Kakskymppiset yrittäjät 2011

joo, kyllä se sen verran jatkuu, että voi päivittää:
Miramei.............kp2/33-42.............23v.........yk7.......... ...1.lapsi
..vieläkin kumman niukkaa ja kivutonta, mutta sen verran kuitenkin että voi alkaa ootteleen seuraavia viikkoja! Tietääkö kukaan voiko mennä lääkäriin hakemaan esim Terolut-kuurin, että sain kierron lyhyemmäksi? (vaikka ei ole vuotta yritystä takana).. Mieheni ehdotti, että pyydetään kuuri hänen lääkäri-isältään, mutta en tahdo kääntyä TAAS hänen puoleen, sillä yksi kesä hän jopa haki itse minulle apteekista pillerit, kun olin omani kotiin unohtanut :ashamed:
 
Sunflower: No justiinsa! Kaikkea sitä näkee... :LOL: Ja tuotatuota, mä ainakin lasken kierron jo sieltä tuhrusta ja mun koko viime menkat olikin lähes pelkkää tuhrua, niin ei edes ollut vaihtoehtoa. :D

Pahottelut teille ketkä olette joutuneet uuteen kiertoon! :hug:

Annie: Toivottavasti ei oo mennyt ovis ohi, ite sitä vähän pelkään (en tietenkään varma voi olla) ja oli tuossa sitten kiva neljän päivän väli joka saatiin vasta tänään päättymään...

Edit.

Niin ja tänään aamulla kesken aamupuuron syönnin, tuli ihan yllättäen niin huono olo että tulipa sitten tyhjennettyä maha. Siinä sitten vessanpytyn vieressä "naureskelin" että vähän turhan aikaisin alkoi tämä aamupahoinvointi mulla. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Grill: Mulla ollu koko aamun niiin ällöttävä olo.. :D ...jos miettii, että oviksen ajankohta oli eilen. Se on jännittävä tämä naisen mieli.

Päätä särkee ja ällöttää. Ruokaakin yritin syödä, mut ei mee alas. Hirveästi väsyttää myös - en jaksanut lähtee aamulla kouluun ollenkaan.
Mietin tossa eilen, että onkoha mulla yhden kerran aikasemmin ollu kierto joskus sen 23 päivää; ja nyt eilen niin kostee olo, että pakko oli olla ovis. No näin, kun nyt sanon, ni ei varmana ollu :LOL:
Eilen itkin sitten hysteerisesti kokonaisen leffan ajan ja vielä tunti leffan jälkeen. Mies ei voinu muuta, kun nauraa "lohduttaessaan" minua. Silmät siis turvoksissa eilisen jäljiltä.

Hei, onko tuleeko kellään muulla "maitoa" tisseistä? Oon iha varma, että tää on jotain hormoonimaitoa, kun alkoi pillereiden lopetuksen jälkeen (tulee tippa silloin tällöin, puristaessa enemmän) ja pillereiden aikaan aina tyhjennysvuodon aikaan sama homma. Vai onkoha mun tisseissä joku vika??
Lauantaina iski sitten taas pissatulehdus. Otin c- vitamiinia, karpalokapselin, mukin ja kahden litran vesikannun ja painuin vessaan tunniksi. :D Kyllä helpotti!
 
Moikkelismoi!:)

onpas täällä taas juttua vaikka miten! luin kaikki läpi, mutta en muista varmaan kommentoida mihkään...

sunflower: AHHAHAH!:D ei oo todellista mitä porukkaa! olis pitäny vaan iteki pistää rahoiks niillä testeillä! no ei nyt sentään...:D

pahoittelut tädin kohdanneille...:(

ON: mä nyt sit häippäsen hetkeks ku lähetään reissuun, enkä tiedä millanen nettimahdollisuus kohteessa on... mut mä toivotan nyt loppukierrossa oleville plussaonnea!:)
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


