Kakskymppiset yrittäjät 2011

KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


TORSTAI 8.12.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


pikkumyy1..........kp100/??.................23v.........yk1..............1.lapsi
PisaraSadetta.....kp48/26-37-112......24v.........yk7.............1.lapsi
fairytonia..........kp35/??...............20v........yk1................1.lapsi

Kp 21-30


neonroze.........kp29/27................22v........yk8................1.lapsi
Amalia89.........kp26/??.................21v........yk5................1.lapsi
Iippari............kp23/26-28............19v.........yk6................1.lapsi
nellinu............kp21/26-28............23v.........yk4................2.lapsi
Vanilja 87.......kp2131-35..............24v.........yk?................1.lapsi

Kp 11->20


Johanna88......kp19/28-40............23v.........yk8................1.lapsi
KaisaKaisanen..kp15/27-31...........23v.........yk6................1.lapsi
äippä-88.........kp14/34-36...........23v.........yk3................2.lapsi
Anlii..................kp11/28-73..........22v.........yk4.............1.lapsi
Destello.............kp11/29-32..........23v........yk7..............1.lapsi

Kp 1-10


Grill...................kp10/26-35...........21v........yk3..............1.lapsi
Pamsku..............kp8/28-52...........21v........yk2..............1.lapsi
Annie24.............kp6/27-28...........25v........yk8..............1.lapsi
Nemppis.............kp6/28-34..........20v........yk6...............1.lapsi
ttty....................kp5/26-36..........26v........yk9................1.lapsi
Sunflower11....kp1/24-35............23v........yk13..............3.lapsi

Kp??/tjot


korvapuusti...................................27v...........................4.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee
PePa
happynow
Huisi hippu
Tigi
villabikinit
pörrönen
Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
KyyneltenHymy



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Johanna88 Tiedän että pahenee, joskus 2 vuotta sitten täällä pyörin mutta sitten olo kävi liian raskaaksi kun yrittäminen loppui niin oli pakko pitää taukoa :)

Sunflower11 Paljon voimia sinne!!

Nyt on jotenkin toiveikas olo että jos tämä olisi onnen kuukausi, tosin viime kuusta ajattelin samalla tavalla.
Ajattelin että nyt kun mentiin naimisiin niin tän on pakko olla onnen kuukausi

Voi päivittää että yk 5
 
Tervetuloa joukkoon vanilja meidän kuumeilijoiden kirjavaan joukkoon :)

Sunflower voi ei!! :( Tää on niin väärin..Saanko udella, että ootko ajatellut lääkäriin hakeutumista tässä lähitulevaisuudessa?

ON: pitkäänhän se eilinen hyvä ja optimistinen olotila keskitin, tää päivä on taas ollut jotain ihan järkyttävää noiden muiden ihmisten raskausuutisten kanssa..Paluu arkeen nyt tää on taas ihan p*rseestä :(
 
Amalia89 Meillä kanssa töissä ei mistään muusta puhutakkaan kun vauvoista ja raskaudesta, oon saanut vierestä seurata kun pomo on raskaana. raskaaksi se tuli heti kun jätti ehkäsyn ei joutunut odottaan kun 2 viikkoa kun tuli positiivinen testi. eikä ollut edes kuukauta sitä halunnut.
välillä todella katkera ja kateellinen olo mutta toisaalta ihana nähdä kun toisen masu kasvaa.
 
Vanilja ikävää et teilläkin on noin, tiedän todellakin tunteen. Oon ite töissä sellaisessa paikassa jossa on noin 20-30 naista ja just eilen selvis et oon nyt sit ainut, jolla ei oo lapsia/joka ei oo raskaana. Samoin suuri osa asiakkaista on naisia, ja senhän tietää mikä se ykköspuheenaihe on. Ja tuo on kyllä niin värin miten se käy toisilla niin paljon nopeammin kuin toisilla..:( Kyllähän sitä nyt malttais odottaa, mut tulis sit ees se plussa yhtä nopeesti tai yhtä myöhään kaikille, tää epäreiluus on tässä varmaan inhottavinta.

neonroze pahoittelut ja jaksamisia sinnekin! :(

Muoks. Tervetuloa miramei! Eikös sitä niin sanota, et niin pitkään on toivoa, kun vuoto ei oo alkanut. Uutta testiä kehiin vaan parin päivän päästä :)
 
Viimeksi muokattu:
Amalia Niinpä, tai olisi edes tietoettei ole mitään vikaa itsessä.
Miehellä on 7 vuotias poika joten tuskin siinä ainakaan mitään vikaa on.
Ehkäsynkin jo 2 vuotta sitten lopettanut joten se tuskin enään mitenkään voi vaikuttaa.

