Kakskymppiset yrittäjät 2011

Emppis
Hei vain kaikille pitkästä aikaa :wave:

Teretulemast kaikki uudet ja Hei paljon onnea plussanneet!! :)
Olin reissun päällä toista viikkoa ja kone on kotona nyt sanoutunut lopullisesti irti ja on nyt hyvässä hoidossa, josko se joskus palautus parempana ja toimivampana!
ON: Elikkä kävin niissä verikokeissa..HGG määrä oli alle 5, tarkalleen 4,01..eli tulkitaan negaksi..muut veriarvot suht. normaalit..Neuvolantätin tulkinta oli että siellä jotain on yrittänyt tapahtua..kehoitti tekemään uuden testin jos menkat ei ala normaalisti..ja nythän ne on myöhässä jo useamman päivän, mutta oon päättänyt olla ressaamatta ja testaankin vasta jos ovat 2vko myöhässä (näinköhän onnistuu :D ) tosin ovistestit on näyttänyt vahvaa plussaa jo kolmatta viikkoa, mitähän siitäkin pitäisi ajatella? :O

Yritän käydä vähän useammin ja lueskelen tarkemmin juttuja paremmalla aikaa kun monta sivullista tullut tekstiä :)

Plussa tuulia kaikille ++++++:whistle:
 
Emppis Toivottavasti saat sen plussan! Ainaki tilanne vaikuttaisi hyvältä.. :)

ON: Pitihän se mennä jo testaan ja tietenkin sain negan. Nyt vielä tuntuu siltä, että parin päivän sisään tulee menkat. Vaikka yrittämisen jatkuminen harmittaa, niin silti oon tainnut tottua tähän eli uuteen kiertoon joutuminen ei pahemmin masenna. On oikeastaan helpottunut olo, kun tietää tilanteen ja voi varautua menkkoihin. :)

Koita Johanna sinä edes pitää kiinni meidän sopimuksesta, kun minä en pystynyt! Koitan tulla sitten 4 viikon päästä perässä! =)
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


SUNNUNTAI 11.9

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


funny87..............kp51/30-45........24v.......yk1.........2.lapsi
mamiia...............kp48/??.............24v.......yk1.........1.lapsi
villabikinit...........kp46/27-33.........24v......yk3........4.lapsi
Lindu.................kp42/??...............21v.....yk?.........1.lapsi
angstilapsi..........kp41/27-31........20v......yk17........1.lapsi
Emppis...............kp37/28-32........24v......yk?..........1.lapsi
tyttö91...............kp37/??..............20v.......yk1.........1.lapsi
Johanna88..........kp34/30-40.........23v......yk5.........1.lapsi
neonroze............kp32/27..............22v.........yk5.........1.lapsi

Kp 21-30


pörrönen............kp29/24..............22v.........yk5........1.lapsi
Annie24.............kp27/28..............24v.........yk4........1.lapsi
Meimitär............kp26/??..............25v.........yk5..................
Anlii...................kp24/30-55..........22v........yk2.........1.lapsi
-minttu-.............kp23/34...............20v........yk2.........1.lapsi
Sunflower11.......kp22/26-33..........23v........yk9........3.lapsi

Kp 11->20


toukka90............kp20/31..............21v........yk3.........2.lapsi
Mesikämmen:.....kp19/30-50.........21v.......yk4.........1.lapsi
Moonbride..........kp17/36..............21v.....................1.lapsi
Iippari................kp16/26-28.........19v......yk3..........1.lapsi
SeInka...............kp16/24-28........27v.......yk3..........2.lapsi
PisaraSadetta.....kp14/37-112........24v......yk5........1.lapsi
Kyyneltenhymy...kp12/30-33.........22v......yk5........2.lapsi
Destello..............kp11/30-33.........23v......yk4.......1.lapsi

Kp 1-10


ttty....................kp7/27-36.........26v......yk6......1.lapsi

Kp??/tjot


PePa..................25v.....................3.lapsi
happynow..........24v.....................2.lapsi

Mukana menossa

Grill
Pienoinen
Huisi hippu
Tigi
Emby^
duulia


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Mökiltä terveiset. Ja tervetuloa taas uusille!

