Kakskymppiset yrittäjät 2011

tyttö91
Himo testaajan en tietenkään voinut odottaa pitkään ennen seuraavaa testiä ja kipasin tänään vuorostaan rfsu raskaus testejä. 99,9% varmuus sanoo varmaankin kans että mitään vauvaa ei mahassa ole mutta saampahan taas hetkeksi mielenrauhan. :LOL:

Onnea Sanyo! ihmeitäkin siis tapahtuu. Sinun kohdallasi ei pitkään tarvinnut yrittää! :cool: :flower:
 
Onnea Sanyo! Etpä kauaa täällä viihtynyt...

ON: juilintaa vasemmalla puolella ollut melkein koko päivän. Jos kierto on yhtä lyhyt kuin viimeksi niin huomenna illalla tai torstaina aamulla pitäisi olla ovis. Olisipa tosiaan jatkossakin näin, mahtuu enemmän raskautumismahdollisuuksia vuoteen :).
 
Destello
Hirveästi tullu viestejä taas viime aikoina ku en oo kamalasti kerenny seuraamaan..

Onnea kuitenkin Sanyolle, lyhyestä (vierailusta) virsi kaunis. :flower:

Lueskelen paremmin viestejä ku vaan oma jaksaminen siihen riittää..
ON: 40 asteen kuume, enkä päässyt tänään töihin ollenkaan, avomiehen perheen nelivuotias narttukoira kuoli eilen illalla yllättäen, ja eilinen ilta, yö ja tämä päivä on mennyt utuisissa tunnelmissa pienoisen poismenosta johtuen.. On niin tyhjä olla, anoppila on niin hiljainen ilman tyttöä, kun ei ole ketään enää vastassa. Pikkuinen lähetettiin tänään viimeiselle matkalleen kohti Helsinkiä ja Eviran laitosta, jossa sille tehdään kuolinsyytutkinta kun ei kaksi eläinlääkäriä keksinyt syytä kuolemalle. Joukosta lohkesi pois niin suuri pala kultaa, ettei sitä enää koskaan voi mikään korvata.
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


KESKIVIIKKO 7.9

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


funny87..............kp47/30-45........24v.......yk1.........2.lapsi
mamiia...............kp44/??.............24v.......yk2.........1.lapsi
villabikinit...........kp42/27-33.........24v......yk3........4.lapsi
Lindu.................kp38/??...............21v.....yk?.........1.lapsi
angstilapsi..........kp37/27-31........20v......yk17........1.lapsi
Emppis...............kp33/28-32........24v......yk?..........1.lapsi
tyttö91...............kp33/??..............20v.......yk1.........1.lapsi

Kp 21-30


Johanna88..........kp30/30-40.........23v......yk5.........1.lapsi
neonroze............kp28/27..............22v.........yk5.........1.lapsi
pörrönen............kp25/24..............22v.........yk5........1.lapsi
Annie24.............kp23/28..............24v.........yk4........1.lapsi

Kp 11->20


Anlii...................kp20/30-55..........22v........yk2.........1.lapsi
-minttu-.............kp19/34...............20v........yk2.........1.lapsi
Sunflower11.......kp18/26-33..........23v........yk9........3.lapsi
toukka90............kp16/31..............21v........yk3.........2.lapsi
Mesikämmen:.....kp15/30-50.........21v.......yk4.........1.lapsi
Moonbride..........kp13/36..............21v.....................1.lapsi
Iippari................kp12/26-28.........19v......yk3..........1.lapsi
SeInka...............kp12/24-28........27v.......yk3..........2.lapsi

Kp 1-10


PisaraSadetta.....kp10/37-112........24v......yk5........1.lapsi
Kyyneltenhymy...kp8/30-33.........22v......yk5........2.lapsi
Destello..............kp7/30-33.........23v......yk4.......1.lapsi
ttty....................kp3/27-36.........26v......yk6......1.lapsi

Kp??/tjot


PePa..................25v.....................3.lapsi
happynow..........24v.....................2.lapsi

Mukana menossa

Grill
Pienoinen
Huisi hippu
Tigi
Emby^
duulia


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Destello :hug: Koitahan jaksella! Kamalaa, että noin nuori koira kuolee! Ja vielä ilman, että sille löytyy syytä..

Sanyo Onnea vielä! =)

tyttö91 Ihan hyvin ovis voi aiheuttaa menkkamaisia kramppeja jne.

mamiia Tervetuloa mukaan! :flower:Lisäsin sut listaan, mut tarkista et tiedot on oikein..

