Kakskymppiset yrittäjät 2012

Pamsku Voimia ja halauksia. :( :hug: <3

Sun Talletuksia, talletuksia. ;)

Testasin sillon keskiviikkona ovistestillä puhtaan negan. Nyt tuli tänään haalea viivanen, että jospa se lähtis vahvistumaan ja saisin plussanki. Jännää tämä, kun saa tikuttaa ihan luvan kanssa joka päivä! :D
 
Voi Pamsku! Voimia sulle ihan mielettömästi!

Kyllä ihan oikeasti taisi ovista pukata eilen, sen verran lamauttavat oli kivut. Ei todellakaan ennen ole tuollaista ollut. Sinänsä jännä juttu, että luulin sen jo olleen, ja siksi ihan huvikseni aattelin kokeilla, millaista viivasta piirtyy ilman ovista, ja sit onnistuinkin bongaamaan sen :D Harmi, kun ei ihan kauheesti päästy miehen kaa tallettelee... Sillä nous eilen törkeen kova kuume, eikä sitä oo oikein voinu petipuuhiin yrittää houkutella :(
 
Sunflower11
Harmi ettei memsie tullut sitten hyödynnettyä!

Täällä dpo 1 :heart:
Päätin olla stressaamatta, en mie pysty vaikuttaa siihen enää mitenkään, että tuleeko plussaa vai ei, joten miksi stressata. Kiltisti odottelen ja katellaan :)
 
Sunflower, kyllähän me eilen päivällä pupuiltiiiin, mut ku mulla on sellainen olo, että olis pitänyt varistella illemmalla vielä... :D Edelleen jomottelee masua kovasti, mutta ei yhtä kovin kuitenkaan. Ja ovistesti oli haalentunu selkeesti. Wuhuu! Tavallaan tosi hienoa, että mä oikeasti bongasin oviksen, koska en oo yhtän varma onko mulla ees kaikissa aikaisemmissa kierroissa sitä tapahtunut... se on ainakin varmaa, ettei näin kivulias oo koskaan ollut. Hyvä ohjenuora olla stressaamatta... :) Eihän siihen todella enää oikein vaikuteta. Mutta tuokin on ainakin omalla kohdallani taas helpommin sanottu kuin tehty :D
 
Kiitos murut! Ootte te kyllä sellasia, että ei täältä pysty olee kauan pois! :heart:

Ja kyllähän tämä olo helpottui, kun yhden yön yli nukkui, tosin miettiihän sitä, että miksi just me, miksei tää voinu olla jollaki toisella, vähemmän kokeneemmalla?

Ulrakuvasta lääkäri näytti veren/nesteen määrää, joka siellä kohdun takana on. Jos kohtu on oman nyrkin kokoinen, niin tämä musta alue oli kaksi-kolme kertaa suurempi. Kyllä mä siinä säikähdin. Mitä sille nesteelle tapahtuu? Sulaako se sieltä itsekseen pois?
Lisäksi puhuttiin siitä mahdollisuudesta, että multa täytyis munajohtimet avata, jos ne on tukkeessa.. Kauheeta, mitä kaikkea nainen ja ylipäätään pariskunta joutuu kokemaan yrityksen aikana. Ja niistä pistoksista. Kuinkakohan monta kertaa niissä keskimäärin käydään, jotta tärppi tulee?
 
Pamsku mulla veri katos itestään, ei siihen kiinitetty sit erityisemmin huomioo ja sain metotreksaatti piikin jolla kuollut alkio tuli ulos. Prosessi oli kamala! Omien laskujen mukaan piti olla ainakin rv10 (alkion koko rv5) ja mulla oli hcg sen verran korkeella että oli raskausoireita! Tilanteeseen ei auta kuin aika.
Voimia sinne teille, kannattaa huolella käydä asia mielessä läpi ja miehen kanssa, ei muu auta kuin aika. :hug:

Onnea ovisplussista porukalle! :flower:

Laskin tosiaan eilen laskettua aikaa ja ovista laskureilla, kyllä, sama tulos tuli kun 3vuotta sitten kun poikaa aloin odottaa. Eka LA oli pojalla 25.4, muuttukin sitten 1.5, nyt näytti LA 25.4 :D Hassu sattuma :whistle: Onneks on petiä kovin testailtu, joten ei siit ainakaan kiinni ole. Laihis alkaa maanantaina, samalla taas tupakkalakko (kyllä, ratkesin). Hiljaa hyvä tulee (eli täysillä mennään ja ressataan yli äyräiden :LOL: )
 
Mulla on viime päivät ollut tosi herkkä olo tän yrityksen suhteen, en ole oikein osannut tännekään sanoa mitään... Ootte kuitenkin mielessä, tsemppejä kaikille!