TIISTAI 13.12.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


pikkumyy1..........kp105/??.................23v........yk1............1.lapsi
PisaraSadetta.....kp53/26-37-112......24v.........yk7.............1.lapsi

Kp 21-30


Iippari............kp28/26-28............19v.........yk6................1.lapsi
nellinu............kp26/26-28............23v.........yk4................2.lapsi
Vanilja 87.......kp26/31-35............24v..........yk5................1.lapsi
Johanna88......kp24/28-40............23v.........yk8................1.lapsi

Kp 11->20


KaisaKaisanen..kp20/27-31...........23v.........yk6................1.lapsi
äippä-88.........kp19/34-36...........23v.........yk3................2.lapsi
Anlii...............kp16/28-73...........22v.........yk4................1.lapsi
Destello..........kp16/29-32...........23v........yk7.................1.lapsi
Grill................kp15/26-35...........21v........yk3.................1.lapsi
Pamsku...........kp13/28-52...........21v........yk2.................1.lapsi
Annie24..........kp11/27-28...........25v........yk8.................1.lapsi
Nemppis..........kp11/28-34...........20v........yk6.................1.lapsi

Kp 1-10


ttty..................kp10/26-36...........26v........yk9................1.lapsi
neonroze...........kp7/27................22v........yk9................1.lapsi
Sunflower11.......kp4/24-35...........23v........yk13...............3.lapsi
Amalia89............kp3/28-160..........22v........yk6...............1.lapsi
Miramei.............kp3/33-42.............23v.........yk7.............1.lapsi

Kp??/tjot


korvapuusti...................................27v...........................4.lapsi
fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee
PePa
happynow
Huisi hippu
Tigi
villabikinit
pörrönen
Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
KyyneltenHymy



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Sunflower päivitin. :)

Johanna Mukavaa reissua! Tuuhan plussauutisten kans sit takaisin! ;)

Miramei Terokuuria varten ei kyllä tarvitse vuotta odottaa, sillä sitä määrätään pitkiin kiertoihin niillekin, jotka ei lasta yritä. Itellä ei kuitenkaan oo teroista kokemusta, niin en tiedä, kuinka pitkä kierron täytyy olla, et sitä saa syödä. Ollaan viime aikoina täällä puhuttu paljon macasta, joka on yks keino lyhentää kiertoa. Mullakin lyheni kierto 2-3 päivällä, vaikka ei se muutenkaan mitenkään pitkä ollut.

ON: Tein eilen sen ovistestin, jossa oli hyvin haalea haamu. Eli ovis on joko jo mennyt tai tulee ajallaan. Huomenna pitänee siis tehdä uus testi, että tietää, milloin oottaa menkkoja ja et voiko tässä kuussa edes jännätä.
 
Omanapailua: Voihan nyt, mua on suoraan sanottuna vituttanut ja oikeesti masentanut nyt tän koko kierron ajan. Ihan paska ja saamaton fiilis koko ajan! En tajua... Kävin äsken kurkkaamassa tuolla plussanneiden puolella ja tietty tuli vaan paskempi fiilis, ylläri! :headwall:

Olis tosi kiva kun voisi jutella jonkun kaverin kanssa tästä paskasta olosta, mutta sitten tulis ehkä esiin tää mun vitutuksen "perimmäinen" syy ja sitä en halua. Kaiken lisäks olin sunnuntai iltana kahden kaverin kanssa hetken istumassa paikallisessa ravintolassa (no nuo kaksi muuta oli jo päivän olleet juhlimassa toisen synttäreitä) ja siinä sitten heidän toimesta tuli puheeksi että kuinka kiva olisi jo hankkia lapsia. En osannut oikeasti sanoa yhtään mitään! Menin niin lukkoon, että kaverini ehkä arvaavat että jotain on tekeillä (tietävät kyllä että meillä halutaan lapsi kahden vuoden sisään, mutta eivät mitään muuta). No sittäs arvaavat... En ainakaan myönnä! :D

Ja nyt tuli taas kiva piiiiitkä teksit tänne kun en muuallekaan voi purkautua...
 
