Kakskymppiset yrittäjät 2012

memsie toivottavasti tuntemukset osuu oikeaan! =)

hukkapiru kiitos kiusailusta! :D

Toivotaan vaan et olis sitä itteään :D

Testiä en oo uusinu, eikä tätikään oo näyttäytyny.. :) Sorruin juomaan muutaman lonkeron, en edes ajatellut etten olisi voinut.. No, suht pieni määrä kuitenkin ja pidemmällä aikavälillä nautittu että ei siitä haittaa varmasti ollut vaikka oisinki raskaana..

Huomiseen! :D

Muoks. JOO, kirjoitin jo että huomiseen, mutta pakko oli tulla jakamaan; semmonen pahoinvointikohtaus, joka meni jo ohikin, että oksensin! :D Oih kuinka voi tulla iloiseksi semmoisesta :heart: Muoks. siis toki jos vaan johtuis vauvasta :D
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Naspula, jospa :heart:


Miten ihminen voikaan tulla ilokseksi tämmösestä asiasta :LOL:
Aamulla heräsin -> housutkin ihan limassa :LOL: Pyyhkiessäkin, eli selvät ovislimailut.
Varmaan se ovis sit pari päivän sisällä, kivutkin on jo ihan sen mukaiset, sithän sen tietää kun tulee se kipupiikki.
Harvemmin mulla vaan näin selvät limailut on ollu, nyt sit toiveet nousee liian korkeelle pelkän oviksen perusteella :stick:
Täytyy päikkäreiden aikana houkutella mies sänkyyn :D tai sit illalla.
 
Sunflower, tai sit molempina ajankohtina ;>

Naspula, oi, oiskohan se sitä itteään? :heart: Mullekin iski iltasella tosi paha olo, ja 10 minuuttia makoilin sohvalla varma siitä, että kohta tulee ylös. Mutta menihän se ohi ilman pöntön halailua. Ajattelin kyllä ise, että edellisen illan neljän lonkeron nauttimisella olis ollut ehkä osuutta asiaan. (ja kyllä, eilen iski kauheat morkkikset, kun tajusin, että tässähän on raskaana oloon mahdollisuus!)
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



SUNNUNTAI 24.6.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Taru_..............kp57/40..................21v.........yk2................1.lapsi
Naspula............kp47/30-32...........20v........yk16.............1.lapsi
lumihiutale92.....kp41/29...............20v........yk5.................1.lapsi
Hopeakissa......kp41/28-38............24v.........yk7.................1.lapsi
KyyneltenHymy..kp33/32..............23v........yk5(11)............2.lapsi
Lindu...............kp31/28................22v.........yk4...............1.lapsi

Kp 21-30


-es-................kp28/24-30............21v.......yk14.................1.lapsi
Punnabis..........kp27/29-33.............26v........yk19...............1.lapsi
Grill................kp26/25-35.............22v........yk9.................1.lapsi
memsie............kp26/27-37..........21v........yk3.................2.lapsi
Ruby88...........kp26/28-30..........23v.........yk10................1.lapsi
Agnes...............kp24/28..........24v............yk2................1.lapsi
thewholestory.....kp23/28-30.......24v..........yk2................1.lapsi
Haidi89...........kp22/31-48..........23v...........yk5..................1.lapsi

Kp 11->20


Jonna_91..........kp18/28-30...........21v..........yk4..............1.lapsi
Amalia89..........kp15/46-160........22v.........yk11.................1.lapsi
Sunflower........kp12/24-28...........23v..........yk20................3.lapsi
miuku9............kp12/26-30...........21v.........yk31.................1.lapsi
Miramei...........kp11/33-40.............24v.........yk1(7)..............1.lapsi
Anlii...............kp11/28-30...........23v.........yk10.................1.lapsi

Kp 1-10


Miwwi..............kp9/28-35...........21v............yk1(4)............1.lapsi
Mosmos..........kp7/30-32.............22v.........yk1(2)............1.lapsi
Pamsku............kp6/21-52...........22v.........yk8..................1.lapsi
Marpa..............kp6/25-31.............23v.........yk6...............1.lapsi
Nelistin............kp5/26...............23v...........yk5..............1.lapsi