Toi Pamskun tilanne laittoi taas ajatukset liikkeelle ja päässä jyllää taas ties mitä pelkoja kaikista mahdollisista vastoinkäymisistä. Tänään sain tietää, että yksi niistä "joulumasuista" joiden kanssa olin aiemmin raskaana (miksi mä edes luen niitä juttuja enää, ihme masokismia...) on juuri synnyttynyt rv:llä 23. Pieni tyttö on elossa, mutta noilla viikoilla tilanne on toki todella epävakaa. Tuntuu vaan, että tässä hommassa on pelkkiä vaikeita paikkoja, missä välissä sitä pitäisi oikein rentoutua ja olla onnellinen?

Sun, ihanaa et oot päässyt tohon mielentilaan :) Kai tää on vähän semmoista vuoristorataa, kun samassa syssyssä on sekä elämän ihanimmat että kamalimmat asiat. Mut totta, niille tilanteille ei mahda mitään, voi vain tehdä parhaansa nauttiakseen kyydistä.

Mulla on nyt niin yltiösentimentaalinen olo, että keitän kupin kuumaa teetä ja soitan äitille :D 9.8. on mun syntymäpäivä ja dpo 10. Toivon synttärilahjaksi plussaa testiin.:heart:
 
Päivitystä. Sainkin tänään verikokeiden tulokset. 3,8 oli hcg, eli negahan se.
Huoh. huojentunut olo, että kohdunulkoinen ei ollut kyseessä..
Nyt alkaa vaikuttamaan siltä, että ne munajohtimet olis tukkeessa... kenties?
No kohtahan se selviää, kuukausi enää - simpat tutkimuksiin ja multa tutkitaan ne johtimet.

Hauskaa viikonloppua naiset! :heart:
 
Pamsku, huojentavaa kuulla, ettei kyseessä ollut kohdunulkoinen raskaus. Tokihan se sitten mietityttä, miksei menkat ala. Mutta hyvä, jos nyt pääsette tutkimuksiin, ja asia selviäisi :)

Miekkonen vaan sairastaa, voi toista. Ihme kyllä, ettei ole tarttunut minuun tai typykkään. Kop kop, koputetaan puuta.
 
Sunflower hyvä asenne sulla, toivottavasti saat pidettyä stressin loitolla :) Muuten mites se sun yritys-blogi, saitko sä sen tehtyä??

tosin miettiihän sitä, että miksi just me, miksei tää voinu olla jollaki toisella, vähemmän kokeneemmalla?
Tätä mäkin kysyn itseltäni päivittäin; miksi juuri me?? Ja miksi taas juuri NE, joille muutenkin elämässä on kaikki tuotu eteen hopeatarjoittimella, saavat tämänkin asian helposti. Ei pitäisi yleistää, mutta huonoina päivinä se vaan tuntuu juurikin tältä, maailma on äärimmäisen epäreilu paikka!
Jokatapauksessa Pamsku tsemppiä tulevaan kiertoon! Sulla onneksi clomit sentään toimivat, eli on vielä toivoa ettei pistoshoitoihin tarvitsekaan ryhtyä :)

