ei ole paljon makuja joista en pidä. Näkee sen takapuolen koostakin, että kaikki näyttää maistuvan. :LOL:

Tässä tietoa macasta, kun siitä joku aina vähän väliä kyselee, niin ei tarvitse selailla: SUPERFOODIT

On siinä vaan hyviä aineita, huhheijaa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
Heips kaikki! Palasin juuri pitkältä lomamatkalta, jossa saimmekin maailman onnellisimman yllätyksen: positiivinen raskaustesti. Yrityskerta 6 siis toden sanoi. Minä poistun ja kiitän kanssakuumeilijoita, vaikken täällä hirveästi olekaan kirjoitellut, taustalla lähinnä seuraillut. Tsemppiä kaikille :)
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



TIISTAI 10.1.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


PisaraSadetta.....kp81/26-37-112......24v.........yk7.............1.lapsi
nellinu...............kp54/26-28............23v.........yk4.............2.lapsi
lumihiutale92......kp54/??..................19v........yk1..............1.lapsi
Pamsku.............kp41/28-52...........21v........yk2.................1.lapsi
Amalia89..........kp31/28-160..........22v........yk6...............1.lapsi
Miramei............kp31/33-42.............23v.........yk7.............1.lapsi

Kp 21-30


Iippari...............kp24/26-28............19v.........yk7..............1.lapsi

Kp 11->20


Anlii................kp15/28-73...........22v.........yk5................1.lapsi
Annie24...........kp11/27-28...........25v........yk9................1.lapsi

Kp 1-10


ttty................kp9/26-36............26v........yk10...............1.lapsi
neonroze.........kp9/27.................22v........yk10...............1.lapsi
Nemppis..........kp9/28-34.............20v........yk7.................1.lapsi
Hopeakissa......kp8/28-32.............23v........yk3.................1.lapsi
Grill................kp6/26-35.............21v........yk4.................1.lapsi
Sunflower11......kp5/24-35...........23v.......yk 14................3.lapsi
pikkumyy1..........kp4/129..............23v........yk2................1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
KyyneltenHymy
korvapuusti



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU

KaisaKaisanen



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
KaisaKaisanen Oikein paljon onnea!:flower:

Miramei Kuulostaa lupaavalta. Tiiätkö, mikä dpo sulla on menossa? eli milloin aiot testailla?;)

Iippari:hug: Tsemppiä! Kyllä se plussa vielä teillekin tulee! Tuo on kyllä ärsyttävä tapa, että vihjaillaan ja vinkkaillaan, että toinen kysyisi asiasta. : / Toimisin ja oon toiminu (tilanteissa, joissa on ollut kyse muusta kuin raskaudesta) kyllä ihan samoin kuin sinäkin, eli en kysy, jos yritetään saada kysymään.

lumihiutale
Tsemppiä! Itse en oo koskaan ollut inttileski, eikä oo kyllä lähipiirissäkään inttileskiä ollut (vain yhdellä kaverilla on kokemusta asiasta), niin en osaa sanoa, mikä helpottais oloasi, mutta sen tiedän kokemuksesta, että yksin kotona oloon tottuu vähitellen eli kyllä se olo vähän helpottaa. Miten meni muuten lääkärissä?

Minssu Pahoittelut! Haluatko muuten mukaan listalle vai pysytkö mieluummin mukana menossa-listalla? :)

Pamsku Hahha, täälläkin on ahistanu, kun kaikki tuntuu telkkarissakin odottavan, ja tietty kaikissa kaupoissa muut on joko vauvojen tai mahojen kanssa! Jotenki sitä vaan nyt kiinnittää aiempaa enemmän huomioita mahoihin ja vauvoihin..:D
Minäkin olin taas aikamoinen hormonihirviö ennen menkkoja, mut onneks nyt on taas pari viikkoa elämä helpompaa.. Toivottavasti et saa sitä PCO-diagnoosia, sehän vaikeuttaa raskautumista! :(

Hopeakissa Kiva tosiaan, että liityit joukkoon, kun alkaa väki vähenemään täällä.:) Minä oon syöny macan ihan jogurtin kanssa ja yritän yleensä olla pahemmin maistelematta sitä. Siihen makuun kyllä tottuu ajan kanssa, eli ei se enää parin viikon päästä tunnu niin etovalta!
 
Möö kaikki!

Täälläkin painonpudotus menossa.. nyt jo -2kg, tosin taitaa olla vain jotain juhlapyhien jälkeistä turvotusta ja nestettä mutta kuitenkin! Josko se normaalipainoon pääseminen auttaisi tätä projektia, jokunen kilo (kröh, melkein 10..) on sinne vielä matkaa. Mieskin lopetti tupakanpolton, niin josko se tästä!

Ja kuntoilua yritän lisätä, jos se seuraava puhallustestikin sitten sujuisi paremmin.. Kiitos tsemppaajille tämänkin asian suhteen :)
 

Yhteistyössä