Terolut aloitettu taas, josko uusi kierto pääsisi käynnistymään..

Kävin eilen erikoislääkärillä tarkoituksena päivittää teroresepti (kierto venyy taas) ja kuinkas sitten kävikään.. Sain terojen rinnalle clomit ja jatkosuunnitelman: ellei raskautumista tule seuraavan 3kk aikana, saadaan suora lähete lapsettomuuspolille ja jatketaan miehen sperman tutkimisella. Lääkäri uskoi ettei niin pitkälle välttämättä edes tarvitse mennä?!? Ultrassa ei näkynyt mitään epänormaalia (rakkulaisuus hävinnyt/ minimaalista), vika kiertojen venymiseen on keltarauhashormonin kehnossa tuotannossa ja siinä, ettei munasolu irtoa/ pääse irtoamaan. Terot + clomit pitäisi auttaa tähän pulmaan. Voi apua!! :O Entä kun on alkanut olla sinut sen ajatuksen kanssa, ettei vauvaa välttämättä tulekaan? Mitä jos nyt alkaa taas odottaa ja intoilla vain pettyäkseen uudestaan?? Viime vuosi on ollut melkoista tunnemyräkkää tähän saakka..

Äiti hihkaisi eilen puhelimessa että ihanaa, hänestä tulee ihan pian mummi! ;) :D Miehen äiti on myös luottavaisin mielin. Luvattiin pitää ajantasalla sen suhteen, jos jotain uutisoitavaa tässä vuoden vaihteen tienoilla/ myöhemmin keväällä sitten tulee..

Voi apua!!
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


KESKIVIIKKO 14.12.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


pikkumyy1..........kp106/??.................23v........yk1............1.lapsi
PisaraSadetta.....kp54/26-37-112......24v.........yk7.............1.lapsi

Kp 21-30


Iippari............kp29/26-28............19v.........yk6................1.lapsi
nellinu............kp27/26-28............23v.........yk4................2.lapsi
Vanilja 87.......kp27/31-35............24v..........yk5................1.lapsi
Johanna88......kp25/28-40............23v.........yk8................1.lapsi
KaisaKaisanen..kp21/27-31...........23v.........yk6................1.lapsi

Kp 11->20


äippä-88.........kp20/34-36...........23v.........yk3................2.lapsi
Anlii...............kp17/28-73...........22v.........yk4................1.lapsi
Destello..........kp17/29-32...........23v........yk7.................1.lapsi
Grill................kp16/26-35...........21v........yk3.................1.lapsi
Pamsku...........kp14/28-52...........21v........yk2.................1.lapsi
Annie24..........kp12/27-28...........25v........yk8.................1.lapsi
Nemppis..........kp12/28-34...........20v........yk6.................1.lapsi
ttty...............kp11/26-36...........26v........yk9..................1.lapsi

Kp 1-10


neonroze...........kp8/27................22v........yk9................1.lapsi
Sunflower11.......kp5/24-35...........23v........yk13...............3.lapsi
Amalia89............kp4/28-160..........22v........yk6...............1.lapsi
Miramei.............kp4/33-42.............23v.........yk7.............1.lapsi

Kp??/tjot


korvapuusti...................................27v...........................4.lapsi
fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee
PePa
happynow
Huisi hippu
Tigi
villabikinit
pörrönen
Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
KyyneltenHymy



