Kakskymppiset yrittäjät 2011

funny87: Tikuttelitko oviksen vai mistä päättelit selvän oviksen? En halua nyt mitenkään pahoittaa mieltäsi, mutta itse ainakin huomasin kierron venyvän ku stressasin. Nyt kun asenne on enemmän "kyllä se lapsi tulee kun sen aika on" kierto pysyi hyvissä lukemissa ja uskon, että raskauskin alkaa paremmin ku en stressaa niin kauheasti. :) Tsemppiä sinne ja kyllä se vauva teillekin tulee. Voihan se siellä mahassa jo ollakin muttei vielä testissä näy. ;)
 
Destello
funny Sulla kuitenkin näyttäis olevan tuon kierron aikaväli lyhyimmästä pisimpään kiertopäivään tuo 15pv. Joillakin voi näkyä raskaus hyvinkin aikaisin, eli aikaisintaan jo 6 päivää ovulaatiosta saattaa testeissä näkyä jotain haamuja tai sinnepäin. Joillakin plussa odotuttaa itseään pitkästikin jännäpäivän yli, jos hormonia ei kehity kehoon niin paljoa että testit siitä reagoisi mihinkään (tämä tuntuu olevan yleisempää kuin tuo, että raskaus näkyy ajoissa). Sen takia testeissä yleensä kehotetaankin testaamaan vasta ensimmäisenä päivänä kun menkat on jääneet pois, kun se kierto voi heitellä ihan häränpyllyä jos on ollut aikaisemminkin hieman epätasainen kierto, kuten sulla nyt on.

Mitä enemmän ressaat ja mietit, sitä huonommat mahdollisuudet sulla on pysyä siellä pilvilinnassa minne oot ittes päästäny. Valitettavasti tosielämässä se vaan on niin, että stressikin vaikuttaa raskautumiseen, ja juurikin näiden oireiden kuulosteleminen jo aiheuttaa sen verran rasittumista, että keho tykkää huonoa siitä eikä välttämättä otakaan simppoja vastaan samalla energialla mitä ilman stressiä.

Nyt neuvoisinkin sulle, ja kaikille muillekin, että yritä ottaa rennosti ja hakea jotain mukavampaa ajankulua kuin se testaaminen ja siitä ajatteleminen. Se ei helpota sun tilannetta yhtään ressata ja miettiä et onko raskaana vai ei, korkeintaan pahentaa. Se on vaikeaa, minä tiedän, mut se helpottaa omaa mieltä ja kroppaa kummasti kun pystyy päästään irti testiliuskasta ja lähtemään vaikka syksyistä maisemaa ihailemaan lenkille.
 
Jos kierto venyy, niin silloinhan venyy myös oviksen ajankohta, käsittääkseni aika oviksesta kuukautisiin on melko vakio? Mutta ovishan voi myös jäädä kokonaan tulematta tai vain "yrittää tulla" (eikös se näin mennyt?) ja myöhästyä syystä tai toisesta. Eli jos ovis on ollut 22pv sitten kuten funny sulla, niin kuukautisten olisi pitänyt jo tulla tai vähintään testissä sitten näkyä jo jotain, eli luultavasti ovis on jäänyt välistä tai tullut myöhemmin :)

Viisaita sanoja Destello! Tässä yritän itsekin pitää saman mielessä, koska luulen, että mullakin tää kierron yhtäkkinen venyminen voi johtua stressistä (joka johtuu mielestäni muista syistä kuin tärpin odottaminen, mutta osasyynsä varmasti silläkin voi olla..) Mua auttaa toi testaaminen siinä mielessä, ettei sitten tarvitse pähkäillä, missä mennään vaan tilanne on selvä etenkin nyt kun menkat on jo 5 päivää myöhässä...

Kyllä se vaan auttaa, kun pitää itsensä muuten kiireisenä niin ei kerkiä miettimään kotona liikaa, mikä on tilanne. Minä suunnittelen nyt hieman uusia kuvioita syksylle, niistä on varmaan apua että se tärpin käyminen äkkiä ei olekaan niin tärkeää, vaan ehtii sitä hieman myöhemminkin :) Kärsivällisyyttä tämä yrityksen venyminen kyllä kasvattaa, mikä ei ainakaan kaltaiselleni ihmiselle (kun jostain innostuu niin heti on tapahduttava ilman mitään harkinta-aikaa ;)) ole yhtään pahaksi, päinvastoin! Äitinä ei kärsivällisyydestä ole varmastikaan haittaa :D
 
tyttö91
ON: Kp28 ja yhäkään ei mitään. Eli siis kun aiemmin sanoin että minusta ei ainakaan tullut pitkien kiertojen riivaamaa, kun kp25 paperiin jäi veriviiru niin enpähän nyt tiedäkkään et mikä minusta tulee. Eilen pihistin pari tuntia olla pissaamatta ja testi näytti negaa. Nyt annan toivoa itselleni et jos olisinkin myöhäinen plussailija. Ovulaatio jos venyt paljon pidemmälle niin ei silloin kyllä ole mahdollistakaan et tärppi olisi käynyt eli lähinnä vaihtoehdot on et mekat tulee tässä vielä parin päivän sisään tai oon se myöhänen plussailija. Toiveena tietenkin tuo myöhäinen plussailija mut epäilyksiä on herännyt kun kaikki testit näytti tyylipuhdasta negaa. Kaapissa kummittelee yksi viikkonäytöllinen cb-digi. Sitä en kehtaisi suotta tuhlailla kun vaikka oireet olin raskaukseksi tulkinnut kun menkat ei parin päivän päästä menkkakrampeista tulleet niin silti luulen että raskaus olisi pitänyt jo näky firststep herkissä liuskoissakin jo silloin muutama päivä sitten.. Valkovuoto yhäkin hyvin eriskummallinen, tissikipuja, maha&selkäkipuja, haukottelua ja vähän huonoa oloa ja huimaamista. Tosin ehkä kaikkia voinut olla jo aiemminkin. Menkkakramppeja lukuunottamatta. :p

Milloin siis kannattaisi testata? Itse olen himotestaaja ja haluaisin heti tietää mikäli raskaus on alkanut ja ei ole, vaikka eihän se kyllä tilannetta muuta. Ja ehdin olla niin ei raskaana kun raskaanakin ihan tarpeeksi. Siis jos joskus tärppi tulee :)
Kierronpituus siis kysymysmerkkeinä kun viime kierrossa jätin pillerit pois kesken kierron ja sielloin tyhjennysvuoto tuli muistini mukaan kp27.

Plussatuulia kaikille! Nyt ttty ja funny87 plussa-uutisia kehiin! :heart:
 
juu oviksen bongasin ovistikuttelulla... juu no enpä mä juurinkaan kerkee ressaan kun oon koko ajan töissä. ainoastaan tänne tuun välil ressaan. ja jänskättään. anteeks jos ette jaksa kuunnella :D kyllä mä uskon että se plussa sinne pärähtää. ei tälläsia oireita voi ihan muuten vaan tulla. mieheni kertoi minulle kun itse en muistanut viime raskaudesta niin tarkkaan. niin minulla ei näkynyt raskaus testeissä ollenkaan mutta verikokeella huomattiin ja ultrassa. kun mulla oli pahoinvointia ja menkat jäi pois. olin jo rv 11+3
 
Kyllä täällä saa ressata :) Mä poden nyt lähinnä ketutusta, kun ei menkkoja kuulu.. eilen tuntui jo menkkakipujen kaltaista, ajattelin että nytkö ne sitten tulee, mutta ei...

Mutta sittenhän sulla onkin todennäköisyydet jo ihan eri luokkaa, funny, jos noin on ennenkin ollut ja se oviskin varmaksi bongattu!! Peukutuksia ja plussatuulia hurjasti siis sinne :))

Tietysti vähän heräs toivo siitä että mitä jos mäkin kuuluisin samaan sarjaan... uskaltaiskohan sitä kysyä äidiltä, miten sillä on ollut aikoinaan... tosin toinen mun siskoista on kyllä "kierukkalapsi", siis sai alkunsa kierukasta huolimatta joten vois kuvitella että hänellä ei oo raskaaksi tuleminen kauhean kauaa kestänyt. En oo yrityksestä mitään mun vanhemmille maininnut aiemmin...
 
ttty ja funny Ehkä teidän molempien kannattas jopa jo ens viikolla käydä verikokeessa testaamassa se plussa, jos ei kummallakaan menkkoja näy...;)

tyttö91 Toivottavasti se plussa tulee viimein sullekin! :)

Emby Käyhän välillä kertoon kuulumisia, ainakin jos satut sen plussan saamaan! =)

Mesikämmen
Oi, en minä enää ole epätoivoinen, kun tosiaan huomasin, että juilinnasta huolimatta voin olla raskaana (ja minähän oonki). :D
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


LAUANTAI 3.9

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


duulia.................kp45/29-30...................................1.lapsi
funny87..............kp43/30-45........24v.......yk1.........2.lapsi
villabikinit...........kp38/27-33.........24v......yk3........4.lapsi
ttty....................kp35/27-28.........26v......yk5........1.lapsi
Lindu.................kp34/??...............21v.....yk?.........1.lapsi
angstilapsi..........kp33/27-31........20v......yk17........1.lapsi

Kp 21-30


Emppis...............kp29/28-32........24v......yk?..........1.lapsi
tyttö91...............kp29/??..............20v.......yk1.........1.lapsi
Johanna88..........kp26/30-40.........23v......yk5.........1.lapsi
neonroze............kp24/27..............22v.........yk5.........1.lapsi
pörrönen............kp21/24..............22v.........yk5........1.lapsi

Kp 11->20


Annie24.............kp19/28..............24v.........yk4........1.lapsi
Anlii..................kp16/30-55..........22v........yk2.........1.lapsi
Sunflower11.......kp14/26-33..........23v........yk9.........3.lapsi
toukka90............kp12/31..............21v........yk3.........2.lapsi
Mesikämmen:.....kp11/30-50.........21v.......yk4.........1.lapsi

Kp 1-10


Moonbride..........kp9/36..............21v.....................1.lapsi
Iippari................kp8/26-28.........19v......yk3..........1.lapsi
SeInka...............kp8/24-28........27v.......yk3..........2.lapsi
PisaraSadetta.....kp6/37-112........24v......yk5........1.lapsi
Kyyneltenhymy...kp4/30-33.........22v......yk5........2.lapsi
Destello..............kp3/33-35...........23v......yk4.........1.lapsi

Kp??/tjot


PePa..................25v.....................3.lapsi
happynow..........24v.....................2.lapsi

Mukana menossa

Grill
Pienoinen
Huisi hippu
Tigi
Emby^


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Destello
funny On asia erikseen, jos sulla on ennenkin ollut vaikeuksia saada sitä plussaa sinne testiliuskaan, sikäli et edellinen raskauskin on todettu vasta labrassa. Varaahan aika sinne labraan ens viikolle, jos testeissä ei näy mitään ja oireet tuntuis siltä että siellä mahassa jokin asustaisi. Tsemppiä!

ttty Sulle ihan samat sanat, nainen! Verikokeisiin siitä, MARS. :D

Emby Mukavia hetkiä palstailun ulkopuolella, mut tuuthan sitte ilmoittamaan tänne jos jotain muutosta sattuu, vaikka plussan osalta? :) Ethän unohda meitä tänne kuitenkaan, ku meitä kaikkia kiinnostaa et miten pärjäilet ja voit :)

Annie Jos ja kun seuraavan kerran päivittelet, niin jos viitsit samalla muokata tuota mun kiertoa sen verran että vaihdat sen siihen 30/33 kiertoon, koska kierto taas lyheni muutamalla päivällä tällä kertaa :) En tiedä muistinko tuota edes mainita edellisellä kerralla. Kiitos kaunis :flower:
 
Älkääs nyt herätelkö hölmön toiveita enää... :eek:

En mä oikein jaksa uskoa, että raskaana oisin, kai toi funnyn tapaus kuitenkin melko harvinainen on? Eikä haamun haamua näy extra-herkässä liuskassa (pakko oli kokeilla tänään... :x )

Kiva Emby ettet meitä kokonaan jätä, älä sinäkään duulia :)
 
oivoi, jopas on viimekerrasta aikaa, nyt en jaksa noita pariakymmentä sivua lueskella, paremmalla ajalla sitten :eek: vähän jäi täällä roikkuminen tauolle kun koulut alkoi ja
muuttohommatkin alkaa painaa päälle...

miula on näköjään menossa jo kp 33, oho :eek: ennoo tässä kierrossa jaksanut edes kuumeilla, kun tietääkseni ei oviksen aikaa sattunut mies olemaan maisemissa. menkkaoloja on ollut tässä jo monta päivää, eiköhän ne tännään sitte ala :)

kaikille plussaonnea ja onnea plussanneille, katselen tosiaan myöhemmin tarkemmin :D
 
tyttö91
Huomen aamuna minä sitten käytän sen clearblue:n digitaalin viikkonäytöllä. Mikäli sikäli täti ei tuu yökylään :D Nyt lähinnä tilanne se että joo, saattaa mieli olla pahana silti jos menkat tulee mut joku selvyys on saatava. Ei ikinä ole minulla ollut nimittäin näin pitkää kiertoa. Ja menkkaoireet tulevat kun menkat on ihan ovella. Menkkakrampit juuri kun täti on jo saapunut. Ja ne meni jo muutama päivä sitten. Tänään oli "tippa" verta tullut. siis oikeasti sellainen minkä juuri ja juuri erottaa kun sattui olemaan valkeat alushousut.

Samaa mieltä oon minä myös kuin Destello! Eikun soittelemaan sinne aikaa heti maanantaina molemmat likat! ttty, ja funny! :)
 
Meillä on joku kamala aviokriisi :(. Yö meni itkiessä ja aamulla tapeltiin ja olin sitä mieltä, että en jaksa tässä suhteessa enää olla. Nyt on mennyt päivä puhumatta ja tekisi jo mieli sopia, mutta kun en oikein osaa kun tuli niin pahasti sanottua... Ja ovis tietysti tulossa kohta. Toivottavasti tämä ratkeaa eikä mene kiero hukkaan. Ja tietysti muutenkin.

Onpa kummallinen juttu, jos raskaus näkyy vaan verikokeissa eikä ollenkaan virtsassa! Jos noin tosiaan on ollut aiemminkin, niin mene ihmeessä lääkäriin, funny, turha tällä kertaa sinne 11+ odotella! Jännittävää :).

Tulen tänne heti aamusta katsomaan tyttö91:n tuloksen :).
 
Annie: Hienoa, ettet enää ole epätoivoinen. Olen samaa mieltä, että olet raskaana. ;)

tyttö91: Tsemppiä testaukseen. Minä pidän peukut ja varpaat pystyssä plussan puolesta!

SeInka: Oi ei. Ei kuulosta kyllä yhtään kivalta. Tsemppiä teille asioiden selvittelyyn. :hug:
 
tyttö91
ON: Ei raskaana. clearbluen digillä. Eli kyllä se kierto vissiin sit veny. Tai jotain muuta häikkää on.. Mitäs ne menkkaoireet sitten oli? :O kp 25 tienoilla? Nyt kai sitä sitten vaan odotellaan sitä tätiä et pääsis uuteen kiertoon. Jos tämä kierto on ollut pidempi ja olen ovuloinut niin tärppi ei ainakaan ole voinut käydä. Pitäs vissiin niitä ovistestejä tilailla vaikka tuntuu et sitten koko homma menee pakon omaiseksi. Mut eipä se taida tuurillakaan tulla :/
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


SUNNUNTAI 4.9

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


funny87..............kp44/30-45........24v.......yk1.........2.lapsi
villabikinit...........kp39/27-33.........24v......yk3........4.lapsi
ttty....................kp36/27-28.........26v......yk5........1.lapsi
Lindu.................kp35/??...............21v.....yk?.........1.lapsi
angstilapsi..........kp34/27-31........20v......yk17........1.lapsi

Kp 21-30


Emppis...............kp30/28-32........24v......yk?..........1.lapsi
tyttö91...............kp30/??..............20v.......yk1.........1.lapsi
Johanna88..........kp27/30-40.........23v......yk5.........1.lapsi
neonroze............kp25/27..............22v.........yk5.........1.lapsi
pörrönen............kp22/24..............22v.........yk5........1.lapsi

Kp 11->20


Annie24.............kp20/28..............24v.........yk4........1.lapsi
Anlii..................kp17/30-55..........22v........yk2.........1.lapsi
Sunflower11.......kp15/26-33..........23v........yk9.........3.lapsi
toukka90............kp13/31..............21v........yk3.........2.lapsi
Mesikämmen:.....kp12/30-50.........21v.......yk4.........1.lapsi

Kp 1-10


Moonbride..........kp10/36..............21v.....................1.lapsi
Iippari................kp9/26-28.........19v......yk3..........1.lapsi
SeInka...............kp9/24-28........27v.......yk3..........2.lapsi
PisaraSadetta.....kp7/37-112........24v......yk5........1.lapsi
Kyyneltenhymy...kp5/30-33.........22v......yk5........2.lapsi
Destello..............kp4/30-33...........23v......yk4.........1.lapsi

Kp??/tjot


PePa..................25v.....................3.lapsi
happynow..........24v.....................2.lapsi

Mukana menossa

Grill
Pienoinen
Huisi hippu
Tigi
Emby^
duulia


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
tyttö91:hug: Olit vissiin vasta jättänyt pillerit pois, niin se voi olla syynä kierron venymiselle. Toivottavasti saat pian plussan tai pääset edes uudelle kierrolle!

SeInka:hug: Toivottavasti saatte asiat selvitettyä.
 
Hei saanko tunkea mukaan :) Täällä ensi kuussa 20 vuotias nuorukainen. Kierrosta ei oikeestaan tällä hetkellä mitään hajua kun e-pillerit sotki niin hienosti :(
Ensimmäinen yrityskerta täällä ja yksi lapsi "hakusessa" :) !
 
Nonnis, kp36 eikä vieläkään menkkoja.. aamulla oli niin tajuttomat menkkakivut, että olin varma, että nyt alkaa! Otin 1000mg paratabsinkin, kivut häipy, mutta verta ei näy.. ei kuulu? Ehkä sittenki pitää soittaa se verikoeaika... Eilen kyllä testasin negan, että tosi vaikee uskoo raskautta. Oon 99% varma että se on vaan nyt se kierto pyllyllään. Eilenkin tuli pari siideriä otettua, en kuitenkaan sitten sen enempää uskaltanut..

Pahoittelut tyttö91:lle, tosiaan ne pillerit saattaa sekottaa kierron!

Ja tervetuloa Sanyolle, kyllä varmaan täällä kaikki muutkin havittelee näin alkuun vain yhtä lasta kerrallaan :D mutta taisit tarkottaa ekaa, täällä onkin aika monta esikoista yrittelevää joten vertaistukea piisaa! Onneksi kuitenkin muutamalla on kokemusta asiasta myös ennestään, joten jonkunlaista kokemuksenkin ääntä löytyy :)
 
ttty Kiitos joo ja sitä tarkotin =D En ymmärrä mistä repäsin tuon "yksi lapsi hakusessa" ! :D
Täällä mä jännitän jotain mukamas oireita. Huomenna menen ostamaan testin ja ylihuomenna teen. On nipistellyt alavatsaan(ja alapäähänkin välillä :O), nännit arkana nyt pari päivää ja välillä ihme ällötys aaltoja.. Oonkohan vaan tosi vainoharhanen ja toiveikas :/
 
tyttö91
Annie24 niin, juuri jätin pillerit pois reilu reilu kuukaus sitten. On kyllä omituista. Aamulla äkkäsin, et hei eihän tässä nyt vielä niin pitkällä kiertoa olla et jos tää onkin vaan parin päivän heitto mut raskaustestin kun oon jo tehnyt niin tuntuu sille et kun se sanoi et ei raskaana niin tämä on enää menkkojen odottelua. Mutta oikeastaan tällä hetkellä mieli on sellainen että jospa se siunaus edes tässä talven aikana saisi alun, mutta toiveissa ja haaveissa tietenkin että mahd. piakkoin. Ja mietin jo et entäs jos ei edes tuu... yms. muttta sen näkee tässä parin viikon sisään. Testejä tuskin ostelen ainakaan ihan heti kun ei tunnu edes enää et oisin raskaana. menkkakrampit tuli ja huonot olot ja kaikki mut vuotoo ei näkyny.. Kaipa sekin joskus tulee :D

ttty Mullakin oli ne tajuttomat menkkakivut jotka muistin ajalta kun en pillereitä syönyt. (pari vuotta muistaakseni söin, vai oisko kolme) mutta tosiaan nyt siis tuli samanlaiset. Mut menkkoja ei. Ja heikompina samat kivut tuli pillereiden syönnin kanssakkin. Mut ei nuin rajuina. Ihan sänkyyn vetää ne kyseiset "krampit" mitä harrastan menkkojen alkamisen yhteydessä. NYt tosiaan vuoto vaan puuttu, toistan näköjään kokoaika itseäni, hienoa! :D Soittelehhan sinne verikokeeseen ajan niin saat mielenrauhan asian suhteen. Mulle tuo cbdigi ei raskaana antoi ainakin jonkinmoisen :)

Asuntojen katselua olen tässä tehnyt töiden ohella, jospa markkinoille tulisi täältäpäin joku kunnollinen ja ei kuitenkaan miljoonaa maksava talo niin pääsisi vaikka omaan viimestään ensi kesän aikaan :) Auto kauppakin on sovittu sen verran pitkälle että kunhan tuttava hommaa uuden itselleen niin sitten voidaan tehdä kaupat. :) Eipähän tarvii joka paikkaan enää hommata kyytiä. On se vaan ärsyttävää pitemmän päälle.. Siis töihinhän minä yleensä kävelen mut en esmerkiks kaupasta jaksa issoo säkkiä kotia raahata parin kilsan päästä.

MUOK!
Ja tervetuloa Sanyo! Mukava saada poppooseen lisää ensimmäisen lapsen yrittäviä, ja varsinkin omaa ikää lähellä olevia! :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö91;24561049:
MUOK!
Ja tervetuloa Sanyo! Mukava saada poppooseen lisää ensimmäisen lapsen yrittäviä, ja varsinkin omaa ikää lähellä olevia! :)
Tack :) Joo musta on tosi kivaa myös :) Ja kiva pyöriä täällä kaksplussalla kun täällä tuntuu olevan sitä "aikuisempaa" porukkaa ettei tule heti näitä "kasva ensin aikuiseksi" kommentteja heti kättelyssä:whistle:
 

Yhteistyössä