Mukava kuulla, että joillakin on vauvaa tehdessä jopa hauskaa... meillä on mennyt aika lailla hampaat irvessä jyystämiseksi tässä kierrossa, kun ei esikoiselta saada aikaa muuten kuin istuttamalla se piirrettyjen eteen ja sitten on siitä huono omatunto ja vähän aina paniikkikin, että tuleeko se makkariin. Huoh, en malta odottaa ensi viikonloppua kun meillä on kokonaista 4 yötä keskenämme! Lähdetään Lontooseen sukulaisen häihin, ja esikoinen jää mummulle. Jos vaikka mekin kaivettaisi jotkut vanhat surisijat esille :). Tai ainakin halittaisi ja pussailtaisi seksin jälkeen kauemmin kuin sen 2 sekuntia...

Annie: älä vielä luovuta. Mulla tuli esikoisesta päivää ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa ihan puhdas nega, mutta kaksi päivää myöhemmin selvä plussa :).

Emppiksellä omituinen tilanne. Toivottavasti ratkeaa pian, edes johonkin suuntaan.

ON: Ovulaatiosta ei tietoa, eikä ne hemmetin testit ehtineet tulla. Toivottavasti tulevat huomenna niin pääsisin dippailemaan. Ei mitään juilimisia enää, eikä kyllä limojakaan. Ärsyttävää epätietoisuutta. Pitäisikö ovistestin olla ihan puhdas nega ovulaation jälkeen vai vaihteleeko se samalla lailla kuin ennen ovista? Eli voinko mitenkään muuten saada selville, onko ovis jo mennyt kuin testaamalla useampana päivänä peräkkäin?
 
Heii! pikaiset kirjoitukset tänne ennen ilta puuhia. Mulle voi päivittä listaan kp 3 Hirvee meno ja vilske ollu nii ei oo joutanu pitkään aikaan istahtamaan ja lukemaan/kertomaan kuulumisia, mutta eipä sitä omalla kohdalla mitään mainittavan arvoista olekkaan tapahtunut :D Mutta terveiset uusille ja syksyiset plussatuulet kaikille :whistle:
 
nonnii heissan!! eli täällä menkat tuli 8.9.2011 eli kp meni 48 eli nyt voi sitten päivittää sitten kp 4/35->48... lääkärissä kävin ja sain ne ihme terolutit.. eli silti vaikka menkat alkoikin niin pitää syödä se kuuri että sais kierrot normaaliksi.
 
tyttö91
Heippa! Minäkin olen ollut omissa maailmolissa hetken kun tuntuu että ei tästä vauvayrityksestä tule alkuunkaan mitään. Täällä kotirintamallakin on jonkin sortin riita menossa ja en tiedä mihin tämä päättyy. Ollaanhan me ennenkin tapeltu mut välillä en tiedä että onko tämä nyt se viimeinen sanaharkka. Viisi ihan älyttömän pitkältä tuntunutta iltavuoroo takana, joka ilta sai hoitaa kahden ihmisen hommat ku henkilökuntaa poissa joten oon ihan puhki. Nyt pari ansaittua vapaata ja kohta aloitan siivouspäivän. Ja tosiaan vauva asiaan, menkkoja ei tyhjennyksen jälkeen olo kuulunut eikä näkynyt. Olin jo reilun kuukaudenkin juomatta mutta pinna paloi ja niinpä loppui sekin lakko ja join sitten ihan mukavat humalat tuossa välissä jo. KP 38 on tänään, missä vaiheessa voi jo mennä lääkäriin et sais edes terot ja menkat tulisi?? Testin tein juomisen jälkeen pari tuntia pidätellystä pissasta kun tuli semmonen olo et entäs jos olinkin raskaana ja menin juomaan mut pah, negahan se yhäkin tietysti oli..
 
Sullapa on mutkikas tilanne Emppis. Toivottavasti sieltä kuitenkin plussa vielä tulis. :)

Voi voi Annie, mut uskon et ei aina vaan jaksa odottaa testin tekemistä. :) Toivottavasti Johanna kuitenkin jaksat odottaa keskiviikkon. ;)

SeInka: Ikävää kun vaatii tuo lapsen teko noin suuria järestelyjä, mutta eipä sitä muutakaan voi. :) Mutta viettäkää kiva Lontoon matka! Joka mielessä. ;)

funny: Toivottavasti saat nyt pienen tero-kuurin jälkeen homman toimimaan. :) Meni kyllä tosi pitkäks toi sun viimeinen kierto...

tyttö: Ikäviä noi riidat... : / Toivottavasti kaikki kuitenkin selviää ja töissäkin helpottaa. :)

KyyneltenHymy: No ei sitä aina vaan tee mieli, kaipa ne halut sieltä pian palailee. :)

Meillä ei vielä olla ehditty keskustelemaan tästä uudesta pilleri-lopetusaikataulusta, mies oli eilen koko päivän liikenteessä ja nyt vähän kipeänä. Ehkä tänään illalla, ellei sitten joku miehen kavereista satu kävelemään ovesta sisään koko illaks. :D
 
Huh, onpas tullut paaaljon tekstiä! Oon ollu koko vkl töissä niin kirjottelu on jäänyt vähän vähemmälle.

