Kakskymppiset yrittäjät 2012

Grill yritetään olla luovuttamatta! :)

Olo on rasittavin pitkään aikaan.. Musta tuntuu tosi tyhmältä ja epäoikeuden mukaselta, että nainen ei tiedä milloin on raskaana vaan joutuu jotain tyhmiä tikkuja ostelehan ja sit senkään tulokseen ei välttämättä voi luottaa jos on vaikka testannu liian aikaisin tai ovulaatio tullu myöhemmin.. Miksei vaan nainen tiedä, ja täts it! :kieh: Sama kyllä oviksen kanssa, en käsitä miksei sitä vaan tiedä..

Ihme kiukuttelupäivä tänään.. ostin kyllä aikaisemmin r-testejä, jos siitä aamupissasta tulee se nega niin niin.. sit kyllä luovutan :ashamed: Jännäillen huomiseen!
 
ÄÄ, mulla on ollu ihan hirveitä jomotuksia tänään alavatsalla oikealla puolella (jossa siis se ISO folli löytyi) :p
Meillä on miehen kanssa huomenna vuosipäivä - jos sen kunniaksi saatais lapsi alulle ja juhannuksena meillä tulee kihloihin menemisestä vuosi täyteen - silloin saattais olla just jännät päivät. :p

Anteeks omanapailuni - oolen hurjan väsynyt työpäivän jälkeen, palailen huomenna asiaan!
 
Sunflower11
Verta. :'(

Ja mulla kun oli niin tärpännyt olo (mä en enää usko mihkään).
Kattoo jatkuuko koko päivän ja muuttuuko kp 1, vai loppuuko niinkuin "normaalisti" ja jatkuu tämmösenä tiputtelu/on/offvuotona montakin päivää.
 
Amalialle tahtohali! :hug:

Täällä ollaan peukut pystyssä Pamsku! =)

Naspula: No voiha... : / Jospa se kuitenkin sais parin päivän päästä väriä pintaan! :) Mutta tuo on totta, että on epäreilua kun joudumme ostelemaan testejä jotta raskaus olisi tiedossamme! Ihan hyvin voisi nainen tietää raskauden, vähän samalla tavalla kun tiedämme, että nyt on flunssa. ;)

Voi ei Sunflower! Olen niiiin pahoillani... :(

ON: Hehe, nyt on sitten jo kaikki koettu! Eksyinpä sitten lauantaina (sen jälkeen, kun olin kaverini kanssa käynyt parilla) tuttumme (miehen) polttareihin ainoana naisena! :LOL: Minua ihan kirjaimellisesti aneltiin sinne, varsinkin tuo oma miehekkeeni mikä ei ole lainkaan sen tapaista. :D Ei tullut sitten nukuttua yöllä sekuntiakaan, kun jämähdin juttelemaan yhden kaverimme kanssa ja seitsemältä todettiin, että turhaa nyt enää on mennä nukkumaan kun mökin luovutus on klo. 12. :) Jep, että tälläistä tällä kertaa. Mutta tuo juttutuokio kaverimme kanssa oikeasti helpotti ja nosti mulle taistelutahdon ihan huippuun, sillä juuri tätä kaveria olemme aikoneet pyytää myös tulevan lapsen kummiksi. Hän on vaan niin hiuppu tyyppi! :)

Eilen unohdin sitten väsymyksestä johtuen testata ovista, mutta tänään sitten taas! :) Maha kyllä nippailee vähän siihen malliin että voisi olla päivät pian käsillä. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Sunflower ja Grill! Ja Sunflower, pahoittelut myös sulle jos tuo nyt on sitä itseään :(

Eilinen aamu meni siinä vähän synkistellessä (eikä asiaa auttaneet erään fb-kaverin eilen laittamat kuvat vastasyntyneestä vauvastaan), mut siinä sit juteltiin miehen kanssa ja tehtiin uusi sotasuunnitelma tähän kiertoon, eikä mietitä enää tuota edellistä! Eli tässä kierrossa sit tehdään niinkuin Lumihiutaleen lääkäri oli suositellut, eli muutaman päivän selibaatti heti clomien jälkeen ja sit joka toinen päivä. Tuo monena päivänä peräkkäin puputtaminen ei muutenkaan sovi meille, meni hyvin nopeesti pakkopullaksi : /

Muutenkin koitan keskittyä asioiden valoisimpiin puoliin; kiitos clomien mulla oli ensimmästä kertaa tän puolitoistavuotisen yrityksen aikana ovis "jo" kp19, kuitenkin jos pidetään sitä 20 sellaisena myöhäisen oviksen rajana jonka jälkeen mahdollisuudet vaan huononee, näin oon siis käsittänyt. Aikaisempi ovis (joskus monta kuukautta sitten) oli kp35 ja nää kaksi kertaa taiskin olla sit ainoat, et ehkä tässä ei vielä kannata luovuttaa, vasta ensimmäinen kunnollinen mahis tärppiin!

Ja ettei nyt ihan vaan taas omanapailuksi menisi, niin täytyy sanoa et Grill nuo extempore-reissut on kyllä monesti ihan huippuja! Hyvä että se piristi suakin :)
 
Heippa!
Täällä ilmoittautuisi uusi kuumeilija mukaan joukkoon.
Minä tässä kuussa täytän 23v, mies 28v, esikoinen yrityksessä.

Pillerit lopetettu elokuun alusta 2011, aktiivista yritystä tammikuusta lähtien.
Kierrot ei oikein vieläkään tasaantunut, pitkiksi aina venähtää. Hetken jo luulin että jo kroppa alkoikin toimia, kp 14 ovisplussa ja se olikin 31 päivän kierto, seuraavassa kierrossa myös kp 14 ovisplussa, mutta kierto venähtikin sitten 48 päivään, tuo oli edellinen kierto siis. Nyt kp 9, eli kohta ovistestejä taas kehiin.

Ai niin ja gynellä kävin loppuvuodesta, kaikki kuulemma kunnossa, ja silloin olin ovuloinut vaikka pitkä kierto olikin. Rakkuloita munasarjoissa muutamia, mutta ei kuitenkaan pco:ta gynen mielestä, normaalin variaatioksi sanoi.

Alkaa vaan jo turhauttaa tämä, kun ei hormonit toimi ja mitään ei tapahdu, tuntuu että lähipiirissä kaikki muut saa vauvoja, mutta minä en. :(
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



MAANANTAI 11.6.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Miramei...........kp55/??................24v.........yk0(6)..............1.lapsi
Taru_..............kp44/40..................21v.........yk2................1.lapsi
Naspula............kp34/30-32...........20v........yk16.............1.lapsi
Jonna_91..........kp32/28-32...........21v..........yk3..............1.lapsi

Kp 21-30


lumihiutale92.....kp28/29...............20v........yk5.................1.lapsi
Hopeakissa......kp28/28-38............24v.........yk7.................1.lapsi
Mosmos..........kp27/30-32.............22v.........yk0(1)............1.lapsi
Anlii................kp26/26-73...........23v.........yk9.................1.lapsi
miuku9............kp25/28-30...........21v.........yk30.................1.lapsi
Amore.............kp22/30-39.............24v..........yk3..............1.lapsi
JeNski91..........kp22/27-28...........21v..........yk9.................1.lapsi

Kp 11->20


KyyneltenHymy..kp20/32..............23v........yk5(yk11)............2.lapsi
Lindu...............kp18/28................22v.........yk4...............1.lapsi
Nelistin............kp18/??...............23v...........yk4..............1.lapsi
Marpa..............kp16/25-31.............23v.........yk5...............1.lapsi
-es-................kp15/24-30............21v.......yk14.................1.lapsi
Punnabis..........kp14/29-33.............26v........yk19...............1.lapsi
Pamsku............kp14/27-52...........22v.........yk7..................1.lapsi
Grill................kp13/25-35.............21v........yk9.................1.lapsi
memsie............kp13/27-37..........21v........yk3...............2.lapsi
Agnes...............kp11/28..........24v............yk2................1.lapsi

Kp 1-10


Haidi89...........kp9/31-48..........23v...........yk5..................1.lapsi
Amalia89..........kp2/46-160........22v.........yk11.................1.lapsi

Kp??/tjot


Sachie.....................................20v...............................1.lapsi
Miwwi..............kp??/28-35...........21v............yk3............1.lapsi
kurasaapas.................................22v.............................2.lapsi

Mukana menossa

Pienoinen
Sunflower11


Hiljentyneet:

PisaraSadetta
fairytonia
Kiiruna
minssu



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
Nemppis

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Haidi :wave: Lisäsin sut listalle, tarkistatko vielä tiedot (lähinnä nuo kiertopäivät, merkitsin ne nyt noin et 31-48). Ja osaatko vielä sanoa tarkemmin et mones yk nyt on menossa? Mut kiva olit gynellä käynyt ja mitään ei löytynyt, ei tarvitse ainakaan sitä stressata :)
 
Amalia: Hyvä vaan jos pääset synkistelyvaiheesta mahdollisimman nopeasti yli! :) Itsellä se kun venyi vähän turhan pitkäksi tällä kertaa. Ja suunnitelma kuulostaa hyvältä! ;)

Tervetuloa Haidi89! :wave: Onpas sun kierrot kumman pitkiä oviksesta huolimatta... : / Toivottavasti alkaisivat jo pian tasoittua!
 
Amalia: Tiedot on ihan oikein, ja nyt menossa yk 5.
Grill: Joo, vois jo vähän lyhentyä, melko piinaavaa kun niin pitkiä. Jospa tää kierto jo lyhyempi! Jospa sieltä taas lähipäivinä ilmestyisi hymynaama testiin ;)
 
Tervetuloa Haidi! :wave: Toivottavasti kierrot tasaintuu!

ON Kivan ylläripyllärin pomo mulle ilmotteli tänään.. Tunnit vähenee niin että saan jatkossa jopa 300e vähemmän käteen :headwall: JUST kun ajattelin että rahallisesti saatais asiat tasapainoon niin EI!

Tätiä ei näy, tosin iiihan pikkasen punertavaa tuli pyyhittäessä... Hmph. Asennoitunut oon tädin tuloon, ihmettelen oikein kun ei toivo tärpin suhteen oo kivunnu sen kummemmin :O Tottakai sitä toivoo, mutta ei olo oo yhtään sellainen että siellä mitään olis...... : /

Semmonen inhottava tunne mahassa on kokoajan, ja ihan ku virtsarakko ois kokoajan täysi :kieh:
 
Viimeksi muokattu:
Lauantai tuli vastaan eka tilanne, jossa mua melkein alkoi itkettää. Oltiin viettämässä poikaystäväni synttäreitä hänen luonaan (tosiaa 3 viiko päästä muutto, jeejee!). Siinä sitten vietin paljon aikaa tämän kaverin tyttöystävän kanssa, ainoita naisia kun oltiin, ja muutenkin hyvin tullaan juttuun. Hän kertoi mulle tehneensä juuri abortin, sillä heillä oli kondomi pettänyt ja oli ollut sitten jo 9.viikolla. Hän ei siis tiedä meidän yrityksestämme. Myöhemmin vuodatin miehelle, että on tää väärin...

Rintojen vuoto vaan jatkuu. Sain soittoajan vasta yli viikon päähän, että kuulen niistä verikokeiden tuloksista...

Pahoittelen tätä omaa löpinää, on vaan taas jotenkin synkkä mieli.
 
memsie tuollaiset tilanteet ja uutiset on kyllä ihan perseestä :(

Huoh, se siitä synkistelyn loppumisesta, tänään töissä ei kyyneleet olleet kaukana kun tuntui (jälleen kerran) et kaikki vaan jauhaa lapsistaan ja yhdelläkin on laskettu aika ihan tässä käsillä. Ja sit multa kysyttiin useammankin asiakkaan toimesta, et onks mulla lapsia. Hampaat irveessä siinä et "eipä oo näkyny". Mulla on siis toisin sanottuna ihan hyvä fiilis aina silloin kun on vapaata, mut heti kun menee takas töihin niin alkaa ahdistaa. Se siitä unelmaduunista, tän yrittämisen takia en oo voinut nauttia siitäkään enää aikoihin! Sitä kesälomaa odotellessa..
 
Mulla töissä sellanen tilanne että työkaverit ei kyllä koskaan lapsista puhu, ainakaan myönteiseen sävyyn, kun eivät itse halua koskaan lapsia, eivätkä myöskään juurikaan lapsista pidä, ja nämä kaksi naista ovat myös osakkaita firmassa eli pomojani, eli ei kovin iloista vastaanottoa vauvauutisille varmaan tule, jos niitä uutisia nyt joskus pääsisi kertomaan!

Mitäs te olette mieltä, kun elokuussa tulee vuosi ehkäisyn lopettamisesta, niin joko tutkimuksiin vaikkei aktiivista yritystä ole ollut vuotta?

Blaah, pitäisi kohta töihin lähteä, onneksi lauantaina raveihin työporukan kanssa päiväreissulle, vähän ajatuksia jos sais muualle.
 
Sunflower11
Haidi: Yksityisellehän voi mennä "koska vaan", mutta kunnallinen kyllä taitaa vaatia sen vuoden. Ja tavallaan suosittelenkin, melkein vuoden sisällä aktiivista yritystä raskautuu tosi moni pariskunta :)
 
memsie: En olis kyllä varmaan minäkään pystynyt olemaan itkemättä, eli tosiaan, hatun nosto sulle! : /

Naspula: No tekipä pomo temput! :O Tosi kiva...

Amalia: :hug: Tulee mullekin päivittäin tosi surullinen olo (ei siitä näköjään eroon pääse!), mut on tässä kaikkea muutakin kuin vaan tämä vauva-asia... Nyt huolehdin jo tuon yhden kaverin voinnista, henkisestä voinnista. Vaikka se meidän lauantai-sunnuntainen keskustelu tietyllä tavalla piristikin, se myös toi uusia huolia. Näköjään koskaan ei voi voittaa. :)

Haidi: Olen samaa mieltä Sunflowerin kanssa, mutta toki teet niin kuin susta parhaalta tuntuu. :)
 
Grill joo kai se on vaan uskottava et me naiset ollaan, varsinkin tällaisessa elämäntilanteessa, aikamoisia tuuliviiriä ja ne mielialat heittelee rajustikin..Nimimerkillä eilen hysteerisen itkukohtauksen saanut ja nyt on taas kaikki hyvin.

Tais olla muuten meidän melkein 5-vuotisen suhteemme aikana kolmas tai korkeintaan neljäs kerta kun mies näki mun itkevän. Ehkä pitäs harrastaa sitä vähän useemmin eikä aina hautoa kaikkea yksinään. Ihmeissäänhän se oli et mites mä sunnuntaina olin kuitenkin ihan suht hyvillä mielin, mut mä sillekin kerroin et tuollainen työympäristö missä ei puhuta mistään muusta kuin lapsista, on tosi stressaava, et siitähän se mun murtuminen tais johtua. No mut NYT alkaa se nousu ja piristyminen, mä lupaan :D Ylihuomenna taas clomia nassuun ja kyllä se siitä.