Funny Joko kävit verikokeessa? :)

ON: Minäkin sitten sairastuin!:( Illalla tuli outo olo ja tänään aamulla olikin jo vähän lämpöä. Jostain syystä päätä ei säre ollenkaan (mulla on aina kuumetautien yhteydessä kauheet pääkivut) mut ajatus ei kyllä kulje yhtään. Onneks saan tänään jäädä kotiin. En jaksa kyllä muuta ku nukkua. Kierto on ihan lopuillaan, niin tietenkin toivon, että tää ois jokin raskausoire, eikä mikään normitauti. :D
 
Mites tuo lista nyt meneekään? Päivitteletkö Annie24 sitä joka päivä?:eek: Mulla on nyt menossa kp19/34 ja yk2. Ainakin toivon et kierto pysyis suunnillee tossa 34 päivässä kun pillereiden lopetuksesta ei tosiaan ole vielä kauaa aikaa..
Oviksen tikuttelu menossa, alkuviikosta sain haaleita viivoja, tänään ei enää mitään. Ohjeessa luki että testiviivan pitää samanvahvuinen tai tummempi kuin kontrolliviivan. Onko tosiaan näin että niillä haaleammilla viivoilla ei ole mitään merkitystä ovistesteissä? Välillä oli hieman tummempaa ja sitten vaaleampaa, eli vaikka oli välillä vähän tummempi niin se ei merkkaa ovista? Oon vielä ihan aloittelija näissä testien tekemisissä et jos joku osaa neuvoo ni otan kyl neuvot vastaan:)
Sanyo, onnea plussauksesta!!:)))
 
-minttu- Päivitän lähes joka päivä, sillä en ihan aina ehi tänne. Minkä merkkisiä testejä sulla oli? Davidin ovistestit on tunnettuja siitä, ettei niillä useimmiten saa ihan kontrolliviivan vahvusia viivoja. Tummin viiva, jonka oot saanu, on todennäköisesti ollut ovisplussa. Viivat vahvistuu oviksen lähestyessä ja oviksen jälkeen taas haalenee.

Tylsistyn täällä, kun jouduinki jäämään kotiin lepään, mut olo onkin yllättävän hyvä, kun päänsärky puuttuu. Pakko ois kuitenki levätä, ettei tauti pahenis (tai siis eihän tää mikään tauti oo, vaan raskausoire ;) )..
 
Destello
Annie Toivotaan että löytyisi joku järkevä syy koiran kuolemaan, ei sitä kukaan jaksa käsittää miten koira kuolee ns. suorilta jaloilta. Virtsatietulehdusta epäiltiin, ja siihen annettiin antibiootit mut kuolema korjas koiran kahden vuorokauden sisällä, sunnuntaiaamuna oltiin lääkärin kans juttusilla koiran oireista, ja maanantai-iltana koira menehtyi äkillisesti. Epäilen, että jokin tulehdus munuaisissa tms, tai sitten jokin suolitukko ja suoli on revennyt, josta sitten verenmyrkytys ja kuolema. En tiedä. Syitä voi olla satoja..

minttu Tervetuloa! Ovistikuttelussa se haalea viiva ei todellakaan siis merkitse mitään. Kun viivat alkaa vahvistumaan ja tummenemaan, se tarkoittaa että LH-hormoni on kehossa nousussa, ja ovulaatio lähestyy. Sitten kun tikussa näkyy kaksi yhtä tummaa viivaa, tai testiviiva on vahvempi mitä kontrolliviiva tarkoittaa se sitä, että ovulaation ajankohta ajoittuu todennäköisimmin seuraavien 24-48 tunnin aikana. Eli ensimmäisestä positiivisesta tuloksesta voit sitten laskea sen vuorokauden tai pari, mikä on hedelmällisintä aikaa ja milloin kannattaa niitä peittoja heilutella. Munasoluhan on hedelmöittymiskykyinen muistaakseni jotain 12-24 tuntia ovulaation jälkeen, joten voimia kannattaa säästellä, ettei sitten pupuile liikaa ennen ovulaatiota. Ellei sitte kuulu siihen kategoriaan että pupuilu maistuu muutenkin ihan päivittäin tai usein.