Se on myös ärsyttävää jos joku sanoo että ajattele vaan jotain muuta niin kyllä se siitä, ei vaan pysty ajattelemaan enään mitään muuta.
Onko kukaan ostanut kaappiin mitään pieniä suloisia vaatteita mitä voi hypistellä?
Itse oon ostanut muutaman, välillä kun on ihan rikki olo niin niitä on kiva hypistellä ja ajatella että joskus vielä siinä on ihana pieni käärö :heart:
 
Sunflower11
Sunflower voi ei!! :( Tää on niin väärin..Saanko udella, että ootko ajatellut lääkäriin hakeutumista tässä lähitulevaisuudessa
Meil oli miehen kans sopimus et alkuvuodesta sit aletaan kaiketi yksityiselle mennä. Mulla luteaalivaihe on liian lyhyt et jos siihen ensin jotain apua saa, niin auttaisko se. JOtenkin se vaan tuntuu niin pahalta, et joutuu "turvautumaan" apuun. Enkä siis pidä sitä huonona, ollenkaan, mut omalle kohdalle jotenkin niin.. vaikeeta.
 
Vanilja mä kerran ostin kirppikseltä pari suloista pikkuvaatetta, mutta myöhemmin heitin ne roskiin koska en halunnut, että mies löytää ne ja pitää mua ihan pimeänä :D Tämä oli siis ihan jonkin aikaa ennen kuin alettiin edes yrittämään. Näin jälkeenpäin ajateltuna, en kyllä tajua mikä mielenhäiriö muhun iski kun piti mennä ne ostamaan, yleensä oon ihan suht harkitseva mitä tulee shoppailuun. Mut toisaalta oon varma et jos joskus plussan saan testiin niin mut löytää samana päivänä ostamassa pienen pieniä vaatteita :D

Sunflower ymmärrän kyllä sun näkökannan. Kyllä mäkin sillon alussa venkoilin ja halusin uskoa, että ei tässä mitään apua tarvita. Mutta nyt jälkeenpäin toivoisin, että olisin hakenut apua aikaisemmin, niin vaikeaa kuin se silloin olikin. Mietin siis toisinsanottuna välillä, et jos oisin mennyt sinne aikaisemmin niin oisinko nyt raskaana..Silloin pelkäsin, ettei mua otettaisi tosissaan, mut kyllähän ne sit ottikin; ja hei sentään julkisella puolella, yksityisellä ne ainakin laittaa asioihin vauhtia :) Sulla kuitenkin tuo ongelma on tiedossa, ainakin toivottavasti se on ainut mikä on vialla ja se voidaan korjata, joten ilman muuta kannattaa haketua sinne sit ensi vuonna!
 
Sunflower11
Amalia, näin se on.. mulla myös jarruttaa se osittain et kun noita on jo kaksi, joista eka tullut pillereiden aikana ja toinen yhtä helposti.
Joku nyt on muuttunut kakkosen jälkeen, kun ei onnistukaan..
Sitä mä "pelkään" kun moni tuntuu sanovan että sulla on jo kaksi mitä sä enää toiveilet ja tuntuu et moni vähättelee just esim. sekundäärilapsettomuutta. En siis vielä ainakaan luokittele itseäni siihen mut moni vaan ei tunnu ymmärtävän et vaiks noita on kaksi, silti nää jatkuvat pettymykset ja negat tuntuu pahalta. Toki mä olen superonnellinen noista kahdesta olemassaolevasta, muttei se sitä vie pois että yhtä vielä toivotaan,. Tulipas selostusta taas..

toinen on että "sä oot vielä niin nuori..?" ja? Ei ne mun munasolut ainakaan parane kun ikää tulee lisää, päin vastoin.

Kunnallisessa on joku raja et ottavatko hoitoon kun on kaks aiempaa lasta luomusti, voishan sitä soittaa ja kysyä. Tulis ainakin halvemmaksi.
 
sun, anteeksi kun tuun vieraaseen ketjuun huutelemaan mutta mulla tuli eka lapsi e-pillereistä huolimatta, toinen tuli yk1 kuten sullakin ilmeisesti. Ja maaliskuussa täyttyy meillä vuosi kolmannen yritystä, julkiselle päästään tutkittavaksi ensi vuoden alussa. Varmaan jo luitkin tuolta meidän omasta ketjusta mitä yksityinen gyne mulle tänään jutteli. Soittele ihmeessä jo nyt sinne gynelle ja varaa aikaa, ja myös omalle lääkärille niin saat julkiselle lähetteen. Muakin hävetti hirveästi mennä marisemaan ensin omalle lääkärille ja sitten yksityiselle kun kuitenkin on jo kaksi lasta, mutta molemmat lääkärit otti meidän ongelman tosissaan ja apuja saadaan. Aiemmin syksyllä yksi tk-lääkäri lyttäsi täysin toiveet siitä että kahden lapsen äiti saisi ajan lapsettomuustutkimuksiin mutta niin vaan saatiin toistuvien kemiallisten vuoksi. Sullakin oli nyt kemiallinen ja on vissiin ollut aiemminkin? Kyllä ne vaan raastaa mieltä siinä kuin myöhäisemmätkin keskenmenot vaikkei mullakaan plussatestit ole kestäneet kuin 4-7 päivää. Varaa ihmeessä lekurille aika ja jos ei muuta niin käyt purkamassa mieltä ja tsekkaamassa ultralla tilanteen. Jaksamisia ja voimia uuteen kiertoon :hug:
 
Sunflower11
Kiitos pikkuinen12! Onpas meillä samankaltaiset tarinat sitten!
Kemiallisia on "todistetusti" ollut ainakin 3 tässä toiveilun aikana :/
Taidan ottaa neuvostas vaarin ja varailla sitä aikaa kunnalliseen :) Kiitos kun kirjotit tänne :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkuinen12
Sunflower uskon että törmäät aika paljon tuohon, ettet muka voi kuumeilla yhtä paljon kun ne ketkä yrittää esikoista, kun sulla jo on lapsia. Ja tuo "sä oot niin nuori" on just se asia minkä takia ite venkoilin lääkäriajan varaamisen kanssa, pelkäsin noita sanoja! Mut loppupeleissä tän ikäisellä ne varmaan just nimenomaan otti asian niin tosissaan kun nainen on parhaassa lapsentekoiässä ja mitään ei kuulu. Tuo "neuvo" sopii ehkä paremmin jollekin 16-vuotiaalle.

Vielä Johannalle tai jollekin muulle joka näistä tietää; otetaanko sitä macaa siis koko kierron ajan? Entä greippimehua, vai otetaanko sitä vaan ovulaation aikaan?
 
Tervetuloa vanilja ja Miramei :)

Sunflowerille pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta :hug:

Amalia: tuosta macasta en osaa sanoa, mutta greippimehua aloitetaan juomaan kp1 ja sitä juodaan ovikseen asti :)

muoks. neonrozelle myös pahoittelut! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Ja yksi hieman hassuhko kysymys vielä, siitä tallettelusta. Onko asennolla MITÄÄN vaikutusta? Siis voiko sillä tavoin vaikuttaa jotenkin? :) Kysymys etenkin joilla ennestään lapsi tai jotka on jo plussanneet, ja jos muutenkin joku tietää niin kaikki näkökannat otetaan enemmän kun ilolla vastaan. :)
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


PERJANTAI 9.12.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


pikkumyy1..........kp101/??.................23v........yk1............1.lapsi
PisaraSadetta.....kp49/26-37-112......24v.........yk7.............1.lapsi
Miramei.............kp40/33-42...........................yk6.............1.lapsi

Kp 21-30


Amalia89.........kp27/??.................21v........yk5................1.lapsi
Iippari............kp24/26-28............19v.........yk6................1.lapsi
nellinu............kp22/26-28............23v.........yk4................2.lapsi
Vanilja 87.......kp22/31-35............24v..........yk5................1.lapsi

Kp 11->20


Johanna88......kp20/28-40............23v.........yk8................1.lapsi
KaisaKaisanen..kp16/27-31...........23v.........yk6................1.lapsi
äippä-88.........kp15/34-36...........23v.........yk3................2.lapsi
Anlii..................kp12/28-73..........22v.........yk4.............1.lapsi
Destello.............kp12/29-32..........23v........yk7..............1.lapsi
Grill...................kp11/26-35...........21v........yk3..............1.lapsi

Kp 1-10


Pamsku..............kp9/28-52...........21v........yk2..............1.lapsi
Annie24.............kp7/27-28...........25v........yk8..............1.lapsi
Nemppis.............kp7/28-34..........20v........yk6...............1.lapsi
ttty..................kp6/26-36...........26v........yk9..............1.lapsi
neonroze...........kp3/27................22v........yk9..............1.lapsi
Sunflower11.......kp2/24-35...........23v........yk13.............3.lapsi

Kp??/tjot


korvapuusti...................................27v...........................4.lapsi
fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee
PePa
happynow
Huisi hippu
Tigi
villabikinit
pörrönen
Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
KyyneltenHymy



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Amalia Minä ainakin oon syöny macaa aika lailla koko ajan, mutta oon lukenut, että siitä pitäisi pitää taukoja, jotta se vaikuttaisi.

Miramei Tervetuloa mukaan!:flower: Toivottavasti sinun ei tarvitse kovin kauan täällä jännäillä! :) Lisäsin sut listaan, ni tarkistahan tiedot.

neonroze:hug:

Joku muuten kysyi aiemmin foolihaposta, eilen piti jo kommentoida, mutten ehtinyt... Eli foolihappoa kannattaa syödä jo yrittäessä 400 mikrogrammaa päivässä (joidenkin lähteiden mukaan sitä pitäisi syödä vähintään 3kk ennen raskauden alkamista), koska sen pitäisi vähentää raskaudenaikaisia komplikaatioita ja koska se vähentää riskiä esim. spina bifidaan eli halkaistuun selkärankaan ja joidenkin lähteiden mukaan myös huulihalkioon. Tuo tarvittava määrä löytyy raskausvitamiinilisistä ja joistain muistakin. Itse syön b-vitamiinilisää, jossa sitä on riittävästi.
 
Kiitoskiitos :) Tiedot on muuten oikein, ikä vaan puuttuu ja se on 23v.
Ainiin, vieläkin jatkuu jännäily..lämpöinen oon 36.9-37 ja tämä on melko epänormaalia, sillä lämpö on normaalisti matalampi (36.3).. se on joko flunssa tai... =)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä