Kakskymppiset yrittäjät 2012

Onpas nyt moni joutunut tuonne listan alkupäähän, pahoittelut kaikille :(

Tervetuloa lumihiutale! :wave:

ttty en tiedä onko noita eri puhallus-testejä moniakin erilaisia, mut jos satuttas puhumaan samasta niin mä en millään meinannu eka läpäistä sitä ja parin päivän päätäkin vain rimaa hipoen, mut ei mua peloteltu mistään astmasta. Se on vaan kuulemma tekniikkalaji (kyllä, puhaltamanen on vaikeeta), joten älä ajattele heti pahinta :)

Tää ketju on mullekin ihan korvaamaton, ei noista parista kaverista jotka tietää, ole oikein keskustelukaveriksi. Vaihtavat vaan puheenaihetta :/ Mäkin oon joskus huomannu/ajatellu tuota nimiasiaa. Jotenkin siihen on niin tottunut jo, mut kyllä tosiaan kun miettii niin yrittäjä tarkoittaa ehkä vähän muuta pääasiassa :D
 
Alkuun tervetuloa lumihiutale, kiva kun tulee uusia :)

Ja mulle voipi päivittää kp2 ja yk 7.. Jäätävät kivut ollu nyt kaks päivää, ei yleensä kyllä oo näin kivuliaat.. Argh!

Eilen lampsin luontaistuote kauppaan, macajauhetta olin menossa hakeen, mutta myyjä suosittelikin sitten jotain ihan muuta kun siinä sitten kerroin, että hetki jo yritystä takana ja päätin nyt sitten jotakin kokeilla.. Hän kovasti kehu ja sano, että näitä on suositellu ja on toiminu. Eli vahvaa E vitamiinia ja jotain kapseleita, missä lukeepi Jalea Real(kuningatarhyytelö). En oo vielä ehtiny nettiä koluta, että mitä noista sanotaan, mutta tosiaan sillä liikkeessä ainakin ylistettiin noita. Maca jäi sitten hyllyyn... Kokeillaan nyt sitten näitä alkuun, eipä ne nyt ainakaan kai voi mitään pahaa tehdä. Kovasti se noista kaikkee selitti, mut puolet meni ihan ohi...
 
Grill Pystysitkö vielä vaihtaan sen esim. kakskymppisiin toiveilijoihin, kun se lukee tuossa päivityslistassakin?:D Lisäsin Johannan plussanneisiin.

Nemppis Toivottavasti se toimii! Kerrohan sit kokemuksia! Pitää varmaan itekin ens kierrossa testailla. :)
 
Huoh. En kyllä ikuna testaile millään cb+, kunnes oon täysin varma raskaudestani. Tai en kyllä testaa enää millään! Miksi ihmisen pitää testata, jos ei oo varma, milloin se ovis on ollut ja "luulee", että se on muka mennyt ja sitten testiin ilmestyykin haamulainen. Nyt en hypi riemusta, vaan vitutus iski.

Eli siis joo. Tein KOLME testiä tänään (kaikki samasta pissasta) ja joka ikiseen tuli pientä; haaleaa haamua. Ja ikävä kyllä siihen cb:n + testiin kaikkein "näkyvin"; ja edelleen se yks reuna väriltään vahvempi kuin toinen (ihanniinku viimeeks).

Mietin niitä parin viikon takaisia testejä, kun niissäkin näky haamulaista, paitsi sitten yhdessä viikon takaisessa testissä EI mitään. Mistä voi johtua??

Varasin tänään lääkärille aikaa. Vituttaa tää yli 50 äivän kierto. Ja etenkin vauvantekopuuhissa. Tiedä sitten, onko sillä lääkärillä keinoa saada kiertoa lyhentymään....

Amalia
mä kerroin parhaalle ystävälleni ehkäisyn pois jättämisestä ja tämä käänsi selkää ja eristäytyi hetkeksi kylpyhuoneeseen sanomatta sanaakaan. Eikä kommentoinut tätä asiaa millään tavalla. Eikä olla tämän jälkeen juteltu. :(
Siksi olettekin minulle niiiin tärkeitä. :heart:

Joku tais kysellä tuolla edellisellä sivulla tuosta mun polviasista ja mahdollisen leikkauksen vaikutuksista raskautumiseen. En kyllä tiedä ollenkaan. Leikkausjonothan meillä 6kk ja ennen sitä pitää vielä päästä kirurgin vastaanotolle, jonne jonoa n. 2kk.
Toisaalta olis ok käydä leikkauksessa ennen vauvaa, mutta en kyllä aio odotella sinne asti. Jos vauva ilmoittaa tulostaan; menen leikkaukseen vasta sitten joskus tai en ollenkaan, jos pystyn elämään tämän vaivan kanssa.