Omaa: On se vaan jännä, että vaikka kuinka on olevinaan satavarma, että menkat alkaa ja ei ole yhtään rakennellut pilvilinnoja, niin silti se hanojen aukeaminen tuntuu äärimmäisen pahalta. Tämä aamu on mennyt itkiessä ja ajatukset täynnä vihaisia, katkeria ja synkkiä ajatuksia. Tuleeko koko loppuelämä olemaan tällaista? Että kerran kuussa koko maailma romahtaa, vaikka kuinka luulit olevasi vahva ja varautunut pettymyksiin. Mielettömän ahdistava ajatus, et jos me nyt ei koskaan tulla lasta saamaan, ja pahimmassa tapauksessa tässä eletään vielä yli 60 vuotta..Toisaalta yritän uskotella itselleni (ja mies onkin siinä hommassa onneksi aika vakuuttava) että on liian aikaista miettiä näin, kun mitään järeämpiä hoitojakaan ei ole vielä kokeiltu. Mutta taas toisaalta, kai se on ihan järkevääkin alkaa totuttaa itseään ajatukseen, ettei sitä lasta välttämättä koskaan tule. Sitä asiaa mistä on haaveillut jo jostain 15-vuotiaasta saakka, ja jonka monet muut saa tuosta noin vaan.
No joo, onneksi tää eka vuotopäivä on se pahin ja (yleensä) siitä alkaa pikkuhiljaa helpottaa. Vaikeamman tästä "pohjalta ylös nousemisesta" tekee mm.se et tänään on erään fb-hehkuttajan lapsen ristiäiset, ja sain tuossa tietää että erään ollaan seurusteltu poikaystävän kanssa JO muutama kuukaus!!1 laskettu aika on marraskuussa, eli juuri silloin kun meillä tulee 2 vuotta tuloksetonta yritystä täyteen (ja sehän tulee). Lisäksi mun paras ystävä sanoi että aikovat silloin aloittaa myöskin yrittämään vauvaa, ja en tiedä mitä ystävyydelle käy, jos heillä tärppääkin nopeasti :(
No mutta, "enää" kolme clomi+primolut kiertoa jäljellä ja sit mä viimeistään piristyn jos/kun se lääkäri vihdoin näkee sen vaivan et keksii mulle jonkun muun hoidon..Tällaisia ajatuksia tähän päivään, kiitos kun sain TAAS avautua, terveisin Amalia kp1, yk13

Ps. Hei tuo avautuminen ihan oikeesti auttaa, ehkä mun pitäis kanssa alkaa kirjoittamaan blogia minne voisin purkaa näitä ajatuksia, kun tuntuu et mä oon aina täällä angstaamassa muiden iloisten ovisplussa ym. -uutisten keskellä :D
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Amalia: on se siellä "puolivalmiina", muttei näkyvillä. En oo saanu aikaseksi keskittyä siihen ollenkaan. Ei näillä 3-5 h (yht.) yöunilla oikeen tunnu jaksavan mitään.
Ihanaa kun lapsilla on nukkuminen-on-luusereille-vaihe. Mie ihan mielelläni oisin luuseri ja nukkuisin :D
Toinen herää klo 5-6 ja toinen on sit hereillä puolyötä ja sitä saa rauhotella ja nukuttaa :D joten tasan ei käy onnen lahjat.

Ens viikolle pitäs keksiä paljonkin tekemistä :)

Pamskulle tsemppiä! Onko se siis kysta joka on puhjennut?
 
Pahoittelut Pamsku. Mutta onneksi ei sentäs kohdun ulkoinen ollu. Jaksuja ja toivotaan, että seuraava kierto olis sitte teidän kierto. :hug:

Sun, asenne kohillaan! :) Ihailtavaa rauhallisuutta, jospa se on vielä dpo10 tallella, vai joko sillon alkaa tikuttelu-rumba? ;)

ON: Tasaseen tahtiin on haalean haaleaa viivasta tullu ovistesteihin. Eipäs tänne sen kummempia.

Vieläkö listan yläpäässä on jännäilyt meneillään, vaan onko plussat jo saatu vai onkohan porukka häippässy? Olis kiva kuulla, miten on käyny hiljentyneille.
 