muoks. Ovulaatiolaskuri - Vau.fi Tuo sivusto on ihan kätevä ovulaation laskemiseen, suosittelen kokeilemaan! Tuo on ihan passannu ainaki omien aikojen suhteen mitä oon laskeskellu, nii ei oo tarvinu sitte tikkuja tuhlata älytöntä määrää jossei tiedä edes suurpiirteisesti millon ovis on ajankohtainen. Toki se voi riippua ihmisestä muutenkin, mut ainahan kannattaa kokeilla. Ja pientä päiväkirjaa kannattaa myös kehonsa toiminnasta pitää, niin oppii tuntemaan oman kehonsa toiminnan sitten hieman paremmin vastaisuudessakin :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No mulla on just noita davidin liuskatestejä. Eli toissapäivänä sain kaikista tummimman viivan tähän asti, mutta sekään ei ollut yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Voin siis nyt luottaa siihen että se oli merkki tulevasta oviksesta vaikka viiva ei kuitenkaan ollut täysin tumma? Peittoja on heiluteltu tällä viikolla kyllä vähintään joka toinen päivä että ei pitäisi ainakaan siitä jäädä kiinni jos ovis kuitenkin tapahtuu/on tapahtunut:) Kiito teille Destello ja Annie24 näistä tiedoista!:)

Niin ja Destello, pahoittelut koiran poismenosta:( Mulla on itellä puolivuotias terrieri ja porukoilla kans aina ollu koiria, joista pari on ehtinyt mun eliniän aikana kuolla vanhuuteen, joten tiedän miltä tuntuu menettää karvainen perheenjäsen:/ Aina tietenkin ikävämpää kun kuolinsyytä ei tiedetä. Toivottavasti se selviää. Voimia:)
 
Destello
minttu Mullakin on itellä vuoden ikäinen bastardi, ja meillä on ollut yli 20vuotta koiria. Kolme vuotta meni kituessa ilman koiraa, voin sanoa et oli muuten mun elämän kamalinta aikaa olla ilman eläimiä. Äiti oli samanlainen hullu mitä minäkin, ja niitä koiria, hevosia, kissoja vaan aina "tuli jostain vahingossa" meidän pihamaalle :D Minkäs teet, ku oot kasvanu hevosten ja koirien kans, niin ei sitä ilmankaan osaa olla. Säälittää vain avomiehen vanhempia kun tämä narttu oli heidän ensimmäinen koiransa, ja luonteeltaan todellakin niin kultainen ettei ikinä tehnyt kenellekään mitään, ei edes vaikka lapset repivät korvista ja hännästä yms. Niinhän se on, että hyvät lähtee aina ensin..
 
tyttö91
Kiitos Annie! Jos ovis silloin oli niin se jäi varmaankin hyödyntämättä mutta ompahan ainakin ollut ovis tässäkin kierrossa ja tämän ei siis pitäisi jatkua ikuisuuksiin asti! Ensi kiertoon taidan ottaa ovistestit mukaan vaikka ne ehkä luovat stressiä lisää mut tietäisipä kuitenkin suunnilleen milloin ovis tapahtuu tai tapahtuuko sitä ollenkaan! =)

Destellolle pahoittelut! Itsekkin olin hyvin huonona kun kotonani pitkään ollut koira lopetettiin vaikka vanhuus veikin jo voittoa siinä vaiheessa. Elämässä tapahtuu ikäviä asioita ja kaikelle ei löydy selitystä mutta itse pitää yrittää vaan jatkaa eteenpäin, koska omakin elämä menee sekaisin mikäli antaa surulle liian suuren vallan. Mutta hetken voi minun mielestä surra, jokaisella hetki on oman pituinen, toiselle päivä, toiselle viikko ja toiselle kuukauden se mieltä painaa. Itselläni joskus tippa tulee silmään illalla miettiessä vaikka koira haudattiin melkein pari vuotta sitten. Mutta eihän se mitään haittaa :) hyviä muistoja vain on..

Ja tervetuloa vielä minttu ja mamiia ! Kun taisin sen aiemmasta viestistä unohtaa :) Mukavaa saada lisää keskustelijoita ja jännäilijöitä :) Tämä on minulle ainakin paikka jossa voin vapaasta kysellä ja keskustella, kun kuitenkin muuten vain yksi ystäväni vauvayrityksestä on tietoinen.