P.S. luin yksi päivä (ja kommentoinkin) tuolta parikymppisistä plussaajista, että siellä puhuttiin nännipihassa olevista vaaleista "finnimäisistä" näppylöistä. Onko teillä kellään (muulla kuin mulla) näitä samoja??
 
Viimeksi muokattu:
Pamsku minäkin varasin lääkärille ajan tälle kuulle, jotta saisin kierron lyhyemmäksi, kun nyt on ollut siellä 40 päivän hujakoilla. Voin vain uneksia ennen pillereitä olleesta 31-32 päivän kierrosta :ashamed: ikävintä juuri se, ettei tiedä milloin ovuloi vai ovuloiko ollenkaan! Jaksamisia sulle ja muille myös!

Mullakin pari kaveria tietää ettei ehkäisy ole käytössä..kuitenkin helpompi puhua sellaisten kavereiden kanssa, jotka ovat jo äitejä tai suunnittelevat sellaista lähitulevaisuudessa. Minun kaverit ovat kuitenkin ihan positiivisesti suhtautuneet :) Mukavaa seurata teidän kaikkien taivalta!
 
Oikein onnellista & plussarikasta uutta vuotta kaikille!!! :heart:

Suunnattomasti onnea plussasta äippä-88 & Johanna88 :heart: :flower:

Kovasti tämä perheenlisäys asia käy mielessä & mies kuumeilee minkä kerkeää :D
Toisaaltaan tuntuu, että sitä olisi valmis, mutta sitte taas tuntuu ettei vielä.
Kova halu olisi ostaa pienen pieniä vauvan vaatteita ja tarvikkeita, mutta jos nyt vielä odottelis kuitenkin...

Menkatkin oli edellisessä kierrossa 5 päivää myöhässä, minä jännittyneenä testailin, no negaa näytti tietenkin... Tavallisesti minulla on kierto hyvin säännöllinen, saa sanoa, että päivälleen alkavat. En siis käytä minkäänlaisia ehkäisypillereitä yms.

Toissa yönä näin unia synnyttämisestä; jäin yksin synnyttämään tyhjään sairaalaan, hoitajia ja kätilö ei ollu mailla halmeilla...

Tässä alkaa unissaankin käymään tätä vauva asiaa läpi.
 
Nemppis jos viitsit niin voitko kattoo vähän tarkemmin et mitä niiden kapseleiden pakkauksessa (?) lukee, et vois vähän netistä metsästää tietoja noista :)

Pamsku onkohan sillä sun kaverilla yritystä jo enemmänkin takana vai miten se voi noin reagoida? Jos ei ole, niin on kyllä hyvin outoa käytöstä :O Ja hyvä kun oot varannu lääkärille ajan, kyllä ne saa aivan varmasti kierrot lyhenemään :)

Täällä päässä mielikuvitus on alkanut laukkaamaan..Varmaan vaan kuvittelen koko ajan jotain omituisia tuntemuksia ja kohta sit tiputaan korkeelta ja kovaa :/ Siis sellaista pientä nipistelyä tms ollut pari päivää, ei kuitenkaan tunnu yhtään siltä et menkat ois kohtakaan alkamassa. No toisaalta, ei niitä kyllä ikinä tunne etukäteen. Ja toisaalta voihan sitä vatsassa olla vaikka mitä tuntemuksia ihan muutenkin, ei ne aina raskauteen liity vaikka miten toivos. Viikonloppuna ajattelin tehdä testin ja samoin ens viikon loppupuolella.
 
Amalia: Mietin ihan samaa, mutta kyllä kait se olis yrityksestään kertonut. Ja ystäväni on aina ollut sitä mieltä, että ensin vakituinen työ ja omakotitalo, häät ja sitten lapset. Outoa on tosiaan.
Pidän paaaljon peukkuja pystyssä! :)

Kävin eilen ottamassa jäykkisrokotuksen ja aamulla lämpö oli noussut niin, etten lähtenyt edes kouluun.. Ja nyt ulkona olis ihana ilma - lunta satanut sellaset 10cm ja sataa kokoajan lisää. Olis ihana mennä vaikka metsään kävelylle; mutta ei jaksa. Vois vaikka suunnitella häitä teekupposen kanssa. :)
 
Annie: Sorry, no can do... : / Tai en ainakaan mistään löydä sellaista että vois ton nimen vaihtaa. Jos joku muu tietää keinon, kertokaa ihmeessä. Nyt se häiritsee koko ajan muakin. :D

Tuosta kaveriasiasta... Kyllä mun kaverit on ainakin olleet todella innoissaan ja tukevia kun olen kertonut että lapsi halutaan kahden vuoden sisään. Itse tästä varsinaisesta yrittämisestä tietää kunnolla vain yksi kaverini ja toinen tietää, että en syö enää pillereitä mutta muista asioista en hänellekään juttele. Ja tosiaan juuri siksi, että emme halua että mahdollinen raskaus olisi kaikille jokin itsestään selvyys vaan se olisi (iloinen) yllätys. :)

Amalia: Toi on ihan kamalaa kun alkaa kuvittelemaan kaikkia oireita ja on kuitenkin lähes varma että sieltä korkealta tullaan ja kovaa... : / (itse tein niin viime kierrossa... Ja no joka kierrossa sitä ennenkin. :D)
 
Moikkelis moi!

Täällähän mä edelleen pyörin ku ei jotenki oo vielä luonnikasta pyöriä tuolla plussanneissa ku ei oo ekaa neukkuakaan ollu....:D ja täällä on pidemmän aikavälin tuttua juttuseuraa ni tänne on kiva kirjotella!

hmm... mitähän mun piti kommentoida...

destello: voi surkeus!:( sun kirjoituksia on ollu ihana lukea, kun osaat niin hyvin muotoilla asiat, joten ikävää, että joudut nyt sivulle.:( ja tosi kurjaa, että teillä on suhde kariutumassa, mutta kuten joku tossa kommentoikin, niin tavallaan hyvä että nyt, että saa sitten sen oman pienen nyytin sen elämänsä miehen kanssa! voimahaleja täältä!!<3

niistä näpyistä: haha, mul on kyl ollu sellasia aina; siis ihan oikeesti aina!! en mä ees oo ajatellu et se ei olis normaalia?:D no, mul on kyl vissiin muutenki vähän jotain mieshormonia liikaa tai jotain...

luontaistuotteista: se tuote on jalea real royal jelly, eli sellanen kuningatarhyytelökapseli!:) mä itse (alan ihmisenä) suosittelen bioteekin vitamore totalia (vaikka se onkin ensisijaisesti vaihdevuosituote), koska mulle sitä bioteekin diplomiterapeutti suositteli, ja sen aikana tärppi tuli! kyllähän tuo jalea realkin vois hyvä olla...:)

kaveriasiasta: mulla tietää tasan yks kaveri tosta pillereiden poisjätöstä, ja nyt kerroin plussasta (ku olis varmaan muuten ihmetelly ku en jaksanu syödä kokonaista munkkia!), mut ei se silti oo sama asia ku täällä avautuminen, ku kaveri ei oo edes parisuhteessa saatika harkitsis lapsia!:D

hmm... olikohan siinä kaikki nyt tällä erää.:)
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



KESKIVIIKKO 4.1.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


pikkumyy1..........kp127/??.................23v........yk1............1.lapsi
PisaraSadetta.....kp75/26-37-112......24v.........yk7.............1.lapsi
nellinu...............kp48/26-28............23v.........yk4.............2.lapsi
lumihiutale92......kp46/??..................19v........yk1..............1.lapsi
KaisaKaisanen....kp42/27-31...........23v.........yk6................1.lapsi
Pamsku.............kp35/28-52...........21v........yk2.................1.lapsi

Kp 21-30


Amalia89..........kp25/28-160..........22v........yk6...............1.lapsi
Miramei............kp25/33-42.............23v.........yk7.............1.lapsi

Kp 11->20


Iippari...............kp18/26-28............19v.........yk7..............1.lapsi

Kp 1-10


Anlii................kp9/28-73...........22v.........yk5................1.lapsi
Grill.................kp7/26-35...........21v........yk4.................1.lapsi
Annie24...........kp5/27-28...........25v........yk9.................1.lapsi
ttty.................kp3/26-36...........26v........yk10...............1.lapsi
neonroze..........kp3/27................22v........yk10...............1.lapsi
Nemppis............kp3/28-34...........20v........yk7.................1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
KyyneltenHymy
korvapuusti
Sunflower11



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666

^PÄIVITETÄÄN TARVITTAESSA...


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Miramei ja Amalia89, Johanna88 tossa jo kirjoittikin :) Muistaakseni siinä lukee siis noin juurikin ja Gelee royale, sillä netistä löysin muutaman keskustelun ja niissäkin oli kovasti kehuttu tuotetta :) Mä nyt ainakin kokeilen muutaman kierron, että miltä tuntuu ja onko mitään apuja.. Oli kiva lukea positiivista palautetta ja tärppihehkutusta, antaa taas vähän puhtia itellekin :) Kannattaa selata googlea, sieltä löytyy ihan ok:sti juttua..

Mä en oo kauheesti kavereille puhunu, muutama tietää, mutta ei oo kommentoinu tai kyselly asiasta sen jälkeen kun kerroin. Sitten on se yksi ihana joka tukee ja selittää mulle asioita mistä oon ihan ulalla. Tsemppaa ja piristää!
 
Hmm... Menee varmaan mullakin kokeiluun tuo kuningatarhyytelö parin kierron päästä jos on tarvis. Mutta kiva kuulla sitten nemppis sun kokemuksia kun oot hetken niitä saanut syötyä. :) Mitähän on hintaa niillä?

Itsellä menossa kolmas päivä rakkauspakkauksen kanssa ja voisin jo lopettaa sen syömisen! :D Ei siinä muuten mitään, mutta kun sitä pitää syödä niin paljon päivän aikana... Noo, sitten kun se loppuu niin testaan pelkkää macaa. ;)

Ai niin, mun mies alkoi eilen illalla naureskella tuolle rakkauspakkaukselle kun sitä epätoivoisesti yritin saada alas ananas-omenasurvoksen kanssa (huono yhdistelmä, kyllä se jotain maitotuotetta aina kaipaa!). Hän on täysin sitä mieltä että se ei voi olla toimivaa, vaikka kuinka yritin kertoa että se kyllä monilla auttaa kierron tasapainottumiseen ymym... No ehkä hän on vain periaatteesta sitä mieltä. :) Minä sitä kuitenkin syön, ei hän. ;)
 
No älä muuta sano Grill, mulla kävi jo noiden (kuviteltujen) oireiden kanssa samalla tavalla täällä, kun mitä käy aina jos menee lääkäriin; eka on kaikkee havaittavissa, mut kun tulin tänne kirjoittamaan siitä niin ei enää yhtään mitään. Sit taas kun olin koneelta poistunut niin jatkui, oon varmaan tulossa kipeeks ja kaikki tuntemukset johtuu vaan siitä :D

Johanna kiva kun käyt vielä tällekin puolelle kirjoittelemassa :) Pitääkin mennä heti googlettamaan nuo luontaistuotteet -->

Tänään kauppareissulla bongasin ensimmäistä kertaa niitä pregcheck raskaustestejä ja pari sellaista lähti mukaankin. Olipa muuten huomattavasti kuumottavampi kokemus ostaa testit prismasta mistä tunnen paljon porukkaa, kuin apteekista josta en tunne niitä paria myyjää, mutta käyn siellä niin usein et ne varmaan alkaa muista mut/sääliä mua kun käyn niin usein :D
 
Aloin kokeilla tuota macaa.. hyi hitto, että osaa olla pahaa, vaikka sekoittaa mihin! Mutta pakkohan sitä on nyt syödä, jos vaikka hyötyä olis. :)

Tuosta kierron pituuden vaihteluista..olin ihan varma, että ovulaatio on ohi, mutta tänään sitten kaikki merkit viittasivat siihen (etenkin runsas kirkas lima), joten peitot heiluivat. Toki kiertoni on lisäksi ollut tuo noin 39 viime kuut niin sopisi myös siihen. Toivo on herännyt -ihan niinku joka kuukausi tässä vaiheessa kiertoa :)
 
Onnea uusille odotusvaiheeseen päässeille! :)
On ollut mukavaa lukea teidän muiden tuntemuksia ja kokemuksia. Itse kerroin kahdelle ystävälleni ehkäisyn poisjättämisestä jo jonkun aikaa sitten. Toinen heistä suhtautui asiaan melko epäileväisesti, mutta sittemmin hän on ollut innoissaan asiasta. Toinen ystäväni on tukenut minua alusta asti, tietäen lapsirakkaan luonteeni. Nyt odottelen menkkoja/ tai niiden poisjääntiä. Olen jo tuntenut (kuvitellut) monet mahdolliset ensioireet, kuten alavatsan vihlominen, tukkoisuus, väsy ja tihentynyt vessassa käyminen. Saapi nähdä.. Tsemppiä kaikille! :)
 
Ällövaroitus: Voi herra jumala mut nyt oon pihalla!! :O Mullahan siis tuli lähes olematonta vuotoa tämän kierron alussa ja vuodon määrä on joka kierto aina vaan vähentynyt. Kipuja tai muita menkka-tuntemuksia ei ollut oikeastaan lainkaan... Aloin siis syömään tuota kaakao-macaa (puhdistamon rakkauspakkaus) jotta vuoto ei jäisi kokonaan pois, vaan kierto tasoittuisi ym. No nytpä sitten alkoi "normin" oloinen vuoto ja pieni jomotus mahassa ja selässä!