Amalia Kirjoittaminen helpottaa kyllä ja avautua saa ja täytyy. Itsekkin oon miettiny blogia, sellaista suljettua, jossa purkais tätä turhautumista ja surua, mitä tämä yritys tuo mukanaan.. (nimim. sais bongattua EDES oviksen..) Voimia myös sulle, jospa vuodon loputtua sullakin mieliala nousee, kun uusi mahdollinen oviskin voi olla nurkan takana. :)
 
Sunflower11
Hopeakissa: vähän "alustavasti" suunnitellut että jos ei vuotoa näy niin vois testata dpo 12, mut kahtoo nyt :) Voi se olla et testaan vasta kun luget loppuu.. Oisko se sit dpo 17 kun viimonen laitetaan ja sit pitäs menkkojen alkaa vissiin parin päivän sisällä jos ei oo raskaana. Sen näkee :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeakissa
Sun kiitos! Olen kyllä ihan hyvillään, ettei tarvinnut tämän kauempaa odottaa!

Kopsaan tekstiä lapsettomuuspuolelta clomittaret ketjusta:


"Röllipölli

Heippa kaikille!

Olen ns uusi täällä clomittaret palstalla.. Olen lukenut tätä palstaa joka päivä tammikuusta lähtien, mutta en ole kirjoitelut mitään. Aloitin clomit maaliskuussa ja sattumoisin kun ajattelin vihdoinkin että alan kirjoittelemaan tänne niin tulin raskaaksi 3 clomikierrosta. Mutta tämä ei nyt ollut asiani.. Vaan liittyen siihen kun puhutte PCO:sta.

PCO ja PCOS on kaksi eri asiaa. PCO on polycystic ovaries, eli monirakkulaiset munasarjat. Noin kolmannella osalla kaikilla naisista on PCO ja moniin se ei vaikuta millään tavalla eikä moni edes koskaan tiedä että heillä on PCO. PCOS taas on polycystic ovarian syndrome (tai disease), joka monirakkulaisten munasarjojen lisäksi meinaa sitä että verikokeessa havaitaan lh ja fsh hormonien epäbalanssi (eli lh:ta on liikaa veressä suhteessa fsh:n). Ja PCOS:ään liittyy hirsutismia (liikakarvoitusta), insuliiniresistanssia, aknea, ylipainoa (etenkin vyötäröllä). Toki itsellänikin on PCOS eli minulla on monirakkulaiset munasarjat ja lh ja fsh hormonit päin pyllyä. Mutta minulla ei ole mitään noista muista oireista, eli se ei näy päällepäin ollenkaan.

Halusin vaan tulla selventämään näiden kahden (PCO ja PCOS) eron, koska niissä on suuri ero. Muistan vaan lukeneeni että joku kirjoitti tänne että verikokeesta todettiin PCO, niin silloin se on PCOS. PCOS:sää sanotaan syndromaksi sen takia, koska se oireilee eri ihmisillä eri tavalla, mutta pääpiirteet on melko samat. PCOS:sään liittyy hirveän paljon ns "vaivoja", ja PCOS on parantumaton sairaus, toisin kuin PCO joka joillaikin voi ihan itsestään kadota, esim synnyttämisen jälkeen. PCOS altistaa esim munsarjasyövälle, diabetekselle, verisuonisairauksille jne. Valitettavasti jos on PCOS:laisten keskenmenon riski on n. 40-73%, eli hurjan suuri. (Jonka takia huominen ensimmäinen ultra jännittää, pelottaa että siellä ei ole sydänääniä )

Me aloitimme vauvan yrityksen tammikuussa 2011 lopettamalla ehkäisypillerit. Huomasin pian ettei minulle tule lainkaan kuukautisia. Lueskelin netistä ja jotenkin tiesin että minulla on PCO tai PCOS. Valitettavasti olin oikeassa. Olenkin tässä vuoden aikana lukenut kaiken mahdollisen materiaalin PCO:stä ja PCOS:stä, ja materiaali (siis kaikki hyvä) on englanninkielellä.

Jos teillä on PCO ja etenkin jos teillä on PCOS, niin suosittelen lämpimästi, että vähennätte hiilihydraattien syömistä. Itse toukokuussa lopetin perunat, riisit, pastat, karkit, limut.. Kaikki. Oli välikierros ja seuraavasta kierrosta raskauduin. Ei voi olla sattumaa. Koska PCOS:laisilla on usein insuliiniresistanssia, niin hiilihydraatit muuttuvat kehossa glukoosiksi (sokeriksi) ja se nostaa PCOS:laisten testosteronitasoja ja se tietenkin vaikuttaa muihin hormoneihin.