Kp??/tjot


Sachie.....................................20v...............................1.lapsi
kurasaapas.................................22v.............................2.lapsi

Mukana menossa

Pienoinen
Kiiruna


Hiljentyneet:

PisaraSadetta
fairytonia
minssu



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
Nemppis

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU
JeNski91
Amore



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Täällähän on monella jännät paikat, etenkin Naspulalla kun kiertopäivät on noin paljon pidemmällä kuin normaalisti! Pidetään peukkuja d:)b

Täytyy sanoa, kun olitte tästä asiasta tuolla aiemmin puhuneet, että olen kyllä ihan äärettömän kateellinen kaikille teille, jotka olette joskus plussan testiin saaneet. Aivan varmasti keskenmeno on ihan järkyttävä kokemus, jota ei toivoisi kenellekään, mutta myös tämä ettei tiedä voinko juuri minä/me mieheni kanssa koskaan saada lapsia, on jotain ihan kamalaa. Itselläni usko raskautumiseen tuntuu olevan välillä täysin 0%, eihän sitä plussaa ole aiemminkaan koskaan näkynyt, niin miten se nyt jatkossakaan vois tulla..

Ja nyt seuraa hyvin ristiriitaista tekstiä; mä otin eilen yhteyttä erääseen kasvattajaan, koska me haluttais hankkia vihdoin ja viimein toinen koira. Vaikka juuri sanoin etten todellakaan usko yhtään mun mahdollisuuksiin raskautua, niin silti mä nukuin tosi huonosti viime yön kun mietin vaan et mitä jos nyt kuitenkin tärppää, niin miten mä pärjään vilkkaan ja suht ison koiran kanssa jos on pahoinvointia jne.jne. Tätä koira-asiaa ollaan mietitty tässä noin vuoden päivät, ja AINA se on jäänyt siihen, että kyllähän se nyt kohta saattaa tärpätä. Argh, pitäs vaan osata vetää se raja johonkin, milloin luovuttaa ja alkaa elää elämäänsä niin kuin se vauva ei edes olisi haaveissa.

Noh, se jää nyt nähtäväks et saadaanko sitä koiraa vai ei. Mies kyllä oli sitä mieltä et kyllä me sit saadaan se vauvakin, koska tottakai kaikista maailman hetkistä näiden asioiden pitää tapahtua yhtäaikaa, et tää elämä ois mahdollisimman stressaavaa :D
 
Amalia Pakko kommentoida sen verran, että meillä mies juuri tässä juhannuksena lupasi, että jollei meillä ensi vuonna tähän aikaan ole vauvaa tai plussaa testissä, meillä on kolmas kissa :D Oon aina halunnut paaaljon kissoja, mutta vuokralla asuessa se ei ole tuntunut hirveän järkevältä, kun aina muuttaessa ne vaikeuttaa asunnon löytymistä. Kissa ja raskaushan ei sinällään onneksi aiheuta vaikeuksia, toisin kuin varmana koira, jota pitää lenkittääkin... Miten olis teille kans joku "deadline"? Olis ainakin jotain positiivista odotettavaa jos vauvan odotus tuppaa venymään. Ja ei kai sitä loputtomiinkaan tarvitse koiran ottamista odottaa? Olis melko paska säkä jos jos se aiheuttaisi ongelmia, mutta tietäisi ainakin, että oli kärsivällinen ja yritti ratkaista tilanteen parhain päin, aina asiat ei vaan mene niin kuin oli suunnitellut. :)
 
Mosmos hyvä idea tuokin et asettaa jonkun rajan ja pysyy sit siinä :) Niin olis pitänyt tehdä jo aikoja sitten, eikä tosiaan näin et vuoden päivät vaan jahkaillaan, eikä kumpikaan projekti etene. Nyt jos joku deadline pitäs asettaa, niin se taitas olla tuossa kahden viikon päästä. Sillon jos menkat taas alkaa, niin meille tulee koira :D

Niin ja muuten muutkin, jos tulee jotain ajatuksia, niin saa sanoa mielipiteensä et mitä itse tekisitte; onko ihan hullua ottaa koiran (kultaisennoutajan) pentu, jos on kuitenkin periaatteessa mahdollista olla pian raskaana?
 