SeInka, hyvää matkaa teille! Ehkä siellä saatte vähän rentouduttua ja vauvatouhutkin unohtuu hetkeksi:) Siitä on sitten taas hyvä jatkaa yrittämistä:)

KyyneltenHymy, kuten myös Grill sanoin, nii ei aina voi tehdä mieli. Toivottavasti kuitenkin halut palaa pian ja pääsette taas yrittämään:)

tyttö91, sä voisit soittaa terkkarille tai jollekin ja kysyä siitä, et kuinka pitkään sun viel pitää odottaa ennen kun voit saada ne terot. Ja toivottavasti riidat selviää:/ Ite oon kans ollu juomatta, mut jos nyt ei edelleenkään raskaana olla ni ens viikonloppuna on kaverin synttärit ja siel varmaa tulee vähän otettua. On vaan niin turhauttavaa miettiä koko ajan et saako tehdä sitä ja tätä kun vauvaa ollaan yrittämässä..

Annie24, ihana asenne sulla! Tietysti nega aina tuntuu ikävältä mut jos uuteen yrityskiertoon siirtyminen ei masenna kamalasti niin se on aina hyvä. Ja voihan se plussa sieltä vielä tulla silti!

ON. Mulla ois testailut edessä joskus reilun viikon päästä. Tai no, kun nää kierrot nyt ei viel oo säännöllistyneet niin tiedä häntä miten pitkään tässä odotellaan. Mutta luulen et ovis oli viime viikon alussa, joten kierron ei pitäis venyy ihan hirveen pitkäks. Mulla alkoi eilen töissä ihmeellinen kipu pallean kohdalla. Se ei oikein oo menny ohi vieläkään. Paikallaan ollessa se ei tunnu mut heti ku kävelee tai liikkuu muuten niin sattuu. Mistähän voisi johtua? Oon ihan ihmeissäni kun ei ennen oo tällasta ollut..

Plussatuulia nyt kaikille!:)
 
Heippa taas pitkästä aikaa!

Lueskelin kyllä kaikkien kuulumiset, tai olen niitä päivittäin lueskellut. Jokaiselle nyt plussa onnea :)

Ja tervetuloa kaikille uusille :)

ON: Hirveitä mieli alan vaihteluita ollu nyt, yks ilta jopa ajatelin että haen pillerit takas ku pelottaa vauvan tulo (joka nyt ei varmaan kuitenkaan tule meille pitkään aikaan) Onneks nyt tämä kierto on mennyt suht nopeasti.. Mieli toivoo taas että kierto olisi lyhentynyt entisestään ja pääsisi testailemaan nopeasti :D mutta ehkä se on maltettava odottaa vielä.. Siirryn taas taka alalle joksikin aikaa! Plussatkaahan nyt jännäpäivillä olijat pian! :)
 
Juu, taas on tekstiä vaikka millä mitalla!:) En nyt mitenkään muista että kenelle piti kommata ja mitä, mutta tässä joillekin:

funny: no mutta hyvä että sait nyt ne terot käyttöön ettei sit ainakaan tarvi arpoa sen kierron pituuden kanssa!:)

tyttö91: kannattaa vielä ihan rauhassa odotella, kun sulla on kuitenkin pillerit vasta jätetty pois... mulla kierto edelleen hakee pituuttaan; ensin oli vissiin kolme kiertoa 28-29pvää, ja nyt on sit pidentynyt, mutta niin mä ajattelinkin et menee ku aina mulla on pitkät kierrot ollukin...

