Kakskymppiset yrittäjät 2011

Voi rähmä. Olen istunut tässä tietokoneen edessä (tarkemmin: kaksplus sivulla; kakskymppiset yrittäjät 2011; vastaa ketjuun -> tyhjä viestikenttä)
Tänään en siis vaan millään pääse käyntiin. Viimeöinen uni mielessä:
Oltiin samassa tilanteessa kuin nyt; valmiina testailemaan ensi viikolla, mut miehen ollessa töissä kävin synnyttämässä pienen pojan. Poika oli oikeesti pieni; mahtui kahdelle kämmenelle. Silti puin sen 50cm vaatteisiin, ja tiettyhän se hukkui niihin :D

Destello ja Annie: hui kamalaa, jos musta tulee hormoonihirviö. Oon aina ennen ollut hyvilläni siitä, että se piirre ei ole minuun äidistä periytynyt. Siskoni ja äitini ovat todellisia hormoonihirviöitä.. Pitää yrittää hillitä itseään; itseänikin kauhistutti eilinen..

Alan kyllä hyväksymään sen asian, että ei meillä varmaan ekasta luomukierrosta lasta synny. Ei tuu niin suurta pettymystä sitten ensi viikolla...
Nyt koirien kanssa lenkille postin kautta! :)

Hauskaa päivää kaikille! :)
 
Hyvää perjantaita kaikille!
Ihanaa kun on taas viikonloppu :) mies lähtee huomenna työreissulle mut onneks mulle tulee koulukavereita istuun iltaa... :) saa nyt sit jotain vähä juodakki ku ei raskaana olla :D mies alko eilen vähä jarruttelee noitten pillerien poisjättämises, nyt siis vasta oon jättämässä, uus liuska pitäis aloittaa sunnuntaina mut ei aloteta sitä siis.
Mies alko eilen murehtii kaikkee raha-asioita sun muuta nii yritin siinä sitte sanoa että tässä on paljon aikaa vielä ja ennenku ees tulee raskaaks ja senki jälkee on viel 9kk aikaa säästää... :) se on jostain syystä ihan varma et tuun heti raskaaks :D
Te joilla on jo lapsia, paljonko teillä meni vauva-aikana rahaa kuussa,suunnilleen? ja mihin se raha oikeestaan menee?
 
Asumisgallup: Tällä hetkellä vuokralla luhtitalo kaksiossa, mutta uusi asunto jo hakusessa, muuten olisi tilaa nykyisessäkin jos sattuisi se vauva saapumaan, mutta vuokrat nousevat kohta jo halvimpien kolmioiden hintoihin niin tuntuu että "mitä järkeä" ja pitäisi pois päästä :D omaa kotiakin ollaan ajateltu, mutta se lainan ottaminen tuntuu vielä niin vieraalta asialta että mennään toistaiseksi vielä vuokrakämpästä toiseen.
Parisuhdegallup: Yhdessä oltu reilu 4 vuotta, vauvapuheet saivat alkunsa alkukeväästä.
Ja vielä omaa napaa: Eipä näy menkkoja vielä, oli tarkoitus tehdä testi tänään aamupissasta, mutta unohtuipa sekin.. ehkä alitajuntaista viestintää : älä tee, kuitenkin alkavat tänään :D Eli odottelua..
 
Mites ootte aatellu jos teillä on jotain harrastuksia, että jos plussaatte niin miten pitkään jatkatte? Itse oon harrastanu balettia ja muutakin tanssia pienestä asti ja niitä en kyllä jätä,teen mitä pystyn :D
 
Sunflower11
joilla on jo lapsia, paljonko teillä meni vauva-aikana rahaa kuussa,suunnilleen? ja mihin se raha oikeestaan menee?
Imettäessä meni se mitä vaippoihin nyt meni (no jos jotain rasvaa ym. piti ostaa)..
Eli eli.. Riippuen toki vaipanvaihtotahdista ja merkistä ni 50e ->

Sit kakkosen kans meni enempi ku korviketta joi 2vko:n ikäsestä lähtien. Silloin tais mennä aika lailla enempi ku korvikkeet on hintavia loppujenlopuks.
 
Sunflower11
kyl mä salilla tuun käymään niin pitkään ku kroppa antaa.. Kakkosen kans alko supistelemaan 14rv ni sit melkein jäikin kaikki ylimääränen, eikä sit saanu ku pakolliset vaan tehdä.
 
Sunflower11
se tietty riippuu just et käyttääkö kestovaippoja (tosin pitäähän nekin maksaa) ja sit tosiaan korviketta jos käyttää, voiteet toki. Vaatteisiin myös menee rahaa :D Mut et noin niinko jos ne on ostanut ennen ku vauva syntyy :)
 
moikkelis!:)

nemppis: mutta kyllähän sä voit hyvin ottaa, koska ne alkoholin haitat sikiölle tulee vasta sitten ku sikiö ei oo enää siellä ruskuaispussissa (tai jotain? tai siis ku se ei alkuun oo samassa verenkierrossa tmv.?), eli vasta myöhemmillä viikoilla! et no worries; otat vaan ni loppuu ressikin!;)

neonroze: mä pidän peukut pystyssä!!:)

...ja mesikämmenelle voimahali!:)

ON: kauhee kiire ja ressi: edes eilen ei oikeen tullu vyöhyketerapiassa rentoutumisestakaan mitään...:( ens viikolla tuhkolmaan ja sitten vielä yhet häät mihin pitäis auto koristella (en ees muista minkä kokonen auto pitäs koristaa) ja koko selkä on niin juntturassa ettei pysty nukkumaan.:( täytynee vähän illalla harrastaa petijumppaa josko se auttas tähänkin.;)
 
Destello
Harrastuksista: Ratsastusta oon harrastanu koko ikäni, nyt ollut taukoa siitä jonkin aikaa koska on niin kallista opetuksen laatuun nähden. Entisenä esteratsastajana vaadin kyllä tasan laatua siihen opetukseen koska en haluaisi ruostua. Tanssia haluaisin kokeilla mutta paikkakunnan piirit on pienet ja sisäänpäinkääntyneet niin on sitten jäänyt kokeilematta.. Tosin olisihan se varmasti hauskan näköistä kun rautakangen notkeudella yrittäisin jotain tehdä :)

Nyt kun joulu lähestyy niin mitä haluaisitte puolisolta lahjaksi? Tai mitkä on olleet huonoimpia lahjoja ikinä esim mieheltä, anopilta tms? :) Oletteko itse suunnitelleet vielä mitään lahjomisia?

Destello täältä töistä terve, on vähä hiljasta :p
 
Lahjoja: Haluaisin olla raskaana jouluna! Se ois paras lahja ikinä... mutta tuskin tulee tapahtumaan :) No, vanhemmilta ois raha tervetullutta ja mieheltä haluaisin vaikka jonkun hajuveden tai jotain... Tai kihlasormuksen ;)
Destello, ei siellä kokkolassa oikeen oo mitään muuta ku sisäänpäinkääntyneiden seuroja :D jymyssä tanssin ite ja sit balettiopistolla :)
 
Itestä tuntuu kanssa, et puolisko jännittää sitä taloudellista puolta vähä liikaakin. Tiiän kyllä et mikään muu ei hänen "vastustustaan" pidättele ku se taloudellinen puoli. Itte en sitä kuitenkaan nää mitenkää ylitsepääsemättömänä ongelmana. Mut tää on ihan hullua ku ajatukset pyörii raskaaks tulemisessa ja vauvassa melkein kokoajan. Olisin ihan valmis jättämään nuo pillerit jo pois...
 
Täällä kärsitään myös mielialojen vaihteluista, näiden primolut-kuurien aikana. Silloin kun lopetin pillereiden syömisen, olin varmaan niini innoissani kaikesta, etten ainakaan muista et ois ollu mitään hirmu kiukustumisia. Mut nyt tosiaan riehun nykyään jo unissanikin :)ashamed:) ja välillä tulee hirmu masennuskohtauksia ilman erityistä syytä..Voi tiesti johtua ihan mistä vaan, mut lääkkeitä nyt on aina niin helppo syyttää kaikesta.

Grill tsemppiä uuteen kiertoon! Hyvä vaan ettei tuon pidemmäksi ensimmäinen kierto venynyt, vaikka luonnollisesti plussa olisikin ollut sille paras päätös :)

Annie älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon :) (ihme sanonta tuokin, btw..)

Nemppis oikein hyvin voit mun mielestä muutaman lasillisen ottaa, ei vielä tuossa vaiheessa ole haittaa kenellekään :) Ymmärrän, että sitä haluaa pelata varman päälle, mutta ite ainakin tulisin hulluksi jos ei sais silloin tällöin vähän nollata vaan aivan koko elämä pyöris mahdollisen raskauden ympärillä. Hauskaa halloween juhlaa mitä ikinä päätätkään tehdä!

neonroze hauskaa et joku sentään pystyy ottamaan niin rennosti tän et unohtaa testata :D

Mulla ei oo mitään harrastuksia (kiinnostusta olis vaikka mihin mut sitä on vaan niin saamaton, hyi minä!). Oikeastaan päin vastoin, haluisin liikkua enemmän ja pudottaa muutaman kilon/kiinteyttää kroppaa, mut aina vaan sitkeesti pieni osa musta ajattelee et ihan turhaan, kun raskaana ollessa ne tulee kuitenkin ryminällä takas. Vaikka eihän liikunta koskaan oo turhaa ja raskaana ollessakin pitää liikkua mut silti..:|

Joululahjoista: raskaushan toki olisi paras lahja, mutta jos ajatellaan tavaroita niin lahjakortit on kyllä aina mukavia saada :) Viime vuonna mies osti mulle lahjakortit tosi moneen kauppaan, siinä sai sit joulun jälkeen viettää shoppailupäivän alennusmyynneissä kierrellen. Ikävä kyllä ei kuulemma aio toteuttaa tuota ainakaan tätä vuonna uudestaan, koska on jo "kulunut" idea. Mut oon toivonu mm.rannekelloa, uusia hiustenpidennyksiä jne jne. Miehelle ajattelin ostaa lahjakortteja/pleikkariin pelejä/uuden puhelimen, saa nyt nähdä. Aah, tulisin jo joulu!

Täällä muuten tuli nyt sit vuosi täyteen yrittämistä..Enpä ois alussa uskonu et näin pitkään menee, olin varautunu johonkin puoleen vuoteen..Mut jospa ens vuonna sit!
Ja anteeksi muuten maratonviesti, jos jollain on tylsää niin onpa ainakin luettavaa :D
 
Destello
minea Jymyä tossa vähä tarkoitinkin kautta rantain, eipä täällä muitakaan ole -.-

Voi kun saisikin jotain lahjakortteja tai jotain muuta juuri mulle ajateltua! Kamalin lahja ikinä oli eksältä saatu työmaavalaisin ja miesten työhanskat. Yritä siinä sit olla iloinen ku mieli tekis karjua päin naamaa et "mitä helvettiä sun päässäs oikeen liikkuu?!" No, tuskin mitään mutta luojan kiitos hyvistä valehtelijan geeneistä. Joskus taitaa vain olla parempi pitää päänsä kiinni :D Nykyiselle miehelle on ehdoton lahjanostokielto. Sukulaisille myös. Kukaan ei voi mulle koskaan antaa sitä lahjaa jota kipeimmin haluaisin.
 
Sunflower11
Ei mulla mitään joululahjatoiveita :D mies on kysellyt kauheesti mimmosia koruja haluan ni osaan odottaa jotain semmosta :)

Vanhin muksu antoi sit hyvät "paineet" :D Hän tahtoo kaksi pikkuveliä niinkuin hänen hoitokaverilla on, kun sai kaksoset :D Mieskin nauro ettei yhtään paineita :D Sais ees yhen :)
 
Minun mies on aikaisemmin stressannut sitä, että miten me tultaisiin pärjäämään vauvan kanssa. Siis sen hoitamisessa. Rahapuoli hänellä ei ole hermostuttanut lainkaan, olemme molemmat melko säästäväisesti eläviä. Taisi epäilykset karista siinä vaiheessa kun lähipiirin syntyi kaksoset, ja hän huomasi ettei se ylivoimaista olekaan. :)

Ostin pari viikkoa sitten greippimehua, ja kerroin että tämän pitäisi auttaa vauvan saamisessa. Mies kysyi että kumman sitä pitää juoda. Minulla niin nauratti :D Mutta eihän sitä voi tietää, ei miehellä ole tapana roikkua vauvapalstoilla :D
 
Amalia89: Voi olla että johtui unohtuminen siitä kun ei vaan ole päässyt testaamaan pitkään aikaan kun on ollu niin päivälleen säännöllinen kierto ettei ole tarvinnu koko testauksia ajatella, hoho.. Mutta harmitti tosiaan ku havahduin pöntöltä nousun jälkeen että nyt perskele unohtui jotaki :D
Ja nyt on illan aikana alkanu juilia alavatsaa niin että varmaan alkaa kohta tippaseen. Plöäh.
 
Pamsku: Mulla kans mies 23 v. Hän on sinun miehesi kanssa samoilla linjoilla, että se ei kellekkään kuulu, vaikka me lapsi saatais. Ja olen samaa mieltä, että kellään ei ole varaa meitä tuomita, kun ei mekään muita tuomita. Kaikki tekevät omat päätöksensä..

Annie: Älähän vielä anna periksi tämän kierron suhteen. Niin kauan kun ei oo vuotoa, on toivoa!! :hug:

ON: Jaahas. Ei se vuoto oo alkanut kunnolla. Mitäköhän ihmettä...? :D
 
Noniin ihanaa lauantaita kaikille! Nyt se mies sitte lähti sinne työreissulle, itse odotan koulukavereita iltaa istumaan tänään. Outoa olla yksin kotona yötä, en oo kertaakaan ollu... onneks on koira... :) eilen taas puhuttiin vauvasta ja mies intti että pitää edes kautta rantain kysyä siskolta tai äitiltä mitä mieltä ne ois, no soitin sitte siskolle ja se sano että jos saadaan vauva niin saadaan sitte niitten vauvan pieneks jääneet vaatteet :D
Tärppäis nyt vaan pian... :)
 
Ou mai kaad, tän siitä sit saa kun yhteen päivään ei käy täällä. Kauheesti tullut juttua. :)

Öö, no ainakin noista miesten huolista olette puhuneet. Meillä minä olen se kuka stressaa rahasta ja mies sanoi että kyllä kaikki sitten varmasti sujuu. Ja no onhan sekin totta että jos oikein huonosti menee, niin kyllä molempien vanhemmat auttaa. Mutta munkin huolta vähän helpotti se että mies sai vakkari työn. :)

Mies on ollut vähän huolissaan tuosta lapsen hoidosta ja siitä, että on ne vaan niin pieniä aluksi. Mutta nyt kun kummilapsemme on 2kk ja paljon ollaan hänen kanssa aikaa vietetty, uskoisin että nekin huolet on vähän kaikonneet. ;)

Joululahjoista: Mun olis tarkoitus tehdä jotain listaa jääkaapin oveen, niin mies (ja äiti, anoppi ymym) voi sitten siitä katsoa että mitä haluaisin ja tarvitsisin. Ainakin joku vaatelahjakortti olis kiva ja sitten multa puuttuis vielä pari tuotantokautta täykkäreitä. ;) Ja minean tavoin tuo kihlasormus kelpais myös. ;) Ja tietty se raskaus myös!!

Huonoin lahja minkä olen mieheltä saanut (no ei ole joululahja kylläkään): Sain viime vuosipäivänämme miehen saaman ylinopeussakon!! No kyllä se mies sen sitten ihan itse maksoi joo, mutta enpä muuten saanut mitään muuta... No synttärilahjaksi sain sitten parin kuukauden päästä nintendo wii:n ihan yllättäen. =)

ON: Ei muuta, mutta olen hämmästellyt että mullapa onkin todella niukat nää luomumenkat... No ei haittaa! :D Eilen illalla tuli joku ihan outo "sairauskohtaus". Tai siis yht äkkiä tuli kauheen huono olo ja kylmä. Sitä kesti pari tuntia, sitten tuli kauheen lämmin. No ajattelin et kiva, kuume nousi. Mut ei!?! Ja nyt hyvin nukutun yön jälkeen on ihan hyvä olo taas... :confused:
 
Destello
Kaarnikka Haha, mä voisin niin hyvin kuvitella että meikäläisenki toinen puolisko kysyis juurikin noin jos greippimehua ostaisin :D

Mesikämmen Jospa siellä joku yrittäis kyytiin? :)

minea Minkä takia siihen jonkun toisen osapuolen mielipide tarvitaan? Lastenhoitoapua saa aina varmasti, jos se siitä on kiinni. Mun mielestä tärkeintä olis nyt vaan keskittyä teidän jaksamiseen tän yrittämisen kanssa, ja rohkeasti ajatella itsekkäästi vauva-asioissa :) Toki se on hyvä tietää mitä sukulaiset ajattelee mahdollisesta uudesta sukulaisesta, mutta yleensä mun kuuleman mukaan ollaan loppupeleissä ihan iloisia oltu uudesta tulokkaasta. Voi olla että käsitin tuon sun tekstin väärin, ja kuulostan sen takia hieman hyökkäävältä kommentoidessani mut ihmettelen vain miksi vauvan saamiseen pitäisi kysyä lupa muilta sukulaisilta :)

Grill Mulla on kans ollu ihan omituisia kuumepiikkejä. Viime viikonloppuna kuume nousi 39c ihan yhtäkkiä, ja tunnissa se jo laski. Onkohan jotain influenssaa liikkeellä, tai jotain muita viruspohjaisia tauteja kun itselläkin se mörkö vain kituu tuolla jossain eikä sairaus iske kunnolla sitte millään.

Kannattaa alkaa syödä mahdollisimman paljon vitamiineja nyt, ettei sitten sairastu kunnolla. Ei tee yrittämiselle varmaan hyvää jos pää on täynnä räkää ja olo on puolikuollut :)

ON: Mieheke tuli eilen kursseilta kotiin. Voi luoja, miten paljon sitä viikossa voikaan ikävöidä ihmistä vaikka sitä ei niin ole halunnut ajatellakkaan. Yrittäminen tässä kuussa tulee olemaan ihan toivotonta juuri sen takia että mies tosiaan on viikot pois, mutta elätellään toiveita josko ovis vois mitenkään mahdollisesti iskeytyä viikonlopulle. Mun tuurilla tuskin, mutta peittoja heilutellaan siitä huolimatta ;D

Nopeasti katsottuna ovulaatiolaskuri näyttäis semmosia että jännäpäivä olis 1.12, mikä voi hyvinkin pitää paikkansa jos kierto tasoittuu takaisin siihen 30kp:n mitä se pari kuukautta oli. Hedelmällisyys nousee sen mukaan 12.11 ja ovulaatiota tuo povaa 17.11. Tähän mennessä noissa on jokin hyvä suunta-arvio ollut, mutta mene ja tiedä. Toki mun tuurilla tuo hedelmällinen jakso ajoittuu suoraan arkipäiville xD
 
Tännepäs on tullut paljon tekstiä taas viikon aikana, kun en ole täällä käynyt! Päätin nyt, että pidän tämän kuukauden "lomaa" vauvajutuista, tai siis niiden ajattelemisesta (toki yritystä on:)). Nyt on niin paljon kaikkea muuta, kuten uudet kiireelliset työkuviot ja viisaudenhampaan poistoa (ei niin kiva juttu, vielä just ovulaation aikaan...), että en oikein ehdikään kokoajan ajattelemaan yrittämistä, joka on siis pelkästään hyvä juttu. Toivon, että myös tämä auttaisi raskautumisessa, ettei olisi niin paljon stressiä kokoajan siitä asiasta! Joten, palaan tännekin ehkä kuun lopulla kertomaan ja lukemaan teidän kuulumiset :) Toivotaan paljon plussia marraskuulle!!
 
Voi elämä, kun väsyttää! Olin eilen katsomassa Yön keikkaa siskoni ja äitini kanssa; nyt väsyttää.
Testasin eilen ja vahva negahan testiin tuli...
Äidin kanssa juttelin tästä vauva-asiasta ja hää antoi neuvon, että ei kannata miettiä asiaa liikaa eikä ottaa mitään paineita- vähän sama asia kuin rakkauden kanssa. Se ilmestyy, kun sitä vähiten odottaa.
Oma äitini on ollut todella hedelmällinen ja oireeton raskausaikana. Pillereiden jälkeen ei ehtinyt tulla ensimmäisiään luomumenkkoja, kun alkoi odottamaan isosiskoani ja heti, kun lopetti isosiskoni imettämisen; rupesi oottamaan minua... Kumpa tuo hedelmällisyys olis periytyvää. :D

Edelleen nippailee alavatsaa; alkais nyt sitte ne menkat, ettei tartteis turhaan elätellä toiveita lisääntymisestä tässä kierrossa.. raastavaa!
 

Yhteistyössä