Sunflower, aattelin olla kylmäpää ja testata vasta kahen viikon päästä, jos ei täti oo kurvannut kylään. En aio tehdä yhtään turhaa testiä, piste. :D

Eilen rinnat kihelmöi koko päivän jännästi ja nyt on kyllä sen verta turvoksissa, että liivit painaa. Kipeiksi niitä ei voi sanoa, mutta raskailta ne tuntuvat.
 
Sunflower11
Niin ja muuten muutkin, jos tulee jotain ajatuksia, niin saa sanoa mielipiteensä et mitä itse tekisitte; onko ihan hullua ottaa koiran (kultaisennoutajan) pentu, jos on kuitenkin periaatteessa mahdollista olla pian raskaana?
Ei mun mielestä ole hullua.
Mä aattelen sitä silleen et jos nyt hyvä (lupaava) pentu saatavilla ja teillä olis joka tapauksessa aikomus ottaa vaikka olis vauva tms. niin ottaisin. Sitähän ei kuitenkaan koskana tiedä että koska tärppää. Ei sillä ettenkö tahtoisi teillä nyt tärppäävän :) Ymmärrät kuitenkin varmasti.
Se varmaan pitkälti riippuu teistä, jaksatteko mahdollisesti pienen vauvan ja pentukoiran kanssa. Tietty se kerkee kasvaa siinä odotusaikana mut kuitenkin.
 
Milloin teidän mielestä kannattaisi olla yhteydessä lääkäriin kun nyt on kp57 ja aikasempi kierto oli sen 40 päivää? Tässähän on vasta yk2, niin voiko saada edes mitään lääkkeitä epäsäännölliseen kiertoon? Tää on meinaan aika rasittavaa jos jatkuu pidemmän päälle :( Oon tehnyt nyt varmaan viisi negatiivista r-testiä...
 
voi prklstnavttu... :headwall: aamun r-testi sekos, ja testiviivan kohdalle täydellinen punainen viiva, mutta kontrolli-viivaa ei tullut ollenkaan.. Ukko tuumas et sehän on vaan menny tehtaalla väärinpäin se testi mikä huvitti hetken ennenku tajus et ainii, sehä ois sitten niinkö nega... :ashamed:

Oli miten oli, täällä voidaan pahoin vähän väliä, täti ei tee elettäkään saapuakseen vaikka alavattalla jotain tuntuukin.. ja r-testit loppu taas. nyt en oikeasti osta enään uusia vaan kitisen ittelleni lähetteen sinne verikokeeseen.. :D Ja hei, onkireissulla alkaneesta "menkkajomottelusta" alkaa olla kohta sen verran aikaa, et jos ovis ois ollutkin silloin niin pitäis sen tädinkin näkyillä..

Ja. Nyt jos tää ei oo sitä ittiään, marssin tuonne lekurille ja lyön nyrkin pöytään, haluan tietää mikä mua vaivaa! :ashamed:
 
Sunflower jep, ymmärrän :) Sehän tässä onkin et jos kuka tahansa muu pohtis tällaista asiaa, niin mä sanoisin et go for it! Kun oon ollut aina sitä mieltä et pitäs elää niin kuin ei olisi raskaana vielä kohtakaan. Mut sit kun on itsestään kyse, niin sitä pohtii viimeiseen asti kaikki asiat. Sekin on tietenkin ihan hyvä asia, mut ei loppupeleissä johda mihinkään, ja eiköhän se ole vain hyvä asia jos elämään saa muutakin sisältöä kun tää yrittäminen :)

Taru ainahan kannattaa kysyä! Voihan se olla et kun on vasta yk2 ja kp:t ei nyt vielä missään 100 paikkeilla pyöri, niin EHKÄ saat neuvoksi odotella vielä, mutta taas toisaalta on sulla myös hyvät mahdollisuudet saada terot. Rohkeesti vaan ottamaan lääkäriin yhteyttä :)
 
Tässä pieni linkki, joka varmasti aiheuttaa keskustelua;¨
Vauvahaaveita kolmen abortin jälkeen | Nainen | Iltalehti.fi

Mitä ootte tällaisesta mieltä? Hyväksyttekö aborttia, jos siihen on jokin painava syy?

