Kakskymppiset yrittäjät 2011

Johanna Tsemppiä bridezillan kanssa! Kuulostaa kyllä ärsyttävältä, mutta eihän tuommoinen käytös taida edes olla harvinaista.. Oon kuullut, et häiden takia on joillakin mennyt jopa välit poikki.

Täällä ei sit välttis ookaan kp1, kun kunnon kivut on pysynyt poissa ja vuotoa on tullut ehkä 2tl! Ärsyttää, kun ne menkat ei nyt voi alkaa, vaikka kuitenkin on alkamassa.:mad: Oon alkanut jo testin tekoa suunnitteleen, mut en uskalla, kun se kuitenkin näyttää negaa ja kuitenkin heti sen jälkeen alkais vuoto! Nyt en vaa pysty keskittyy mihinkään muuhun kuin olojen tarkkailuun ja vessassa ramppaamiseen..:headwall:
 
Pahoittelut pudonneille ja plussa tuulia uuteen kiertoon! :)

Johannalla on hankala morsian :D Mut uskon et itekki oon tulevaisuudessa hirviö morsian. :LOL:

Anteeks kun ajatus ei jaksa lukea vieläkään kunnolla teidän kuulumisia :ashamed: Oon nii perkuleen väsyny koko ajan, nytki vaan ootan et poika nukahtas ja pääsisin itekki nukkumaan. Öisinkää en saa nukutuks kun mietin vaan tilannettani! Huomenna on taas lääkäri aika ja tänään kävin verikokeissa. Raskaustestit näyttää kotona ainakin vielä hienoa plussaa samoin ovis testit, niiku koko ajan! :headwall: "repäisy" kipuja on ollu vieläkin, mutta ohjeistus oli kovan kivun tulle mennä suoraan sairaalaan, kovaa kipua varmaan siis oottelen!? Ja voikohan noi hormoonit vieläkin tehä "raskaus olon"!? :kieh: Väsymys ja pieni etova olo varjostaa vieläkin!
 
Nyt saatte kuunnella avautumista isolla A:lla, mutta nyt on pakko.

Kävin juuri lääkärissä vatsan omituisuuden takia, ja kysyin että onko minun lääkitykselläni turvallista ruveta lapsen tekoon.

Lääkäri totesi että jos onnistun tulemaan raskaaksi, niin täytyy tehdä abortti, koska lapsi on niin sairas.

Sen lisäksi sain kuulla että olen liian lihava, enkä saa saada lapsia ennen kun laihdun. Samalla lääkäri myös avuliaasti kertoi, että olen liian nuori olemaan äiti.

Meinaa masentaa
 
Destello
Lääkäri totesi että jos onnistun tulemaan raskaaksi, niin täytyy tehdä abortti, koska lapsi on niin sairas.

Sen lisäksi sain kuulla että olen liian lihava, enkä saa saada lapsia ennen kun laihdun. Samalla lääkäri myös avuliaasti kertoi, että olen liian nuori olemaan äiti.
Minä väittäisin että ei ole totta. Sulle on sattunut nyt sellainen lääkäri jolla on ensinnäkin ollut huono päivä, eikä ole osannut kertoa faktoja todellisuudessaan. Ensinnäkin: Mitä lääkkeitä käytät, ja mihin tarkoitukseen? Olet varmasti tietoinen että kaikille lääkkeille löytyy rinnakkaislääke, ja on useita lääkkeitä mitä voidaan käyttää raskauden aikanakin jos ne ovat välttämättömiä äidin terveyden takaamiseksi. On paljon äitejä jotka käyttävät lääkkeitä raskauden aikana, ja minä lukeudun näistä myös siihen kategoriaan koska selkäsairauteni vuoksi minun on pakko syödä lääkkeitä että pysyn pystyssä ilman raskauttakaan. Lääkäri ei voi tyrmätä vielä olemattoman lapsen terveyttä pelkästään sen takia että sinä syöt lääkkeitä jotka tällä hetkellä voivat olla vaaraksi sikiölle. Tällaisissa tapauksissa on lääkärin tehtävä etsiä sinulle sopiva vastaava lääke, joka ei ole niin vaarallinen sikiölle mitä nykyinen lääkitys. Tämä on faktaa, ja jokaisen lääkärin valan vannoneen lääkärin on tämä tehtävä ilman ainoatakaan vastalausetta.