Grill: täällä maltetaan ja odotetaan! nyt taitaa olla dpo15!:)

SeInka: Mä ite lopetin testauksen vahvan viivan jälkeen ku tunsinkin sit greippimehun avulla oviksen, mut luulis että se hcg laskee hissukseen et jotain haamulaista vois näkyä?? Mulla kyllä oli ennen ovista melko tyylipuhtaita negoja ennen ku sain sen plussan (vaikkei se niin selkee ollutkaan ku ei tullu ihan tasavahvoja viivoja), et kannattaa testailla vaan ja kattoa!
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


MAANANTAI 12.9

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


mamiia...............kp49/??.............24v.......yk1.........1.lapsi
villabikinit...........kp47/27-33.........24v......yk3........4.lapsi
Lindu.................kp43/??...............21v.....yk?.........1.lapsi
angstilapsi..........kp42/27-31........20v......yk17........1.lapsi
Emppis...............kp38/28-32........24v......yk?..........1.lapsi
tyttö91...............kp38/??..............20v.......yk1.........1.lapsi
Johanna88..........kp35/30-40.........23v......yk5.........1.lapsi

Kp 21-30


pörrönen............kp30/24..............22v.........yk5........1.lapsi
Meimitär............kp27/31..............25v.........yk5.........1.lapsi
Anlii...................kp25/30-55..........22v........yk2.........1.lapsi
-minttu-.............kp24/34...............20v........yk2.........1.lapsi
Sunflower11.......kp23/26-33..........23v........yk9........3.lapsi
toukka90............kp21/31..............21v........yk3.........2.lapsi

Kp 11->20


Mesikämmen:.....kp20/30-50.........21v.......yk4.........1.lapsi
Moonbride..........kp18/36..............21v.....................1.lapsi
Iippari................kp17/26-28.........19v......yk3..........1.lapsi
SeInka...............kp17/24-28........27v.......yk3..........2.lapsi
PisaraSadetta.....kp15/37-112........24v......yk5........1.lapsi
Kyyneltenhymy...kp13/30-33.........22v......yk5........2.lapsi
Destello..............kp12/30-33.........23v......yk4.......1.lapsi

Kp 1-10


ttty....................kp8/27-36.........26v......yk6......1.lapsi
funny87..............kp5/35-48........24v.......yk2.........2.lapsi
neonroze............kp4/27..............22v.........yk6.........1.lapsi
Annie24.............kp1/28..............24v.........yk5........1.lapsi

Kp??/tjot


PePa..................25v.....................3.lapsi
happynow..........24v.....................2.lapsi

Mukana menossa

Grill
Pienoinen
Huisi hippu
Tigi
Emby^
duulia


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
KyyneltenHymy Ikävää. Sun pittää vaan yrittää keksiä jotain, joka sais halut palaamaan! Ehkä treffi-ilta vois auttaa? :)

tyttö91:hug: Toivottavasti saatte riidat sovittua!

Funny Kiva, että pääsit edes uuteen kiertoon! Jospatämä kierto ois se, josta tärppää! ;)

neonroze Kiva kun ilmottelit itsestäsi! Tsemppiä uuteen kiertoon!:)

SeInka Kiitos kannustuksesta, mutta tiesinkin jo, että ei oo tärpännyt. Nyt siis kp1. Mulla ei ovistestit oo heti muuttunut negaksi, mutta ne on ollut kuitenkin haamuja plussan jälkeen. Eli voithan vielä testata ovista ja kattoa, tuleeko haamuja ja lähteekö ne haaleneen vai tummeneen. :)

ON: Täällä siis kp1. Onneksi ei tarvinnut oottaa montaa päivää uutta kiertoa, kun edellinen jäi lyhyeksi.
 
Osanottoja niille joilla menkat alkaneet.. mutta tosiaan se valopilkku siinä on, että pääsee uuteen yrityskiertoon, taas on mahdollisuudet vaikka mihin!

Toivottavasti saatte tyttö91 riidan setvittyä!

Mä oon kanssa päättänyt seurata Annien ja Destellon jalanjäljillä ja ottaa rennosti tän yrittämisen, päätin että nyt en rupea ressaamaan vaan se vauva tulee sitten kun on tullakseen! Siispä olen buukannut jo pikkujouluryyppyreissuja oikein olan takaa :D Olen sitten kiltisti juomatta jos tärppää, muuten en rupea mitään varmuuden vuoksi -himmailua pitämään. Aion elää normaalia elämää plussaan saakka kun tämä yritys näköjään nyt venyy :)

Joo tosiaan me tehtiinkin sitten netistä oikein kunnon tilaus "piristystä makuuhuoneeseen" kun ei liikkeeseen ehditty, kaikenlaista suristinta ja muuta, jopa vähän hepeniä mulle... :p oli jotenkin tosi kiva, kun mies semmosia tahtoi mulle tilata, en oo tosiaan mikään missi mutta ilmeisesti se tykkää kuitenkin myös mun ulkonäöstä kun haluaa katsella mua hepenissäkin! Vaikkei mulla muutenkaan mitään itsetunto-ongelmia ole niin kyllähän se hivelee, ja parantaa niitä seksihalujakin :) Nyt vaan pakettia sitten odottelemaan...
 
tyttö91
Niin, mut Johanna sulla pillereiden jälkeen on tullut menkat!! Mulla ei kun tyhjennys, joten asiahan on täysin eri kun mulla omat kropan hormoonit ei vissiin lähteny toimimaan ollenkaan. ´Ja ennen pillereitä ei oo ikikuna päivänä kierto ollut yli kolmeakymmentä päivää ja nyt ollaan kohta jo neljässäkymmenessä. Eli taidan joka tapauksessa ensi viikolla soittaa neuvolaan mikäli mitään ei tapahdu. Suotta kai minä menkkoja ensin odottelen vuoden ja sitten yritän toisen ja kolmantena tärppää.. Omaa tyhmyyttähän se on vaan jos ei osaa apua pyytää jos tarvitsee. Riitakin on vissiin jo jollain lailla selvinnyt. Tuli hyvä mieli ja siivoilin koko asunnon joka puolelta :)
Päätin myös tosiaan et plussaan asti täälläkin eletään suht. normi elämää. Mitä nyt ovistestejä ja fooliohappoa tilailin et plussa tulis pikemmin, mut ei kyllä mitään hajua millon sitä happoa kuuluu syödä?? Ja jospa sitä pääsis kiertoon edes joskus niin tulis viivoja edes siihen ovistestiin :D

Onnea kaikille jännäilijöille, ja annielle pahoittelut!
 
Alan hoitaa seksittömyyttä :D Tilaan netistä aikuisten lautapelejä ;) Kahtoo jos olis viikonloppuna terve (räkis nytten) nii vois vaikka kävästä elokuvissa :) Nyt täytyy asialle tehä jotain! Eihän täst tuu hevon paskaakaan jos en ala kiimaseks, tietääkseni en ole neitsyt maria! :LOL:

Annielle voimia uuteen kiertoon!

Joo, mut nyt meen niisteleen sohvalle omaa ja pojan nenää ja mittaileen kummaltakin kuumetta!
 
tyttö91
Kyyneltenhymy oikea asenne! Kyllä se sieltä esiin vielä putkahtaa!

Iloksesi annie voin tiedottaa että tämä päivä olikin sitten KP1 Eli siis tuleeko mulle nyt tietoihin huomiseksi 2/37 vai? Ja yk2 Minulla siis onkin hormoonitoimintaa!! Täti kurvasi ihan yllättäin punaisella autollaan paikalle :D

Kylläpäs mieli parani. =) Nyt taas jaksaa jutskailla ja katsella mitä se tuo tullessaan. Talo kuumekkin olis kova mut ei täällä ole yhäkään tarjolla yhtään sopivaa..

Tästä kierrosta aattelin napata tärpin mikäli mies on kiinnostunut puuhailusta oikeaan aikaan mut aattelin kokeilla ovistestejä ja sitä foolihappoo mikäli sen toimintaperiaate selviää :D
 
Tyttö91 Mä lopetin pillerit huhtikuun alussa. Tyhjennysvuoto tuli normaalisti mutta sitten odottelin ja odottelin ja odottelin. Kun menossa oli suunnilleen kp 90 niin varasin ajan lääkäriltä ja sain Terolutit. Lääkäri sanoi että eihän tässä oo menny ku vasta kolme kuukautta pillereiden lopettamisesta mutta mun mielestä se kyllä oli JO kolme kuukautta!! Eli pillerit sain kuitenkin kun pyysin ne. Söin ekan satsin ja menkat alko 10 päivän kuluttua ekasta pilleristä. Lääkäri sanoi että jos seuraavia kuukautisia ei ala näkyä niin aloita taas 10päivän kuuri. Etsin kuitenki ite netistä tietoa Teroluteista ja selvisi että jos ennen ensimmäistä pilleriä ei ole ovuloinut niin se saattaa kokonaan jäädä tapahtumatta. Ens siis sitten alottanu toista satsia ja testillä bongasin oviksen kun menossa oli kp39. Eli pillereiden lopettamisen jälkeen kierto voi tosiaan olla mitä tahansa! En usko kuitenkaan että lääkärit kauhean helposti kirjottaa reseptiä Teroluteista kun on "vasta" alle 40 päivää kulunut. :( Ja tosiaan niissä on se huono puoli ettei sitten välttämättä ovuloi ollenkaan. Todella turhauttava tilanne, tiedän! En tiedä auttaako muu nyt kun odottaa..? :hug:

ON: Menossa dpo10 ja eilen ja tänään oon huomannu pienen rusehtavan punasen pisteen pikkuhousuissa mutta pyyhkiessä paperiin ei jää mitään väriä. Myös pari päivää on tuntunu muutaman kerran pientä vihlontaa alavatsassa mutta vain sillon kun lonkka on koukussa.. Kun ne kuukautiset ei nyt vaan alkais!!!

Annielle onnea uuteen kiertoon! :flower:
 
Täällä nyt siis kp1 menossa. :( eli tietoihin voi lisätä kp1/30-50. Harmittaa vaan hirveesti kun ei tärpännyt koska häitämme juhlitaan ens kesänä 14.7. ja nyt alkaa olla viimeset hetket raskautua ettei laskettu aika sattuis just hääpäivän tienoille!! :eek:
 
Voi harmi mamiia!! :hug: Toivottavasti tästä kierrosta sitten tärppi kävisi että kerkeäisi (eikös nyt muutaman viikon sisään tärpänneet mene kesäkuulle?)

Meidän tamma oli luonut varsansa, joten eipä tarvitse ihmetellä miten hoidan varsaa ja vauvaa, kun ei omaakaan tärppiä kuulu... Harmittaa :(
 
mamiia Pahoittelut! :hug: Onnea uuteen kiertoon sinullekin! Toivottavasti tästä kierrosta tärppää!

tyttö91 Tsemppiä vaan uuteen kiertoon! :) Sitä foolihappoa kannattaa muuten syödä, koska silloin on pienempi riski saada keskenmeno, synnyttää ennenaikaisesti, saada raskausmyrkytys ja lapsella on pienempi riski saada jonkulainen epämuodostuma kuten esimerkiksi ns. halkaistu selkäranka eli spina bifida. Foolihappoa tarvitaan jo siinä vaiheessa, kun ei itse vielä tiedä raskaudesta, niin sen vuoksi sitä pitäisi syödä jo yrittäessä.

Joissain maissa foolihappoa lisätään esimerkiksi jauhoihin, jotta kaikki hedelmällisessä iässä olevat naiset saisivat sitä riittävästi ja sillä tavalla ollaan saatukin epämuodostumat vähenemään. Suomessa sitä ei kuitenkaan lisätä mihinkään, koska silloin jotkut ihmiset saattavat saada sitä liikaa, mikä joidenkin tutkimusten mukaan voi aiheuttaa terveysongelmia.

KyyneltenHymy Kiitos! :) Kyllä ne halut vielä palaa, kun oikeasti teet asialle jotain.:) Pikaista paranemista!

ttty Jospa tuo tosiaan auttaisi, että elää normaalisti ja "unohtaa" yrittämisen..:) Minäki aion juhlia synttäreitäni sitten kunnolla, jos ylipäänsä juhlin. En välitä, vaikka voin siinä vaiheessa periaatteessa olla raskaana, sillä eihän siitä pitäisi mitään haittaa olla, jos ei ole vielä menkat myöhässä tai plussaa testissä.
Pahoittelut varsan menettämisestä! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


TIISTAI 13.9

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


villabikinit...........kp48/27-33.........24v......yk3........4.lapsi
Lindu.................kp44/??...............21v.....yk?.........1.lapsi
angstilapsi..........kp43/27-31........20v......yk17........1.lapsi
Emppis...............kp39/28-32........24v......yk?..........1.lapsi
Johanna88..........kp36/30-40.........23v......yk5.........1.lapsi
pörrönen............kp31/24..............22v.........yk5........1.lapsi

Kp 21-30


Meimitär............kp28/31..............25v.........yk5.........1.lapsi
Anlii...................kp26/30-55..........22v........yk2.........1.lapsi
-minttu-.............kp25/34...............20v........yk2.........1.lapsi
Sunflower11.......kp24/26-33..........23v........yk9........3.lapsi
toukka90............kp22/31..............21v........yk3.........2.lapsi
Mesikämmen:.....kp21/30-50.........21v.......yk4.........1.lapsi

Kp 11->20


Moonbride..........kp19/36..............21v.....................1.lapsi
Iippari................kp18/26-28.........19v......yk3..........1.lapsi
SeInka...............kp18/24-28........27v.......yk3..........2.lapsi
PisaraSadetta.....kp16/37-112........24v......yk5........1.lapsi
Kyyneltenhymy...kp14/30-33.........22v......yk5........2.lapsi
Destello..............kp13/30-33.........23v......yk4.......1.lapsi

Kp 1-10


ttty....................kp9/27-36.........26v......yk6......1.lapsi
funny87..............kp6/35-48........24v.......yk2.........2.lapsi
neonroze............kp5/27..............22v.........yk6.........1.lapsi
Annie24.............kp2/28..............24v.........yk5........1.lapsi
tyttö91...............kp2/37..............20v.......yk2.........1.lapsi
mamiia...............kp1/30-50...........24v.......yk2.........1.lapsi

Kp??/tjot


PePa..................25v.....................3.lapsi
happynow..........24v.....................2.lapsi

Mukana menossa

Grill
Pienoinen
Huisi hippu
Tigi
Emby^
duulia


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Kiitokset matkatoivotuksista :). On kyllä ihanaa lähteä miehen kanssa kaksin, vaikka esikoista tulee tietysti kamala ikävä. Se ei ole vielä koskaan ollut näin pitkään erossa molemmista vanhemmista. Mutta kyllä se pärjää.

Annie jo tuosta foolihaposta kertoikin. Mä en edes tiennyt, että sillä on noin paljon hyötyjä (taitaakin kyllä olla, että kaikkia noita ei ole pystytty todistamaan), mutta tuon spina bifidan ehkäisyyn sitä yleensä suositellaan. Ja tosiaan kannattaa aloittaa jo yrittäessä, ihannetilanne olisi, että olisi noita syönyt jo vähintään 3kk kun tärppää, että on kehon varastot varmasti ehtineet täyttyä. Ottavat tosiaan tuon foolihapon syönnin aika vakavasti monessa maassa, minullekin Briteissä asuessani aina tarjottiin gynekäynneillä ilmaisia foolihappoja jos vaan yhtään miettisin raskautta. Ja sitten raskaana varmistettiin joka kerta, että muistanhan pillerini syödä.

Onneksi tyttö91:n menkat tulivat :). Ei tuo kierto nyt mikään hirvittävän pitkä sitten ollutkaan ja voi hyvin olla, että seuraava on jo normaalimpi. Mulla on yksi kaveri, joka piti tässä taannoin 6kk tauon pillereistä, koska poikaystävä lähti ulkomaille vaihtoon, mutta menkkoja ei tullut koko tuona aikana, ei edes teroluteilla, joita lopuksi kokeili. Gyne totesi tuohon vaan, että "saattaa siinä mennä vuosikin, ennen kuin kuukautiset lähtevät kyntiin". Vuosi! Pelottavaa.

Hyvä ajatus, että elää mahdollisimman normaalia elämää plussaan asti. Ei voi tosiaan miettiä vaan mahdollista raskautta koko ajan, mahdollisesti hyvinkin pitkän aikaa. Eikä tosiaan ennen plussaa testissä tarvitsekaan olla juomatta tai mitään (onhan siinä joidenkin lähteiden mukaan keskenmenon riski, jos hirveät kännit vetää jo tuossa alkuvaiheessa, mutta aika minimaalinen sekin riski on). Itse en rankkaa juomista muutenkaan harrasta (ne on nähty sillon nuorempana...) että siinä mielessä ihan sama, muutamasta viinilasillisesta ei taatusti ole mitään haittaa. Tosin ensi lauantaina niissä häissä tulee varmaan vähän otettua...

Tein äsken ovistestin ja oli ihan nega. Luulenpa, että säästän nuo loput seuraaviin kiertoihin, koska nyt on vahvasti sellainen olo, että ovis oli ja meni jo melkein viikko sitten, silloin kun oli sitä juilintaa, vaikka ihan kunnon oireita ei ollutkaan. Eli odottelen menkkoja tuon lyhyemmän kierron mukaan, testaan, jos nega mutta menkatkaan ei ala, niin sitten todennäköisesti jäi ovis välistä tällä kertaa. We'll see.
 

Yhteistyössä