Plussatuulia jännäilijöille, jospa sieltä taas pari plussa uutista saataisiin =)
 
Destello, mä kans otin oman koiran pari vuotta sen jälkeen kun olin lopullisesti muuttanut pois kotoo. Siitä saa hyvän lenkkikaverinkin. Koira kun on pakko käyttää ulkona vaikka mua joskus laiskottaakin:D Todella harmi et sun miehen perheen koira menehty kun oli vielä niin hyvä luonteeltaankin:(

Piti sanoo jo aikasemmassa viestissä että Annie24, toivotaan tosiaan et suhun ei nyt oo iskeny mikään perusflunssa vaan oireet johtuis jostain ihan muusta!;)

Tässä juuri katselin että tää ketju on aloitettu huhtikuun lopulla ja tuon listan mukaan jo 16 on plussannut! Eiköhän jatketa tätä noin 4plussaa/kuukausi vauhtia niin loppuvuodesta ollaan jo kaikki raskaana! 8)
 
Kiitos Annie24 listaan lisäämisestä! Mä itse kyllä ajattelen että yk1 menossa meillä koska edelliset kuukautiset tuli Terolutien avutamana ja sillonhan ovis jää todennäköisesti tapahtumatta ellei se ole tullut ennen ensimmäistä Terolut-pilleriä. Ainakin näin olen selvitellyt netistä. :)
Kierron pituudesta ei ole mitään hajua koska pillereitä olen syönyt viimeiset 8-9 vuotta. Muistaakseni ne ei kuitenkaan koskaan teini-iässäkään olleet säännölliset.

Plussatuulia kaikille!!!
 
Tervetuloa uusille munkin puolesta :).

Destellolle sympatiat :hug:

Mä kanssa olin ennen ymmärtänyt, että kontrolliviivaa heikompi viiva ei noissa ovistesteissä merkitsisi mitään, mutta tulinpa vaan raskaaksi kierrosta, jossa en kunnon viivaa saanut (ja näin olen kuullut monelta muultakin). Joskus hormonihuippu on niin lyhyt, että kerran päivässä testaamalla sitä ei ehdi bongata. Oleellisinta on se, että viivat vahvistuvat tasaisesti ja yhtäkkiä muuttuukin täysin negaksi (munasolu irtoaa -> hormonitaso romahtaa).

Mäkin tässä jo mietin ovistestien hankintaa... keho lähettää taas ihan kummallisia ja ristiriitaisia viestejä. Nippailee lupaavasti tuosta vasemmalta, josta munasolun pitäisikin irrota ihan näillä main, mutta mitään limoja ei ole ollenkaan ja nippailee välillä myös tuosta oikealta. Lisäksi vatsa on kova ja kipeä, mikä voi liittyä tähän tai sitten olla ihan jotain muuta. Testaamalla selviäisi edes jotain, mutta kun olen pihi ostamaan apteekista niitä kalliita testejä ja meidän Prismasta en ole testejä löytänyt. Missä päin nuo testit teidän lähiprismoistanne on löytynyt? Kuukautissiteiden ja kortsujen luona ei ainakaan ollut, vaikka olisi mun mielestä varsin looginen paikka.

Opiskelut alkoi ja tää vaan istuu luennolla miettimässä munasolujaan eikä pysty keskittymään mihinkään...
 
tyttö91
Meilläkään ei lähikaupassa näkynyt missään olevan ovistestejä mut täällä onkin pienemmät kaupat.. raskaustestejäkään ei kaikissa ole. Itse ajattelin netistä tilata paketin niitä ovistestejä niin näkeepähän sitten tosiaan edes jossain sitä kahta viivaa toivon mukaan. Mistäs paikasta saa halvalla hyvät ovistestit netistä?

Mut nyt täytyy lähtee kipittämään töihin! Minttu Tuo 4/kk kuulostaa ihan hyvältä, minä voisin varailla vaikka loka- tai marraskuusta yhden paikan kun nyt näyttää kierto niin pitkälle että ei ainakaan vielä varailla mitään :D
 
tyttö91 Selailtua hetken netissä etsien raskaustestien nettimyynti paikkoja päädyin siihen, että raskauskeijulla on halvimmat testit, ainakin nuo liuskatestit. Tosin ne on niitä paljon puhuttuka Davidin testejä. Mulla itselläni kyllä noilla testeillä löytyi ovis hyvin. Aivan tasavahvat viivat tuli testiin. Monethan kuitenkin sanoo ettei saa testiin missään vaiheessa kiertoa tummaa testiviivaa. En tiedä sitten onko aivan henkilökohtaista tuo vai voisiko Davidin testeissä olla jotain laatueroja kun halvimpia ovat?!? Muita merkkejä en oo ite kokeillut niin niistä en osaa sanoa. Joku muu on ehkä fiksumpi sit niissä. :)
 