Mulle kyllä tuli tuosta jutusta tosi huono mieli. Ihan kun kyseinen nainen ei olisi edes kunnolla miettinyt lasten pitämistä. Vähän niinku "no nyt ei just huvita olla raskaana, teenpäs abortin" ja seuraavaksi "no ehkä tämän vois pitää". Kamalaa sanoa, mutta ehkä oikein tuolle naiselle, että sillon kun oikeasti haluaakin lapsen, niin se ei sitten tulekaan niin helpolla. Kyseisellä tyypillä kuitenkaan ei mun mielestä ollut mitään kovin painavia perusteluita, miksi lapsi ei olisi tervetullut.
Tietenkin päätökseen vaikuttaa elämäntilanne ja tulevaisuuden suunnitelmat, mutta mun mielestä abortti on sellainen asia, jota pitää kunnolla miettiä, ennen ku ryhtyy tuumasta toimeen. Itse en voisi ikinä tehdä aborttia. Tuntuu niin pahalta, että ihmiset tekevät tuosta noin vain abortteja, kun on sitten sellaisia, jotka ovat monta vuotta yrittäneet lasta. Itse ymmärrän abortin ihan ääritilanteissa, kuten jos on joutunut raiskauksen uhriksi.
Kuitenkin pitää olla sen verran kypsä, kun seksielämän aloittaa, että osaa huolehtia ehkäisystä ja muutenkin seksin mahdollisista seurauksista, eikä kannata kokeilla kepillä jäätä.

Mutta tämä on vain mun mielipide. Jokaisella on omansa. Ehkä mulla on jyrkkä mielipide asiaan, mutta Suomi on vapaa maa! :) Mitäs muut tuumii?
 
Sunflower11
No mä hyväksyn abortin, mieluummin abortti kuin ei-toivottu lapsi.
Kunhan abortti ei ole ehkäisykeino kuten ilm. tuossa uutisessa olevalle.
Se ei ole (ainakaan pitäs olla) koskaan helppo päätös ja uskon että jos joutuu joskus tekemään niin siitä oppii pitämään parempaa huolta ehkäisystä sen jälkeen.
Onhan niitäkin joilla se ehkäisy pettää vaikka oliskin oikein käytetty (kuten mulla) ja jos ei lasta halua niin en mä ymmärrä miksi pitäisi "rangaistukseksi" lapsi pitää, tai ylipäänsä jos on ehkäisy unohtunut/ollut huolimaton sen käytössä niin ei se pitäis rangaistus olla että joutuis lapsen pitämään.

Ei se mun mielestä kuitenkaan ole multa pois kun yritän lasta jos joku tekee abortin. En mä sitä tosiaan hyväksy jos joku tekee koko ajan kun se on "niin helppoa".

Olen ollut ystävän mukana tukemassa odotusaikana kun hän abortin meni tekemään, ei se helppoa ollut hänellekään.

Ja itsehän en ole aborttia koskaan tehnyt, enkä usko että semmoista tilannetta (pl. esim. jos joutuis raiskauksen uhriksi ja JE-pilleri pettää, sikiö liian sairas tms.) tulisi että joutuis tekemään.
 
Sunflower11: Kiitos vastauksesta :) Hain sitä lääkkeen nimeä hetken, mutta terothan ne olikin... Onko kuinka kalliita? Clomien hinnoistahan tais tässä hetki sitten olla puhetta ja ne ainakin oli aika kalliita...