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
PisaraSadetta tuoha on hieno juttu! Ymmärrän kyllä tuon tunteen et on eka pitkään yrittänyt ja siihen jotenkin "turtuu" ja on jo ihan luovuttamassa, mut sit saakin uutta toivoa :) Mulla siis nyt 3kk primolut-kuuri takana ja tottakai toivon et nyt tärppäis ihan luomusti, mut jotenkin en millään usko siihen ja odotan jo niiiin paljon et saisin kanssa nuo clomit avuksi, oon kuullu niistä niin paljon hyvää :) Pelkkään uuteen primo-kuurin en enää ees suostuis, nyt tarvitaan järeämpiä aseita. Nyt on tässä kierrossa (eli muutaman päivän ajan) ollut pitkästä aikaa tosi hyvä fiilis tän yrittämisen suhteen. Siis voihan olla, että meillä on ihan eri ongelmat, mut haluisin uskoa et mullakin se on kans tuo sama kun sulla. Mut onneksi teillä noita asioita hoidetaan hyvin eikä niin et lääkäri ois kans tarjonnut VAAN uutta terokuuria ja sit taas odotellaan, mun mielestä siinä ei ois kyllä mitään mieltä..
Mut vähän siistiä, mulle tuli oikein hyvä fiilis tuosta sun viestistä, kun ollaan jotenkin niin samassa tilanteessa, tai sä jo vähän pidemmmällä. Me kyllä niin plussataan molemmat seuraavan puolen vuoden aikana :D Ja samoin kaikki muutkin täällä!

Ai niin..Eräs uskomaton juttu on tapahtunu; mä oon tottunut siihen greippimehuun! Se ei maistu enää yhtään niin pahalle kuin vielä muutama päivä sitten :D
 
PisaraSadetta Enpä usko, että tarvitsee pettyä! Vaikka ei tärppiä tulisikaan kolmessa kuukaudessa, niin varmasti sitten lapsettomuushoidoilla se onnistuu. Plussatuulia! :)

Grill Kyllä se siitä taas helpottaa! :hug: Mieti, että vuoden päästä oot todennäköisesti raskaana tai jo saanut lapsen! :)
 
PisaraSadetta: Toivottavasti onnistaisi nyt 3kk sisään! =)

Annie: Jeps. :) Tuntuu niin tyhmältä valittaa kun ollaan vasta niin vähän aikaa yritetty ja tähän yrityksen pitkittymiseen myös varauduttu... : / Ja monilla mennyt niin paljon kauemmin.

Iippari: Ei sitten muuta kun plussaamaan vaan! ;)

ON: Kaipa tää oma olo tästä alkaa paranee kun vaan keskittyy joulu-tekemisiin ja sais noi koulutehtävät (ei enää montaa!!) pois alta. :)
 
Sunflower11
Mä oon tota miettiny ja eilenkin sanoin miehelle..
Et ku meinasin sinne lekuriin ajan varata.. ja jos/kun saan jotain pilleriä kun uskon syyn omalta osalta olevan siinä keltarauhashormonissa..
Ni mitä sitten.. jos ei siltikään tärppää.. Koska tällä hetkellä mies on sitä mieltä ettei muihin hoitoihin mennä. Pitääkö se sit vaan hyväksyä ettei enää vauvaa tuu..

No, yritän huomenna muistaa soittaa sinne perhesuunnittelun puolelle..
 
Voi, kun täällä on masentavat (ja odottavat) tunnelmat :hug: halit kaikille!

Ahdistaa tää pimeys. Joulu on tulossa, mutta vettä sataa taivaalta ja sulattaa ne vähäiset lumikinokset :/
Ja vauvakuume senku kasvaa ja kasvaa. Niin kovasti haluis jo sen pienen sinne vatsaan kasvamaan (tiedän, yritystä takana vasta 1,5kk)
Miehen kanssa päätettiin eilen tilata kaikki joululahjat suoraan netistä. Ei jakseta lähtee kaupungille pörräämään.
Ajattelin alkaa kirjottaa blogia. Mut en oikein tiedä, mitä pitäis tehdä. Siis; haluaisin tehdä koirille oman (kotisivun) ja myös kirjoitella omia ajatuksia ja juttuja (nimettömänä ehkäpä) niin tarvii varmaan tehdä kaks eri sivua.
Mutta oon niin poropeukalo tällästen kanssa..
Nojoo.

