Kakskymppiset yrittäjät 2011

pampulainen :( Minä en oo viel ehtiny lukeakaan tuosta, mut kauheelta kyllä kuulostaa! :mad:

minea Varovaiset onnittelut! Joko oot testannut uudestaan ja joko siirryt plussanneisiin? =) Meiltä muuten kyseltiin kans kihlauutisten takia, et onko muitakin uutisia, kun kerran kihloihin mentiin. Ei oltu silloin viel yritystä aloitettu, niin eipä ollut raskausuutisia. Teillähän nyt kuitenkin näyttääkin siltä, että teillä saattais sittenkin olla.. ;)

Nemppis Ei unohdeta! :D Eihän tuo ex tempore-päätös meinaa mitään lopullista, kun autoja saa aina uusia, niin älä huolehdi! Itse ainakin vauvakuumeisena ajattelisin, et sitten jää enempi rahaa vauvaan, eli ihan hyvä päätös! ;) :D

Johanna Tsemppiä!:hug: Toivottavasti tästä kierrosta tärppää! Sullakin alkaa noita kiertoja kertyyn, ni toivon kyllä pikaista plussaa teille!

Jaanel Jännää! Tuuhan heti tänne sit raportoimaan, miten kävi. Plussatuulia!:)

Nana09 Tervetuloa mukaan!:flower:

Annie24, haamu näkyy vielä clearbluen testissä mut aamulla testasin halpistestillä negan. En tiiä et luulenko vaan mutta kyllä se haamulta näyttää :D En tiiä sit noista kaupan testeistä et näyttääkö ne näin ajoissa. Aattelin soittaa neuvolaan ja kysyä jos labraan pääsis verikokeisiin. :) katsotaan! Eipä se nyt maailmaa kaada jos ei mitään oo, oon valmistautunu yrittään pitempään :D kiitos kaikille tsempistä!

Pampulainen, millon siellä on sellasta tapahtunu? :( en oo ehtiny lukea!

Oi onpa jännää minea! Pidän peukut kuitenkin vielä pystyssä! :popcorn:

Lähetän täältä nyt kovat plussatuulet liikkeelle joka suuntaan! :whistle:

Täällä minä vaan oon hoitamassa tätä yli-ihanaa kummipoikaani jotta hänen äippä pääsi kynsihuoltoon. :) Mutta nyt poijjaalla taitaa olla nälkä, niin parempi lähteä lämmitämään ruokaa. ;)

Minea: aika jännää!! Siihen markettien pregcheckiinhän on luotettu aika kovaa, et sellanen kandee tehdä (ja laittaa kuva tietty meille kans!:D)! toivotaan et viivanen vahvistuu!

Niin, ja piti sellasta kans sanoo Destellolle: kiitos kauniista sanoista!!:) eiköhän tää taas tästä... Olin vaan varautunut rypemään viel viikon masiksissani, mut se täti sit päätti tosiaan yllättää...:D

Annie: juu, tässä alkaa olla 9kk yritystä takana, et sais luvan jo tärpätä! Toivottavasti teille kans jo se plussa pärähtäis testiin!:)

On: huh, näistä menkoist piti viel sellasta sanoa, et ku viimekshän sanoin, et ku ei edes eka pvänä tullu mtn kipuja, niin nyt niitä tuli sit senkin edestä sunnuntaina!! Mul on aika korkee kipukynnys, mut jouduin laittaa kaupan kii sunnuntaina ja lähin kotiin ku en enää pysyny pystyssä! Hiki valu, selkää pakotti, oksetti ja päästä heitti! Aikamoista! Onneks avokki oli heittäny mut aamusta ni se sit haki mut... Kellään muulla ollu vastaavaa??