Amalia89: Toi on just se mitä pelkään! Että kun soitan niin mulle vaan nauretaan ja sanotaan, että mulla on menossa vielä yk2, että "älä hätäile, menkat alkaa kun on alkaakseen ja lapsi tulee kun on tullakseen"... Mä puhkuin intoa uuteen kiertoon siirtymisestä yli kaks viikkoa sitten ja nyt kun ei oo mitään tapahtunu alkaa tosissaan masentamaan... Oonko mä jotenkin rikki? :/

Niin juu ja tohon teidän aborttikeskusteluun: Mä en oikein tiedä omaa kantaani. Tietenkin jos olis itse siinä tilanteessa niin saattais mieli muuttua, mutta muuten taidan eniten olla sitä mieltä, että abortti olis oikea ratkaisu ainoastaan raiskauksen tms jälkeen. Se, että jos tuleva äiti olis tosi epäkypsä äidiksi, niin uskoisin myös, että raskaus kasvattaa... Ettei kannata sitä heti ensiksi ajatella. Toinen tilanne, missä abortti voisi tulla kysymykseen, olis jos lapsia olisi kertynyt jo enemmän ja oikeasti ehkäsyä olisi käytetty. Jos ei mitenkään pysty huolehtimaan lapsesta on mielestäni kyllin hyvä syy raskauden keskeytykseen. Toivottavasti nämä mielipiteet eivät loukkaa ketään, nämä ovat omiani ja niinkun sanoin, en oikein tiedä kantaani, riippuu tosi paljon siitä tilanteesta johon lapsi olisi tulossa.

Ootte tainnu jossain vaiheessa puhella siitä, mitä läheiset on möläytelly: Mulla särähti tässä yks päivä pahasti korvaan kun yksi mun kavereistani sanoi jotenkin näin "kyllä terveet ihmiset saa nopeesti lapsia". Hänhän ei tiedä meidän yrityksestä mitään enkä usko, että tietää mistään muustakaan yleisesti raskauteen/raskautumiseen liittyvästä paljoakaan, mutta nuo sanat ärsytti silti. Eikö me olla siis terveitä jos tässä on jo useampi kuukausi yritetty ilman tulosta? Vielä kun nyt on käynnissä tää pitkä kierto niin tuntuu jo muutenkin, että olis jotenkin rikkinäinen/epäkunnossa :(
 
Viimeksi muokattu:
Musta on jatkuvasti tuntunu, etten oo raskaana ja siksi oli niin helppo lykätä testaamista. Tänään sitte aamulla uskaltauduin testailemaan ja negahan se sieltä tuli. Mää niiiiin tiesin.. Että uutta kiertoa odotellessa. Kohta se on kyllä mullaki terkalle soitto, ko huitelee näin nuo kp:t. Yhesti vaan on ollu sen 38 päivää ja muuten sen n. 30. Mikähän mussa on vikana? :(
 
Taru teroluteista en tiedä, mut ainakin mulla primolutit (vastaavanlainen lääke) maksaa n.13€/3kk annos. Ja vielä sen halusin sanoa, et myös mä otin ensimmäisen kerran lääkäriin yhteyttä yk2 pitkien kiertojen takia ja kyllä ne mut ihan tosissaan ottivat eikä kukaan hyssytellyt et pitäs vaan odottaa. Toki tässä on se ero, et mun kaksi ekaa kiertoa oli yli 100 päivää, et en voi varmaks sanoo et miten olisivat suhtautuneet lyhyempiin kiertoihin..Tsemppiä jos päädyt lääkärille soittamaan ja tottakai muutenkin! :)

Aborttiasiasta: Siellä tuli tosi hyviä pointteja. Niinkuin lumihiutale kirjoitti, myös mun teki vähän pahaa lukea tuollaista et "ei mun nyt just huvita tätä lasta pitää, ehkä parin kuukauden päästä on parempi elämäntilanne". Juuri tuollainen tuuliviiri on paras (vai pahin) esimerkki siitä mistä oli silloin aiemmin kovasti puhetta, eli ihminen joka ottaa tän asian itsestäänselvyytenä! Jotenkin tuosta välittyy se, et tää tyyppi itsekin tietää/olettaa että voi tulla helposti raskaaksi, eli "ihan hyvin voi nyt tehdä abortin ja tehdä niitä lapsia vähän myöhemmin".

Lisäksi Sunflowerilla oli samanlaisia ajatuksia kuin itselläni. Oon myös monesti miettinyt et sehän ois ihan kamalaa, jos joutuis tavallaan "rangaistuksena" hankkimaan lapsen, jos on esim. ehkäisy pettänyt! Sehän ois ihan hirveää, jos abortteja ei esim.pystyttäis tai suostuttais tekemään. Ihan hyvä asiahan se on, jos joku tiedostaa sen asian ettei todellakaan olisi valmis äidiksi, kunhan asiaa on tietenkin ensin harkittu tarkasti.

Eli yhteenvetona; mä kyllä hyväksyn abortin, mutta se ei missään nimessä saa olla ehkäisykeino ja siihen on aina suhtauduttava asiaan kuuluvalla vakaavuudella ja otettava opikseen. Mä en oo ikinä suhtautunut aborttiin mitenkään todella jyrkästi, toisin kuin monien mielestähän se on murha ja piste. Ei ole mun asia mitä muut kropallaan/elämällään tekevät, ne tilanteet missä mä oikeastaan aborttia paheksun on sellainen holtittomuus, niinkuin esim. tuossa jutussa oli; "käytimme kondomia - silloin tällöin".

Muoks. Pahoittelut negasta Hopeakissa :(
 
Viimeksi muokattu:
Taru__ Mulla on terot nyt käytössä ja hintaa tulee seuraavanlaisesti:
14 tbl pakkaus= 7,51€
30tbl pakkaus= 14,53
60 tbl pakkaus= 25,91

Yliopiston apteekin sivuilla on tosi kätevä tuo haku. En sitten tiedä, onko hinnat samat muissa apteekeissa, jos ei, niin tuskinpa kovin monella eurolla voivat erota. Saapahan ainakin arvion lääkkeen hinnasta. Monet kerrat oon katsonut tuolta sivulta erinäisten lääkkeiden hintoja. :)

Eli: Verkkoapteekki - Yliopiston Apteekki

Muoks. Mulla tekis ihan hirveesti mieli tilata vauva-lehteä. Oon vaan miettinyt, että onko se naurettavaa ja/tai outoa, että ihminen, joka ei ole raskaana, tilaa kyseistä lehteä? Sangen typerä kysymys, mutta mitä ootte mieltä?
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Amalia89 ja Lumihiutale92 hintatiedoista! :) Eihän noi nyt kauheen pahat hinnat oo... Jos vaan niistä olis apua niin kyllähän ton maksais sitten ihan mielellään... Otinkin jo meidän kunnan perhesuunnittelun numeron ylös (aion koittaa eka ihan julkisen kautta) ja huomenna sitten soittelen sinnepäin!

Vauvalehdistä: Mä ostan kaupasta aina uuden vauvalehden kun ilmestyy. Luen siis niitä kaikkia :D Mikäs siinä olis tilatessa, mutta mä en ole vielä päättäny suosikkiani vaan luen edelleen kaikki :) Tietäiskö joku muuten jotain hyvää kirjaa jonka vois vaikka kirjastosta lainata? Olisiko jollain sellasta kirjaa jota vois suositella? Tällä hetkellä kiinnostaa tää raskautuminen, vois lukea ihan vaikka jotain kaunokirjallisuuttakin aiheesta..
 
Lumihiutale Mun käsittääkseni hinnat on kaikissa apteekeissa samat. :) Ja ei oo outoa, vaan ihan järkeenkäypää että asioista lukee ja ottaa selvää etukäteen! Ei vara venettä kaada, eikä kannata "ostaa sikaa säkissä" :D

Muoks. ite en oo kyl mitään tilaillut kun pihi olen, mutta äitin vanhat (1-5 vuotta) vauvalehdet kyllä on mulla kaikki ollu tallessa ja haettu heti kun raskautta aloimme toivoa :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä