Kakskymppiset yrittäjät 2012

KyyneltenHymy: Niin noh, noillakin ohjeilla on hyvä jatkaa! :) Kuitenkin jo pieni painon pudotus voi selväsi helpottaa eli tuskin sun täytyy edes puolta vuotta tiputtaa painoa ennen uutta plussaa. ;)

Pamskulle ja Mirameille edelleen täällä peukut pystyssä! =)

Amalia: Eli ehkä sä sittenkin ovuloit! :) Hyvä juttu. Ja mä myös huutelin tuossa joskus viikko kaks sitten noiden loppu pään tyyppien perään, mutta ei vastausta kuulunut... : /

Naspulalle jaksamisia vieläkin! :hug: On varmasti todella vaikea tilanne!

Ja vähän omaa: Lääkärin kanssa juteltu aamulla ja uusimmat kuvat mahdollistavat myös tuon lääkityksen aiheuttaman muutoksen. Ja koska mun olo on hepottunut (ei siltikään mikään hyvä tai normaali olo ole), niin lääkäri on oikein luottavainen että keuhkoviat johtuvat siitä estolääkityksestä ja että olisivat jo alkaneet korjaantumaan. :) Vielä pisti viikon lisää saikkua ja uskoo vahvasti että sitten jaksan jo palata töihin! =)

(Niin ja täti on poistunut talosta!)
 
Viimeksi muokattu:
Naspula ihana oli kuulla sinusta! Paljon jaksuja ja haleja! Olet mielessä! :hug:

Grill: uu, kiitos! :) Kyllä se tärppiolo vaan on ja pysyy vaikka hetkellisesti häipynyt välillä. Lämmöt päälle 37 ja alavatsaa nipistelee inhasti, mutta ihanasti! :)
En osaa oikein selittää...

Hyvä, että alkaa helpottamaan! :heart: En ookkaa koskaa kuullu, että pissatulehduksen estolääke antais noin pahoja oireita!! :O Pitäskö sitä itsekin lopettaa ne? Paitsi mulla iskee kyllä heti pissatulehdus, jos unohdan ottaa pillerin.
Kuinkas sulla on nyt sitten jatko pissatulehdusten kanssa?

Tänään saaaapui ihana 50cm nallehaalari ja ugit :heart: aww! Mieskin silitteli karvaista nallepukua ja sovitti ugeja koiralle. :D

Ja tänään vihdoin oli mun silmät paremmat - innostuin niin, että viskaisin piilarit silmään, niin ei ollenkaa tuntunu hyvälle - pari tuntia ne oli silmässä ja oli pakko ottaa pois. No, silmät on taas ihan punaset!! Miksei mun piilarit sovi enää mun silmiiin??
 
Mirkku ompa outoa, jos testit haamuilevat edelleen, jos ei oo raskaudesta kyse. Kyllä on sellanen kutina, että uusi asukki siellä olisi.. :heart:
Millon kävit viimesimmässä veritestissä?

Listasin oireeni tuohon piinailijoiden oireet ovulaation jälkeen pinoon... Aikamoinen kasa! Eikai nuita kaikkia oireita voi kuvitella? Eihän?
Ja miten se on? Nouseeko kellään lämmöt oikeesti helteellä?
 
Viimeksi muokattu:
Pamsku, onhan tuossa kyllä oiretta vaikka muille jakaa :D Mä en oo kyllä kuullut, että lämmöt nousis helteellä - mulla päinvastoin tuntuu laskevan... Tiedä sitten.

ON: Eilen taisin käydä läpi kaikki mahdolliset ja mahdottoman mahatuntemukset - välillä nipisteli kauttaaltaan tuolta alhaalta, välillä oli tylpempää jomoa, välillä viiltelyä nivusissa ja reisissä saakka. En ihan oikeesti innostunut niistä sen enempää, kaikenlaisia tuntemuksia kun joka kiertoon kuitenkin sisältyy - tai niin luulin. Näin kuitenkin viime yönä ihanaisen ihanaista plussaunta, että kai mun alitajunta oli sittenkin tehnyt mulle tepposet ja vähän innostunut :D Tissit on ihan turvonneet, mutta ei yhtään kipeät. Mitään muita oloja ei ole. Dpo on mahdollisesti kaikkea väliltä 3-10 :DD Haha.
 
Pamsku: Joo eli mun lääkehän on se Nitrofur-C, vaikuttava-aine nitrofurantoiini mikä aiheuttaa näitä oireita. Nämä keuhko oireet ovat tooooodella harvinaisia, niin harvinaisia että keuhkolääkäri ei edes kunnolla muista miten edellinen potilas on hoidettu. Eli onko saanut lääkettä vai onko parantunut itsekseen. :) Eli älä huoli, tuskin sulle näitä oireita tulee! (Ja muuten, mulla oli nyt jonkun aikaa niitä kummia "virtsaoireta" jotka myös loppui samalla kun lopetin tämän lääkkeen! :confused:)

En huomannut kysyä korvaavaa lääkettä (taaskaan), mutta yritän nyt mennä ilman lääkkeitä kontrolliin asti. Kummitätini tuuppasi mulle sunnuntaina veljen rippijuhlissa kahta erilaista karpalomehua ja ihan ehtoja marjoja kouraan ja käski ne nyt lisätä päivittäiseen ruokavalioon! :D

memsie: Ihan hyviltä sunkin oireet vaikuttais! :) Mulla vaan on joka kierrossa tuollaista (ja joka kierto tuntuu tulevan lisää "normaaleja" oireita) ja kun mun lämmöt nousee ennen tätiä (sen huomasin tässä viimeisessä kierrossa) eli en todellakaan jaksa innostua enää mistään! : /

Oi Miramei, toivottavasti olisi vaan liian aikaista testata...
 
Grill, unohdinkin tuossa tekstissäni just mainita, että on tässä joka kierrossa, etenkin edellisessä, ollut myös kaikenmaailman masutuntemuksia :D Siksipä just aattelin, etten olis muka innostunut. Mutta näköjään kuumeilija on kuumeilija, eikä sille mitään mahda... myös viime kierrossa oli tissit turvoksissa, n. viikko ennen menkkoja, joten ei sekään ole siis varsinainen oire. Mä en edes voi mittailla mun lämpöjä, koska ne ei kerro mulla yhtään mitään... vaikka mittaisin joka aamu heti sängyssä ennen nousemista, mulla heittelee asteen sisällä ihan ympäri kierron... Sen olen kans tässä huomannut. Oivoi.
 
Grill mullahan on siis eri lääke kuin sulla. Mulla on trimopan! Kysyppä vaikka sitä?

memsie oisko? :heart: pidetään peukkuja. Millonkas ajattelit testailla? ;)

Omia tuntemuksia menkkajomoja, kun kävin kaupoilla.. Kääk. Tosin rauhottuivat ja tilalle tuli jälleen vihlontaa....
 
Sunflower11
Trimopania mieki käytin silloin aikoineen ennen ekaa kun oli ensin puolen vuoden aikana joka kuukaus 1-2 tulehdusta ja sit söinkin puolisen vuotta estolääkitystä (kunnes raskauduin).
 
Voi, tännehän on tullut paljon tekstiä, luskelen niitä tässä pikku hiljaa. :)

Omaa.. Mun kierto vaan jaksaa venyä, nyt mennään jo ennätys korkeella.. Saas nähä, jos se ovis olikin paljon myöhempään ja se hyödynnettiin oikeeseen aikaan eli nyt olis sit menos niinku dpo 13.. :) Se vähäinen vuotokin mitä tuli tuossa viime viikolla niin on loppunut..
 
Pamsku, no jaa, suhtaudun ite tässä vähän pessimistisesti, vaikka toiveet onkin tosi kovat :D Tuntuu vaan, että kyllä ne menkat sieltä kerta toisensa jälkeen kuitenkin tulee... Kattellaan tossa viikon tai kahden päästä sitä testaamista, jos siltä tuntuu :D
 
  • Tykkää
Reactions: Pamsku
Listassa on muuten mulla yks kp liian vähän, tänään on kp 15, kiitos :)

Olen tehnyt viiden päivän ajan aamuisin ovistestejä, tässä olis tän kierron suora: Aijaa.com - 10623047 kp 13 ja 14 tuli melkein yhtä vahvaa viivaa molempiin. Laskenko kuitenkin ovisplussaksi jo tuon ensimmäisen, eli ovis olisi ollut tuolloin kp 14? Toisaalta ovishan voi olla 24-48 tuntia positiivisesta tuloksesta, ja kun kerran sain "plussaa" kahtena päivänä, voisiko se meinata, että ovis on ollut tänään, eli kp 15, jolloin testikin oli jo haaleampi? No, joka tapauksessa taisi olla jompi kumpi noista päivistä? Ja oli miten oli, ainakin se on tässä kierrossa tullut hyödynnettyä ;)
 
jännät paikat monella :popcorn:

me käytiin eilen kattoo elokuva mitä odottaa kun odotat oli ihan hyvä leffa joo, mutta siinä aika alussa rupes itkettää ihan älyttömästi, mahtoi vieressä istuva nainen ajatella sekopääksi :D noh mies otti hellästi kädestä, rupes itkettää vielä enemmän.. ei enää mitään raskauteen liittyviä elokuvia tai ohjelmia mulle, en vaan kestä. oon nyt ollu siitä lähtien ihan omituinen, ei ole nälkä yhtään, syön pakolla ja sit onki niin ällöttävä olo.. ei oo energiaa mihinkään. mies on töissä niin en voi edes normalisoitua sen kainalossa. se vaan sanoo et älä stressaa.. en mä osaa olla stressaamatta..
ainii ja eilen kun menin töihin työkaveri heti ensimmäisenä kysyi: " voiko onnitella?ootko raskaana" onneksi purin huulta ja sanoin ei, en. pikkasenko otti päähän. :/ ehkä mä sitten näytin siinä asennossa siltä..

sori tunteiden purkaus, jonnekki pakko taas tyhjentää päätä etten istu polvet sylissä sohvalla ja heilu yksinäni :D kiitos että jaksatte lukea :) :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Punnabis
-es-, mä en edes vois mennä tuollaista leffaa nyt kattomaan ilman huikeita vollotuskohtauksia :D meinaan nytkin jo aina alkaa itkemään pelkästään vaippamainoksista, missä ne taaperot kiipeilee ja temmeltää... nekin on liian tunteellisia, kun mietin, että oma tyttöni ei tuohon pysty. nyt, eikä välttämättä koskaan.

Nautiskelen tässä lasillista punkkua. Aattelin ottaa suosituksista vaarin, ja oon tässä joinakin iltoina oletetun oviksen jälkeen juonut lasillisen rentoutuakseni. Plus niinhän sanotaan, että se parantaa kohdun verenkiertoa ja näin ollen paksuntaa myös limakalvoa. Mulla kun taitaa olla aika ohkanen, kun menkatkin on aina tosi niukat... En nyt ihan joka ilta oo juonut, mutta sillon tällön :) Jännää. Huomenna on tytön eka tarhapäivä uudessa paikassa, erityisryhmässä. Ja ekaa kertaa menee minun iso pieni tyttöni taksilla sinne... Kääks.
 
-es- Itse en voisi mennä katsomaan mitään tuollaisia leffoja, ainakaan just nyt.. :D


Omaa.. Oli pakko soittaa lääkärille kun nää kierrot niiiin venyy..

Sieltä sanottiin sitte, että on kuulemma ihan normaalia km jälkeen, että on varmaan jokin hormoonihäiriö, mutta palautuu kyllä jossain välissä.. Huomenna voi soittaa lääkärille ja kysellä mitä hän on mieltä..
 
Miwwi toivottavasti et joutuis enää kauaa odottelemaan uuteen kiertoon pääsyä!

Sunille tsemppiä oviksen metsästykseen ja petipuuhiin! ;) :popcorn:

memsie oi, onnea tytölle ja äidille tarhapäivään! :) Varmasti tyttö viihtyy, kun pääsee ikäistensä (?) seuraan! :)

es apua! Musta on kauheeta, kun jotkuu luulee tietävänsä heti alussa, jos joku on raskaana ja sitten laukoo tuollaisia. MÄ en ikinä vois mennä sanoo kellekään noin. En ees asiakkalle voinu sanoa onnitteluja, vaikka hän oli 9kk raskaana. Vasta tämän jälkeen onnittelin!
Ja mulle kerran esitettiin tuo kysymys, kun olin päiväkodissa töissä (yritystä ei oltu vielä aloitettu). Kyllä se vihlas silloinkin.

olen hurjan omanaipainen, mutta jotenki tää oma tilanne pistää pään pyörälle. DPO16 !!!!!!!! Alavatsaa nipistelee ja nää menkkafinnit muuttui eilen omituisiksi. Siis ennen menkkoja mulla iskee naamaan 1-3 valtavaa finniä, yleensä keskelle nenää/otsaan. Nyt mun naama on täynnä pienempiä finnejä - etenki otsa ja posket. Oli pakko leikata eilen otsatukka, ku en voinu mennä tämän näköisenä töihin..
Piilaritkin oli pakko heittää pois, kun ei ne sopineet silmiin enää ollenkaan. Silmät helahti jälleen punaisiksi, kun laitoin ne silmiin.. HUOH.
Ja valkovuotoa on tullut nyt about neljä-viis päivää runsahasti.... Tosin on tainnu ennenkin ennen menkkoja olla kosteutta ilmassa..
Tänää pitäis tulla raskauskeijusta muutama pregchek, pääsen tosin vasta iltapäiväpisusta testaamaan, kun meen töihin ja posti tulee iltapäivisin.
Pelkään testausta. Jos en olekaan raskaana. Mitä muita syitä on sille, että menkat on myöhässä? Ovulaatio on tasan tarkkaan ollut kp11, oireista ei voi erehtyä. Oli kyllä sellanen megaovis, että oksat pois. Ja keltarauhanen kipuili oviksen jälkeen kovasti.
 

Yhteistyössä