Laitan tän nyt uudestaan:
Tuleeko kellään muulla "maitoa" tisseistä? Oon iha varma, että tää on jotain hormoonimaitoa, kun alkoi pillereiden lopetuksen jälkeen (tulee tippa silloin tällöin, puristaessa enemmän) ja pillereiden aikaan aina tyhjennysvuodon aikaan sama homma. Vai onkoha mun tisseissä joku vika??

Eipä ollu nyt mitään fiksua sanottavaa --> palaamisiin siis!

Jaksuja kaikille! :heart:
 
Onnittelut kaikille plussanneille ja tsemppii yritykseen muille! Ite otin viimesen pillerin vasta viime lauantaina, että nytten vihdoin päästään yritykseen. Saa nähdä miten tärppää, koska oon taipuvainen hyyyvin epäsäännölliseen kiertoon (ilman pillereitä). Voi olla että ekaa ovulaatiota. Jänsäkättää vähän miten pitkää pitää tai joutuu yrittää :S
 
Amalia89, mä just aamulla greippimehua litkiessä mietin, et hitto täähän on ihan hyvää :D Kannattaa siis juoda jääkylmänä niin ei maistu niin voimakkaasti ja joku kumma tässä parissa päivässä on saanu mut tykkään siitä...

Musta tuntuu, et tässä kierrossa ovis ois jo aikasemmin... Melko(ällö) kostea fiilis koko ajan ja on vaan muutenkin sellanen tunne :D Mahaa juilii myös, mutta mä oon alkanu epäileen, et kuvittelen nää juilimiset kun niitä tuntuu niin usein...
 
pikkumyy mä oon tähän mennessä syönyt Babyplan foolihappoa, mut ajattelin et seuraavaks vois ostaa/tilata Multi-tabs raskaus monivitamiinitabletteja, niissä kun näyttäis sitä itse foolihappoa olevan samanverran, mut lisäks aika paljon kaikkee muutakin: Multi-tabs Raskaus Monivitamiini 120 tablettia - Apteekkituotteet.fi verkkoapteekki. Mä oon ihan maailman surkein kaikissa vitamiini- ja ravintolisäasioissa, mut netin keskusteluita lukemalla tulin siihen tulokseen et tuo vois olla aika jees :D

sunflower varaa silti ihan rohkeasti vaan sitä aikaa, vaikka ns.tuomio miten pelottas. Uskoisin kyllä, että teillä se "vika" on hyvin korjattavissa ja saatte vielä sen lapsen. :) Muuten saanko jälleen udella sulta, et miks sun mies ei halua että menette ihan kunnon hoitoihin jos tilanne niin vaatii?

Samoin muutkin vois vastata tuohon aiheeseen liittyen (ootte sitten keskustelleet miehienne kanssa tai ihan itseksenne miettineet), mut eli oisitteko näillä näkymin valmiita menemään lapsettomuushoitoihin jos tärppiä ei vaan kävisi? Ja oisitteko valmiita yrittämään niin pitkään kun lääkärit vaan vähänkään antaa toivoa? Entäs voisitteko harkita adoptiota?

Mä oon nyt tällä hetkellä sitä mieltä, et jos vaan aina rahatilanne antaa myöten niin käyn vaikka kaikki maailman hoidot, tilanteen vaatiessa. Ymmärrän kyllä et mieli saattaa muuttua jos siihen oikeasti mennään, kuitenkin aivan varmasti rankoista hoidoista/ajoista puhutaan, mut mun kohdalla se, että pitäisi hyväksyä etten yhtään lasta koskaan saisi, olisi aivan vihoviimeinen vaihtoehto. Ennen sitä yrittäisin kaikkeni. Meillä mies on samoilla linjoilla hoitojen suhteen, adoptiota ei sit taas jotenkin osaa ajatella. Kyllä se itsestäkin tuntuu niin vieraalta ja ennenkaikkea kaukaiselta ajatukselta, sen verran nuoria kuitenkin vielä ollaan.
Tulipahan taas vaihteeksi maratonviesti, lukee ken jaksaa :)
 

Yhteistyössä