Toisekseen, kukaan ei voi sinulle tulla sanomaan että "oot niin lihava että sä et saa ajatellakaan lapsen tekoa ennen kun kilot karisevat pois. On totta, että liikalihavuus on vaarallista raskauden aikana, ja se voi aiheuttaa haittaa sikiölle ja sinulle, mutta se ei todellakaan ole mikään este raskaudelle. Tiedän monta äitiä, jotka ovat ennen raskautta ja raskauden aikana olleet huomattavasti ylipainoisia ja raskaus on sujunut hyvin. Ylipaino osaltaan vaikeuttaa raskaaksi tulemista, mutta se ei saa, eikä voi olla este hänelle joka raskautta toivoo. Suositukset olisivat, että ylipainoiset äidiksi haluavat laihduttaisivat sen takia, että sillä minimoidaan sitten sikiön ja äidin riskit komplikaatioihin raskaudessa ja synnytyksessä.

Kolmanneksi, lääkäri ei voi tulla sulle sanomaan että olet liian nuori. Tässä tapauksessa lääkäri on ollut epäkohtelias, tyly, ja epäammattimaisella käytöksellä saavuttanut sen mitä potilas ei lääkäriin mennessä halua: pahan mielen. Lääkäri on ilmaissut sinulle oman henkilökohtaisen mielipiteensä asiasta, ja suoraan sanottuna hän on tässä tapauksessa rikkonut omia rajojaan kertomalla asioita jotka ovat hänen mielestään väärin. Lääkärin tulee sanoa kyllä faktat, ja kertoa niistä ammattimaisesti mutta ketään ei saa mennä lyttäämään suorilta käsin kuten hän on juuri tässä tehnyt. On jokaisen oma asia, milloin kokee olevansa valmis äidiksi (elämäntilanne, koulutus, asumismuoto, sivilisääty yms), ja vain sillä tulee olla merkitystä lapsen saamisessa. Ei sillä, mitä joku elämäänsä kyllästynyt terveyskeskuslääkäri sulle sanoo.
 
Sunflower11
fairytonia Destello sanoikin tosi hyvin! Ihme sammakoita sulla lääkäri päästänyt suustaan :O

Mä kävin tuos aiemmin lääkärillä.. jokunen aika sitten.
Lääkäri (mies) kattoi suu auki että miten sun ikäisellä voi olla kaksi lasta. Sanoin vaan että kyllä lääkärisedän pitäs tietää miten lapsia tehdään :LOL:
 
Höh, mitä uutisia täällä onkaan. Miten vauvan saaminen voi olla joilleki niin hankalaa ja toiset tekee niitä tuosta noin vain... :(

Johanna: Yksi sukulaiseni oli vasta kaasona reilusti yli kolmikymppiselle morsiamelle, joka oli koko syksyn oikea hirviö. Oikeasti, käytöksen perusteella tätä henkilöä olisi voinut luulla 15-vuotiaaksi. Päätinkin, että jos pääsen naimisiin, pidän pienet häät ja rasitan ystäviä ja sukulaisia mahdollisimman vähän. Pitkää pinna sulle, mutta ihan kaikkea ei kuitenkaan tarvi niellä ;)

fairytonia: Ihme lääkäri kyllä ollut. Soita teratologiseen tietopalveluun ja kysy noista lääkkeistä niin saat mielenrauhan :)
 
Sumuista maanantaita kaikille! Ja pahoittelut menkoista niille, joilla ne alkoivat.

Täällä kierron toiseks viimestä päivää viedään; keskiviikkona viimeistään menkkojen pitäis alkaa.
Ällötys, väsymys, turvotus, hikottelu ja röyhtäily jatkuu edelleen. Lisäksi perjantaista asti ollut elohiiri vuorotellen silmässä ja huulissa.
Ja ne menkkamaiset kivut jatkuu edelleen; kolmen viikon ajan jo...
Outoa nää oireilut; viis vuotta pillereiden kanssa on pitkä aika ja nyt näköjään niiden lopetuksen seurauksena tulee tälläistä oireilua..
Silti on vielä toivon hippusia. Perjantain jälkeen en oo uskaltautua testailemaan; sillon tuli niin vahva nega..

Eilen juteltiin miehekkeen kanssa lapsen nimistä. Ja kyllä, meillä on toiveet todella korkealla. Nyt on siis päätetty mahdolliselle/tulevalle lapselle nimi. Kun tietäis vaan, millon se onni potkaisee ja kumpi sieltä tulee. :)
Sairasta ehkä; tiedän. :D

Ja hassua se, että oon ihan innoissani suunnittelemassa lasta miehekkeen kanssa, mutta ensi toukokuuksi suunniteltu Italian reissu ei vielä saa minua innostumaan.... Taikka häät! 19kk aikaa; ja minä oon saanu vasta vieraslistan kirjoitettua ja kirkon varattua....
 
fairytonia No olipas tyly lääkäri! Oletko varma ettei ollu valelääkäri ja kattonu liikaa Housea :D

Pamsku Meilläkin on päätetty lapsen nimi, jos tulee poika. Nimi liittyy miehen lähipiiriin, ei siitä vielä sen enempää. Tytön nimen olen oikeastaan keksinyt jo mooonta vuotta sitten, liittyen mummini nimeen, mutta en olekaan siitä niin varma kun siitä nimestä on tullut nyt semmoinen "trendinimi" ja on jo kahdella tutulla! Ärsyttää, menneet varastamaan sen minulta :kieh:

En nyt kyennyt lukemaan viestejä kunnolla.. pahoitteluni.. Päätä särkee niin kovasti kun ensimmäinen harjottelupäivä takana ja pakollisia kouluhommia vielä päälle joutui miettimään. Täällä harjoitellaan siis 4 viikkoa lasten parissa - vauvoja vilisee varmaan enemmän unissakin siis :heart:
 
Sunflower11
On meilläkin tytölle nimi valmiina (pojalle toinen nimi) ja kummit valittu.. Vauva vaan puuttuis.. Tosin oon mä miettiny ristiäiskakunkin kun kakkufriikki olen ja tykkään niitä tehdä :LOL:
 
Tervetuloa pampulainen! :wave:

Tervetuloa listoille fairytonia!! Plussatuulia!! ++:whistle: Mullekin sanoi lääkäri, että olen liian nuori, mutta mua ei vois vähempää kiinnostaa sen mielipide! Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.. Toi on kyllä tosi törkeetä toimintaa lääkäriltä. :/ Destello kyllä kiteytti hyvin ton asian.

annie, ttty & nemppis pahoittelut menkoista! :hug:

johanna: voi mikä diiva rinsessa! :D Tsemppiä!

Mulle voi päivittää 5/?? yk 6...
 
Menin joku vuos sitte lääkärii ku piti uusii yks resepti. Lääkäri sit kysy oonko ollu raskaana tai suunnitellu raskautta, johon sillo sanoin ei. Se sit tokas siihe, et hyvä koska oot liian nuori saamaan lapsia. Loukkaannuin kieltämättä siitä, koska koin et se ei kuulu millään lailla hänen työhönsä arvostella potilaiden asioita, etenkään jos hänen henkilökohtasta mielipidettä ei kysytä. Mutta oon kuullu aikasemminki vastaavaa ja viel pahempiaki kommentteja lääkäreitten suusta.
 
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :(

Ärsyttäviä nuo lääkäreiden kommentit, ei oo todellakaan niiden asia laukoa omia henkilökohtaisia mielipiteitään :O Omalle kohdalle ei oo onneks vastaavia sattunut, vaikka oonkin tainnut ite olla sillä asenteella liikenteessä et lääkärit pitää mua liian nuorena mut ei onneks. Mut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos kenen kohdalle noita sattuu, vaikka varmasti harmittaa!

Nuo hirviömorsiamet on valitettavan tuttuja kun työskentelen sellaisella alalla, missä heitä ei voi välttää :x Mutta tsemppiä ja pitkiä hermoja Johanna :)

KyyneltenHymy tsemppiä huomiseen lääkäriin, toivottavasti asiat selviää.

ON: Menin sit eilen hävittämään yhden primon (tai siis puolikkaan). Kun laitan ne aina puoliks ja otan aamulla ja illalla niin en tiiä onko yks tippunut lattialle ja mennyt imuriin vai oonko niin sekaisin et oon ottanut sen mut en vaan muista. Noh, joka tapauksessa toivon vaan ettei noin pieni 'unohdus' vaikuta kiertoon mitenkään :/
 
Destello
Jos jollekkin joku tulee seuraavan kerran sanomaan että "mun mielestä oot liian nuori saamaan lapsia" niin siihen voi aina vastata hyvällä saumalla et "ja mun mielestä asiahan ei sinänsä sulle kuulu". Kaikille sallittakoon omat mielipiteensä, mutta mitään tosiperäistä vaikutusta niillä ei saa, eikä pidä olla.

Meillä on tytölle ensimmäinen nimi (miehen haluama), mutta muuta ei sitten olekaan. Elän uskossa että nimi sitten kehittyy ajan kanssa, mulla yleensä intuitio nimien kanssa on hyvinkin sattuvaa joten odottelen siis oikeaa hetkeä. Pitäis kai meikäläisenki alkaa tutustuun noihin hääsivustoihin, mies kun haluaisi ens vuonna naimisiin mutta minä (järkevämpänä) meinaan että mielummin sitten 2013 puolelle että kerkeää saada vähän finansseja kuntoon. Ellei sitte karata maistraattiin :D

Btw, minkälaiset häät haluaisitte, ja kuinka paljon on sulhasella vaikutusvaltaa häiden ilmeeseen ja siihen liittyviin asioihin? Meillä mies haluaa välttämättä limusiinin häihin, johon minä vedän jyrkän ei:n. Ei sovi meikäläisen tyyliin, ja sen verran omahyväinen oon että haluan meidän näköiset häät, ilman mitään naurettavia limusiineja. Mihin helvettiin kaks ihmistä limusiinia ees tarvii? (Te jotka haluatte limusiinin hääautoks,tämä on vain mun mielipide. Älkää vetäkö herneitä siitä, kiitos.) Haluatteko pienet maistraattihäät vai ihan perinteiset kirkkohäät, ja minkämoista vierasmäärää olette ajatellut? Tilaatteko pitopalvelusta ruuan, vai teettekö itse jne? Olis kiva kuulla mitä muut on meinanneet :)
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


[ITIISTAI 8.11 [/I]

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


neonroze............kp33/27................22v........yk7............1.lapsi

Kp 21-30


funny87.............kp30/35-48...........24v.........yk3.............2.lapsi
Pamsku.............kp30/28-30...........21v..........yk1.............1.lapsi
Jaanel...............kp28/28................20v..........yk2............1.lapsi
Kaarnikka..........kp27/28-30............24v..........yk2............1.lapsi
Amalia89.............kp24/??................21v.........yk4............1.lapsi
Sunflower11........kp21/24-35...........23v.........yk11...........3.lapsi
Iippari................kp21/26-28...........19v.........yk5.............1.lapsi
mamiia...............kp21/30-50...........24v.........yk3.............1.lapsi

Kp 11->20


PisaraSadetta......kp18/26-37-112....24v.........yk7..............1.lapsi
äippä-88.............kp18/36................23v.........yk2.............2.lapsi
nellinu................kp17/28.................23v........yk3.............2.lapsi
Johanna88..........kp16/28-35.............23v........yk7.............1.lapsi
KaisaKaisanen......kp12/28-31.............23v........yk4............1.lapsi

Kp 1-10


pampulainen87....kp10/25-27.............24v.........yk5............1.lapsi
Anlii...................kp9/30-73.............22v.........yk3............1.lapsi
Destello..............kp9/32-33.............23v........yk6.............1.lapsi
minea_...............kp9/??..................21v........yk1.............1.lapsi
Grill....................kp6/35.................21v........yk3.............1.lapsi
ttty...................kp6/26-36............26v........yk8..............1.lapsi
Mesikämmen:......kp6/??.................21v........yk6...............1.lapsi
fairytonia...........kp5/??.................20v........yk1...............1.lapsi
Nemppis.............kp4/32-34............20v........yk5...............1.lapsi
Annie24..............kp1/27-28............25v........yk7..............1.lapsi

Kp??/tjot


korvapuusti...................................27v...........................4.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee
PePa
happynow
Pienoinen
Huisi hippu
Tigi
villabikinit
pörrönen
Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
KyyneltenHymy



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Destello Meille tulee pienet maistraattihäät, ilman mitään perusleikkejä jne. Leikit yms perinteet voi olla kyllä ihan hauskoja, mutta en vain osaa kuvitella, että me oltaisiin sellaisissa perinteisissä häissä hääparina. En halua hirveesti stressata häistä, niin varmasti otetaan catering. Isoja häitä ei tuu senkään takia, että ei haluta maksaa ihan älyttömiä summia yhdestä juhlasta, mutta ei myöskään pihistellä hirveästi puvun, ruuan, sormusten yms suhteen.

Mesikämmen Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta!:hug:

fairytonia:hug: Destello kyllä sanoi hyvin sen, mikä mullekin tuli mieleen! Ihan uskomaton tapaus se lääkäri! :mad:

Kyyneltenhymy Tsemppiä vaikeaan tilanteeseen! :hug:

ON: Eilen jo luulin, että ei ne menkat alakaan, vaikka siltä näytti, mutta aamulla ne sit kuitenki alko. Vaikka ärsyttää, niin toisaalta on kyllä kiva, et minäkin sain kerrankin vähä jännistystä tähän yrittämiseen! Ei oo ollut kovin kivaa, kun tähän asti menkat on aina tullut ajallaan ja kaikki merkit on viitannu niihin. Nyt sain kerrankin jännäillä, et jospa siel kuitenkin ois joku. :D

Tässä kierrossa tosiaan testaan macaa (eli jos se meillä toimii, niin toimii varmasti muillakin). Tänään maistoin sitä eka kerran, ja oli kyllä ihan hirveen hajuista ja makuista. Sekoitin sitä jogurttiin, et saisin edes pienen määrän alas.
 
Sunflower11
meillä on ihan samanlaiset suunnitelmat naimisiin menon suhteen kuin Annie24.
Meidän piti nyt 11.11 mennä, mut siirrettiin ens vuoden puolelle :)
Siistiä ois ajaa harrikalla maistraatin pihalta juhlapaikalle ;)
 
Destello
Annie Harmi että uusi kierto alkoi, mutta ehkäpä siinä venymisessä oli jotain positiivistakin kuitenkin :) Toivottavasti macajauhe auttais, niin sitte sitä uskaltais kokeillakin. Oon kuullu kauhutarinoita siitä mausta niin en oo tohtinu kokeilla :D

Sunflower Hei toi moottoripyöräjuttu olis hieno! Paitsi että meillä varmaan mentäis sitten katupyörällä, koska minä omistan A-kortin mutta mies ei, ja mulla on aina ollu joko kyykky tai streetfighter.. Mmmm, pitääpä pistää korvan taakse idea :)

Meillä varmaan kirkossa vietetään häät, mutta en halua suuria. Sukua on vain kourallinen molemmilta puolilta, joten pienet niistä siitäkin puolesta tulee. Kavereita on muutamia, jotka saattavat kutsun tulevaisuudessa saada. Pitopuolelta ajattelin että kaikki mitkä voi tehdä muutamaa päivää aikasemmin, teen itse (olen siis catering-puolen käynyt koulussa, jotain hyötyä siitäkin sitten) koska raha on aina tiukassa. Eilen katselin hääpukuja netistä, ja laskin että 150€ riittää hienosti upeaan, erilaiseen ei-suomalaiseen pukuun joka varmasti kääntää katseet. Miehelle panostetaan sitten liituraitapuvulla joita saa myös edullisesti netin ihmeellisestä maailmasta uusina :) Leikkejä meille tuskin tulee, itse olen umpivakava ihminen enkä osaa leikkiä. Bändi todennäköisesti on tulossa, ja viinaa, viinaa, viinaa. Onko suomalaiset häät pettymys jos niissä ei ookkaan alkoholia tarjolla? Oon käsittäny et kaikki odottaa häitä just sen takia :D
 
Mut voi poistaa mukana meniöistä!

Lääkärillä istuttu taas parisen tuntia, 70% todennäköisyydellä kohdun ulkonen, hieman verta jo vuotanut johonki ja taas oli hcg noussu yli 200. Huomenna meen aamusella syöpäosastolle jossa annetaan solumyrkkyjä (?) joka pitäis poistaa kohdun ulkonen. Noin helmi-maaliskuussa saa alottaa uuden yrityksen, pitää odottaa kolmet normaalit kuukautiset! Ois ollu myös leikkaus mahollinen, mutta en uskalla mennä. Tai kaikki tapahtu niin äkkiä että päätin ottaa piikin. Onneks tilanne selvis! Mutta maaliskuuhun asti!!??

Onnea teille muille yritykseen, ehkä pistäydyn lukemassa ajatuksianne ja kahtomassa plussaajat :) Palaan takaisin jahka saan aloittaa yrittämisen uudelleen!

ps. Nyt mulla on aikaa pudottaa painoa ennen tulevaa raskautta (jotakin positiivista)

KyyneltenHymy kuittaa ja kiittää :)
 
Sunflower11
Kyyneltenhymy: Oon todella pahoillani että teillä meni se näin :( maaliskuuhun sitten pidän kovasti peukkuja, uutta plussaa!
Täällä varmasti sinua odottamassa ollen joten "nähdään" :wave:
 
Taas jäänyt multa päivä välistä ja on tullut paljon kaikkea.

Mutta siis ihan hirveitä kokemuksia teillä ollut lääkäreiden kanssa, siis juuri niitä mitä itse kauhulla ajattelen. Mutta no mulla on onneksi sitten "munaa" sanoa lääkärille takaisin jos jokin tuollainen ikä-asia tulisi vastaan.

Pahoittelut vielä niille ketkä saivat tädin taas kylään. :hug: Minä olen juuri päässyt siitä eroon.

KyyneltenHymy: Todellakin ikävää että asiat meni näin... :( Mutta jaksamisia teille ja on hyvin mahdollista että sinua täällä maaliskuussa odottelen! =)

Häistä vielä joku kyseli: En nyt tietenkään itse ole vielä kihloissakaan, mutta toki häät on jonkin verran mielessä käyneet. Luulenpa että tuolle minun miehelle riittää että kerron missä ja mihin aikaan meidät vihitään. :D Ja tarvittaessa auton hän päättää. ;) Mutta en usko että kirkossa menisimme naimisiin, ehkä kuitenkin papin siunauksella, mutta jokin meren ranta olisi enemmän meitä. Ja ei mitään kovin suuria häitä, lähinnä kustannusten vuoksi ja emme kumpikaan halua olla liian suuren joukon edessä ainoana huomion kohteena. :D

Ja itselleni tärkeintä on että minun pukuun ja ruokaan panostetaan. Jotain ruokia saatan tehdä itse (ravintolakokki kun olen ensimmäiseltä ammatiltani), mutta tuskin mitään paljoa. Hoitakoot pitopalvelu ruuat niin ei tule turhaa stressiä. =) Mutta nämä vasta kaukaista haaveilua...
 

Yhteistyössä