Haidi no kyllä aina jos multa kysytään, niin ei muuta kun asioita viemään eteenpäin sit kun se vuosi on täynnä :)
 
Amalia: Jep, tuttua. :)

Tuossa kun hetki sitten päivittelin blogiani, niin mieleen tuli taas kerran yksi galluppi! =)

Onko teillä, tai teidän taloudessa, erikoisruokavalioita? Mitä?

Itselläni ei ole muuta kuin yliherkkyys (ei virallisesti todettu) erikoisimpiin meren eläviin, kuten simpukoihi. Mikä itseäni harmittaa, sillä mielestäni ne on hyviä! Miehellä on suhteellisen lievä laktoosi-intoleranssi eli ihan perus vähälaktoosisella ruokavaliolla mennään, mutta hän voi myös käyttää esim. luomu maitotuotteita ilman ongelmia.
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



TIISTAI 12.6.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Miramei...........kp56/??................24v.........yk0(6)..............1.lapsi
Taru_..............kp45/40..................21v.........yk2................1.lapsi
Naspula............kp35/30-32...........20v........yk16.............1.lapsi
Jonna_91..........kp33/28-32...........21v..........yk3..............1.lapsi

Kp 21-30


lumihiutale92.....kp29/29...............20v........yk5.................1.lapsi
Hopeakissa......kp29/28-38............24v.........yk7.................1.lapsi
Mosmos..........kp28/30-32.............22v.........yk0(1)............1.lapsi
Anlii................kp27/26-73...........23v.........yk9.................1.lapsi
miuku9............kp26/28-30...........21v.........yk30.................1.lapsi
Amore.............kp23/30-39.............24v..........yk3..............1.lapsi
JeNski91..........kp23/27-28...........21v..........yk9.................1.lapsi
KyyneltenHymy..kp21/32..............23v........yk5(yk11)............2.lapsi

Kp 11->20


Lindu...............kp19/28................22v.........yk4...............1.lapsi
Nelistin............kp19/??...............23v...........yk4..............1.lapsi
Marpa..............kp17/25-31.............23v.........yk5...............1.lapsi
-es-................kp16/24-30............21v.......yk14.................1.lapsi
Punnabis..........kp15/29-33.............26v........yk19...............1.lapsi
Pamsku............kp15/27-52...........22v.........yk7..................1.lapsi
Grill................kp14/25-35.............21v........yk9.................1.lapsi
memsie............kp14/27-37..........21v........yk3...............2.lapsi
Agnes...............kp12/28..........24v............yk2................1.lapsi

Kp 1-10


Haidi89...........kp10/31-48..........23v...........yk5..................1.lapsi
Amalia89..........kp3/46-160........22v.........yk11.................1.lapsi

Kp??/tjot


Sachie.....................................20v...............................1.lapsi
Miwwi..............kp??/28-35...........21v............yk3............1.lapsi
kurasaapas.................................22v.............................2.lapsi

Mukana menossa

Pienoinen
Sunflower11


Hiljentyneet:

PisaraSadetta
fairytonia
Kiiruna
minssu



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
Nemppis

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Galluppiin, meillä ei erityisruokavalioita löydy.
Minun allergiani liittyy ruohonleikkaamiseen (eli heinät :D), mies on allerginen kissoille. Vaikkei kysyttykkään noita, tuli vaan mieleen, kun juuri tänäaamuna huoltomies kävi leikkaamassa taloyhtiömme takapihan ja ilmastoinnin kautta puskee tuo haju sisään ja tämä täällä istuu silmät punaisena :D

Memsie oletpa kerrassaan inhottavaan tilanteeseen joutunut. Itse oisin varmaan epähuomiossa sanonut jotain tylyä :/ niin ottaa koville nuo abortit. Itse olen aina miettinyt, että kenen tahansa kanssa sitä seksiä harrastaakin, lapsen mahdollisuus on aina (hieman) olemassa. Eli jos sattuu raskaaksi tulemaan, se vasuu myös kannetaan. Valitettavasti olen raskaaksi tullut vain kerran ja ikävin seuraamuksin :'(
Eilen, kun soittelin keskussairaalaan, että kauan niitä menkkoja pitäis ootella lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen niin hoitsu siinä totesi, että kai olet tällä kertaa käyttänyt ehkäisyä. Siihen totesin, ettei kyllä kysymyksessä ollut abortti viime kerrallla ja edelleen lasta toivomme... No sitten täti sanoi, että 4-6 viikkoa on normaali aika niin sanoin, että nyt on 8 täynnä. Siihen se täti vaan, et oottele vielä kaksi!!!! Ei oo todellista. Pakko varmaan hakeutua yksityidelle...
Tän kuun alussa tuli vuosi pillereiden lopettamisesta. Jotenkin masentava rajapyykki. Toisaalta olin tuosta ajasta kolmisen kuukautta raskaana (loppuajan luulin olevani). Silti toivoin, että lapsi olisi jo pian sylissä. Tulipa vuodatus ja vieläpä aihetta sivuten.
Parasta onnea teille ihanaiset, ootte kyllä korvaamaton tuki.:hug: Viimeaikoina en ole jaksanut oikein kommentoida kaikkea täällä puhuttavaa, mutta joka päivä olen kuulumisenne lukenut!
 
Kivasti kaija Koo laulaa radiossa, että "Hei milloin hanat aukeaaa...". :stick:

Amalia Halauksia ja voimia. :( :hug:

Sunflower Toivon, ettei vuoto olisi sitä itseään, mutta jos näin kävi, pahoittelut. :( :hug:

Naspula Milloin testaat uudestaan? Aikas jännää. :)

memsie Osaa kyllä raivostuttaa ja surettaa moinen juttu.. Tuo on niiiiin väärin. Miten tuollasille ihmisille suodaan pikkuisia, kun tosissaan yrittävillä ja haaveilevilla aika saa vaan kulua ja kuukauden välein unelmat särkyvät? Voimia ja hatunnosto, kun pysyit kasassa. :hug:

ON: Testasinpa negan. Musta on näköjään tullu ihan himo-testailija. :D Mutta oli pakko, kun mahdollisuus plussaan oli jo olemassa. Mulla oli tosiaan valmistujaisjuhlat viime perjantaina ja sitte lauantaina ystäväni tuli muutamaksi yöksi tänne meille. Nyt taas arki normalisoituu hetkeksi, kunnes pääsen ens lauantaina häihin itkemään. :D Pitäis samoihin aikoihin kuukautispäiväkirjan ennustusten mukaan hanatki aueta, että saatan olla aika raivostuttavaa seuraa.. :/ Tajusin, että meillä on jo 8kk tuloksetonta yritystä takana. Enää neljä kuukautta, niin olis mahdollisuus tutkimuksiin yleiselle puolelle.. Pitäs vissiin saada paino putoamaan nopeammin, koska näillä kiloilla ne katsoo vain hetken vatsanseutua ja marssittaa ulko-ovelle ja lenkille. Sitte olis taas kuukausia odotusta. Nyt mulla pitää ryhdistäytyä.. Ja mitäpä minä en mahdollisen lapsensaannin eteen tekis.

Galluppiin Ruoka-aine allergioita ei ole laisinkaan kummallakaan, mutta miehellä on ainakin lievä heinä-allergia ja koivulle se myös taitaa olla. Ja kissoille, mikä on harmi. Itse en ole ole kuin muka-allerginen juhlatilanteissa, nimittäin sienille ja katkaravuille, kun en vain saata syödä niitä. Menee kyllä, jos ne ei erotu sieltä ruuasta mistään, mutta kokonaisina, ei kiitos. :x sama koskee kyllä oliivejakin. Ja ruuista rössypottuihin en koske. ..menipäs aiheen vierestä. :D
 

Yhteistyössä