Destello
Pikaisesti ovistesteistä ennen töihinlähtöä: Mulla itelläni on ollut käytössä Pregcheckin ovistestit (10kpl/pkt 7.50€ täällä), ja ne on olleet hyviä. Viivoja on näytellyt hyvinkin haaleina, tuskin näkyvinä, kunnes sitte ovishuipun aikoina pamahti tummaakin tummempi testiviiva tikkuun, ja päivän viihtyi samanlaisena, ennenkuin alkoi heikkenemään. Yks päivä jäi välistä testaamatta, kun en ollut kotona, en sitte tiedä et minkälainen LH-huippu oli kyseessä kun kerran kerkesin dippaamaan tumman viivan. Mut niitä suosittelen ite, jos jollain on mahdollisuutena niitä saada käsiinsä. Tykästyin noihin niin paljon, etten taida kyllä vaihtaa :)
 
Mäkin oon kait ihan unohtanu: tervetuloa uusille!!:)

ovistesteistä: mulla oli nyt ekaa kertaa käytössä testit ja ihan niitä raskauskeijun david-testejä käytin... kun tiesin, ettei vahvaa viivaa välttämättä tule, niin päättelin, että se viiva (tai siis kaks kertaa tuli samanlainen) mikä oli tummin, oli ovisviiva. kun sen melko tumman viivan bongasin, niin olin myös tuntevinani munasolun irtoamisen (normaalisti en osaa veikata että koska se olis sitä). Noi tuntemukset varmaan johtu kylläkin siitä kuuluisasta greippimehusta, jota tuli litkittyä ovikseen asti, ja limat oli kyl kans ihan huomattavat!

Kauheeta toi koiran poismeno..:'( Itellä kans kaks chihua, vanhempi 1v10kk ja nuorempi 10kk, enkä vois ees kuvitella mitä tekisin jos jommallekummalle tapahtuis jotain!! No, viime viikolla meinas toi nuorempi syödä ittensä hengiltä ku oli päässy avonaisen ruokasäkin kimppuun.:( Onneks poikaystävä kerkes paikalle!! Vanhempi ei ollu ees koskenu niihin napuihin!:D Kyllä se suru kestää jonkin aikaa, mutta varmasti helpottaa ajan kanssa, ja on tosiaan yksilöllistäkin että kauan kestää, mutta koita jaksaa!!!
 
Hyvä että teillä on kokemuksia noista davidin testeistä, et kontrolliviivan vahvusta viivaa ei välttämättä siihen testiin saa ollenkaan! Kivi putosi sydämeltä, noiden tehtyjen testien perusteella luulen et mulla oli ovis alkuviikosta. Toivottavasti oon oikeessa!:)
Mä tilasin mammaksi.fi:stä testejä, siinä oli muistaakseni 24 ovistestii ja 9 raskaustestii ja hintaa noille tuli yhteensä 26e. Raskaustestejä en oo viel pääsy kokeilee mut noi ovistestit nyt on mitä on haaleine viivoineen. Seuraavaks vois ehkä kokeilla noita pregcheckin ovistestejä, mut toivottavasti niitä ei enää tartte!

tyttö91, sulle varattu yks plussapaikka loka/marraskuulle!:D Mä mielelläni ottaisin sen plussan jo tässä kuussa:)
 
Tyttö91 kannattaa kahtoo pikkukaupoista niit testejä luontaistuote hyllystä! Löysin meijän s-marketista sieltä testejä :)

Sonyo en ehtiny toivottaa sua tervetulleeks pinoon edes :D Mutta nyt sanonon vaan et PALJON ONNEA ja tarrasukkia! :flower:

Funny mikäs tilanne siel? :)

Hei Destello sä oot mua yhen kp päivän jälessä ja yhen yk:n! Pystytään yhes ressaan ja hakkaan päätäseinään!:LOL:

Täällä ollaan oltu hiljaa kuin hiiri! Oikeestaan niin vetämätön olo, liekkö syksy tehny kepposet! Ovistikkuja halun ostaa....En halu ostaa....Ja nyt taas halun ostaa ku teilläki on :D Ja miten saa Seksi halut takasin? Ei minkään näköstä himotusta ja kutitusta mihinkää suuntaan! Ehk ostan nuit ovistestejä ja nään niis viivoja ja musta tulis sitten kiimanen!? :LOL: Pitää varmaan kokeilla :whistle:
Saatan nyt hiljaa olla tääl taustalla, jahka ovis alkaa kolkuttaa nii taas saan riemun päälle!
 

Yhteistyössä