Kp4 eikä loppua näy... Nyt sit varmaan viel venyy nää menkatki joksiki hullun pitkäks viel kaiken lisäks! Nyt otetaan testiin sellanen tuote ku Rakkauspakkaus! se pitäis olla ns. afrodisiakki, eli lisää haluja, ja siin on kans luonnon e-vitamiinia (hormonitoiminnalle) ja sitä surullisenkuuluisaa macaa... Maku pitäis olla ihan jees verrattuna normi-macaan, et katotaan! Nyt on just sopiva sauma testailla ku koht pitäis päästä tallettelemaan!:p

minea_: Eilen tuli uutisissa ekan kerran tuosta, siis siitä kouvolan hommasta :(

ON: Täällä ei ole tätiä näkynyt vielä! Ja tuossa kaverin kanssa puhelimessa lärpätellessä tajusin, että ei ole myöskään finnejä näkynyt, niitä kun yleensä on tullut pari ennen menkkoja (paitsi ehkäisyn aikana ei yhtään). Voisko olla..? :popcorn: Mutta testiä en vielä tee, jos huomisen vielä jaksaa odottaa ja perjantaiaamuna sitten aamupissaa tikuttelisi! Meillä tosiaan on ne pikkujoulut perjantaina ja saisin "luvan" kanssa olla kuskina :D Voisin muutenkin olla kuskin roolissa, mutta kun en jaksa kuunnella sitä kaverin "valitusta" sitten..

Hei muuten, te keillä on jo aikasempia lapsia; minkäkokoisia vaatteita teillä on käytetty parina ekoina viikkoina? Kaveri tarjoili mulle 56 koon vaatteita. Sanoin hälle etten oo uskaltanu niin pieniä ostaa kuin yhden asukokoinaisuuden, jos ei tarvitsekaan (voihan sitte vaikka mies kipasta ostamaan parit bodyt ja housut lisää). Niin hän sanoi että heidän pojalla meni toi koko pari ekaa viikkoa jopa ja 60 oli liian iso! :eek: Mietin vaan, kun kyllä me molemmat ollaan synnytty yli 50 senttisinä, että mahdollisesti masuasukki voi olla syntyessään myös pitkä? JA sitten kun tosiaan olen niitä kestovaippoja suunnitellut, niin siinähän täytyy bodylla ainakin olla hiukan vaippatilaa ;) [vaikka onhan olemassa niitä bodynjatkoja]

Viimeksi muokattu:
pampulainen: Voi kun sullakin on jännät paikat! :popcorn: Toivottavasti perjantaina onnistaisi! ;) Ja tuosta vaateasiasta, vaikka omia lapsia ei olekaan: Kummipoika, joka on nyt siis pari päivää vaille 3kk, käytti melkeinpä ekan kuukauden ajan 52-58 vaatteita ja vieläkin hänelle menee osa 56/58 kokoisista vaatteista, mutta pääasiassa nyt menee koko 62. Tiedän, koska olen ostellut hänelle jatkuvasti vaatteita. :D

Johanna: Kuulostaapa aika hurjalta noi sun kivut! :O Ei oo ennen tullut mitään tuon tapaista vastaan... Ja hihi, tuosta rakkauspakkauksesta tuli ekaks mieleen joku seksilelu! :LOL:

KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT

TORSTAI 24.11

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->

pikkumyy1.........kp86/??.................23v.........yk1.............1.lapsi
Pamsku.............kp45/28-30...........21v..........yk1.............1.lapsi
Jaanel...............kp44/28................20v..........yk2............1.lapsi
mamiia...............kp37/30-50...........24v.........yk3.............1.lapsi
PisaraSadetta......kp34/26-37-112....24v.........yk7..............1.lapsi
äippä-88.............kp34/36................23v.........yk2.............2.lapsi

Kp 21-30

KaisaKaisanen.....kp28/28-31.............23v........yk4............1.lapsi
pampulainen87....kp26/25-27.............24v........yk5............1.lapsi
Anlii..................kp25/30-73.............22v........yk3............1.lapsi
Destello.............kp25/30-32-33........23v........yk6.............1.lapsi
minea_..............kp25/??..................21v........yk1.............1.lapsi
Grill...................kp22/35.................21v........yk2...............1.lapsi
ttty..................kp22/26-36............26v........yk8................1.lapsi
Mesikämmen:......kp22/??.................21v........yk6...............1.lapsi
fairytonia...........kp21/??.................20v........yk1...............1.lapsi

Kp 11->20

Nemppis............kp20/32-34............20v........yk5................1.lapsi
Annie24............kp17/27-28............25v........yk7................1.lapsi
neonroze..........kp15/27................22v........yk8................1.lapsi
Nana09............kp14/28-33............21v........yk2................2.lapsi
Sunflower11.....kp13/24-35............23v........yk12...............3.lapsi
Amalia89..........kp12/??.................21v........yk5................1.lapsi

Kp 1-10

Iippari................kp9/26-28............19v.........yk6.............1.lapsi
nellinu................kp7/26-28............23v.........yk4.............2.lapsi
Johanna88..........kp5/28-40.............23v........yk8.............1.lapsi

Kp??/tjot

korvapuusti...................................27v...........................4.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna

Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee
PePa
happynow
Pienoinen
Huisi hippu
Tigi
villabikinit
pörrönen
Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
KyyneltenHymy

Plussanneet

mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka

Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666

Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:

pampulainen Minullakaan ei vielä oo omia lapsia, mutta oon jo kuitenkin vauvalahjoja päässyt osteleen, niin mulle on lastenvaateliikkeen myyjä sanonu, että koko 50 menee pienille vastasyntyneille, koko 56 menee jopa 0-2kk ikäisille (myös isoille!) ja koko 62 menee noin 2kk->. Tutut on tainneet hankkia jonkin verran koon 56 vaatteita ja sit vähän enemmän koon 62 vaatteita. :)

Johanna Tutulta kuulostaa. :( Onneksi menkkakivut vaihtelee kuukausittain, mutta jos on vain mahdollista, niin vietän kyllä pedissä ekan menkkapäivän. Sen vuoksi oiskin kiva et menkat alkais aina viikonloppuisin.. Tosi pahoja kipuja on silloin tällöin ja on kyllä pari kertaa ihan laatta lentäny, kun on ollut niin huono olo ja sattunut.

minea Harvoin ne testit turhia haamuja näyttää.. Ehkä sun kannattaa ootella pari päivää, että ehtii hormonitasot nousta, ja sit testata uudestaan. Täällä ovat puhuneet, että raskaushormonitasot nousee noin 72 tunnin välein.:)
Muoks. Huomasin, et oot clear bluella testannu. Oliko se mikä niistä testeistä, viikkonäytöllinen, perusdigitaalinen vai se perustesti?? Oon (täällä tietenkin) lukenu, että se clearbluen perustesti on ihan susi, eikä siihen kannata luottaa!

ON: Oon kyllä nyt jo huomannut macan vaikutuksen. Ovis oli ihan erilainen ja meinas jopa mennä huomaamatta ohi, kun yleensä on jo useamman päivän ennen sitä tuntemuksia, mutta nyt oli vain (oviksen aikaan?) vain yhden vuorokauden aikana ihan outoja "muljahteluita" selässä ja vatsassa. Kaikki normaalit ovisoireet siis puuttuivat.

Sunflower11
50cm vaatteita (valmistajasta riippuen) käytettiin ekan kuukauden ja varaan 2-3kk ikäisenä niitä 56cm tai kauemmin. 50cm saatoo olla isoja noille meidän vauvoille vaikka ne olikin syntyessään toinen 52cm ja 3710g ja toinen 49cm 3640g.

Et 56cm sit vähä isommille, kuukauden ikäsestä eteenpäin.. PAITSI tietty riippuu vauvasta ja rakenteesta.

Destello
Nemppis Autoja saa aina uusia onneks, joten nyt vain ylimääräiset rahat taskuun ja säästöön, ja käytät niitä sitten johonkin tarpeelliseen mihin näet tarvetta :)

minea Millä testeillä oot testaillu? Kuten Annie sanoi tuossa, niin odottele muutama päivä ja testaa sitten uudelleen, vaikka aamulla ja illalla (joillakin näkyy paremmin aamusta, joillakin illalla) tolla Pregcheckin 25miu testillä mitä saa ihan perus marketeistakin. Se ei takuulla anna vääriä tuloksia :)

pampulainen Plussatuulia! :flower:

Johanna Monelle käy niin että hormonaalisen ehkäisyn jälkeen alkaa tuntea menkkakipuja, vaikka niitä ennen ei olis ollut, tai sitten on aloittanut pillerit niin aikaisin teininä ettei ole kerennyt huomaamaan mitään kipuja. Mä itse oon teininä ollut niin kipeä, etten oo pystyny kolmeen päivään kävelemään huutamatta kivusta, oon oksennellut ihan hillittömästi ja jos oon yrittänyt seistä suorassa on kipu ollut niin kova että taju lähti aina. Nyt uudelleen pillerittömänä ei ole luojan kiitos ihan noin kovia kipuja ollut, mutta kyllä sitä taas muistaa hyvin syyn miksi aikoinaan alkoi pillereitä syömään. Kannattaa kysyä omalta äidiltäsi onko hänellä ollut samanlaisia oireita nuorempana, koska uskon että tämäkin on jossain määrin periytyvää. Oma äitini nimittäin oli juuri samanlainen kivuiltaan ja reagoinneiltaan kipuun mitä minäkin (ja ymmärsi mua hyvin kun itkein tuskissani sohvalla et mä en kertakaikkiaan voi tehdä muutakuin kuolla.. :D)

Pampulainen, tosi surullinen tapahtuma, itekki luin siitä nyt...
Mutta sullaki on jännät paikat nyt! Tsemppiä :) ja tsemppiä kaikille muillekin!

Niin ja siis tosiaan sillä clearblue plussalla testasin, luin sit jälkeenpäi et ne näyttää mitä sattuu... tuli pieni masis :D mut en tiiä tunne on vaan jotenki sellanen et jotain on tapahtunu mut ehkä vaan kuvittelen :D tilasin noita sofie one step 10 herkkyydellä testejä netistä,kellään kokemusta?

Onnea Jaanel! :heart: :flower:

Mullakin tuli just postissa superherkät sofi one step testit, aattelin kohta testata,nyt oon 2h pidätelly ilman kunnon juomista mut aattelin jos viel ainaki tunnin ois ja sit testais :)

Jaanel: Onnea :flower:

minea: Voi ei :hug: Mut jospa tää uus testi olikin susi? Mutta uskon että harmittaa :(

ON: Täällä tuli aamulla kaksi viivaa! :heart: Tosin haaleasti, mutta selkeä punainen viiva. En sitten malttanut huomiseen odotella :LOL: Huomenna meinasin tehdä tokan testin vielä (vaikka saattaa näyttää vielä haaleeta), mutta onhan mulla noita kaapissa vielä pari testiä! Eilen juttelin yhden äitiysterkkarin kanssa, ja sano että yleensä ne haamut muuttuu kyllä varmoiksi.. Tiedä sitten. Pakko varmistaa kyllä toisella testillä vielä, koska ihan varmasti kaveri huomenna pikkujouluissa alkaisi utelemaan jos en juo mitään ja se on semmonen kaveri joka innostuu kaikesti ihan vietävästi. :D

Aamulla mietin että viitinkö tuolle miekkoselle kertoa ennen harjoitteluun lähtöä, enhän pystyny olla kertomatta. Kiva herätys siis hälle ;) Vaikka tätä on odotettu, niin kyllä se jotenkin käsiä tärisyttää silti (vaikka uskottelin itelleni että ei se niin jännää ole kun tietää että se saattaa olla plussa)

MUOKS: Huomenna on harjottelun arviointi, saas nähä miten menee jos koko yön jännitänkin aamua :D

Viimeksi muokattu:
minea: mielenkiinnosta eksyin lueskelemaan tuonne plussanneiden puolelle, ja oli joku muukin tehny tuolla samalla testillä negan vaikka muilla plussa. (viesti #25 http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/plussalaisten-kokoontumiset/2042425-marraskuussa-2011-plussanneet/) Eli toivoa voi olla vielä sinullakin :)

ON: Mä pähkäilen (jo nyt) että jos huomenna näyttää vielä plussaa, niin kerronko äidilleni kun huomenna sinne suunnataan.. Kun mun mies on mennyt hölöttämään jo appiukolle (ja anoppi kuuli vahingossa!!) niin pelkään että ne menis kertomaan mun vanhemmille. :S Mukavempihan olis itse kertoa.

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa pikkumyy1 & Nana09! :wave:

Onnea Iippari tulevien häiden johdosta. Mäki täällä stressi-perttinä järjestelen häitä, jotka on keväällä. HUH mitä hommaa!! :D

Pahoittelut menkoista Johanna88!! :(

Onnea Jaanel & pampulainen! :flower:

minea: :hug: Toivotaan, että se viiva kuitenkin vielä vahvistuisi!

ON: Mulla on ollut tänään ihan käsittämättömiä mahakramppeja!! En uskalla toivoa mitään, vaikka totuuden nimissä täytyy sanoa, että toiveet on aika korkeella. Saa nähä tiputaanko taas korkeelta ja kovaa. :ashamed:

KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT

PERJANTAI 25.11

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->

pikkumyy1..........kp87/??.................23v.........yk1.............1.lapsi
Pamsku..............kp46/28-30...........21v..........yk1.............1.lapsi
mamiia...............kp38/30-50...........24v.........yk3.............1.lapsi
PisaraSadetta......kp35/26-37-112....24v.........yk7..............1.lapsi

Kp 21-30

KaisaKaisanen....kp29/28-31.............23v........yk4...........1.lapsi
Anlii..................kp26/30-73.............22v........yk3...........1.lapsi
Destello.............kp26/30-32-33........23v........yk6...........1.lapsi
minea_..............kp26/??..................21v........yk1...........1.lapsi
Grill...................kp23/35.................21v........yk2............1.lapsi
ttty....................kp23/26-36............26v........yk8............1.lapsi
Mesikämmen:....kp23/??..................21v........yk6............1.lapsi
fairytonia...........kp22/??.................20v........yk1.............1.lapsi
Nemppis............kp21/32-34............20v........yk5.............1.lapsi

Kp 11->20

Annie24...........kp18/27-28...........25v........yk7................1.lapsi
neonroze.........kp16/27................22v........yk8................1.lapsi
Nana09...........kp15/28-33............21v........yk2................2.lapsi
Sunflower11....kp14/24-35............23v........yk12..............3.lapsi
Amalia89.........kp13/??.................21v........yk5................1.lapsi

Kp 1-10

Iippari................kp10/26-28..........19v.........yk6.............1.lapsi
nellinu................kp8/26-28............23v.........yk4.............2.lapsi
Johanna88..........kp6/28-40............23v.........yk8.............1.lapsi
äippä-88.............kp1/34-36............23v.........yk3.............2.lapsi

Kp??/tjot

korvapuusti...................................27v...........................4.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna

Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee
PePa
happynow
Pienoinen
Huisi hippu
Tigi
villabikinit
pörrönen
Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
KyyneltenHymy

Plussanneet

mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel

Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666

Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:

Viimeksi muokattu:
Mesikämmen:hug: Tsemppiä ja plussatuulia! Pidän kyllä peukut pystyssä, et teillä ois vihdoin tärpännyt! :)

Onnea, onnea pampulainen ja jaanel!:flower:

minea Pahoittelut negasta! :( Onneksi vielä on toivoa, kun sulla ei kuitenkaan kovin pitkällä oo kiertopäivät eikä menkkoja näy! :)

Yhteistyössä