En ymmärrä... Menikö mun kierto sittenkin näin pitkälle (eli olisikin ollut 37)? Vai alkoiko maca vaan toimimaan ja tyhjentää ylijäämät pois? :D Kokemuksia??
 
Sunflower11
:wave:

Tulin taas lukemaan tänne :) mullon menos vissiin kp 27(/24-35).. dpo.. öö.. 8 ilmeisestikin. Eli kun mulla luteaalivaihe ollut 8-9 päivää niin la alkais sit viimeistään vuoto.
 
Grill, verkkoapteekissa näyttäis ainakin olevan 24 kapselia 11,75e. Muistelin, että kympin pintaan oli siellä mistä ostin, mutta sieltä sain 10% alennusta..

Täällä kiukku päivä, mikään ei onnistu ja tää on taas näitä päiviä kun tulevaisuus ei näytä niin kovin valosalta.. Onneks tiedän, että huomenna päivä uus ja luultavasti erilaiset fiilikset taas :)
 
Oon pyrkiny olemaan kuvittelemasta mitään oireita, mutta tänään on olleet nännit todella kosketusarkoina ja normaalisti ei milloinkaan, edes kuukautisten aikoihin..samoin erikoisia nipistyksiä mahassa. Yhtään varmasti en tiedä oliko ovis 28.12 sillä silloin tuntui siltä, sen jälkeen kuiveni hieman, kunnes sitten eilen tuli valtava määrä limaa ja valkovuotona jatkuu edelleen. En haluais toivoa turhaan, mutta tämä on vain niin uutta reilun puolen vuoden yrityksen jälkeen. Mitähän se vois olla, onko muilla ollut vastaavaa?
 
Miramei: No mulla on ollut nyt joka kierron lopulla nännit arkoina (muuten ei ole ikinä!) ja tuota mahan nippailuakin on esiintynyt aina noin puolessa välissä kiertoa ja sitten loppu puolella, mikä on sitten minun toiveetkin nostanut korkealle, mutta aina turhaan... : / Toivottavasti sulla kuitenkin olisi ihan oikeita oireita, jos niitä ei ole edes ennen ilmennyt. =)

Sunflower: Vielä viimeiset tsempit! =) Jos sinne lääkäriin ei tarvitsisikaan mennä...
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



TORSTAI 5.1.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


pikkumyy1..........kp128/??.................23v........yk1............1.lapsi
PisaraSadetta.....kp76/26-37-112......24v.........yk7.............1.lapsi
nellinu...............kp49/26-28............23v.........yk4.............2.lapsi
lumihiutale92......kp49/??..................19v........yk1..............1.lapsi
KaisaKaisanen....kp43/27-31...........23v.........yk6................1.lapsi
Pamsku.............kp36/28-52...........21v........yk2.................1.lapsi

Kp 21-30


Amalia89..........kp26/28-160..........22v........yk6...............1.lapsi
Miramei............kp26/33-42.............23v.........yk7.............1.lapsi

Kp 11->20


Iippari...............kp19/26-28............19v.........yk7..............1.lapsi

Kp 1-10


Anlii................kp10/28-73...........22v.........yk5................1.lapsi
Annie24...........kp6/27-28...........25v........yk9.................1.lapsi
ttty...................kp4/26-36...........26v........yk10...............1.lapsi
neonroze..........kp4/27................22v........yk10...............1.lapsi
Nemppis............kp4/28-34...........20v........yk7.................1.lapsi
Grill..................kp1/26-35............21v.........yk4.................1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
KyyneltenHymy
korvapuusti
Sunflower11



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666

^PÄIVITETÄÄN TARVITTAESSA...


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenna kympit paukkuu, siis kp 50 huomenna. Ens viikolla soitan terveyskeskukseen ja varaan ajan. En kyllä jaksa tällasta hommaa katella, ettei menkkoja näy eikä kuulu ja testi näyttää negaa! Jospa lääkäri vaikka Teroluteja määräisi tai jotain vastaavaa. Kaikista kamalinta on tämä epätietoisuus :(
 

Yhteistyössä