Pahoittelen jos tämä vaikuttaa saarnalta. Yritän vaan auttaa. Luottamus lääkäreihin on ns. mennyt tämän kokemuksen myötä (lapsettomuushoitojen), koska minulle sanottiin että minun pitäisi lihottaa itseäni (bmi 18.5) ennenkuin ne edes tutkivat minut. Jos olisin tehnyt niin kuin lääkäri sanoo, olisi PCOS:säni pahentunut entuudestaan. Jos teillä on jotain mietteitä asiasta niin mielelläni kuulen ne. Jos minulla menee raskaus kesken, palaan tänne piinailemaan teidän kanssa jos huolitte minut. Toivon etten pahoita kenenkään mieltä, onhan noi aika rankkoja ja masentavia statistiikkooja, mutta itse koen sen niin että mielummin tiedän kaiken, jotta voin tehdä jotain asian eteen. "


Aion kyllä kokeilla tämän kierron syömättä mitäään ylimääräistä! Se mun on tehtävä!
 
Mulle voi päivittää kp 4/28-32......... yk 5........ 23.........1. lapsi

Tässä on kauheeta kiirettä pitäny, ylitöitä riittää. Yritän tulevan viikon aikana vähän rentoutua ja repiä aikaa lukemaan ja kommentoimaan enempi. Nyt vähän masistelee. Eilen sain kuulla kaks raskausuutista läheisimpien ystävien joukosta.

Missä ne plussauutiset on tältä palstalta??.......
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



MAANANTAI 6.8.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Lindu...............kp47/28................22v.........yk5...............1.lapsi
thewholestory.....kp41/28-30.......24v..........yk3................1.lapsi
nepulis.............kp38/24-31.........21v..............yk2.............1.lapsi
Ruby88...........kp37/28-30..........23v.........yk11................1.lapsi

Kp 21-30


Anlii...............kp27/27-30...........23v.........yk11.................1.lapsi
memsie............kp25/27-37..........21v.........yk5.................2.lapsi
Nemppis..........kp25/??................20v.........yk1.................1.lapsi

Kp 11->20


Mosmos..........kp20/30-32.............22v.........yk2(3)............1.lapsi
Marpa..............kp20/25-31.............23v.........yk7...............1.lapsi
KyyneltenHymy..kp19/29..............23v........yk7(13)............2.lapsi
susupala..........kp19/37...............22v.........yk2..................1.lapsi
Sunflower11......kp17/24-28(38).....23v..........yk21...............3. lapsi
Henkari............kp16/24..............23v.........yk4......... .....3.lapsi
-es-................kp16/24-30............21v.......yk16.................1.lapsi
Nelistin............kp15/26-33.............24v...........yk6..............1.lapsi
murkku...........kp13/35-38............ 24............yk2..............1.lapsi

Kp 1-10


Grill................kp10/25-32.............22v........yk11.................1.lapsi
Hopeakissa......kp9/28-38(75)............24v.........yk7.................1.lapsi
Taru_..............kp9/32-60..............21v.........yk4................1.lapsi
lumihiutale92.....kp9/29...............20v........yk7.................1.lapsi
Miramei...........kp6/33-40.............24v.........yk2(8)..............1.lapsi
Miwwi..............kp6/28-35...........21v............yk2(5)............1.lapsi
AnnisK............kp4/28-32............23v...............yk5................1.lapsi
Amalia89..........kp2/46-160........22v..............yk13.................1.lapsi

Kp??/tjot


Sachie.....................................20v...............................1.lapsi
kurasaapas.................................22v.............................2.lapsi
Pamsku...................................22v..............................1.lapsi

Mukana menossa

Punnabis
Naspula
Agnes
Haidi89
Jonna_91


Hiljentyneet:

PisaraSadetta
fairytonia
minssu
miuku9



Plussanneet



2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
(Nemppis)

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU
JeNski91
Amore

HEINÄKUU

ELOKUU



Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet - uusi pino


Yritys-/raskausblogeja:

odotan.
haaveissa oma pieni
Ellan Elämästä
Ei kenenkään äiti


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.
Kun kiertopäiviä yli 60, eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä